Soutěžící: fonz
>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>
Wintercar v matu - Fonzův Ford Escort
Projekt Fonzova Fordu Escort začal koupí bílé karoserie, která skvěle splňovala podmínky
zimního přibližovala. Protože Fonz měl na zahradě několik dalších zbytků různých Escortů,
nebylo pro něj problém nějaký ten vůz na zimu poskládat. Takové tetris pro dospělé.
Jeho cílem bylo dát dohromady co možná nejzdravější vůz, takže zbylé a notně zrezlé díly
putovaly do sběrny. I tak ale všechny díly na voze nebyly stoprocentně zdravé a bez koroze.
Proto se rozhodlo, že je potřebná kompletní renovace vozu. Na řadu tedy přišlo broušení,
kytování a vaření. Zadní nosníky a podlaha nakonec musely projít opravdu kompletním
vyvařením. Kdo tohle někdy dělal, ví, jak strašně náročná je to práce.
Když už byl Fonz u té renovace, rozhodl se předělat přední část vozu do stylu páté generace
Fordu Escort. V praxi to znamená výměnu světel a převaření rohových částí karoserie.

Přední nárazník zůstal originální ze čtvrté generace Fordu Escort, ale je doplněn o mlhovky
z Felicie a lízátko z Mondea. Následovaly prahy a zadní spoiler z modelu Ford Escort RS a
jako třešnička pak zadní křídlo z modelu Ford Escort Cosworth. Celá karoserie dostala nový,
matně černý kabát, který pak opticky rozbíjí bílé detaily na podvozku, brzdách a v motoru.

O lepší stabilitu na silnici se stará sportovní podvozek kombinovaný z pružin Weitec a
Supersport. A o to aby se vůz v zatáčkách nekroutil, se stará rozpěra z Escorta Cabrio.
Díky těmto úpravám a díky kolům z Fordu RS v rozměru 15 palců obutým do pneumatik o
rozměru 195/50 R15 vůz doslova nejde utrnout ze silnice.
Interiér Fonz pojal opravdu stylově. Celý je postaven na originálních interiérových dílech
z modelu RS. Navíc Fonz nechal pošít stropnici do černé látky a k tomu skvěle sladil
clonítka, sloupky a dokonce i středový panel zase do šedé látky. Výrazným prvkem
v karoserii jsou dobře vypadající červené pásy, které k vozu sednou jak ulité. A protože
dlouhé letní výlety jsou bez hudby tak trochu o ničem, pořídil Fonz rádio Sony ke kterému
přidal přední i zadní reproduktory Sony X-plod. A aby to opravdu znělo, je v kufru schovaný
subwoofer živený 300W zesilovačem.

Protože bylo pod kapotou stále volné místo, sehnal Fonz dvoulitrový atmosférický zážehový
čtyřválec DOHC. Tento 16V motor dává 110kW při 6000 ot/min a úctyhodných 190
Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za krásných 8.4 vteřiny. Motor je prozatím
v originálním stavu, ale protože už má také své roky a kilometry, plánuje Fonz výměnu
motoru za novější, kompletně přetěsněný a po GO hlavy. Navíc je v plánu kratší převodovka
z Fordu eskort TD.

>>> Hlasujte pro tento vůz zde >>>