Intro:
Asi se divíte s čím jsem to zase přišel. Vedle úspěšné ságy dílů Zpátky do minulosti (jejíž čas se pomalu naplňuje) bych vám rád nabídnul něco nového – Testy automobilů BMW.
Uvidíte sami jak se vám bude líbit tato ojedinělost neboť jsem si nevšiml něčeho podobného v jiných sekcích.
K testům samotným – Snad chápete, že nemám možnosti si jen tak půjčovat vozy pro potěšení TF a ani nemohu nabídnout audio-video záznam jako novináři z povolání.
Můj záměr je přiblížit auto čtenářům a podělit se s nimi o dojmy z jízdy, hlavně je nenudit jako to někdy dělají profíci. To co občas čtu v automobilových časopisech/na webech je upřímně k pláči. Žádné přejaté články, žádná klišé našich otců ani detaily typu intenzita osvětlení zavazadelníku.
Test 1 (!) Dámská jízda
Moderátor: T-O-M
Začneme pěkně od začátku – Test č. 1 – BMW řady 1 – 116i
Benzinový čtyřválec 1.6 (115 PS, 150Nm, 0-100kmh za 10.9 sec, 6.st. man. převodovka).
Dnes jsem měl možnost zkusit nejmenší bramboru v 5ti dvířku. Přestože designově tohle auto nepatří mezi mé srdcovky, pětidveřové provedení je hezčí než třídveřové. K řadě 1 nechovám zrovna velké sympatie, ale chuť ji zkusit (a vědět jak na tom doopravdy je) byla obrovská.
Uvnitř klasika BMW co se ergonomie týče – sednul jsem si a hned jsem byl doma. Na pohled hezký volant se držel příjemně co do tvaru, ale obšití kůží by bylo stonásobně lepší než základní guma. Plasty příjemné, ale je jich moc na můj vkus – viz dveře. Palubní desku zkrášlovala stříbrná lištička, látky a švy perfektní. Posaz = vyšší lavička – to je ta má zhýčkanost z M-paketových výbav (anatomických sedadel). Všímavý člověk zaznamená absenci ekonoměru. Vůz neměl loketní opěrku a popravdě mi ani nechyběla. V tomto prostoru bych se zastavil – u madla ruční brzdy je prohlubeň připomínající odkládací prostor, který svádí k odložení mincí, klíčů, případně telefonu, bohužel prudší zabrždění spolehlivě tuto přihrádku vyprázdní neboť je příliš mělká. S místem vzadu to není ani tragédie ani hitparáda, řekl bych standart této třídy. Při vystupování vzadu mi vadila svažující se střecha a to nejsem obr.
Kufr je bez výhrad – nic jsem v něm nevezl. Přístupný a velký akorát, odpovědi na otázky typu – kolik se do něj vejde pet lahví nebo deštníků hledejte ve sloupcích investigativních novinářů.
Je čas zasunout klíček, zmáčknout tlačítko start engine a vyrazit. Podélně uložený motor je kvůli těžišti uložen dost vzadu, vidíte ho jen půlku po otevření kapoty. Jeho rozsah otáček končí u nějakých 6500/min, ale pracovní pole se nachází mezi 3000 a 5000/min. Motor měl najeto necelých 10.000 km, takže syrovátku jsem zbytečně nevytáčel a nebylo třeba, víc jak 115 koní bych z něj stejně nedostal.
Zvolil jsem cestu – obce/okresky/kousek dálnice. Velice pozitivní dojem na mě udělaly pedály - jejich chod je příjemně tuhý jak se na BMW patří (v některých autech jiných výrobců mam pocit připomínající šlapání do bláta). Řazení je též krátké, přesné, bez výhrad. Řízení není tak tuhé jako u ostatních modelů BMW, dobrá zpětná vazba se vytrácí s narůstajícím tempem. Auto bylo na “16 plecháčích, tudíž o císařský kočár bylo postaráno. Tam kde mě mé coupé vyklepe, se Jednička vznášela bez ztráty kytičky na kráse. Při troše dynamičtější jízdě jsem postrádal cit a jistotu. Byly to vysoké úzké gumy, standardní podvozek nebo ta vytrácející se zpětná vazba z volantu? Poháněná zadní náprava však dělá svoje. Kolik malých aut má náhon na zadek ? Žádné. O nějaké přetáčivosti nemůže být řeč v případě 116i, ale harmonie – motor vpředu, náhon vzadu tady je! Brzdy se dobře dávkují, v pedálu je cit a na komfortní tempo stačí bohatě. Motor je tichý i při dálničním tempu, krátký atak 170km/h byl toho důkazem.
Závěr:
Toto pěkné autíčko stojí 626 000 Kč v základu a trocha té nutné výbavy navrch se rovná dalším sto tisícům korun, to je nutné podotknout. Jednička na mě udělala dojem v komfortu a nenáročnosti – jinými slovy ideál pro přítelkyně a manželky. Moje volba by byla 130i a to nejen díky motoru.
