100 oktanovej benzín

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Seaman

100 oktanovej benzín

Příspěvek od Seaman »

Chtěl bych vědět co by to udělalo s autem kdybych do něj nalil 100 oktanovej Shell V-Powe Racing,jinak do něj leju 95ku.Díky

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

co to je za auto?
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Seaman

Příspěvek od Seaman »

Mike Mad píše:co to je za auto?
Honda Civic 92-95

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor :x
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Seaman

Příspěvek od Seaman »

Kapka píše:kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor :x
1,6 ESi 16V V-Tec

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Seaman

Příspěvek od Seaman »

Kapka píše:určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Ale motor by se měl nějak na to seřídit ne?????????????????

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

ne to si zchroupne sama ECU...i když jsme zkusil dát do mojí eRSky 108 ockanu/benzin namíchaný na závody/ a moc se jí to nelíbilo :cry:
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Seaman

Příspěvek od Seaman »

A co spotřeba???Zvýší se nebo sníží???Co katalizátor a emise?????

Uživatelský avatar
Kapka
Příspěvky: 49
Registrován: 14 zář 2004 20:35
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kapka »

spotreba zaleží jak budes mit tezkou nohu na plynu...katik a emise vubec neres,myslis ze kdyby to likvidovalo motory a katiky,že by treba Shell riskoval soudni zaloby po celem svetě za znicenéá auta???
Octavie RS 220PS :ja_nic: /zatim/

Seaman

Příspěvek od Seaman »

Ok díky.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Kapka píše:určite neco poznás,pujde to lip do otacek a lip to bude tahnout,ale budes muset neco najet cca 50 km,nez to ECU preklapne ze ma spalovat vic oktanu.Na Prelude 2.2VTEC jsem mel vyzkousino ze na stejným místě u Slanýho jsem mel normálně tech 180,ale se 100 octan tak 200 /tachografickejch/...jinak ted na 1.8T je to krasně poznat na tlaku turba,normalne na 95 tlaci tech 1.3,ale na 100 octan tlací i 1.5
Promin, ale to je naprosta blbost. Jak presne ta ECU vi ze ten motor jede na vysoko-oktanovy benzin a jak a proc to turbo najednou tlaci vic? Muzes to nejak logicky vysvetlit?
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: Páč je to dražší a páč to určo řikal Wenca Nafta a ten přeci autum rozumí
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Neni divny ze jen zmenovou Octanu se ti zvedne tlak Turba?
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

PJ píše:Taboo: Páč je to dražší a páč to určo řikal Wenca Nafta a ten přeci autum rozumí
Tak to potom vysvetluje vsechno! :shock: Wenca Nafta knows his sh*t and shouldn't be ever questioned... :lol:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Taboo: přesně nerozumim cos psal, ale jestli nevíš kdo je Wenca Nafta tak si to trochu uprav Wenca=>Vin + Nafta=>Diesel =>Vin Diesel
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Seaman

Příspěvek od Seaman »

Hele tak jak to teda je?????Víte to někdo?????

Uživatelský avatar
vrabi
Příspěvky: 48
Registrován: 07 črc 2004 12:48
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vrabi »

Pokud máš motor s detonačním čidlem (čidlo klepání) tak ECU pozná kvalitu benzínu a sama se jí přizpůsobí. Jediné co, ale udělá je že změní předstih. S turbem nic dělat nebude. Pokud tvůj motor toto čidlo nemá tak žádné extra zlepšení nečekej. Nejvíc mě může dostat tuningář se Š105L co mi vkládá že nalil ten "póver" a teď mu to jezdí jak s turbem, u motorů typu Š105 akrát skončíš s podpálenými ventily právě kvůli špatnému předstihu :lol:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

vrabi píše:Pokud máš motor s detonačním čidlem (čidlo klepání) tak ECU pozná kvalitu benzínu a sama se jí přizpůsobí.
To plati pouze v pripade, kdy to oktanove cislo jde dolu a ten motor zacne klepat. Ta ECU ale nevi proc ten motor klepe a je ji to uplne jedno. Jestli to klepani je zpusobeno nizsi kvalitou benzinu, zvysenou teplotou vstupniho vzduchu, nespravnym predstihem zapalovani anebo velkym tlakem turba, te ECU na tom nezalezi. Pokud ten motor neklepe, ta ECU nemuze rict mezi treba 95 a 110-octane benzinem.
IQ stylingem nenahradis.

