Konec Turba
Moderátor: T-O-M
Konec Turba
Konec Turba
Záznam ze soudního procesu u Nejvyššího automobilového soudu, červenec 1975
Případ: Ropná krize vs. sportovní automobil
Státní zástupce: „Vážený soude, vážená poroto, sešli jsme se zde proto, abychom odsoudili zde přítomného delikventa – BMW 2002 Turbo. Model Turbo byl představen před dvěma lety na Frankfurtském autosalonu. Byl postaven s cílem ukájet choutky řidičů vyznávající rychlé, nehospodárné a tedy i zbytečné cestování. Tento drahý a nebezpečný automobil nemá na silnici své místo.“
Obhájce: „Milý soude, poroto...můj klient nebyl postaven s cílem zabíjet. Jedná se o silnější verzi vycházející z modelu 2002 Tii, čemuž odpovídají jak optické, tak technické parametry. Vůz má černou masku chladiče, přední spoiler, nástavce blatníků pro 13 palcová plechová, za příplatek hliníková kola s pneu Michelin XWX či Pirelli CN36 o rozměru 185/70 R13, dále spoiler na víku kufru. V interiéru sportovní sedadla a tříramenný volant.“
Státní zástupce: „Pane obhájce, nejsme zde kvůli přednímu spoileru nesoucí nestoudný nápis Turbo, schovávající olejový chladič. Mimo to vůz nemá ani přední nárazník. Důvod, proč zasedá tento soud, se ukrývá pod přední kapotou obžalovaného. Vážený soude, tento dvoudveřový sedan je vybaven čtyřválcovým jednovačkovým dvoulitrem s mechanickým vstřikováním Schafer PL04 a turbodmychadlem KKK bez mezichladiče stlačeného vzduchu. Tato motorová jednotka produkuje neomalených 170 koňských sil, 241 Nm točivého momentu ve 4000 otáčkách za minutu a díky ní je 1080 kg vážící vůz schopen atakovat stokilometrovou rychlost za pouhých 6.9 sec. Navíc pětistupňová manuální převodovka Getrag umožňuje dosáhnout maximální rychlosti přes 200 km/h.“
Soudce: „Pane obhájce, co můžete říci k bezpečnosti obžalovaného?“
Obhájce: „Můj klient je vybaven MacPhersony vpředu a šikmými rameny vzadu, stejně jako ostatní modely 2002. Klienta zpomalují 10 palcové kotoučové brzdy na přední nápravě a velké bubnové brzdy na zadní. Pro lepší trakci je vůz vybaven samosvorným diferenciálem se svorností 40%.“
Státní zástupce: „Námitka ctihodnosti! Samosvorný diferenciál je prvek často používaný u sportovních vozů. Automobil jím vybavený je schopen nebezpečné jízdy smykem.
Předvolávám svědka A kvůli výpovědi.“
„Pane A, popište soudu, co jste zažil za volantem obžalovaného.“
Svědek A: „Mám rodinné kombi a známý mi půjčil 2002 Turbo. Tento vůz jednoznačně vybízí řidiče k rychlé jízdě.“
Státní zástupce: „Pane A, buďte konkrétní.“
Svědek A: „No, do 3500 otáček je vůz stejně rychlý jako moje kombi. Vedle kapličky přístrojů je umístěn ukazatel tlaku turbodmychadla. Dokud byla ručička v bílém poli, jízda byla klidná. Po překročení inkriminované hranice 3500 otáček za minutu se ručička mihla úzkou zelenou výsečí a vůz brutálně akceleroval. Z leknutí jsem plynový pedál přidržel čehož lituji, ručička tlaku turba se přehoupla do červeného pole. Během chvíle jsem jel 160 km/h a stále akceleroval.“
Státní zástupce: „To stačí pane A. Děkuji. Myslím, že tohle byl dostatečný důkaz o riziku spojeném s řízením takového vozu. Spotřeba paliva se, vážený soude, u tak malého vozu dokáže vyšplhat na těžko uvěřitelných a neomluvitelných 17 litrů.“
…..