Benzinový čtyřválec 1.6 (115 PS, 150Nm, 0-100kmh za 10.9 sec, 6.st. man. převodovka).
Dnes jsem měl možnost zkusit nejmenší bramboru v 5ti dvířku. Přestože designově tohle auto nepatří mezi mé srdcovky, pětidveřové provedení je hezčí než třídveřové. K řadě 1 nechovám zrovna velké sympatie, ale chuť ji zkusit (a vědět jak na tom doopravdy je) byla obrovská.
Uvnitř klasika BMW co se ergonomie týče – sednul jsem si a hned jsem byl doma. Na pohled hezký volant se držel příjemně co do tvaru, ale obšití kůží by bylo stonásobně lepší než základní guma. Plasty příjemné, ale je jich moc na můj vkus – viz dveře. Palubní desku zkrášlovala stříbrná lištička, látky a švy perfektní. Posaz = vyšší lavička – to je ta má zhýčkanost z M-paketových výbav (anatomických sedadel). Všímavý člověk zaznamená absenci ekonoměru. Vůz neměl loketní opěrku a popravdě mi ani nechyběla. V tomto prostoru bych se zastavil – u madla ruční brzdy je prohlubeň připomínající odkládací prostor, který svádí k odložení mincí, klíčů, případně telefonu, bohužel prudší zabrždění spolehlivě tuto přihrádku vyprázdní neboť je příliš mělká. S místem vzadu to není ani tragédie ani hitparáda, řekl bych standart této třídy. Při vystupování vzadu mi vadila svažující se střecha a to nejsem obr.
Kufr je bez výhrad – nic jsem v něm nevezl. Přístupný a velký akorát, odpovědi na otázky typu – kolik se do něj vejde pet lahví nebo deštníků hledejte ve sloupcích investigativních novinářů.
Je čas zasunout klíček, zmáčknout tlačítko start engine a vyrazit. Podélně uložený motor je kvůli těžišti uložen dost vzadu, vidíte ho jen půlku po otevření kapoty. Jeho rozsah otáček končí u nějakých 6500/min, ale pracovní pole se nachází mezi 3000 a 5000/min. Motor měl najeto necelých 10.000 km, takže syrovátku jsem zbytečně nevytáčel a nebylo třeba, víc jak 115 koní bych z něj stejně nedostal.
Zvolil jsem cestu – obce/okresky/kousek dálnice. Velice pozitivní dojem na mě udělaly pedály - jejich chod je příjemně tuhý jak se na BMW patří (v některých autech jiných výrobců mam pocit připomínající šlapání do bláta). Řazení je též krátké, přesné, bez výhrad. Řízení není tak tuhé jako u ostatních modelů BMW, dobrá zpětná vazba se vytrácí s narůstajícím tempem. Auto bylo na “16 plecháčích, tudíž o císařský kočár bylo postaráno. Tam kde mě mé coupé vyklepe, se Jednička vznášela bez ztráty kytičky na kráse. Při troše dynamičtější jízdě jsem postrádal cit a jistotu. Byly to vysoké úzké gumy, standardní podvozek nebo ta vytrácející se zpětná vazba z volantu? Poháněná zadní náprava však dělá svoje. Kolik malých aut má náhon na zadek ? Žádné. O nějaké přetáčivosti nemůže být řeč v případě 116i, ale harmonie – motor vpředu, náhon vzadu tady je! Brzdy se dobře dávkují, v pedálu je cit a na komfortní tempo stačí bohatě. Motor je tichý i při dálničním tempu, krátký atak 170km/h byl toho důkazem.
Závěr:
Toto pěkné autíčko stojí 626 000 Kč v základu a trocha té nutné výbavy navrch se rovná dalším sto tisícům korun, to je nutné podotknout. Jednička na mě udělala dojem v komfortu a nenáročnosti – jinými slovy ideál pro přítelkyně a manželky. Moje volba by byla 130i a to nejen díky motoru.
- Přílohy
-
- Resize of test1er 008.jpg (61.85 KiB) Zobrazeno 979 x
-
- Resize of test1er 003.jpg (65.45 KiB) Zobrazeno 979 x
-
- Resize of test1er 017.jpg (82.64 KiB) Zobrazeno 979 x
-
- Příspěvky: 1629
- Registrován: 22 pro 2005 16:23
- Bydliště: rio
- Kontaktovat uživatele:
Re: Test 1 (!) Dámská jízda
výbornej příspěvek....jen tak dál...
pokud by jsi chtěl na text ti klidně půjčím i moje a bejvalé moje
pokud by jsi chtěl na text ti klidně půjčím i moje a bejvalé moje
Re: Test 1 (!) Dámská jízda
diky za clanek.
jinak asi nebudes sam s tim nazorem v predposledni větě
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-123d-d ... y-pan.html
jinak asi nebudes sam s tim nazorem v predposledni větě
http://magazin.auto.cz/testy/bmw-123d-d ... y-pan.html