Škoda Octavia RS by Jord

Vyberte každý měsíc ze 3 aut to nejlepší

Moderátoři: Fáboš, Berry

Zamčeno
milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Škoda Octavia RS by Jord

Příspěvek od milosh »

Popis vozu – Jordův Žluťas RS

Jedná se Škodu Octavia RS první generace vyrobena roku 2004 se 132kw ve žluté barvě a v plné výbavě. Auto jsem koupil na jaře roku 2011. Byl to dovoz z Německa po prvním majiteli s číslicí 85000km na tachometru. Jediné, co mě od koupě odrazovalo, byla „tuningová úprava“ od původního majitele. Když jsem auto poprvé viděl, málem mě trefil šlak. (viz. fotka č.

1) Nárazníky ala radlice na sníh, maska milotec, stříbrný tahokov, prahy atd. atd.
Nicméně po týdnu rozhodování jsem sedl s bráchou do auta a jelo se pro ni. Byla to láska na první pohled, i když na mě koukaly nevkusné nalepené prahy a nárazník - ta žlutá barva měla svoje kouzlo. První úprava přišla hnedka na místě, kde jsem hodinu sundával prahy a byla to podmínka, že s tím takhle domu neodjedu :D - ihned skončily v koši. Po sundání mě čekalo další překvapení, prahy byly nalepeny lepidlem na okna, takže původní prahy nebyly skoro vůbec vidět a místo toho tam byl „had“ z lepidla, který šel na první pokus jen těžko sundat.

Po prvním týdnu jsem začal obvolávat známé i neznámé a začal jsem pracovat na autě. Samozřejmě nepočítám kompletní prohlídku, výměnu brzd a kotoučů, oleje a klasické potřeby. První úprava vůbec, bylo sehnání originální masky, která se ve žluté barvě samozřejmě nesehnala. Byl povolán známý lakýrník, který si s tím vkusně poradil. Mezitím, co se lakovala maska, přišly na řadu zhnusené prahy a nárazník, které se po 5-ti hodinovém snažení s fénem v ruce podařilo dostat do původního stavu. Auto už po masce začalo vypadat jako originální Rso, což byl můj původní cíl. Dále přišla na řadu drobná úprava dveřních lišt, které byly ve žluté barvě – sundat a nasadit origo původní v černém plastu. Momentálně už auto vypadalo sériově a byl jsem spokojen (tak na týden :D ). Po týdnech ježdění a po procházení na fórech jsem narazil na úpravu SW v podobě chipu. Neváhal jsem a zkusil jsem. Auto po zásahu dostalo krásných 154kw / 300nm – maximální spokojenost, zvýšila se hlavně pružnost – na 3. stupeň se jelo od 40-180km/h. Následovala montáž originálního blow off ventilu od Forge Motorsport, který zpříjemnil poslech turbomotoru.

Po pár dalších týdnech se naskytla možnost koupě černých originálních 17“ spiderech. Po hraní ve photoshopu jsem sedl do auta a jel pro ně. Byla to trefa doslova „do černého“. Auto dostalo úplně jiný vzhled. Na řadu přišly autofolie na všechna skla, aby bylo dosaženo efektu žluto-černé kombinace. Samozřejmě nesmělo chybět polepení Bčkových sloupků do černé lesklé folie, které opticky prodloužily auto, a spojilo všechny okna v jedno obrovské.

Dále na řadu přišla úprava po hudební stránce, kde se pořídily komponentí reproduktory a subwoofer se zesilovačem. Proběhla profesionální instalace s vytlumením předním dveří a Rso tak dostalo příjemného kvalitního poslechu hudby.
Nyní jsem mohl říci, že jsem maximálně spokojen. Bohužel na konci září nastal den, kdy jsem si řekl, že jako „daily car“ je žluťase škoda a podal jsem inzerát. Po týdnu si pro něj přijel fanda z Brna, který má rso momentálně jako 3. auto na víkendy, od koupě najel 500km, takže je v dobrých rukou a doufám, že tak i zůstane. Tímto končí můj příběh tvrdé dřiny a hlavně srdcové záležitosti v podobě žluťase, někdy řečeného Bee :)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Auto měsíce“