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

a nemůže to bejt tím, že ten lepší benzím se líp spálí a tím uvolní víc energie a ta zase o malinko víc roztočí turbo, který pak zase tlačí o trochu víc?
mě to totiž na naturál 100 tlačí o kousek víc, ale asi jenom o 0,05b
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Martin_534 píše:a nemůže to bejt tím, že ten lepší benzím se líp spálí a tím uvolní víc energie a ta zase o malinko víc roztočí turbo, který pak zase tlačí o trochu víc?
mě to totiž na naturál 100 tlačí o kousek víc, ale asi jenom o 0,05b
Ne. Ta boost control je uplne nezavisla. Ten tlak turba je vetsinou kontrolovan na zaklade signalu MAS, MAF anebo MAP sensoru a ta ECU otevira a zavira boost control solenoid, ktery vypousti cast toho boost signalu z intake manifoldu do actuatoru wastegate toho turba.
Mnohe motory s vysoko-oktanovym benzinem naopak ztrati vykon, nez aby jim to vykon pridalo. Ten vysoko-ktanovy benzin neni "lepsi" anebo se nespali "lip". On jenom hori pomaleji.
IQ stylingem nenahradis.

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

už se to tu několikrát probíralo.... (mám takový pocit že v Tuningu)

Jinak já tankuju 98 - a je to docela rozdíl oproti 95.. tzn. auto jde líp do otáček, je pružnější.... 100 zas tak poznat není...(oproti 98).

Každopádně chod motoru je klidnější a vyrovnanější.. a spotřeba záleží na tobě... když budeš jezdit jako normálně (o čemž pochybuju, protože to s tim prostě nejde) tak se zůstane stejná....
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Ja jezdim neustale (i na srazy - jen naposled s 98 ) na 95 JET...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ecu, aspon podle toho co ja vim jak to funguje, to pozna podle lambdy-je to mozna pro nekoho prekvapive-ale ECU ma jakousi pamet, do ktere se ukladaji jednak chyby a pak taky nektere charakteristiky nastaveni motoru-ktere si otestuje a muze i mirne zohlednit, jak se s tim autem jezdii a podle toho upravit smes-nebo treba mozna i turbo

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Jezdil jsem Suprou na 100 oct. pak jsem zkoušel 98 oct. a skončil jsem u N95 a jezdí to furt stejně. Akorát pokud u atmosférickýho motoru snížíte hlavu, může vám provoz na benzín s vyšším oktanovým číslem pomoct aby se tahle úprava líp využila.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

co jsem poznal tak u starsich (hlavne turbo) motoru pomuze ze vseho nejvic vymenit ty jednorazove spony na hadicich za se sroubkem a dotahnout je, potom se clovek i divi jak by to melo ve skutecnosti jezdit :-) no potom se muze zacit s tuningem :-)

podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

semysak píše:co jsem poznal tak u starsich (hlavne turbo) motoru pomuze ze vseho nejvic vymenit ty jednorazove spony na hadicich za se sroubkem a dotahnout je, potom se clovek i divi jak by to melo ve skutecnosti jezdit :-) no potom se muze zacit s tuningem :-)

podle me ECU nezacne tlacit turbem vic pri vyceoktanovem benzinu
... a taky vyměnit zpuchřelý podtlaky, to udělá úplný divy :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Myslím že to je blbosť takovať do toho motoru 100 okt. benzin. Oktány hovoria ne o hodnote benzínu /viac oktánov - lepšie horí/ ale o teplote pri ktorej sám detonuje. Čím viac oktánov tým vyšia teplota. Ten 100 Okt. benzín sa používa ak máš vysoký kompresný pomer abz to vo valci nedetonovalo skôr ako skočí iskra. Ak nemáš zbrúsemú hlavu alebo iné úpravy tak to nepocítiš

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

Seaman píše:
Kapka píše:kdyz se pta co za auto,tak taky se hlavne zajíma co v tom máš za motor :x
1,6 ESi 16V V-Tec
heh ten sme meli pred davnymi lety, normalne tata jezdil na N95, kdyz tam jednou nacpal prnou nadrz novinky 98Pelus bla bla bla tak napoznal rozdil :D
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Já tankuju neustále u SHELLU obyč N95 (motor 1,6 120ps), zkoušel sem různý 98 a shell V-POWER a nevim jak ostatní, ale že by to byl nějakej rozdíl :(
takže jezdim stále na 95
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“