Čidlo teploty oleje

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Čidlo teploty oleje

Příspěvek od Idaho »

takže jsme tu s dalším dotazem :

Chtěl by si vůz dovybavit ukazatelem teploty oleje. Protže neí vybaven standartně, potřebuji nejen "budík" ale i čidlo.
Budík by měl mít kromě klasické stupnice také varovnou kontrolku ( případně předvarovnou tzn 2 ), a pokud by to šlo i akustický signál ( není podmínkou ).

Druhým problémem je kam čidlo teploty umístit.
Jedná se o atmosférouvou MKIII Supru.
Uvažoval jsem nechat vyrobit mezikus mezi výstup olej z bloku a hadici která ho vede k chladiči - víte o lepším místě?

Případně pokud to někdo z vás má ( i třeba na jiném voze ),nechali jste si to vyrobit ( u koho ) nebo se to dá sehnat ( vím že pro některé vozy se to vyrábí jako mezikus pod olej. filtr ) a kde?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Mam ho ve vane, udelal jsem na vhodnym miste douru, nechal ovarit hlinikem na zesileni a vyriznul zavit. Ale protoze jsem poridil jinej budik, kterej ma cidlo s jinym zavitem, kopnul jsem ho misto vypustniho sroubu. V hodnotach zadnej rozdil.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

futura píše:Mam ho ve vane, udelal jsem na vhodnym miste douru, nechal ovarit hlinikem na zesileni a vyriznul zavit. Ale protoze jsem poridil jinej budik, kterej ma cidlo s jinym zavitem, kopnul jsem ho misto vypustniho sroubu. V hodnotach zadnej rozdil.
Thanx - kdes pořídil?? .. vyrozumněl jsme že budíky se pordávají i si čidlama..OK?

Jinak jakoou máš vanu? ( plech, hliník, litina ) a jak to je řešeno v tom výpustním šroubu s vedením .. Tím myslím když máš autí trošku níž ( trošku více ) nemůžeš tím nekde drbnout??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Budiky normalne v ksefte by mely bejt s cidlama, ja kupoval z druhy ruky, takze jsem cidlo shanel zvlast. Origo budiky na olej jsou do 150 st. takze tomu musi odpoviodat cidlo, ja tam dal budik na vodu do 130, to bohate staci, normal je teplota mezi 85-110, pokud vic, tak uz tlumim vasne.Vanu mam hlinik, vypustni sroub je vzadu vodorovne nade dnem, takze je to krasne schovany jak pred ochlazovanim zvenci, tak i pred narazem. Vypustni srouby jsou vetsinou v zesileny casti, musis okouknout zavit a srovnat s cidlem. Ja mel stesti, ze to sedelo presne. Musis resit podle konkretni situace, omrknout, zmerit, porovnat a taky kouknout, kudy povedes drat.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

hmm já mám výpusták v nejnižší části vany a směrem dolu .. :(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Hmm, tak to bych bud dal nekam jinam do mezikusu, treba k chladici oleje, nebo do vany nekam jinam. Ale chce to vedet, kam, videt vanu zevnitr ono to tam rotuje vetsinou dost natesno, musi se najit vhodny misto, aby to neprekazelo, prece jen to zasahuje nejakej cm dovnitr.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

hmm porot jsme chtěl volit ten výstup na chladič oleje..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Dej si udelat mezikus a soupni ho tam, slusnej soustruznik to ma za chvilku. Jen ho sehnat teda, mne osobne to dela dost problemy.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

hmm asi to tak bude,jenže na to už musím mít to čidlo, at to vyrobí na míru, motor je venku a holej ( i bez pístů ) takže z téhle strany to vidím jako ideální čas, jen mi chybí to čidlo...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Cidlo nutne mit nemusis, staci v tom kusu nechat diru tak na zavit 10x1, cidla jsou vetsinou vetsi a teprve az bude cidlo, tak duru upravit. Nebo holt shanet budik s cidlem.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Budíky na teplotu prodávám v sadě s čidlem, ale viděl jsem je prodávat i samostatně - obvykle pokud kšeft nabízí samostatný čidla, tak budou asi budíky bez nich.

Čidlo ve vaně není ideální, protože olej tam má zhruba o 10° nižší teplotu než v motoru. Mnohem lepší je lupnout do někam kde olej leze z bloku, pak to dává mnohem přesnější hodnotu. Vana funguje sama o sobě jako docela slušnej chladič oleje.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Nemas nekde obrazky tech budiku a ceny? Konkretne tlak a teplota oleje, uvazuju o zmene.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

sem videl prodavat budik s cidlem co se strkalo misto merky oleje do vany, a taky jsem videl myslim na www.saabtuning.cz rozdvojku mezi cidlo mazani a teplomer

semysak

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

hachiroku uz to cidlo s budikem ma... :o) moc dobra vec...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

To zemi - Hachikoru ??? kdopak to je ?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

Nevím jestli ti to pomůže, ale zrovna dělám na signalizaci bez budíků a všechna čidla (tlak, teplota) jsem bral odtud - http://www.hdkovo.cz/asp/ukaz.asp?odkaz=GA s tím, že na ně nepřijdou budíky, ale pouze signalizace z LED ve stylu GOOD/BAD. Je to do auta, do kterýho nechci moc investovat a podle mě to bude stačit.
Pokud chceš budíky, je lepší koupit sadu. Pak se ti nemůže stát, že na noname čidlo budeš chtít připojit značkový budík, který má rozsah přesně na jejich značková čidla a bude ti to ukazovat nesmysle.
Budík by měl mít kromě klasické stupnice také varovnou kontrolku ( případně předvarovnou tzn 2 ), a pokud by to šlo i akustický signál ( není podmínkou ).
Tohle měl tuším Greddy,
Obrázek