Soudce: „Dospěla porota k závěru?“
Porota: „Ano pane soudce, obžalovaný byl shledán vinným v celém rozsahu obžaloby.“
Soudce: „Tímto se výroba modelu 2002 Turbo po 1672 doposud vyrobených kusech zastavuje.“
Záznam ze soudního procesu u Nejvyššího automobilového soudu, červenec 1975
Případ: Ropná krize vs. sportovní automobil
Státní zástupce: „Vážený soude, vážená poroto, sešli jsme se zde proto, abychom odsoudili zde přítomného delikventa – BMW 2002 Turbo. Model Turbo byl představen před dvěma lety na Frankfurtském autosalonu. Byl postaven s cílem ukájet choutky řidičů vyznávající rychlé, nehospodárné a tedy i zbytečné cestování. Tento drahý a nebezpečný automobil nemá na silnici své místo.“
Obhájce: „Milý soude, poroto...můj klient nebyl postaven s cílem zabíjet. Jedná se o silnější verzi vycházející z modelu 2002 Tii, čemuž odpovídají jak optické, tak technické parametry. Vůz má černou masku chladiče, přední spoiler, nástavce blatníků pro 13 palcová plechová, za příplatek hliníková kola s pneu Michelin XWX či Pirelli CN36 o rozměru 185/70 R13, dále spoiler na víku kufru. V interiéru sportovní sedadla a tříramenný volant.“
Státní zástupce: „Pane obhájce, nejsme zde kvůli přednímu spoileru nesoucí nestoudný nápis Turbo, schovávající olejový chladič. Mimo to vůz nemá ani přední nárazník. Důvod, proč zasedá tento soud, se ukrývá pod přední kapotou obžalovaného. Vážený soude, tento dvoudveřový sedan je vybaven čtyřválcovým jednovačkovým dvoulitrem s mechanickým vstřikováním Schafer PL04 a turbodmychadlem KKK bez mezichladiče stlačeného vzduchu. Tato motorová jednotka produkuje neomalených 170 koňských sil, 241 Nm točivého momentu ve 4000 otáčkách za minutu a díky ní je 1080 kg vážící vůz schopen atakovat stokilometrovou rychlost za pouhých 6.9 sec. Navíc pětistupňová manuální převodovka Getrag umožňuje dosáhnout maximální rychlosti přes 200 km/h.“
Soudce: „Pane obhájce, co můžete říci k bezpečnosti obžalovaného?“
Obhájce: „Můj klient je vybaven MacPhersony vpředu a šikmými rameny vzadu, stejně jako ostatní modely 2002. Klienta zpomalují 10 palcové kotoučové brzdy na přední nápravě a velké bubnové brzdy na zadní. Pro lepší trakci je vůz vybaven samosvorným diferenciálem se svorností 40%.“
Státní zástupce: „Námitka ctihodnosti! Samosvorný diferenciál je prvek často používaný u sportovních vozů. Automobil jím vybavený je schopen nebezpečné jízdy smykem.
Předvolávám svědka A kvůli výpovědi.“
„Pane A, popište soudu, co jste zažil za volantem obžalovaného.“
Svědek A: „Mám rodinné kombi a známý mi půjčil 2002 Turbo. Tento vůz jednoznačně vybízí řidiče k rychlé jízdě.“
Státní zástupce: „Pane A, buďte konkrétní.“
Svědek A: „No, do 3500 otáček je vůz stejně rychlý jako moje kombi. Vedle kapličky přístrojů je umístěn ukazatel tlaku turbodmychadla. Dokud byla ručička v bílém poli, jízda byla klidná. Po překročení inkriminované hranice 3500 otáček za minutu se ručička mihla úzkou zelenou výsečí a vůz brutálně akceleroval. Z leknutí jsem plynový pedál přidržel čehož lituji, ručička tlaku turba se přehoupla do červeného pole. Během chvíle jsem jel 160 km/h a stále akceleroval.“
Státní zástupce: „To stačí pane A. Děkuji. Myslím, že tohle byl dostatečný důkaz o riziku spojeném s řízením takového vozu. Spotřeba paliva se, vážený soude, u tak malého vozu dokáže vyšplhat na těžko uvěřitelných a neomluvitelných 17 litrů.“
…..
Soudce: „Dospěla porota k závěru?“
Porota: „Ano pane soudce, obžalovaný byl shledán vinným v celém rozsahu obžaloby.“
Soudce: „Tímto se výroba modelu 2002 Turbo po 1672 doposud vyrobených kusech zastavuje.“
- Přílohy
-
- bmw 0241.JPG (79.72 KiB) Zobrazeno 2180 x
-
- bmw 0245.jpg (118.95 KiB) Zobrazeno 1664 x
Re: Konec Turba
Pro doplnění uvedu, že všechna Turba byla pouze s levostranným řízením. Onen zrcadlový nápis "2002 Turbo" na předním spoileru v továrně záhy odstranili, takže první verze jej mají, pozdější už ne. Auto se vyrábělo pouze ve třech barvách karoserie - bílá, stříbrná, a černá. Jo a pokud je mi známo, nikdy o soudu nebylo
- Přílohy
-
- bmw 0242.jpg (62.17 KiB) Zobrazeno 2177 x
-
- bmw 0236.jpg (85.5 KiB) Zobrazeno 2177 x
-
- bmw 0239.jpg (17.96 KiB) Zobrazeno 2177 x
-
- bmw 0243.jpg (186.24 KiB) Zobrazeno 2177 x
Re: Konec Turba
další pics
- Přílohy
-
- bmw 0235.jpg (86.91 KiB) Zobrazeno 2177 x
-
- bmw 0237.jpg (87.7 KiB) Zobrazeno 2177 x
-
- bmw 0233.jpg (105.92 KiB) Zobrazeno 2177 x
Re: Konec Turba
T-O-M-e děkuji..zajímavý příběh..
=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konec Turba
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: Konec Turba
Mazec, TOME prodvas tyhle pribehy nekam, to je naprosto dokonaly...
NICK SEM PRESTAL POUZIVAT, ADMINI NEREAGOVALI NA PROZBU O ZMENU TAK MAM NOVEJ NICK MARKUS(bez toho vt), TAKZE PROSIM SZ PSAT NA NOVEJ NICK
Re: Konec Turba
moje slabost...
http://img2.imageshack.us/gal.php?g=362 ... 0a432o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img2.imageshack.us/gal.php?g=362 ... 0a432o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Konec Turba
Velím...odjezd!!!
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
Re: Konec Turba
jj.. je to tam, ještě jednou díky T-O-Me..
=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW