Poslední návštěva: 17 pro 2018 00:54 Právě je 17 pro 2018 00:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 29 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 lis 2018 10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
Takze dam do pozornosti "par ludom" tento produkt.

Jedna sa o free ECU management, s procesorom od ST na architekture ARM.
Ma to 12 spinanych vystupov, 6 digitanych vystupov a 12 analogovych vstupov.
(a este tam su podla mna aj neake rezervy)

Ovladaci software je TunerStudio, a tiez to ma aj "neaku ich vlastnu" konzolu.
Funguje to na windowse, linuxe a asi hocikde, kde je java (350 :mrgreen: )
Web stranka je tu: https://rusefi.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Verzie su dve, jedna "taky maly plosacik" vid foto ..
a druha "dospelejsia doska", zabudovatelna do povodnej krabicky od DENSO ECU,
spolu aj s konektorom ...
(takze toyotaci, mazdaci a iny japonci si mozno pridu na svoje)

Obrázek

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 07 pro 2018 22:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..tak mam to popajkovane ..
a odskusane na stole ...

teraz najst nejakeho pokusneho kralika.... :mrgreen:

Obrázek

Obrázek

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018 21:02 
Offline

Registrován: 12 led 2006 11:57
Příspěvky: 259
cisty blazon... 8) ak to bude na prvykrat funkcne, tak klobuk dole...letovanie ta asi bavi...


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 08 pro 2018 21:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..no ..asi tak prvych 10 minut .. :mrgreen:

jako tato "hracka na 4 valec" je na stole funkcna..
triger wheel mam "odmontovany z kluky" a tocil som to na vrtacke .. s hall cidlom ..
..a vyzeralo to byt funkcne ...

Samotna doska s procesorom ma dostatok vystupov / vstupov na to,
aby sme dokazali ovladat 8 valec plne sekvencne
k tomu este aj neaky ten "dalsi spotrebic" ci PWM ventil..

Po HW stranke je kdispozicii doska, ktoru clovek zabuduje do DENSO krabicky z MX5ky..
Maju modul WBO2 kontroleru, KNOCK chip vypada ze je na doske nakresleny, ci by aj fungoval .. to neviem..


Po SW stranke, na ETB chlapci vyvojari pilne pracuju, takze to vyzera slubne.
Uvidim, ako pojmu moju namietku na riadenie toho 8 valca.

..
Takze mi to pride ako nieco, co ma potencial, otazkou je, ako to zuzitkuju ..
a tiez mi to nepride "zastarale" ako napr. VEMS, MegaSquirt a podobne klony...
co su na trhu uz cca 10 rokov, a pride mi ze stagnuju ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 07:46 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
Jako je to zajímavý počin, jen se optam v čem je to lepší než třeba vems? Kdyz vezmu cenové to není nic zásadního (plus pájení), výstupy, vstupy, knock, wb kontroler to je nastejno. Respektive u vemsu vím že to funguje(a probíhá u nich taky vývoj, takže zastarani asi nehrozí), tady to bude chtít asi vývoj.
Neber to prosim jako rypani nebo zaslepení vemsem, opravdu mě zajímá srovnání.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 09:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
No napr. VEMS stale pouziva ATMEGA procesor, co v dnesnej dobe nieje ziadna vyhra.
(kedze to nepocita s desatinou ciarkou).
Pripadna "pomalost" Vemsu sa ti prejavi (tak ako mne) na motoroch s ITB ..
AD prevodnik je 8bit - cize povedzme ze na hodnotu 0 - 5 V mas 256 dielikov - co moze vadit ale nemusi ..

