Instalace launch control

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Instalace launch control

Příspěvek od Progresss »

Jak nadpis napovídá, chtěl bych kočce pořídit launch control, konkrétně asi tento Beee R :

Kód: Vybrat vše

http://www.ebay.com/itm/2-Step-Launch-Control-REV-LIMITER-BRAND-NEW-IN-BOX-CLEARANCE-RACING-/281457890399?pt=Race_Car_Parts&hash=item418832945f&vxp=mtr
ten mají i na HPP skrz případný problémy..

No a jelikož i na HPP i tady na E-bay píšou že je instalace pro zkušené mechaniky, chtěl jsem se zeptat zkušenějších co to obnáší a jak moc se musí sahat do elektriky motoru, případně co to zhruba obnáší..

Díky za rady 8)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Instalace launch control

Příspěvek od JRD McLAREN »

nejak som to nestudoval...
ale take dva sposoby, ktore sa pouzivaju pri takomto ovladani...

u jedneho je podmienka "funkcneho ABS", teda funkcnych cidiel ABS...
pri pohone 4x2, to sleduje rozdiel rychlosti otacania prednych a zadnych kolies

u druheho, kontrola otacok motoru, a "kontrola otacok lanka tachometru"
a teda sa sleduje zrychlenie, kde je neaky ten matimaticky model..
kedy procesor vyhodnoti, ze vozidlo na zaklade jeho fyzikalnych vlastnosti,
nemoze zrychlit na rychlost cca 40km/hod za 1-2sec ...

..
mne osobne ale nepride REV-LIMITER to iste ako LAUNCH CONTROL ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Instalace launch control

Příspěvek od JRD McLAREN »

ad:
Cuts ignition on hitting a rev limit
Fuel cut is not used, therefore flames can appear as fuel is dumped out of the exhaust
Iginition cut is preferred over fuel cut. Fuel cut, as used on many standard vehicles, risks damage to high performance engines when at high revs.
Ignition cut is used in F1, WRC and other forms of motorsport


..mne osobne nepride odpajanie zapalovania ako bezpecny sposob obmedzovania otacok...
..bez odpajania vstrekovania...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Progresss »

Mas pravdu, není to plnohodnotnej launch contró, ale jen omezovac s 2 urovnema pro obyc omezovac a pro omezeni otáček na startu :)

Jestli je odpojení zapalování horší než odpojení benzinu tak to nechci, já se prave dočetl, ze je to pro motor lepší než odpojení benzinu :) U tohoto jde i nastavit délka odpojení zapalování, takže co jsem Koukal na videa víc to lidi používají jako plamet :D MĚ šlo spis o ochranu motoru při zakoktani před zatáčkou a asistence pro mě na startu abCh v tom "stresu" mohl proste držet plnej a soustředit se na start :)

Uživatelský avatar
Bufik
Příspěvky: 439
Registrován: 19 srp 2013 12:53
Bydliště: Kladno

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Bufik »

V čem je ten ignition cut horší pro motor než fuel cut?
The Ultimate Driving Machine. (OO=[][]=OO)

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Instalace launch control

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

ignition cut ti vypne zapalování, takže ti do motoru pořád chčije benzín, u fuel cut zapalování jde, ale nejde tam benzín. Proč není dobré, když ti do motoru chčije benzín, který se nespaluje je snad jasné....
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Bufik
Příspěvky: 439
Registrován: 19 srp 2013 12:53
Bydliště: Kladno

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Bufik »

Jaký je rozdíl chápu, nechápu proč je to špatné pro motor. Kdyby mi to bylo jasné nebudu se ptát :roll:
The Ultimate Driving Machine. (OO=[][]=OO)

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Instalace launch control

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

V motoru přechcaném palivem může docházet k detonacím. Což při startu "naplno" jaksi není žádoucí
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Bufik
Příspěvky: 439
Registrován: 19 srp 2013 12:53
Bydliště: Kladno

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Bufik »

