Suzuki Swift by fokr_jr

Vyberte každý měsíc ze 3 aut to nejlepší

Moderátoři: Fáboš, Berry

Zamčeno
milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Suzuki Swift by fokr_jr

Příspěvek od milosh »

- Jedna se o Suzuki Swift, prekvapive
- Generace MK2/3, r.v. 89-94 – podle konkretniho dilu
- Karoserie: sedan 4dv rok asi 93, vyvarena na nejnutnejcich mistech v roce 2009, lak samodomo podle toho kde to protahnu nejakym prikopem, tak tu část prejdu sprejem…
- Agregáty: 4×4, staly pohon všech kol, mezinapravovy viskozni diferencial, prenos sily na zadni napravu 5-50% podle prokluzu predku, predni a zadni dif otevreny, vse serie, spojka 200mm prenytovana tvrda sportovni smes Ferodo
- Motoricky: puvodni Suzuki G16B (1,6 16V OHC 68kW) swpanuta za Suzuki G13B (1,3 16V DOHC 74kW). Zamena motoru obnášela zejména dovareni masa bloku pro spojeni s 1,6 4×4 prevodovkou a kompletni vymenu elektrických svazku z GTi modelu do sedana, kde se nakonec i při konfliktu verzi podarilo 95% věci zprovoznit. Snaz se to napise nez udela, zabralo nam to cca 3 mesice nez se vse vyladilo
- Upravy motoru: prime sani vlastní vyroba, vzduchovy filtr K&N konus, 60mm klapka Nissan SR, palivova lista ALU z modelu MK1, regulator tlaku paliva, palivova pumpa BOSCH, palivo ciste E85, – netvrdim, ze je ten motor idealne upraven k pohonu na E85, ale vzal jsem tohle auto jako testovaci subjekt pro budouci projekty, abych se s pouzivanim E85 seznamil a nasbiral zkusenosti. Po kazde sezone sundavam cvicne hlavu a hledam nejake znamky neblahého pusobenu E85 na motoru a zatím jsem nic nenasel. Uz 3 sezony ;-)
- Vyfuk: na zakazku delany kompletni vyfuk vcetne svodu dimenzovany presne na motor a vyuziti auta, jeden pruchozi koncovy tlumic
- Audio: chvili byl v aute 12“ sub, nejaky 3kanaly a nejakej zesilovac a radio, dokonce to i celkem obstojne hralo, ale to proste není muj salek kavy, takze se to vse opet vyhazelo ven, momentalne jedine audio v aute je intercom ridic – spolujezdec :)
- Brzdy: vepředu 250mm chlazene kotouce a vetsi brzdice z modelu GTi, desticky Ferodo DS2500, vzadu zustal 300mm buben, bohužel jsem zatím nevymyslel prestavbu na kotoucovou brzdu, tak alespoň zakazkove tvrdsi Ferodo oblozenu paken. Mezinapravovy dif je dvoucestny, takze auto brzdi subjektivne naprosto dokonale a hlavne vyvazene. Neznam jiny „seriovy“ auto, kde bych si mohl dovolit naplno brzdit s rozhozenym autem, aniz bych musel ocekavat ze se mi to pretoci na nejakou stranu. Swift to dokaze a moc me to bavi ;-)
- Podvozek: KONI zlute patrony vestavene ve vlastní konstrukci zalozene na HP vyskove stavitelných pružinách -> vyskove a tuhostne stavitelny podvozek ;-), silentbloky ramen tvrda guma od silentbloky.cz, uchyty stabilizatoru unibaly vlastní vyroby
- Kola podle potřeby 13, 14 a 15“, podlozky 30mm bez zmeny roztece 4×114,3 a 25mm s rozteci na 4×100 pro prakticnost, takze si obuju co je zrovna k mani…
- Interier minimalisticky, sedacky vysoke z modelu GTi, pasy 4body nejake sablety bo něco co zrovna prebyvalo, ridicovo pevny, spolujezdec navijeci; zadni sedacka je tam jen na oko, místo ni je palivova pumpa a pridanej palivovej filtr, el. Okna pro pohodli, vazi to stejne jako mechanicky, tak co :), palubka MK2 (sla s budikama s motorem GTi) nejake pridavne mereni teploty a tlaku oleje, letos pridany OMP rozpery dopředu i dozadu, ty jsou opravdu hodne znat na chovani auta.

Celkovy koncept auta je zavodni zimni hracka. Jezdim s ni prevazne v zime/snehu a 90% casu na nejake zavodni akci od slalomu po amaterske rally - vsude kam me s timhle pusti. V provozu se objevuje jen minimalne a to hlavne v době kdy na TV nova ukazujou jaky jsou kde snohovy kalamity, tak tim smerem jedeme . Motoricky je to vylitana 20let stara seriovka s minimalnima upravama a puvodnim vnitrkem, která by vic nez protokol z brzdy zaslouzila medaily za čestnou službu, ale mělo by se v ni skrývat nejakych 80kW, 120nM (vychazim z hodnost stejne upraveného druhého auta, které na tej brzde fyzicky bylo, necucam si to z palce u nohy, a ty hodnoty by byly naprosto jinde kdybych aspoň vymenil vlozky a udelal krouzky. Bohužel u swifta je nemenitelna monovlozka a tohle je zalezitost několika desitek tisc  a vybrusem bych prisel o objem do 1300…
Všem co docetli az sem dekuju za pozornost, vim ze je to zdlouhave, ale každý detail si myslim ze je podstatny a to jsem hodne věci vynechal. Nejake další informace jsou k nalezeni v projektu na RF http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=8&t=512" onclick="window.open(this.href);return false;
Doufam ze se Vam auto bude libit i když date hlas konkurenci :) k lestence ma hoooodne daleko, ale funguje a hlavne me to auto porad neskutecne bavi ridit 8)

Lukas aka fokr_jr

P.S. koment k foto č. 1: vicemene seriovy stav v rok koupe, Car Winter Cup 2007
Foto 2: obligatni mimon 2009
Foto 3: Valaska 2010
Foto 4: ADCup Okruh II 2010
Foto 5: ADCup Okruh I 2011

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Auto měsíce“