V principe, a v prevedeniach ake su momentalne dostupne, to asi cloveku moc rozdielne nepride,
pripadne to pride cloveku rovnake.

rusEFI ma procesor od ST ktory je na ARM architekture, takze "uz pozname desatinu ciarku"
ma to 4x SPI zbernicu, na ktoru si dokazes napojit napr. 10bit ci 16bit AD prevodnik (s lubovolnym poctom vstupov)
..ale to samozrejme treba dotiahnut softwareovo .. (to je ten potencial, ktory to ma)

Je v predaji "dospela doska" https://www.tindie.com/products/russian ... led-board/
uz osadena, kde sa ale staca ta vyhoda tej nizkej ceny..

to co mam ja, zatial vyslo cca 100euro, pricom samotna procesorova doska stala cca 40
a stalo ma to povedzme den pajkovania ...
(jasne ten co vie sotva popajkovat dva draty dohromady trafopajkou, asi nedokaze popajkovat nieco taketo)
(ked nikdy nedrzal v ruke mikropajku)

Ja vidim plus aj v tom, ze tu "vykonovu dosku" si viem spravit na mieru, podla svojich potrieb.

Navyse sa stretavam s potrebou riadit 8Valce s elektrickou skrtiacou klapkou, a to z tych lacnych riaidiaciek zvlada akurat tak VEMS,
aj to "zo steroidmi", teda vo vnutry je dorobeny multiplexer na analogove vstupy.

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 09:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
...az si niektory spomeniete...

onoho casu tu bola diskusia, este s jednym takym panom .. dost vyznamnym ...

kde sme sa bavili na podobnu temu ...
kde zaverom toho celeho bolo,

ze dnes sa da postavit riadiaca jednotka na motor, ktora by sa dokazala naladit sama ... :spac:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10 pro 2018 22:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 srp 2005 13:31
Příspěvky: 3718
Bydliště: Český Těšín
Tak doufam, ze se do toho pustis :D velmi rad budu sledovat tvuj progress :lol: 8) :pifko:

_________________
Audi Coupe Quattro


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2018 06:14 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
Díky za srovnani, v čem se poznala pomalost procesoru vemsu u itb (několik aut jsem na vemsu s itb ladil a žádnych potíží si nevsim).
Samoladitelna ecu není ve smyslu postavení palivových a predstihovych map problém stačí mít wb lambdu a snímání tlaku ve válci, nedokážu si ovšem představit algoritmus který by si dokázal načíst zuby na kolech, přiřadit vstřikovace, nastavit cívky atd.
Navic Samoladitelna ecu postrádá smysl pro většinu uživatelu, běžně se jednou ecu nastaví na konkrétní motor a už do ní nikdo nesahne. Tudíž investovat XX t navíc není rentabilni.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2018 18:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
samozrejme, neaku tu "zakladnu geometriu" je potrebne zadat ..
ci "naprogramovat" do toho procesora...

ten pohyb tych kolies sa v podstate nikdy nemeni ...
akurat mozno mat neake to "fail safe okno" kedy sa proste vyhaha rozvodova retaz ci remen ...

To preco by bolo dobre mat ECU co sa sama nauci (adaptacne) hodnoty je na pochopenie uplne jedonoduche (trivialne).
Rozdielna kvalita paliva, rozdielna nadmorska vyska, rozdielna teplota vzduchu a pod.
(jasne mame korekcne tabulky na zaklade teploty ... ale to je k dosiahnutiu maximalneho mozneho vykou stale malo ... )
(obzvlast ked beriem v uvahu, ze napriklad taky KNOCK mi zatial na ziadnej "s tychto lacnych" ECU nikdy nefungoval spolahlivo)

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 pro 2018 19:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
monty01 píše:
Díky za srovnani, v čem se poznala pomalost procesoru vemsu u itb (několik aut jsem na vemsu s itb ladil a žádnych potíží si nevsim).


..no napriklad taky prechodvy rezim z WOT na cca 30-40%, a nasledne "spravne" akceleracne obohatenie ... do WOT
.. v case pod 0.5 sec . ...

