Opel Vectra B vs Alfa Romeo 156.
Napsal: 21 led 2010 02:43
Zdar,
sestra chce kupit auto. Chcela najprv Vectru B. Urcite chce dizlovy motor kvoli spotrebe. Vectra B je dobre auto, chce 4 dvere, sedan, VeBe je reprezentativne auto, taka limuzina pre chudobnych by som povedal, design nadcasovy, dizlovy motor vyhoda jedine v rozvodoch (kultivovanost motora nic moc, je to predsa len stary upraveny motor, ktory presiel zmenami), spolahlivost cerpadla dost otazna vraj velmi citliva na kvalitu nafty. Problem je, ze chce verziu poface, co su auta hodne drahe - dobry kus od 3000e vyssie, boli sme pozerat zopar kuskov, ci benzin ci diesel v nafte alebo v benzine, lenze vzdy malo auto nejaku chybu - samozrejme ziadna taka, ktora by sa nedala odstranit, no davat peniaze do auta, ktore stalo 100 tisic korun a je rok 2000 rok vyroby, to si radsej kupim za 2000e auto v "horsom" stave a dam do nich dalsich 1000e a viem co vsetko mam vymenene a ako sa na to mozem spolahnut. VeBe trpi najma nefunkcnostou motorcekov na centrale, bucha zadna naprava, motory zeru olej, najviac ma serie ta korozia zadnych lemov, ktoru som videl skorodovanu aj u poface autach
Preto sa rozhodla pozriet aj 156, chcem sa spytat na vase stanovisko, ked si zoberiem, ze alfa je JEDNOZNACNE lacnejsiea od VeBe - beriem v potaz rovnake rocniky, vybava +/- rovnaka - niekde ma navrch alfa, niekde Vectra (vectra ma snad len palubny PC, a stare alfy ho proste nemaju, ine plus som zatial asi nenasiel). Ma to byt viacmenej rodinne auto, ktorym sa chodi do roboty a za pritomnosti dizloveho motora by sa jazdilo asi castejsie dlhsie/kratsie cesty to je fuk. Cena je tych 100tisic korun +/-. Alfa v rovnakej vybave zacina od 2000e, myslim, ze za 3000e uz zozenie super kusok. Co sa tyka porovnania, zadna naprava u VeBe je dajme tomu tak citliva ako 156, 156 kvoli svojmu tuhemu podvozku a nasim cestam casto trpi na prednu napravu, ramena, silentbloky a pod, naviac ked je nad nou tazky dizlovy motor.
JTD rozmysla len 1.9JTD teda 77kW a 85kW - spotrebu vyrobca udava rovnaku, 85kW bude predsa len lepsi aj do kopcov a asi aj na spotrebu na dialku, v 77kW som jazdil punto a fakt to islo krasne odspoda. Odoprime teraz tu znamu "kazivost" alf a skuste napisat pre a proti, ja to vidim takto:
VeBe:
+vzhlad
+bezpecnost
+kvalita
-vysoka cena na svoj rok
-dizlove motory nic moc (ci uz spotreba, spolahlivost, kultivovanost - s tym spojene pohodlie cestovania)
-kopa nahradnych dielov, sposobena najma dotiahnutym RHD autam, ktore su na diely
Alfa 156:
+vzhlad
+jazdne vlastnosti (ktore ale asi segra so svagrom stejne nevyuziju a tak su pre nich v podstate minus, kedze horsi komfort)
+nizka cena oproti VeBe v rovnakom rocniku a rovnakej vybave
+asi lepsia ponuka dizlovych motorov oproti VeBe (o spolahlivosti pomlcim, to sa rozsype kazdy motor, ked sa nebude kontrolovat oelj)
+krajsi interier
-predna naprava na nasich cestach hodne trpi, navyse pod tazkym dizlovym motorom
Chcem sa spytat, co by ste este vy poradili? Co na motory JTD? Moc skusenosti nemam, co viem, ze sa tam lubia sypat rozvody, hrdzavu 156 som naozaj este nevidel jedine buracku, na co si dat pozor u 156JTD a ktory motor radsej brat? Ktoremu sa vyhnut? Ktory rocnik? Pripadne ine rady?