Benzín snad není nafta aby pod tlakem čapl sám od sebe ne?
The Ultimate Driving Machine. (OO=[][]=OO)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Instalace launch control

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ..nalejes do valcov benzin ....
ktory nezapalis, teda nezhori...

udeje sa to pri 6-7-8trpm vela krat za sebou ...

cast z toho nespalnehe benzinu vyleti von vyfukom ...
teda lepsie povedane v nom blafne ... :mrgreen:

1.
a cast z toho benzinu sa "usadi" na dne piestu ...
kde pri obnove zapalovania, zacne horiet ... na tom dne piestu

2.
budes to "dostacne dhlo" drzat v rezime "Ignition-cut"
cast z toho nespalnehe benzinu vyleti von vyfukom ...
cast z toho nespaleneho benzinu zostane vo valci...
a "casom" dojde k tomu, ze zaplnis (zalejes) spalovaciu komoru benzinom..
..naplno ...
aaa.a.a.a.aaaaaa.a.a.aaaaa.....


EDITED:
Bod 2. je sprostost, vid. prispevky nizssie....
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 24 zář 2015 20:43, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Bufik
Příspěvky: 439
Registrován: 19 srp 2013 12:53
Bydliště: Kladno

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Bufik »

a beznin je nestlačitelný pochopil jsem 8)
The Ultimate Driving Machine. (OO=[][]=OO)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Taboo »

Co se tady clovek nedocte :lol: ... Pry detonace a zaplneni spalovaci komory benzinem :lol: .
JRD McLAREN píše:a "casom" dojde k tomu, ze zaplnis (zalejes) spalovaciu komoru benzinom..
OK, u Miguela mne vzhledem k jeho nulovym znalostem ty absurdni vyplody jeho fantazie nijak neudivuji, ale v tvem pripade bych neco podobneho neocekaval :wink: . Staci se zamyslet co se stane pri selhani zapalovaci svicky anebo kabelu na jednom z valcu. Presne. Naprosto nic. K zadnemu zaplneni spalovaci komory benzinem nedochazi, protoze to je fyzicky naprosto nemozne. Ono se v tom valci ani nemeni AFR (natoz aby tam dochazelo k nejakym detonacim :lol: ).

Asi takhle... Kazda z launch control metod ma sve vyhody a nevyhody a pouziva se v rozdilnych situacich. Ono se jaksi neda odpojit palivo u motoru s karburatorem a mechanickym palivovem cerpadlem. Taktez odpojovani paliva pri pouziti mokreho N2O systemu konci rychlou katastrofou. Na druhou stranu dlouhodobe odpojovani zapalovani ma za nasledek smyvani olejove vrstvy ze sten valcu a je tvrde na vyfukovy system (= katalyticke konvertery a tlumice). Mnohe (zejmena import) motory jsou take citlive na narazy zpetneho tlaku, ke kteremu dochazi ve vyfukovem potrubi pri vzniceni nespaleneho paliva a muze dojit k poskozeni valvetrain komponentu. Naprosta vetsina tech negativnich dopadu kazde z tech metod je ale dana nespravnym pouzitim kazde z nich. Launch control neni (co se tyka pouziti) REV limiter, ALS anebo traction control a v zadnem pripade neni urcena k tomu, aby nekdo stal na stutterboxu na startovni care pet minut nez se rozhodne rozjet.
Co se tyka toho, ktera metoda je "lepsi" anebo "nejlepsi", tak zalezi na situaci a pouziti. Pokud to situace povoluje, odpojovani paliva a soucasne odpojovani zapalovani je nejvhodnejsi (ale, opet, ne vzdy pouzitelnou) metodou.
:wink:
Naposledy upravil(a) Taboo dne 24 zář 2015 14:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Instalace launch control

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:OK, u Miguela mne vzhledem k jeho nulovym znalostem ty absurdni vyplody jeho fantazie nijak neudivuji, ale v tvem pripade bych neco podobneho neocekaval :wink: . Staci se zamyslet co se stane pri selhani zapalovaci svicky anebo kabelu na jednom z valcu. Presne. Naprosto nic. K zadnemu zaplneni spalovaci komory benzinem nedochazi, protoze to je fyzicky naprosto nemozne. Ono se v tom valci ani nemeni AFR (natoz aby tam dochazelo k nejakym detonacim :lol: ).

