ahoj, chtěl bych si pořídit toto autí nejlépe 3,0d okolo r. 1999 tak by mě zajímalo na co si dát hlavně pozor při koupi abych nekoupil nějaký špatný kus popř. jestli by se nenašel někdo z okolí OV kdo by byl ochoten zajít se na případné auto podívat, jelikož jsem nikdy v takovém autě neseděl jinak co se týče motoru, zajímalo by mě jestli by mu hodně uškodil případný chiptuning a jak se to může časem projevit.... děkuji za jakékoliv rady
Máš už jasno jestli sedan či kombi, jestli naftu nebo benzin, jestli manuál či automat???
E39 je hodně dobře postavený auto bez vážnějších slabin. Zaměř se na klasický věci jako když kupuješ auto z druhý ruky.
*jak běží motor, jestli nekouří, jak chytá za studena
*jízda - jestli to netáhne ke straně když pustíš volant, poslouchej rány z podvozku, jak to brzdí
*kontrola karoserie - odřená, lakovaná místa, slícování karoserie, hledání stop po bouračce
moje osobní rady, který nikomu nevnucuju
- vzít auto po faceliftu to jest od r 2000 ->
- manuální převodovku, když naftu tak tu 3.0d
- mrknout se na ojetiny u oficiálních BMW dealerů (je šance, že najdeš auto jejich zákazníka, auto po kontrole jejich servisu, záruky atd., nevýhodou je vyšší cena, ale za lepší auto je dobrý si vždy připlatit)
- hledat hledat hledat - nebrat první auto co uvidíš, rozkoukej se na trhu, porovnávej ceny atd
- chtěj servisní knížku, všechny klíče, auto nejlépe po 1. majiteli
Počítej, že podvozek po 100.000 km už začně volat po servise, jinými slovy, do oněch 100 tisíc tam bude vše původní kromě kotoučů a destiček, a předpokládám, že většina ojetin bude mít najeto mezi 130-200 tis km, tak se podívej co už bylo měněno - důvod proč jsem mluvil o nutnosti servisní knížky, další věc - motor i ten chce servis a diesel obzvlášť kolem těch 150.000+ km - vstřiky, setrvačníky atd.
Obávám se že auto s komplet servisem nenajdeš, takže si nech i peníze vedle - udělej mu velkej servis a pak by ti auto mělo sloužit hodně dlouho a věřim že ani nějakej chip nebudeš potřebovat a pokud ano, tak bych to doporučil až po "oservisování" motoru.
Garfield píše:no zatím se asi zkusím porozhlédnout tady u nás...
jinak nedokážete někdo odhadnout pokles ceny E39 tak za 5let, to budou asi za cenu E34 co?:-)
Jak to řikal Štěpánek z Básníků? "Auto které si nekoupím mi nezestárne.."
za 5 let bude e39 2 generace stará, protože aktuální e60 to má už spočítaný a bude nová pětka - a to už za rok, rok a 1/2
na ceně roste E30 M3 - a verze sport evo, cecotto ani nemluvě, dále Z1 a Z8 na ceně klesat už taky nebudou
Bulda: s automatem sice nemám zkušenosti, ale nějak o něj ani nestojím...nehledě na to že spotřeba je s manuálem taky o něco lepší
T-O-M: hmm něco na tom výroku bude;-)
Jinak jak často se asi mění u 3,0d vstřiky, váha vzduchu atp. popř. na co je ten motor náchylný když má najeto přes 200tkm a kolik asi žere oleje?
ono taky zalezi kdo stim autem jezdil a jak hlavne, radsi bych volil variantu z de pac tam se umi o auta postarat lip nez v nasich servisech o tech strikach sem taky neco zaslechl,proste sílnej motor v zakladu
T-O-M: no nechtěl bych se potom zbytečně hádat s nějakým blbcem v uniformě kdyby to šlo v pohodě zapsat...jinak M5 gumy tj. 245/40/18 vpředu a 275/35/18 vzadu tak opravdu nevím:-)
Nevim jestli přesně tento rozměr gumy, ale na běžné E39 jsi mohl mít z výroby už "18 kola, tudíž bych to bral jako argument pro snad bezproblémové zapsání