4x4 a brzdy na STK

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od bóďa »

tak mě napadlo, co asi tak říká převodovka (visco spojka) na to, když se u 4x4 s permanentním pohonem např. na STK při zkoušení brzd roztočí jedna náprava a druhá stojí?
možná je to blbost, ale i výrobce upozorňuje, že při odtahu se auto musí vést na platě, popřípadě musí být zvednutá jedna náprava ve vzduchu...


ještě pořádně visco spojku nechápu, ale přijde mi, že přesně tohle pro ni neni moc dobrý...


co na to místní odborníci? :)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Fifi »

Pustí se to po jednotlivých kolech a porovnají se grafy... Ale u pseudo 4X4 nebývá problém, případně se to dá ve většině případů přepnout do 2WD...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od bóďa »

asi jsi mě špatně pochopil.
na stk je vždy jen jeden válec (na jednu nápravu)
jdou se zkoušet přední brzdy. vjedu na něj předními koly, která válec roztočí, ale když se točí přední kola, měla by se točit i zadní, která ale stojí na podlaze.
a když se potom válcem roztočí zadní kola, měla by se opět točit i přední, která opět nehybně stojí na podlaze. předpokládám tedy, že v té chvíli je extrémní prokluz v té viscospojce a může se poškodit popřípadě přehřát nějaký ten silikonový olej :?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Fifi »

bóďa píše: na stk je vždy jen jeden válec (na jednu nápravu)
Není a dělá se to tak jak jsem psal...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od bóďa »

už jsem párkrát na stk byl a vždy měli jen jeden válec... :roll:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Fifi »

:D A jak by asi na jednom válci zjistili diferenci mezi brzdným účinkem l a p kola na jedné nápravě, případně kdyby jedno kolo nebrzdilo vůbec a to druhé by válec spolehlivě zablokovalo...

Edit: Na stk jsem taky párkrát byl, tedy myslím párkrát tento týden... :roll:
Naposledy upravil(a) Fifi dne 24 dub 2014 22:08, celkem upraveno 1 x.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
AlesiBoss
Příspěvky: 720
Registrován: 05 říj 2012 14:26

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od AlesiBoss »

smazano
Naposledy upravil(a) AlesiBoss dne 11 črc 2014 18:23, celkem upraveno 1 x.
už nemám hnujdaj...

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Marab »

..jezdil jsem snad s třemi auty na STK týdně a vždy jen na jeden válec..možná na profi Stk mají 2válce, ale nesetkal jsem se.....taky už se mi stalo, tuším že to byl tenkrát 4x4 od suzuki, že nám s těch válců vyskočilo.. :D ..tím autem si ale nejsem jist, tak mě nepranýřujte... :lol:

EDIT_ samože jeden válec na levé kolo a jeden na pravé..boďa to myslel jakože na předek a zadek, myslím si :mrgreen:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od janos666 »

Vy si asi nerozumíte, bóďa myslí, jako že jednou nápravou najedeš, každým kolem na jeden pár válců, a jde mu o to co na to říká pohon 4x4 když např. zadní kola stojí, jako je tomu podobne u dynamometru pouze pro 2wd a pak pro 4wd
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Libor12 »

Nevím jak renault,ale toyoty s permanentní 4x4 mají k tomuto učelu na rozvodovce paku,kterou se odpojí zadní náprava. Nepotřebuješ tak třeba nutně brzdu pro dvě nápravypři měření výkonu nebo testu brzd na STK.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
AlesiBoss
Příspěvky: 720
Registrován: 05 říj 2012 14:26

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od AlesiBoss »

smazano
Naposledy upravil(a) AlesiBoss dne 11 črc 2014 18:23, celkem upraveno 1 x.
už nemám hnujdaj...

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Fifi »

Jimny přepnuté natvrdo vyskočí, vitara tuším taky, ale obojí se dá přepnout tak aby se to nestalo... U aut kde si technik není jistý, pustí nejdřív jedno kolo, zastaví ho a pak to samé s druhým kolem a druhou nápravou...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od bóďa »

Fifi píše::D A jak by asi na jednom válci zjistili diferenci mezi brzdným účinkem l a p kola na jedné nápravě, případně kdyby jedno kolo nebrzdilo vůbec a to druhé by válec spolehlivě zablokovalo...

Edit: Na stk jsem taky párkrát byl, tedy myslím párkrát tento týden... :roll:
ok, asi jsem se špatně vyjádřil. jedním válcem myslím jednu nápravu, ve skutečnosti je vlastně na každé kolo zvlášť (takže 2 válce vedle sebe). nicméně to na tom, na co jsem se ptal, nic nemění.


bohužel (vlastně jinak mě to netrápí) to nemá odpojitelnou nápravu. má to stálý pohon 60:40 a visco spojka ten poměr trochu mění ve prospěch nárpavy s lepší trakcí, ale určitě ne do 100:0
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Fifi »

bóďa píše:nicméně to na tom, na co jsem se ptal, nic nemění.
Mění, můžeš roztočit prvně jedno kolo a odbrzdit a pak ho zastavit a opakovat to s druhým a pak porovnat výsledky, jak už jsem psal hned prvně.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

A co když máš samosvor ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Fifi »

samosvor není svarosvor...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Libor12 »

LiberaleMiguel2 píše:A co když máš samosvor ?
mužeš nechat na volném válci. Jakmile at torsen či lamelový lsd diff a je jedno s jakým poměrem svornosti ztratí adhezi posle všechno do kola ktere adhezi má,přesně obráceně co udělá otevřený diff. A u auta které ma na předku lsd a 350hp , vjedeš s ním do zatáčky pod kudlou a tam ti kolo do proti odskočí je potom "veliká legrace" :savle: :lol: a pro někoho kdo tohle nezná to může být poslední informace i zatáčka. :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
maRkus
Příspěvky: 5343
Registrován: 15 zář 2006 13:08
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od maRkus »

na stk kdyz vezu quattro tak se akorat vypne motor a zapalovani, takze elektronika to neresi a v tech malych rychlostech co to dosahuje to prezije cela technika, protoze se s tim pocita od zacatku
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 a brzdy na STK

Příspěvek od Alfoun »

V praci(uk) to u nekterych land roveru,kde se neda vypinat kontrola trakce,merime decelerometrem,ktery se umisti na podlahu a meri se jen celkova ucinnost brzd a rucni brzdy. S autem se ,ale musi jet.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp

Odpovědět

Zpět na „Pokec“