ci pripadne prevadzkovanie podla MAP senzoru na ITB ... (to je des .. )
..ci uz ako hlavne cidlo, alebo ako korekcne ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 06:46 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
No otázkou co je v tomhle případě způsobeny rychlosti (pomalosti) procesoru a co je prodleva lambdy, případně špatný nastaveni.Jinak jsem si oproti všem ecu co jsem dělal rozdílu v reakcích nevsim. během příštího roku bych se měl ochomytat kolem trochu dražší a snad i lepší ecu tak uvidim.
Pouzit u itb map jako hlavní údaj je přece nesmysl, nezávisle od použité ecu, od cca 20-30% otevreni klapek je v sání nulový podtlak tzn použiji tps jako hlavní a map jako korekci. Jen si musím správně nastavit u korekční tabulky hodnoty tlaku, nelze ji používat defaultne, navíc každý motor má jiný hodnoty podtlaku na volnoběhu a při brzdění motorem. Tudíž nelze použít defaultne jednou upravenou na všechny.motory.
No a pak i tahle korekce pomáhá udržet správný A/F poměr v přechodových stavech, není to jen na obohacení dle rychlosti pohybu tps.
Add samoadaptabilni ecu, tohle by měli zajistit správně nastavený korekce, já mám se samoucicim systémem celkem špatný skusenosti kdy se podobný systém (ne v autě) dokázal proucit až k nefunkcnosti.
No uvidíme co z tyhle nový ecu vypadne za nějaký cas a progres. Když bude vhodny projekt tak ji zkusím, není nad to mít ji v ruce.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 09:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..no ono tej "pomalosti" som si nevsimol zpociatku ani ja ...
..pokial som nezobral do ruky Mastera ... :mrgreen:

v podstate skusenosti a pocity z ladenia a pouzivania s ITB,
mame asi vsetci rovnake, aj tu "vedla o ulicu" jedno nemenovane E30 V8 ITB
a spravanie sa motora ci iste neduhy s tym spojene, su tiez asi rovnake u kazdeho

v kazdom pripade teraz hladam neakeho "pokusneho kralika" na odskusanie rusEFI ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 09:56 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
Ok je to možné, i proti oem ecu jsem neviděl rozdíl ale nevylucuju ze to bude lepší. Myslíš imsoft? Procesor má možná dobrý ale pro mě to totálně zabíjí ovládací program (pokud už někdo nevytvoříl něco normálního), od nich mi tu leží ecu v regale.
Ještě přemýšlím nad smyslem pracovat s desetinu čárkou, je prece jedno jestli uložím do proměnné 2500ms nebo 2,5 s. Jestli ta posedlost výpočetní m výkonem procesoru není v tomhle spíš na škodu ostatnimu (co na tom že by si procik mezi příkazy mohl dát spek když pak nejsi jednoduse intuitivně ovládat ecu, případně muset řešit ovladani wb lambdy externě....
Na tom plosnaku jsem si nevsim nějakych silových konců s chlazením? Kolik to mana vystupech zatížitelnost A, koukal jsem i dowiki a buď jsem slepý....... (jsem na founu tak možná přehlížím).
Osobně bych třeba u ecu uvítal výstup alespoň simulovany na eobd protokol, viz nový způsob na emisích, na generovat readiness kódy, jsou potřeba dělat auta novějšího rv a samozřejmě "vsichni stavíme auta jen na závody"

_________________
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 10:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..hej myslim imf..
ono ten SW nieje sice nijako pekny "s vela kolonkami a okienkami" ... ale da sa..
a funguje to ..

na rusEFI som napajkoval 12x IRF7842PBF, co je mosfet co by mal zvladnuut 14A

potom tam ma Hi-Low driver TC4427 co je na 1.5A..
..ale je to zamenitelne za MCP1404 ten je na 4.5A ..

takze neake "ohromne velke chladice" alebo "tranzistory v TO200" uz v dnesnej dobe fakt niesu potreba ..

na doske je to nachystane pre CAN komunikaciu s SN65HVD230
co ja ale nemam napajkovane, lebo to zatial nepotrebujem...

..este mi tak napadla dalsa vec ..
ak nechcem spinat zapalovacie cievky "s nicim hore uvedenym"
ale chem si osadit vlastny CDI modul, tak mi vtom nic nebrani ..
..
co jedna stych vyhod HOMEMADE ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 10:43 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
Mosfet nebo igbt, na to 220 nedám dopustit co s tím, když člověk potřebuje trochu něco sepnout pak to topí někde do desky takhle se to lehce opre do obalu a je.
Neříkám že imf je nepoužitelný ale pokud srovnám vems, emu, Otto a další tak bych to přirovnal jakobych si koupil herni mašinu a spoustěl na ni t 602 (pro později narozené dosovsky predchudce Wordu)


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 11:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..hej .. T602 a Norton Commander ... :mrgreen:

jako na tieto SMD tranzistory sa stale da nalepit chladic ...
a pri HighR vstrekovacoch, mame prud cca 1-1.2A

Jasne .. spinat napriamo ventilator chladica .. to by asi neslo ...

