Mazda 323F BA 1995, 2,5V6

Vyberte nejlepší tuningové auto pro rok 2013

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Berry, habitat3, Tommy1978, Ritchma

Odpovědět
admin
Administrátor
Příspěvky: 190
Registrován: 26 říj 2012 13:19

Mazda 323F BA 1995, 2,5V6

Příspěvek od admin »

Vůz: Mazda 323
Soutěžící: Nightmare

Mazda 323F BA 1995, 2,5V6

---------------------------
Hlasujte pro tento vůz
---------------------------

I když je Mazda, kterou si právě prohlížíte oděná do zářivě bílého laku s názvem Frozen
White, původně byla nevzhledně zelená a pod kapotou měla benzínový dvoulitr. Postupem
času ale v tomto voze prošlo změnou takřka vše. Z původního vozu zůstala jen karoserie a
pár drobností. Ale začneme hezky popořádku, tedy u exteriéru. Kapota vozu byla zamračená
a byl do ní zabudován karbonový výdech kapoty z BMW M3. Dále byly upraveny rohy
blatníků a přidán výdech v nárazníku. Majitel navíc rozebral přední světla a jejich vnitřní části
nalakoval do černé barvy. Před lakováním pak byla karoserie kompletně zbavena koroze a
všechna hodně postižená místa byla vyvařena.


Obrázek

Pod kapotu se nově nastěhoval motor o objemu 2,5 litru V6 z Mazdy Xedos, který navíc
prošel kompletní generálkou. Hlavy válců prošly zvětšením a vyleštěním kanálků. Původní
svody byly nahrazeny za laděné a sání bylo nahrazeno kompletním sportovním kitem.
Řemenice spolu se setrvačníkem prošly odtučňovací kúrou tak, aby se motor snadněji
roztáčel. Myslelo se na opravdu všechno. Dokonce i na pořádné chlazení oleje. Mazda
dostala nový olejový chladič s termostatem, a se systémem Oil Catch Tank. Originální,
drobné svíčkové kabely jsou nahrazeny těmi 10mm, které spolu se svíčkami NGK Iridium
zaručují optimální zapálení směsi.

Obrázek

Nový příval výkonu je také potřeba krotit. Na místo originálních brzd, byly použity velké
brzdy z Nissanu Murano s upravenými brzdiči taktéž z Xedosu. Kompletní brzdové rozvody
nahradily nové značky Goodridge. Jako desky a kotouče jsou použity díly značky EBS.
Sériový podvozek byl vyměněn za sportovní podvozek H&R + KYB. Mazda sedí na kolech
8x17 Team Dynamics DRIFZ s pneumatikami Hankook 215/45, které jsou použity jak na
přední tak na zadní nápravě.

Obrázek

Z originálního interiéru toho moc nezůstalo. Volba sedadel nakonec padla na sportovní
z Mitsubishi Evo IX. Všechny vnitřní plasty byly nahrazeny za černé a to včetně koberců.
Palubní deska, dveře a strop je pak potažen alcantarou a volant je nahrazen stylovým
volantem z BMW M. A protože upravený motor je potřeba mít pod dohledem, bylo nutné
namontovat přídavné budíky pro kontrolu tlaku a teploty oleje.


---------------------------
Hlasujte pro tento vůz
---------------------------

Obrázek

Obrázek


Odpovědět

Zpět na „Auto roku 2013“