Zdravím všechny návštěvníky tohoto tématu a předem upozorňuji na fakt že nejsem žádný odborník co se týče motorů. Spíš samouk. K tématu...mám motor ducati z roku 93, plánuju s tou motorkou objet svět takže dělám generálku celé motorky a zrovna se chystám na motor. Chci ho rozpůlit, vyměnit všechny ložiska, gufera, těsnění a zajímalo by mě zda můžu nějakým nedrastickým způsobem vylepšit jeho životnost a účinost.
Takže teoretický mám v plánu co se týče efektivity udělat tyto věci:
Vyměnit zastaralý (byť jednoduchý) karburátor za el.vstřikování (efektivita přípravy směsi, konstantnost při různých výškách)
Vyleštit nedokonalosti sacího a výfukového potrubí hlav válců, ne do zrcadlového lesku protože vstřiky budou hned za klapkou.
Vyleštit plochu hlavy ve spalovací komoře čímž pravděpodobně snížím o něco málo kompresní poměr protože uberu trochu materiálu
Lapování ventilů a sedel
Honování válců (s čímž samozřejmě souvisí nové pístní kroužky, pokud budou chytlé písty tak komplet)
Ještě něco bych mohl v "domácích" podmínkách udělat?
Co se týče životnosti komponent bych si nechal rád poradit, jediné co jsem našel je Cryo úprava tj. nechat zmrazit všechny části motoru? Cokoliv k tomuto tématu vítám, rady i kritiku. Díky
Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- H.o.m.i.e.
- Příspěvky: 655
- Registrován: 14 črc 2008 16:08
- Bydliště: kósek vod Brna
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
Nejseš žádný odborník co se týče motorů spíš samouk a chceš si sám dělat generálku na dlouhou cestu? já ti poradim aby jsi se do toho nepouštěl
- H.o.m.i.e.
- Příspěvky: 655
- Registrován: 14 črc 2008 16:08
- Bydliště: kósek vod Brna
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
No..ano. Já na tom nevidím nic složitého, v podstatě rozborka, vyměnit ložiska což není žádná věda a zase složit (teď se bavím o spodku), pokud bude vršek potřebovat honování tak to raději dám nějakému motoráři ať to udělá kvalitně. Jinak vyleštit kanálky taky není žádná věda. Nebavíme se tady o honění výkonu ale o tom napravit nedokonalosti odlitku Navíc právě proto že dlouhá cesta je dobrý mít perfektní znalost techniky pod tebou a know how jak ji v případě poruchy opravit
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
Tyhle veci jsou naprosto bezne a zvladne je kazdy kdo ma aspon zakladni znalosti jak funguje motor. Podivej se na youtube, tam je o techto vecech desitky kvalitnich videii, kde to je vysvetleno..Samotneho me to bude taky cekat
Audi Coupe Quattro
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
Tie mechanické veci by asi ešte nebol problém, ale vstrekovanie?
Keby sa ešte vyrábal nejaký kit tak by to asi zvládol aj nejaký kutil, ale robiť všetko na kolene, tak to chce aj kopec znalostí, ale aj riadne vybavenú dielnu, respektíve mať možnosť si vyrobiť veci v práci. Určite by bolo treba niečo ako váhu vzduchu, nejaký ten snímač na kluku/vačku, pridať palivové čerpadlo, čidlo tlaku paliva a potom to celé naladiť
Som kedysi robil motor zo Suzuki SV650 a tiež som si mysel že nahodím rozvod aj bez manuálu a prd... Bez manuálu akurát tak na slepo a zle, bárs ten motor bežal. Nastavovalo sa to cez jeden valec s tým že pre nastavenie druhého valca sa napočítalo "xy" článkou na reťazi - skrátka to vôbec nešlo podla značiek na vačke
Neviem ako staré Ducny, či aj vtedy používali desmo rozvod, asi treba prípravky a ak to človek nemá zo sebou tak to ani nedokáže opraviť a neviem či by aj niekto vedel pomôcť niekde kde takéto motorky ani nepoznajú, teda na to ani nevedia nič zohnať. Taká Ducati z roku 93 je už celkom oldtimer a nejaké tie diely je problém zohnať asi aj tu.
Mali sme Multistradu 1000 a nie je to zrovna motorka lacná na údržbu, origo spojkový kit v pohode 400€. Takže sa kúpili nové lamely a lamelový kôš som vyrobil v práci - hned tri kusy
Na cestu okolo sveta by som volil skôr niečo čo je všeobecne vo svete velmi rozšírené, Ducati je zrovna presný opak.
