Plnění pneumatik dusíkem.

Pneumatiky, elektrony, plecháče, podložky, šrouby, štefty, změna rozteče...

Moderátoři: Rudi, m.artty

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od LuckyR »

Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Rolljoin »

LuckyR píše:Může mi někdo vysvětlit jaký je v tom rozdíl oproti normálnímu vzduchu?
no jedna z vlasností je že se při zahřátí neroztahuje takže máš stejný tlak za různých podmínek.
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Uživatelský avatar
pajiki
Příspěvky: 405
Registrován: 07 led 2008 10:08
Bydliště: Šiškof
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajiki »

tak, tak 8) 8)
ať je teplo nebo zima tlak v pneumatikách je vždycky prima
GIV VRT ALH

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LuckyR »

A ovlivňuje to hodně běžnou jízdu? Je to pak poznat?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Ondras »

Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Rolljoin »

Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

je to přsně tak jak píše Ondras, pokud je vzduch z kompresoru upraven (bez oleje a vody) tak je to fuk, jen tahání peněz z lidí.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od JonnY »

fuk to nieje, ale myslim ze rozdiel oproti vzduchu je tak nepatrny ze je celkom zbytocne sa tym zaoberat...

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

:roll:
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Anděl »

Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
Přesně tak. Jinak je to 78%. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

v pneumatice sice neni vakuum ale taky tam neni vzduch bez dusiku...takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste...dobry na bezny jezdeni..znamej co jezdi vrchy a vlastni pneuservis to nedoporucoval na sportovnejsi ci zavodni jizdu...pneumatika se hur zahriva 8)
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LuckyR »

No jo já pořád počítal s nulovym množstvim neuvědomil sem si že ho tam těch 78% už je..no asi je fakt že to bude o ničem..
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renm »

Ondras píše:
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... :twisted: A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy... :lol:
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
Jo? Dokážeš to výpočtem?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

renm píše:
Ondras píše:
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... :twisted: A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy... :lol:
souhlas...
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LuckyR »

renm píše:
Ondras píše:
Mirek-200sx píše:takze kdyz k tem 78% prifouknu cisty z lahve, jeho koncentrace svete div se vzroste
ano, typicky někam na 86% To je naprosto propastný rozdíl. To hned každý pozná blahodárné účinky dusíku.
no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
a dusík jo...určitě ti tlak gumy tak nekolísá jak u vzduchu kde je zastoupena vlhkost a jiné sračky jako kyslík.... :twisted: A u kamionu je to úplně jasné...to o reklamním triku jsou kecy... :lol:
No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LuckyR »

A co by se stalo naplnit je místo vzduchem Vodíkem..auto by to mělo odlehčit ne? :lol: :lol: :lol:
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Ondras »

...a to na rotační hmotě :D :D
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

LuckyR píše:A co by se stalo naplnit je místo vzduchem Vodíkem..auto by to mělo odlehčit ne? :lol: :lol: :lol:
to jo..kdyz pojedes dostatecne rychle..pneu se zahreji a budes odlehcenej hned :lol:
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od elviiis »

Rolljoin píše:
Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
kamiony se foukaj na 9 :twisted:

jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
bleach
Příspěvky: 2129
Registrován: 02 lis 2006 09:11

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od bleach »

ondras ma vzdycky pravdu
Nigga I'm hot as pheonix arizona
I'm utah I got multiple bitches
It's a new law keep a hold of yo riches

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renm »

Ondras píše:
renm píše:no když tam natlačíš 2 atmosféry tak to bude určo víc jak 90% 8)
Jo? Dokážeš to výpočtem?
no pokud na tom budeš trvat tak bych to mohl po práci doma zkusit...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat 8)
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renm »

LuckyR píše: No ale i tak myslíš že při řízení poznáš rozdíl 10-12% dusíku navíc?
ono tady nejde o řízení a o poznání, ale u dálkových kamionů a dejme tomu firemních aut o spotřebu a opotřebení pneumatik dané rozdílným tlakem v pneu...
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat 8)
Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Rolljoin »

elviiis píše:
Rolljoin píše:
Ondras píše:Totální kravina a marketingový žvást. Dusík je ve vzduchu již tak zastoupen zhruba 70%. O kolik se asi zvýší jeho koncentrace, když ho z bomby fouknu do gumy, ve které rozhodně není vakuum?

Ale pokud z toho má někdo dobrý pocit, že autu prospěl, tak proč ne. :D
je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
kamiony se foukaj na 9 :twisted:

jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.

jj u osobáku je to imho zbytečné :wink:
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od elviiis »

Rolljoin píše:
elviiis píše:
Rolljoin píše: je to důležité hlavně u náklaďáků. ty nafoukáš třeba na 7 atmosfér a když jede v pařáku dálku tak tam má nakonec třeba i 9
kamiony se foukaj na 9 :twisted:

jiank u kamionu se to používá kvůli tomu aby nerostl tlak v pneu navíc při množství vzduchu v pneu kamionu je jasné že poměr nevzroste jen nepatrně... u osobáků je to ždímání peněz s řidičů...
pokud si to ještě dobře pamatuju tak jsem foukal kamiony na 7. Myslel jsem to tak že když je foukneš vzduchem tak naroste tlak i na 9 a to už je dost velký rozdíl.

jj u osobáku je to imho zbytečné :wink:
záleží jakou jsi měl tonáž apd... balóny se foukaj až na 10 ale většina kompíků nafouká jen 9... 7 možná v létě když foukáš vzduchu protože to naroste jak jsi psal... a menší náklaďáky maj možná méně...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
renm
Příspěvky: 261
Registrován: 24 kvě 2007 13:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od renm »

Ondras píše:
renm píše:...Ono stačí logicky zauvažovat a nemusíš nic počítat 8)
Tak napiš logickou úvahu, proč ve směsi vzduchu a dusíku v pneumatice s tlakem 2atm je více než 90% dusíku.
vem si že tam máš tlak 0 nebo míň jak 0,5 nebo kolik mají minimální hodnotu měřáky - úplně prázdné kolo - a do něj natlačíš 2 atmosféry čistého dusíku...tj. dejme tomu 0,5 atm. vzduchu - tam je 70% dusíku - čili 0,15 atm vlhkosti a kyslíku a při natlačení 2 atmosfér to máš 13,3333 x víc dusíku než toho ostatního...čili minimálně 93% dusíku tam musíš mít...Ale věřím tomu že tam je víc jak 93 %
Sám tam dusík nemám z důvodů které tady píšete..na osobáky které denně nenajezdí 500 km je to zbytečné...Ale u firemních aut je to dle mého velká úspora na pneu a benzínu...

Tohle není přesnej výpočet, je to jen ta logická úvaha...
________

darebashop.cz - s vůní spáleného benzínu
facebook - dareba hadry

Peugeot 205 | GT | | v rytmu 90. let |
Fabia 1,9 | SDI |

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od Ondras »

Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Plnění pneumatik dusíkem.

Příspěvek od LuckyR »

Ondras píše:Ale v prázdné gumě je atmosférický tlak! Nebo ji někdo před fouknutím dusíku z flašky vysaje? Nebo vymačká jako tubu? :D
Jj já bych to počítal s tim, že v tý pneu minimálně jedna atmosféra je, ale určitě ne 0 to je přece hloupost
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Odpovědět

Zpět na „Disky + Pneumatiky“