VW Golf II 16V

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

VW Golf II 16V

Příspěvek od admin »

Vůz: VW Golf II 16V
Soutěžící: 16V

VW Golf II 16V

---------------------------
Hlasujte pro tento vůz
---------------------------

Vždycky máme radost, když se objeví auto, jako je tohle. Dovolte mi proto, abychom vám
představili vůz, kterých už mnoho není. Jde Volkswagen Golf 2 GTI osazený motorem
o objemu 1.8 litru s 16 ventily. I když dnešní móda přeje tuningu, majitel tohoto Golfa se
tomuto diktátu naštěstí moc nepodřídil. Jediné, co prošlou nějakou větší úpravou byly kliky
dveří. Ty sériové jsou poněkud nevzhledné, takže na dveře putovaly klidy z Audi A3. Ale
nemyslete si, napasovat, zavařit, vykytovat a nalakovat nové kliky nebyla žádná legrace.


Obrázek

Vše se naštěstí povedlo dokonale. Další zádrhel byl vymyslet a nastavit zámek dveří tak,
aby fungoval bez jediného zaváhání. Po zdlouhavém elaborátu však dobře dopadlo i tohle a
dveře tak fungují bez jediného problému. A ještě jeden tuningový zásah musíme zmínit. Tím
je odstranění stěrače ze zadního víka. Decentní, ale účinná úprava.

Obrázek

Jak už jsme vám řekli, tenhle Golf je čistokrevné GTI a motor, který má pod kapotou prošel
řadou úprav. Protože majitel hleděl i na vzhled, vyleštil hliníkovou hlavu motoru do vysokého
lesku. Pod kapotu dále putovala vačka a sání z produkčně mladšího nástupce, který nese
označení 2.0 16V. O odvod spalin z motoru se starají svody vyrobené na zakázku. Jediné co
z výfukového potrubí nakonec zůstalo původní, je koncový díl. Zbytek je stejně jako svody
dělaný na zakázku. Výkon motoru je po všech úpravách 150 koní a točivý moment je 165
Nm. Z 0 na 100 km/h se golf dostane za 8.8 vteřiny. To jsou hezká čísla, co myslíte? A to
je ještě potřeba říct, že Golf má obutá poměrně velká kola Keskin. S menšími by ten čas
byl ještě lepší. Vpředu jsou v rozměru 7.5 x 16 palců a vzadu 9 x 16 palců. Obutá jsou do
pneumatik Continental ContiSportContact 2 o rozměru 215/40 R16 vpředu a 215/35 R16
vzadu. Volkswagen už v době své výroby Golf osadil skvělými brzdami, takže je majitel
zachoval. Nakonec proč měnit něco, co funguje přesně jak má? Celek pak dotváří stavitelný
podvozek Supersport, který je nastaven přesně tak, aby vše ideálně lícovalo.

Obrázek

I když Golf z venku vypadá výborně, bez nějaké té úpravy interiéru by to nebylo ono. Proto
byla palubní deska, tapecy dveří a stropnice potažena šedo-černou alcantarou. Oproti
tomu jsou sedačky a kufr potaženy kůží hladkou. Ale protože jsou sériové sedačky takové
nemastné a neslané, vymyslel si majitel malou změnu. Do auta napasoval sportovní sedáky
z Audi A3, které v kůži vypadají prostě skvěle. Vše pak doplňuje červené prošívání na
volantu a řadicí páce. A protože pohodlí je prostě důležité, dostal Golf elektricky stahovatelná
okna a elektricky nastavitelná zpětná zrcátka. Konečně teď došlo na to, co zajímá všechny
blázny do hudby. Tu majitel pojal jako jeden velký koktejl. Rádio je značky Kenwood,
reproduktory dodal Pioneer, zesilovač je od Alpine a subwoofer zase od Magnatu. Zběsilá
kombinace, ale zatraceně funkční! Na té dokonalé funkčnosti má asi svůj podíl i čalounění
z alcantary. To má totiž i skvělé odhlučňovací vlastnosti.

Obrázek

Ještě jednu věc prostě musíme zmínit. Výběr lakování vozu padl na klasické barvy Martini
Racing. Ty jsou sice typičtější pro vozy jako Porsche nebo Lancia, ale tomuhle Golfu prostě
skvěle sednou.


---------------------------
Hlasujte pro tento vůz
---------------------------

Obrázek



Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“