Jako nemocného člověka BMW mě samožřejmě zajímají jejich vrcholné a neobvyklé verze, ale o M5 Touring jsem se moc nestaral i když gen.E34 M5 je asi má nejoblíbenější. Nyní když se v Mnichově začali vytahovat eMtouringem, se mé myšlenky začaly ubírat na tuto eMalternitivu.
M5 E34 se vyráběla v letech 1988-1995
nejprve ve verzi 3.6 (315HP 360Nm), od 1991 jako 3.8 (340HP 400Nm) vždy s manuální 5st. převodovkou. Touring přišel v roce 1992. V roce 1994 prodělala E34ka facelift a některá vylepšení včetně šestikvaltu(bavíme se o M5). E34 M5 se vyrobilo 12.254 kusů celkově. Touringů v poslední várce, tedy modely po faceliftu se 6st.převodovkou jen 891ks!

Poslední generace M5 E60 je na trhu nějaké 2 roky a během nich si získala slušnou pozici mezi sportovními vozy, spíše než mezi civilními což můžeme jen chválit. Uvidíme jaký bude ohlas na nově přicházející touring. Z hlediska techniky vše zůstává stejné. (taková blbost - touring dělá kilo o 0.1 sec pomaleji než sedan). Z hlediska designu se mi líbí, nepostrádá diskrétní dramatičnost sedanu, ale přece jen sedan mi k M5 E60 pasuje lépe.