Asi takhle... Kazda z launch control metod ma sve vyhody a nevyhody a pouziva se v rozdilnych situacich. Ono se jaksi neda odpojit palivo u motoru s karburatorem a mechanickym palivovem cerpadlem. Taktez odpojovani paliva pri pouziti mokreho N2O systemu konci rychlou katastrofou.
Na druhou stranu dlouhodobe odpojovani zapalovani ma za nasledek smivani olejove vrstvy ze sten valcu a je tvrde na vyfukovy system (= katalyticke konvertery a tlumice). Mnohe (zejmena import) motory jasou take citlive na narazy zpetneho tlaku, ke kteremu dochazi ve vyfukovem potrubi pri vzniceni nespaleneho paliva a muze dojit k poskozeni valvetrain komponentu. Naprosta vetsina tech negativnich dopadu kazde z tech metod je ale dana nespravnym pouzitim kazde z nich. Launch control neni (co se tyka pouziti) REV limiter, ALS anebo traction control a v zadnem pripade neni urcena k tomu, aby nekdo stal na stutterboxu na startovni care pet minut nez se rozhodne rozjet.
Co se tyka toho, ktera metoda je "lepsi" anebo "nejlepsi", tak zalezi na situaci a pouziti. Pokud to situace povoluje, odpojovani paliva a soucasne odpojovani zapalovani je nejvhodnejsi (ale, opet, ne vzdy pouzitelnou) metodou.
...aaaaaaaa prave toto je to co ma zaujalo ...

Osobne som sa stretol z pozohybanymi ventilmi a zohnutou ojnicou.
Motor pouzival Ignition-Cut. Objem spalovacieho priestoru bol pomerne maly,
a pouzite vstrekovace mali prietok 630ccm ..

Prave zato sa domievam, ze proste doslo k zahlteniu spalovacieho priestoru.
(podobne ako sa to moze stat pri head-gasket-failure)

Ale vravis teda ze moje mienenie je zle ...
(ze pricina skazi bola opacna)

EDITED: detonace nikde nespominam :mrgreen:
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 24 zář 2015 20:47, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Taboo »

JRD McLAREN píše:Osobne som sa stretol z pozohybanymi ventilmi a zohnutou ojnicou.
Motor pouzival Ignition-Cut. Objem spalovacieho priestoru bol pomerne maly,
a pouzite vstrekovace mali prietok 630ccm ..