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 12 pro 2018 18:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2278
Bydliště: Dobříš
Ty jo,člověk sem chvíli nekouká a tady se to takhle rozjelo. :) RusEfi je skvělý počin a jsem zvědav na výsledek. Co se preciznoti a rychlosti řízení týká je to přesně to kvůli čemu jsem ochoten pracovat i s takovým sw jaký imf master má. Řízení elektronické klapky nebo třeba wg je možné přímo bez dalšího modulu, k dispozici je 1024 bodů což reálně znamená reagovat na změnu při 7500rpm každých 7rpm ,pro itb je zde tabulka zátěže motoru v kombinaci TPS/MAP a rozlišení 64 rpm. Senzor tlaku ve válci mám připojen u jednoho testovacího motoru a jsem schopen s ním ovlivnit předstih každých 360st,jen ne vždy je výhodné řídit se pouze jím. Pokud ti imf leží v regále tak si ho zkus zapojit na motor kde jsi měl vems a uvidíš ten rozdíl když procesy řídí FPGA.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 08:35 
Offline

Registrován: 03 kvě 2016 14:33
Příspěvky: 141
chapu to spravne když si sezenu prázdnou krabičku na RJ mého vozu tak tam dokazes nacpat tu svou rj a ja bych jen prehodil kus za kus ?? colt 4G61-T :?


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 09:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..pravdepodobne ano ...

Obrázek

Obrázek

mozno bude treba prepinovat nejake dratky na konektore..
a mozno nieco upravit v kabelazi ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 09:39 
Offline

Registrován: 03 kvě 2016 14:33
Příspěvky: 141
a rozjedu to sam nebo je potřeba vysoka škola v programovani :D


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 09:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
stiahni si software .. a povrtaj sa vnom ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 10:50 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
No na pokusy nemám momentálně čas, ono to probíhalo obráceně z nefungujícího auta se vystrihal imf a namontovat vems.... Přivezli mi auto se zastavenym imf kdy se majitel pokoušel to rozchodit a neuspěl, ani nevim jestli to vubec natočil (už je to pár let) S imf to dělalo psi kusy jeden den to normálně běželo, druhý den to člověk nebyl schopen nastartovat až po dlouhým přemlouvání se to rozběhlo... Pak to zas najednou jelo ok, pak zas to nešlo přes 3t rpm Atd dokola. asi týden jsem tomu dal a hledal závady, zkoušel, nebylo vidět konce tunelu takže jsem se s majitelem dohodl, objednal vems ten pak během pár dní rozchodil (objevil původní problém- v otackach vynechavajici snimac se mi odhalil během pár otočení motoru- vems na flags zahlasil chybu triggeru a chybu synchronizace s indukovani zapalovacího impulsů do vedení snimace ). Udělal jsem mapu a od ty doby to chodí......takže kdyby byl u imf normální soft tak by to třeba takhle nedopadlo...
Pokud to člověk dáva na "novej" motor a neni to závada kdy je to jednoznačný ale takováhle souhra více chyb tak je to skoro nedohledatelny protože nevíš kde hledat, jestli to neni špatný čerpadlo, vstriky, zapalování a nebo i vada v ecu - nikdy člověk neví jestli někdo nenacal výstup...

Add zvládnu to rozjet, bych se zeptal , zvládnes postavit mapu na oem ecu? Víš jaký poměr A/F se pouziva v jednotlivých režimech zátěže motoru? Máš stroboskop abys sis mohl ověřit nastavení zubu reálný předstihu vrs zobrazovány v ecu?

