100 oktanovej benzín
Moderátor: Idaho
100 oktanovej benzín
Chtěl bych vědět co by to udělalo s autem kdybych do něj nalil 100 oktanovej Shell V-Powe Racing,jinak do něj leju 95ku.Díky
určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Octavie RS 220PS
/zatim/

Ale motor by se měl nějak na to seřídit ne?????????????????Kapka píše:určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Promin, ale to je naprosta blbost. Jak presne ta ECU vi ze ten motor jede na vysoko-oktanovy benzin a jak a proc to turbo najednou tlaci vic? Muzes to nejak logicky vysvetlit?Kapka píše:určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
IQ stylingem nenahradis.
Pokud máš motor s detonačním čidlem (čidlo klepání) tak ECU pozná kvalitu benzínu a sama se jí přizpůsobí. Jediné co, ale udělá je že změní předstih. S turbem nic dělat nebude. Pokud tvůj motor toto čidlo nemá tak žádné extra zlepšení nečekej. Nejvíc mě může dostat tuningář se Š105L co mi vkládá že nalil ten "póver" a teď mu to jezdí jak s turbem, u motorů typu Š105 akrát skončíš s podpálenými ventily právě kvůli špatnému předstihu 

To plati pouze v pripade, kdy to oktanove cislo jde dolu a ten motor zacne klepat. Ta ECU ale nevi proc ten motor klepe a je ji to uplne jedno. Jestli to klepani je zpusobeno nizsi kvalitou benzinu, zvysenou teplotou vstupniho vzduchu, nespravnym predstihem zapalovani anebo velkym tlakem turba, te ECU na tom nezalezi. Pokud ten motor neklepe, ta ECU nemuze rict mezi treba 95 a 110-octane benzinem.vrabi píše:Pokud máš motor s detonačním čidlem (čidlo klepání) tak ECU pozná kvalitu benzínu a sama se jí přizpůsobí.
IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 16 zář 2004 15:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ne. Ta boost control je uplne nezavisla. Ten tlak turba je vetsinou kontrolovan na zaklade signalu MAS, MAF anebo MAP sensoru a ta ECU otevira a zavira boost control solenoid, ktery vypousti cast toho boost signalu z intake manifoldu do actuatoru wastegate toho turba.Martin_534 píše:a nemůže to bejt tím, že ten lepší benzím se líp spálí a tím uvolní víc energie a ta zase o malinko víc roztočí turbo, který pak zase tlačí o trochu víc?
mě to totiž na naturál 100 tlačí o kousek víc, ale asi jenom o 0,05b
Mnohe motory s vysoko-oktanovym benzinem naopak ztrati vykon, nez aby jim to vykon pridalo. Ten vysoko-ktanovy benzin neni "lepsi" anebo se nespali "lip". On jenom hori pomaleji.
IQ stylingem nenahradis.
už se to tu několikrát probíralo.... (mám takový pocit že v Tuningu)
Jinak já tankuju 98 - a je to docela rozdíl oproti 95.. tzn. auto jde líp do otáček, je pružnější.... 100 zas tak poznat není...(oproti 98).
Každopádně chod motoru je klidnější a vyrovnanější.. a spotřeba záleží na tobě... když budeš jezdit jako normálně (o čemž pochybuju, protože to s tim prostě nejde) tak se zůstane stejná....
Jinak já tankuju 98 - a je to docela rozdíl oproti 95.. tzn. auto jde líp do otáček, je pružnější.... 100 zas tak poznat není...(oproti 98).
Každopádně chod motoru je klidnější a vyrovnanější.. a spotřeba záleží na tobě... když budeš jezdit jako normálně (o čemž pochybuju, protože to s tim prostě nejde) tak se zůstane stejná....

Ecu, aspon podle toho co ja vim jak to funguje, to pozna podle lambdy-je to mozna pro nekoho prekvapive-ale ECU ma jakousi pamet, do ktere se ukladaji jednak chyby a pak taky nektere charakteristiky nastaveni motoru-ktere si otestuje a muze i mirne zohlednit, jak se s tim autem jezdii a podle toho upravit smes-nebo treba mozna i turbo
Jezdil jsem Suprou na 100 oct. pak jsem zkoušel 98 oct. a skončil jsem u N95 a jezdí to furt stejně. Akorát pokud u atmosférickýho motoru snížíte hlavu, může vám provoz na benzín s vyšším oktanovým číslem pomoct aby se tahle úprava líp využila.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
co jsem poznal tak u starsich (hlavne turbo) motoru pomuze ze vseho nejvic vymenit ty jednorazove spony na hadicich za se sroubkem a dotahnout je, potom se clovek i divi jak by to melo ve skutecnosti jezdit
no potom se muze zacit s tuningem 
podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu


podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu
... a taky vyměnit zpuchřelý podtlaky, to udělá úplný divysemysak píše:co jsem poznal tak u starsich (hlavne turbo) motoru pomuze ze vseho nejvic vymenit ty jednorazove spony na hadicich za se sroubkem a dotahnout je, potom se clovek i divi jak by to melo ve skutecnosti jezditno potom se muze zacit s tuningem
podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Myslím že to je blbosť takovať do toho motoru 100 okt. benzin. Oktány hovoria ne o hodnote benzínu /viac oktánov - lepšie horí/ ale o teplote pri ktorej sám detonuje. Čím viac oktánov tým vyšia teplota. Ten 100 Okt. benzín sa používa ak máš vysoký kompresný pomer abz to vo valci nedetonovalo skôr ako skočí iskra. Ak nemáš zbrúsemú hlavu alebo iné úpravy tak to nepocítiš
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
heh ten sme meli pred davnymi lety, normalne tata jezdil na N95, kdyz tam jednou nacpal prnou nadrz novinky 98Pelus bla bla bla tak napoznal rozdilSeaman píše:1,6 ESi 16V V-TecKapka píše:kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor

http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.