PS: jedna otazocka, dost casto vidim na 156 odstavajuci kryt airbagu spoljazdca - neda sa nejak rozumne tento kryt oddelat od pristrojovky aby sa dala pozriet pripadna pritomnost airbagu? Pokial ano, dalo by sa tak velmi jednoducho zistit, ci auto bolo burane, alebo aspon velmi dobre opravene. Tusim sa to da vyklopit odspodu, ale da sa to potom zasunut naspat bez poskodenia? Vdaka
sestra chce kupit auto. Chcela najprv Vectru B. Urcite chce dizlovy motor kvoli spotrebe. Vectra B je dobre auto, chce 4 dvere, sedan, VeBe je reprezentativne auto, taka limuzina pre chudobnych by som povedal, design nadcasovy, dizlovy motor vyhoda jedine v rozvodoch (kultivovanost motora nic moc, je to predsa len stary upraveny motor, ktory presiel zmenami), spolahlivost cerpadla dost otazna vraj velmi citliva na kvalitu nafty. Problem je, ze chce verziu poface, co su auta hodne drahe - dobry kus od 3000e vyssie, boli sme pozerat zopar kuskov, ci benzin ci diesel v nafte alebo v benzine, lenze vzdy malo auto nejaku chybu - samozrejme ziadna taka, ktora by sa nedala odstranit, no davat peniaze do auta, ktore stalo 100 tisic korun a je rok 2000 rok vyroby, to si radsej kupim za 2000e auto v "horsom" stave a dam do nich dalsich 1000e a viem co vsetko mam vymenene a ako sa na to mozem spolahnut. VeBe trpi najma nefunkcnostou motorcekov na centrale, bucha zadna naprava, motory zeru olej, najviac ma serie ta korozia zadnych lemov, ktoru som videl skorodovanu aj u poface autach

Preto sa rozhodla pozriet aj 156, chcem sa spytat na vase stanovisko, ked si zoberiem, ze alfa je JEDNOZNACNE lacnejsiea od VeBe - beriem v potaz rovnake rocniky, vybava +/- rovnaka - niekde ma navrch alfa, niekde Vectra (vectra ma snad len palubny PC, a stare alfy ho proste nemaju, ine plus som zatial asi nenasiel). Ma to byt viacmenej rodinne auto, ktorym sa chodi do roboty a za pritomnosti dizloveho motora by sa jazdilo asi castejsie dlhsie/kratsie cesty to je fuk. Cena je tych 100tisic korun +/-. Alfa v rovnakej vybave zacina od 2000e, myslim, ze za 3000e uz zozenie super kusok. Co sa tyka porovnania, zadna naprava u VeBe je dajme tomu tak citliva ako 156, 156 kvoli svojmu tuhemu podvozku a nasim cestam casto trpi na prednu napravu, ramena, silentbloky a pod, naviac ked je nad nou tazky dizlovy motor.
JTD rozmysla len 1.9JTD teda 77kW a 85kW - spotrebu vyrobca udava rovnaku, 85kW bude predsa len lepsi aj do kopcov a asi aj na spotrebu na dialku, v 77kW som jazdil punto a fakt to islo krasne odspoda. Odoprime teraz tu znamu "kazivost" alf a skuste napisat pre a proti, ja to vidim takto:
VeBe:
+vzhlad
+bezpecnost
+kvalita
-vysoka cena na svoj rok
-dizlove motory nic moc (ci uz spotreba, spolahlivost, kultivovanost - s tym spojene pohodlie cestovania)
-kopa nahradnych dielov, sposobena najma dotiahnutym RHD autam, ktore su na diely
Alfa 156:
+vzhlad
+jazdne vlastnosti (ktore ale asi segra so svagrom stejne nevyuziju a tak su pre nich v podstate minus, kedze horsi komfort)
+nizka cena oproti VeBe v rovnakom rocniku a rovnakej vybave
+asi lepsia ponuka dizlovych motorov oproti VeBe (o spolahlivosti pomlcim, to sa rozsype kazdy motor, ked sa nebude kontrolovat oelj)
+krajsi interier
-predna naprava na nasich cestach hodne trpi, navyse pod tazkym dizlovym motorom
Chcem sa spytat, co by ste este vy poradili? Co na motory JTD? Moc skusenosti nemam, co viem, ze sa tam lubia sypat rozvody, hrdzavu 156 som naozaj este nevidel jedine buracku, na co si dat pozor u 156JTD a ktory motor radsej brat? Ktoremu sa vyhnut? Ktory rocnik? Pripadne ine rady?
PS: jedna otazocka, dost casto vidim na 156 odstavajuci kryt airbagu spoljazdca - neda sa nejak rozumne tento kryt oddelat od pristrojovky aby sa dala pozriet pripadna pritomnost airbagu? Pokial ano, dalo by sa tak velmi jednoducho zistit, ci auto bolo burane, alebo aspon velmi dobre opravene. Tusim sa to da vyklopit odspodu, ale da sa to potom zasunut naspat bez poskodenia? Vdaka
