Babolap, přítelkyně nebo jen auto? Charliho Bora ( 2. kolo )

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

admin
Administrátor
Příspěvky: 176
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Babolap, přítelkyně nebo jen auto? Charliho Bora ( 2. kolo )

Příspěvek od admin »

Vůz: Volkswagen Bora
Soutěžící: Charlie

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>

Babolap, přítelkyně nebo jen auto? Charliho Bora

Když se řekne Volkswagen, většině lidí okamžitě naskočí úžasná možnost a variabilita úprav. Vozy
této značky se upravují jako na běžícím páse a absolutně nezáleží na tom, o jaký model zrovna jde.
Jen se podívejte na naši tuningovou scénu. Je v ní tolik Volkswagenů, že ani nejdou spočítat.:)


Ani Charlie se Volkswagenu neubránil, ale sáhnul po takovém, který u nás zas tak oblíbený není.
I když by většina tunerů preferovala Golf IV, on si raději vybral Boru. A rozhodně na ní nešetřil.
Bora prošla opravdu širokou škálou úprav. Prvním, čeho si každý všimne, jsou přední xenonové
světlomety, které byly decentně zatmaveny matnou černou barvou
. Vypadá to zatraceně dobře, co
myslíte?

Obrázek

Exteriér vozu také prodělal menší facelift. Charlie pořídil paket z americké verze vozu a rozhodně to
byl dobrý tah. Takzvaný US Paket obsahuje přední spoiler, prahy, zadní spoiler a zadní světla. Zbytek
skvěle doplňují dnes už málo vídaná originální kola 3SDM o rozměru 8.5x18“ obutá do pneumatik
Michaelin Pilot Super Sport v rozměru 215/40 R18. Ač je vůz i jeho styl německý, Charlie se k České
republice hrdě hlásí lakováním levého předního kola do barev české vlajky. A protože bez pořádného
podvozku, který vůz sníží přesně tak, jak velí současná móda, by to nebylo ono, byl použit stavitelný
podvozek AP Sportfahrwerke a silentbloky z Audi TT.

Obrázek

Interiér doslova zachvátila horečka jménem R32. Z tohoto prémiového modelu byl použit kompletní
hliníkový dekor, sedadla König v kombinaci kůže a alcantry, volant a také řadicí páka. Majitel má
rád čistý styl, proto ve voze nečekejte obrovské hudební zástavby. Takže 2dinové rádio s navigací
v kombinaci se zesilovačem Crunch, reproduktory poskytující opravdu vytříbený zvuk značky Kicker
jsou kompletně schované tak, aby nikde nepřekážely, ale přitom přesně plnily svou funkci. Úpravou
v interiéru prošly i budíky MaxiDOT. Ukazují vše co je možné a Honza má tak veškeré informace hned
na očích.

Obrázek

Pod kapotou má tahle kráska od výroby naftový motor o objemu 1.9 litru, který má v základu 96 kW.
Ale protože to není nic moc, nechal Honza pomocí úpravy na řídící jednotce výkon zvýšit na 120 kW a
410 Nm točivého momentu
. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak pohybuje okolo 7 vteřin a podle GPS je
maximální rychlost 230 km/h. Uznejte sami, že to je na motor o objemu 1.9 litru opravdu slušný výkon.
Navíc Honza v letošním roce plánuje další velkou úpravu motoru. Montovat se bude nové hybridní
turbo, sportovní vstřiky a znovu se přeprogramuje řídící jednotka
. Hodnota výkonu tak ještě rapidně
vzroste.

Obrázek

Honza si je moc dobře vědom toho, že rozjet se na plno je strašně jednoduché, ale že složitější bývá
zastavit. Proto věnoval dostatečnou péči i výběru brzd. Zatím jsou na voze namontovány sériové
brzdy, pouze byly vyměněny obyčejné kotouče za ty od společnosti Zimmermann v rozměru 288 mm,
které doplňují destičky Textar
. Stejná kombinace je i vzadu. Ale protože se Honza zjevně nespokojí
s málem, už má doma přichystané kompletní brzdy od Porsche. Jen prý si najít čas je na Boru
namontovat. No, tak s tímhle bojujeme asi všichni.

Obrázek

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>

Zpět na „Auto roku 2013“