Netík 600, Československo 1957
Dvoudveřový čtyřmístný vůz, motor vpředu a pohon
předních kol, řízení zadními koly. Dvoudobý řadový dvouválec, objem 616 cm³, vrtání 70 mm a zdvih 80 mm, komprese 6,0, výkon 15 kW (20 koní) při 3500 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, délka 4500 mm, hmotnost 800 kg, maximální rychlost asi 90 km/h.
Vozidlo postavil Ing. Franišek Netík. Stavbu
zahájil v roce 1953 a ukončil roku 1957. Zatáčecí byla zadní kola, zatímco přední
byla pevná. Řízení zadních kol obstarával lanový převod (na snímku). Mechanické brzdy působily pouze na přední kola. Celokovová samonosná karosérie měla centrální
nosnou rouru. K sériové výrobě
, která se plánovala v Brně v Královopolské strojírně, nedošlo. Vůz zůstal ve stádiu jediného prototypu.
a takto vypadá dnes:
(zdroj TF topic: Rezavé diamanty)