_________________
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 14:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
monty01 píše:
No na pokusy nemám momentálně čas, ono to probíhalo obráceně z nefungujícího auta se vystrihal imf a namontovat vems.... Přivezli mi auto se zastavenym imf kdy se majitel pokoušel to rozchodit a neuspěl, ani nevim jestli to vubec natočil (už je to pár let) S imf to dělalo psi kusy jeden den to normálně běželo, druhý den to člověk nebyl schopen nastartovat až po dlouhým přemlouvání se to rozběhlo... Pak to zas najednou jelo ok, pak zas to nešlo přes 3t rpm Atd dokola. asi týden jsem tomu dal a hledal závady, zkoušel, nebylo vidět konce tunelu takže jsem se s majitelem dohodl, objednal vems ten pak během pár dní rozchodil (objevil původní problém- v otackach vynechavajici snimac se mi odhalil během pár otočení motoru- vems na flags zahlasil chybu triggeru a chybu synchronizace s indukovani zapalovacího impulsů do vedení snimace ). Udělal jsem mapu a od ty doby to chodí......takže kdyby byl u imf normální soft tak by to třeba takhle nedopadlo...
Pokud to člověk dáva na "novej" motor a neni to závada kdy je to jednoznačný ale takováhle souhra více chyb tak je to skoro nedohledatelny protože nevíš kde hledat, jestli to neni špatný čerpadlo, vstriky, zapalování a nebo i vada v ecu - nikdy člověk neví jestli někdo nenacal výstup...

///Dežo víí//

Lobore, ... zeby Stando ..?? :mrgreen:

Monty: nahodou nevies "kto to auto mal predtym v rukach" ..??
..ked tak do SZ .. :roll:

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 15:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2278
Bydliště: Dobříš
Jrd. Taky mi to něco připomíná. :D Monty. Imf má integrovaný osciloskop 1Msps a měl ho dřív než vems :wink: ,takže to jestli je funkční čidlo otáček,vstřik,zapalování,pwm a další je otázka zatočení motorem,funkci každého výstupu a akčního členu si navíc můžeš ověřit ručním sepnutím konkrétního výstupu,integrovaný stroboskop je. Ad mapa: pokud mám fugující motor na oem ecu,mám 8ch osciloskop kterým si napíchnu vstřiky,cívky,tps,map atd a sestavím reálnou mapu. Pokud ji nemám,na palivo používám obyč excel kalkulátor od haltechu a musím říct,že poměrně přesný. U předstihu vycházím z obecných pravidel a doladím na brzdě dle knock senzoru.
Ještě ad rychlost ecu. Ač si každý myslí že kogenerační jednotky jsou "obyčejné stabiláky" spalující plyn a k jejich řízení stačí i kalkulačka je na velkém omylu,právě tady se "láme chleba" o tom jak rychle a precizně umí ecu počítat a regulovat motor udržet v 3000rpm/50hz v tolerancí 5rpm! za každé situace s tím že ještě musí plnit emise kdy v jednom čtyřdobém cyklu tj 2x 360st odebírá generátor 50kw výkonu a najednou 0kw. Ecu musí během 5ti otáček motoru tj 25ms musí motor ustálit tímže přesune plynule předstih tak aby motor a jeho setrvačnost zastavila.
S tím souvisí třeba i občerstvovací frekvence wb lambda sondy - 1ms,běžné kity mají 5hz tedy 300rpm - při 6000 je to 30ms a to už jsou velmi citelné rozdíly. Zkus si na vemsu nastavit elektronicky volnoběh (klapka,iacv)alespoň v rozmezí +/-25rpm a pak rozsviť a zhasni světla nebo nech sepnout ventilátor chladiče a koukni jak rychle je schopen udržet nastavený limit.