Z tech sra*ek, co se sem dováží to nemá nic, možná kdyby ti dynomax dotáhl ze Států něco od Autometru - tam měli i budíky, které při dosažení přednastavené hodnoty změní barvu podsvícení :D Ale to je všechno o penězích :(
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

futura píše:Nemas nekde obrazky tech budiku a ceny? Konkretne tlak a teplota oleje, uvazuju o zmene.
www.tuning-store.cz, není to žádnej zázrak vědy a techniky jako třeba Greddy, ale myslím že stačí. Hlavně jsou standartní - 52 mm.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

jéé ten greddy je krásnej :( fakt ho tu nikdo neumí? cenu bych si představoval s těma signalizacema ( jen optickejma - předvarování a varování ne zvuk ) do 2500,- fakt nikdo nenabídne?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Ten tuningstore mi nejde otevrit, hazi to chybu, zkusim pristi tejden. Moc se mi libej ty zdvojeny budiky, tlak i teplota v jednom, mechanickej princip, dela je Racetech a Aeroquipe, ty by nekdo za rozumny penize neumel?

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

hmm takže :

čidlo je v sadě s budíkem, - OK, al ekam ho umístit ?
1) místění ve výstupu z bloku - vzhledm k velikosti čidla - nesmysl bez mezikusu , který bude náročné vyrobit ( cca 14x30mm čidlo, nesmí brzdit proudění oleje )
2) vrtat dírzu do bloku vidím zase ze svého pohledu jako nesmysl..
3) čidlo s erpodává s několik šrouby a je zamontovatelné do výpustního šroubu vany, ale je zde pár problémů :
a) olej je ve vaně již ochlazen - šlo by to řešit navrtáním díry do vany v místě kde olej do vany přitéká ( ? sám nevím kdeolej přitéká - je to reálné ? )
b) zbytek čidla trčí cca 50mm ven ze šroubu s,ěrem dolu pod vanu anedá se ohnout, takže bych riskoval utržení kdekoliv...

Tak co vás napadne??

Kdysy se tu řešilo zabudování dodatečného olejového chladiče, přes mezikus, který by byl mezi blokem a filtrem.. co to řešit takto, akorát míso chladiče by tam byla komůrka s čidlem a potom by šel olej dál... ?? co vy na to, a jak by to vůbec mělo vypadat???
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

Prodávají se různé Y a T adaptéry, viz. tady, píchnul bychto někam jinam. Osobně bych do vany nevrtal :(
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Na www.burtonpower.co.uk, fakt nevim presne, ale urco najdes je umisteni cidla reseny i jako zvlastni prutokovy mezikus na hadici k olejovymu chladici. Muzes se inspirovat a dat ho treba nekam tam, ono fakt zalezi, jak to ma konkretni auto reseny. Mozna by slo dat i do adapteru pod olejovy filtr, ale ty mas asi olej. chladic seriove, takze adapter nemas. V kazdym pripade pocitam, ze urcitou namahu a investice asi bude potreba vynalozit.Mrkni se, jestli nahodou na hlavnim olejovym kanalu u filtru neni jeste nejaka dira, treba by sla vyuzit i ta na spinac tlaku oleje a dat tam ten Y, nebo podobnej kus, jak tu bylo receno.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Futura o prutokovém mezikusu jsem uvažoval, jenže jak by musel být velký vzhledem k velikosti čidla aby nebrzdil proudění kapaliny.. i když asi je to nesjchudnější řešení..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

futura píše:Ten tuningstore mi nejde otevrit, hazi to chybu, zkusim pristi tejden. Moc se mi libej ty zdvojeny budiky, tlak i teplota v jednom, mechanickej princip, dela je Racetech a Aeroquipe, ty by nekdo za rozumny penize neumel?
No nejde, páč v tom linku zůstala i čárka, když bys ji odmazal, tak by ti to fungovalo... :)

www.tuning-store.cz

Kombinovanej mám akorát otáčkoměr (spolu s teploměrem vody, tlakoměrem a teploměrem oleje).

Idaho: Výstup směrem k olejovýmu chladiči je poměrně tenkej, myslím, že ideální by bylo nějaký Téčeko aby čidlo nebránilo průtoku.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

Jestli máš motor venku, tak bych to dal buď do té vany, vyvrtat díru, jak už se tu psalo - vodorovně s hladinou, třeba 20mm ode dna, k ní navařit tu závitovou vložku, resp. trubičku s vnitřním závitem, stačí kousek, třeba 10-15mm. nebo třeba i šikmo k vaně, aby vůbec nekoukal , ale pak je o přístupnosti.
a nebo vyrobit ten mezikus na olejovou hadici k chladiči, akorát to bude náročnější na těsnění, protože ve vaně máš tlak akorát z výšky hladiny, kdežto na výstupu je plnej z čerpadla.

a nakonec je otázka, jestli to má cenu, když používáš dobrý oleje, tak bych se nějakých teplot nebál, olej se sice ohřívá dřív než voda, ale zase pak už ho ta voda chladí

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

to boháček : nejsem zastánce vrtání do jakékoliv části bloku / vany to radši skutečně koupím mezikus a nechám si na zakázku udělat tlakovou hadici a šoupnu to k výstupu z bloku do chladiče s mezikusem Y/ T, dle mého názoru asi nejlepší řešení...

Jinak thanx za rady to all...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“