Keby sa ešte vyrábal nejaký kit tak by to asi zvládol aj nejaký kutil, ale robiť všetko na kolene, tak to chce aj kopec znalostí, ale aj riadne vybavenú dielnu, respektíve mať možnosť si vyrobiť veci v práci. Určite by bolo treba niečo ako váhu vzduchu, nejaký ten snímač na kluku/vačku, pridať palivové čerpadlo, čidlo tlaku paliva a potom to celé naladiť
Som kedysi robil motor zo Suzuki SV650 a tiež som si mysel že nahodím rozvod aj bez manuálu a prd... Bez manuálu akurát tak na slepo a zle, bárs ten motor bežal. Nastavovalo sa to cez jeden valec s tým že pre nastavenie druhého valca sa napočítalo "xy" článkou na reťazi - skrátka to vôbec nešlo podla značiek na vačke
Neviem ako staré Ducny, či aj vtedy používali desmo rozvod, asi treba prípravky a ak to človek nemá zo sebou tak to ani nedokáže opraviť a neviem či by aj niekto vedel pomôcť niekde kde takéto motorky ani nepoznajú, teda na to ani nevedia nič zohnať. Taká Ducati z roku 93 je už celkom oldtimer a nejaké tie diely je problém zohnať asi aj tu.
Mali sme Multistradu 1000 a nie je to zrovna motorka lacná na údržbu, origo spojkový kit v pohode 400€. Takže sa kúpili nové lamely a lamelový kôš som vyrobil v práci - hned tri kusy
Na cestu okolo sveta by som volil skôr niečo čo je všeobecne vo svete velmi rozšírené, Ducati je zrovna presný opak.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
...
Karburator sam o sebe nieje problem..
pokial funguje a je v dobrej koncii, tak by som ho nechal .. (tak jak je)
Skor byva problem rozdelovac, obzvlast ak je prevod robeny cez vacku ..
tak tam si presnost zapalovania beha tak 4-8 st. bezne..
..ak je nieco vybehane .. tak aj 20
Karburator sam o sebe nieje problem..
pokial funguje a je v dobrej koncii, tak by som ho nechal .. (tak jak je)
Skor byva problem rozdelovac, obzvlast ak je prevod robeny cez vacku ..
tak tam si presnost zapalovania beha tak 4-8 st. bezne..
..ak je nieco vybehane .. tak aj 20
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- H.o.m.i.e.
- Příspěvky: 655
- Registrován: 14 črc 2008 16:08
- Bydliště: kósek vod Brna
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
Pravda, pravda. No co se týče el.vstřikování tak ten motor je co se týče odlitku nachystaný. V letech 91-92 se ta motorka prodávala se vstřikováním a na novějších modelech nejsou "pouze" vyvrtané díry na snímač polohy klikové hřídele, je tam i závit na ten snímač jen ta díra do které se zasune je hrubý odlitek. Nejsnazší a pro mě ideální by bylo strčit tam novější motor se vstřikováním nicméně motorka je Cagiva Elefant 900 a cagiva jako taková už dávno neexistuje aby mi napsali potvrzení že tam pasují i jiné motory 2V ducati z těch let. Přestavbou to řešit nechci protože tím už jsem si jednou prošel a nikdy víc. Jediná konstrukční úprava motoru jako takového teda tkví ve vyvrtání díry na snímač jeho osazení a náhrada "primary gear" z modelu se vstřikováním který má výstupek pro snímač. Ostatní snímače jsou vesměs snadná práce. Jednotka bude imfsoft.
Co se týče karburátoru tak jsem s ním objel kus evropy a dá se to ale vyjet každý větší kopec (nad 2000m) je utrpení a ta spotřeba taky není ideál. Né že bych ji nejak extra řešil ale určitě se to dá zlepšit efektivnější technologií. A to není jen o tom, je to enduro, pokaždé když to položíš tak se zalije komora spoustou benzínu, mokrá svíčka...je to otravný to potom startovat.
Co se týče karburátoru tak jsem s ním objel kus evropy a dá se to ale vyjet každý větší kopec (nad 2000m) je utrpení a ta spotřeba taky není ideál. Né že bych ji nejak extra řešil ale určitě se to dá zlepšit efektivnější technologií. A to není jen o tom, je to enduro, pokaždé když to položíš tak se zalije komora spoustou benzínu, mokrá svíčka...je to otravný to potom startovat.
Re: Jak zvýšit efektivnost a životnost starého motoru?
Tak neviem či by ti vstrekovanie vyriešilo spotrebu. Ako som vyššie písal, mali sme doma Multistradu 1000 a ono to nejde na vzduch, už si presne nespomínam, ale tých 7l bez problému, alebo inak povedané pod 7l dosť ťažko.
Ba by som už nikdy nechcel tak silný dvojvalec, lebo to je dosť ucukané, jednoducho to pýta určité otáčky a akékolvek pridanie plynu bolo sprevádzané riadne výbušným charakterom motora. Ak s tým človek jazdil v meste tak to bolo doslova utrpenie
Tvojich 900ccm nebude o nič úspornejších
Ba by som už nikdy nechcel tak silný dvojvalec, lebo to je dosť ucukané, jednoducho to pýta určité otáčky a akékolvek pridanie plynu bolo sprevádzané riadne výbušným charakterom motora. Ak s tým človek jazdil v meste tak to bolo doslova utrpenie
Tvojich 900ccm nebude o nič úspornejších