Prave zato sa domievam, ze proste doslo k zahlteniu spalovacieho priestoru.
Rozumim 8) . K poskozeni valvetrain komponentu dochazi pote, co se nespalene palivo nashromazdi (vetsinou) v exhaust manifoldu, kde pote drive anebo pozdeji dojde k jeho vybuchu. Dokud to jen prska a strili plameny z vyfuku, tak se nic nedeje, ale kazdy z tech samozapalu ve vyfukovem potrubi ma za nasledek zpetnou tlakovou vlnu. Protoze tlak se siri vsemi smery, tak se ty tlakove vlny zacnou postupne scitat a ten zpetny tlak neustale narustat, coz zacne zabranovat pronikani (motorem vytlacene) nespalene smese vyfukem, ktera pote zacne vybuchovat blize a blize ke kanalum hlavy, nejcasteji v oblasti rozpaleneho exhaust manifoldu, kde ve vhodnou chvili uz nedochazi k samozapalum a horeni paliva z jednotlivych valcu, ale k vybuchu nespaleneho paliva ze dvou anebo vice valcu. Ta zpetna tlakova vlna toho vybuchu je pote mnohonasobne vyssi (nez pri pouhem samovzniceni a - ve srovnani - "pomalem" a kontrolovanem horeni), natolik, ze dokaze chvilkove prekonat tlak pruzin ventilu. Nasledky pote muze byt vse od vyhozenych "rockers" v hlave, pres popraskany exhaust manifold a pisty ohnute ventily az po ohnute ojnice (zalezi v jake fazi kazdeho z valcu k tomu vybuchu paliva dojde). Vpodstate, ten rozdil tlaku je proste jako pri zapaleni a pomalemu horeni kaluze benzinu a pri nahlem vybuchu jeho vyparu v palivove nadrzi. Jakmile (drive anebo pozdeji) dojde v exhaust manifoldu k idealni koncetraci paliva, tak uz se to pouze nevzniti, ale (mnohdy s katastrofalnimi nasledky) doslova vybuchne.
I presto, ze to vse pusobi velice odstrasujicim dojmem, ignition cut launch control ma sve vyhody ve sve rychlosti, schopnosti nabudovat vyssi tlak turba a zabranit jeho odpadu a stale je v mnoha pripadech uprednostnovanou metodou v ruznych odvetvich motorsportu. K problemum dochazi kdyz nekdo zacne pouzivat ignition cut launch control coby REV limiter v burnout kontestu anebo se predvadi nekde na srazu jak mu to pekne sleha plameny z vyfuku :lol: . Pokud clovek vi jak a kdy to pouzivat, tak se nic nedeje. :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
crocjirka
Příspěvky: 3626
Registrován: 05 kvě 2011 12:53
Bydliště: prágl

Re: Instalace launch control

Příspěvek od crocjirka »

takova hrozne debilni otazka.. a neni tedy nejlepsi reseni udelat ignition i fuel cut? :D
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Beaver »

Pokud máš turbomotor, tak ti tam to palivo pomáhá, když uděláš ignition i fuel cut, budeš mít jen obyčejný rev limiter :lol: Každopádně je velice špatná myšlenka to používat na autě co má pořád ještě běžný keramický katalyzátor, na tyhle srandičky už to chce průchozí výfuk.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Taboo »

crocjirka píše:takova hrozne debilni otazka.. a neni tedy nejlepsi reseni udelat ignition i fuel cut? :D
Dva prispevky nazpet :wink: :
Taboo píše:Pokud to situace povoluje, odpojovani paliva a soucasne odpojovani zapalovani je nejvhodnejsi (ale, opet, ne vzdy pouzitelnou) metodou.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4038
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Instalace launch control

Příspěvek od JRD McLAREN »

Tak som zase o nieco chytrejsi ...

Takze to cele "machrovanie" sa tym padom udialo tak,
ze sa nezavreli ventily, nasledne ich piest trochu priklepol,
mohol mat malo miesta v TDC, tak sa trochu ohla ojnica...

... a nie zaplnenim spalovacej komory, ako som sa domieval...

Dik .. :mavani:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Bufik
Příspěvky: 439
Registrován: 19 srp 2013 12:53
Bydliště: Kladno

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Bufik »

Konečně se vyjádřil někdo kdo ví, díky 8)
The Ultimate Driving Machine. (OO=[][]=OO)

Uživatelský avatar
Geminiracing
Příspěvky: 41
Registrován: 25 srp 2014 16:46
Bydliště: Trenčín

Re: Instalace launch control

Příspěvek od Geminiracing »

ja som za LC metodou ign cut.....pretoze je pouzitelna na vsetkych motoroch, nedochadza k chudobnej zmesi, a prebytocne palivo je vyplachnute von, netreba si to mylit s uchlastanim pri startovani - 150rpm a LC pri 4000rpm. Ono aj to prerusenie zapalovania nie je kontinualne, u lepsich kontrolerov postupne odpaja podla poradia zapalovania, ak to nestaci tak po dvojiciach.

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“