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 18:37 
Offline

Registrován: 07 led 2006 20:03
Příspěvky: 114
Ja ale nemluvím o osciloskopu o ten nejde,ten vím že tam je. Na osc i při testech to vše vypadalo ok snímač je vr tzn to nejsou moc pěkný pulsy zvlášť když to nejde natočit a kolísá to podle startéru. A když to chytlo tak to běželo a byl i signál pěkný.
Primárně mi jde o to že u vemsu jsem to natočil a okamžitě jak to zablblo jsem věděl po čem jít, hotovo finito. Nevim nechápu tu firemní politiku když je imf tak dobrej tak co je za problém vytvorit mu nějaké normální soft. Všude (wokna atp) se hraje na dizajn, camparadicky a tady dají lidem soft ala 90 léta. Nechápu tu firemní politiku stačí si stáhnout nejjakej vzor a podle něj to udělat, i ti poláci v easyecu kde taky není moc funkci to mají normální přehledný jednoduchy
Já nepotřebuji vysvětlovat jak postavit mapy, já jsem reagoval na kolegu který se ptá jestli to po dodání ecu s novýma střevama dokáže rozběhnout. Na což se nedá odpovědět bez toho aby, nám řekl co má a umí. A pro něj je informace o palivu přes kalkulator k ničemu, pokud neví co chce dosáhnout. Já třeba jedu jen podle lambdy natahnu si tam palivo z nějakýho podobnýho motoru, nastavím celou mapu podle směsi na volnoběhu a pak už jedu zbytek podle lambdy.
Ano je možný že to imf umí (fakt si ani s vemsem hrát nebudu, na to nemám kdy nestíhám si dát dokupy ani auto pro sebe) ale je to potřeba? Nebo je to jít s kanonem na vrabce? Mě to tak připadá.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 13 pro 2018 19:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
...no dobre .. nechme toho ....
na hadanie sa o IMF tu mame ine forum .. :D


ja som pravdepodobne nasiel "pokusneho kralika"...
tak snad budu coskoro nejake tie prve vysledky ci dojmi ...

(a pevne dufam, ze skor pozitivne)

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 14:18 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 29 čer 2008 14:14
Příspěvky: 2278
Bydliště: Dobříš
Neboj,dostanu se k jádru. Monty funkčnost snímače lze v osciloskopu otestovat tzv idexací zubu,kdy nové čidlo nemá problém rozeznat a interpretovat 9 identických po sobě jdoucích vzorků,čím je čidlo starší jeho rozlišovací schopnost se snižuje a není schopno rozeznat spolehlivě všechny zuby. Pokud čidlo není schopno dodat ani 3 identické vzorky,měním ho. Vláďo co sem koukal na ten sw k rus efi,nápadně mi připomíná tuner studio pro MSQ a jestli s ním převzal i všechny jeho neduhy. Zajímá mne jestli regulaci IACV nebo elektronické klapky převzali od nich včetně chyb a toho,že ta regulace na něm nefunguje. Nejde mi o to udržet volnoběh,ale udržet ho i při skokových zatíženích jakým je zátěž alternátoru nebo klima. 2x jsem ted pracoval s MSQ přímo na brzdě a takřka pokaždé mi při sepnutí ventilátoru chladiče motor zdechl. Přijede mi sem 20let stará felicie s AEE motorem,kde je kombinace elektronické klapky a lankem přidávaným plynem... a věhlasnou ecu a představ si,že volnoběh(1500rpm) je nastaven pevně dodělávaným šroubkem který v sérii samozřejmě není... motor 2jz kde taktéž je v sérii osazen od výrobce skvěle fungující systém elektonické klapky ETCS-i no a tam ladič šel ještě dál a to tak,že tu elektronickou nahradil mechanickou z vw motoru R32... (opět 1500rpm,údajně PID regulace nelze nastavit,houpá to s otáčkami a motor jde jak pumpa na sračky) takže to je to co mne na té rus efi zajímá jako první a to jak je schopna si poradit s el klapkou. Na úplně tupé řízení motoru bez jakýchkoli regulací stačí i "ecu" z arduina. :)

_________________
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 14 pro 2018 15:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 16 črc 2006 20:39
Příspěvky: 3967
..
Libore to uvidim ...
ci a jak tam ta regulacia bude fungovat...
Citace:
Na úplně tupé řízení motoru bez jakýchkoli regulací stačí i "ecu" z arduina. :)

Arduino = ATMEL = MS3 = VEMS .. .

EDITED:
a jo, da sa toto cele ladit aj cez TunerStudio ...
co neviem ci je plus alebo minus ..

_________________
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 29 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů