Konec Turba

Moderátor: T-O-M

Odpovědět
Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Konec Turba

Příspěvek od T-O-M »

Konec Turba

Záznam ze soudního procesu u Nejvyššího automobilového soudu, červenec 1975

Případ: Ropná krize vs. sportovní automobil

Státní zástupce: „Vážený soude, vážená poroto, sešli jsme se zde proto, abychom odsoudili zde přítomného delikventa – BMW 2002 Turbo. Model Turbo byl představen před dvěma lety na Frankfurtském autosalonu. Byl postaven s cílem ukájet choutky řidičů vyznávající rychlé, nehospodárné a tedy i zbytečné cestování. Tento drahý a nebezpečný automobil nemá na silnici své místo.“

Obhájce: „Milý soude, poroto...můj klient nebyl postaven s cílem zabíjet. Jedná se o silnější verzi vycházející z modelu 2002 Tii, čemuž odpovídají jak optické, tak technické parametry. Vůz má černou masku chladiče, přední spoiler, nástavce blatníků pro 13 palcová plechová, za příplatek hliníková kola s pneu Michelin XWX či Pirelli CN36 o rozměru 185/70 R13, dále spoiler na víku kufru. V interiéru sportovní sedadla a tříramenný volant.“

Státní zástupce: „Pane obhájce, nejsme zde kvůli přednímu spoileru nesoucí nestoudný nápis Turbo, schovávající olejový chladič. Mimo to vůz nemá ani přední nárazník. Důvod, proč zasedá tento soud, se ukrývá pod přední kapotou obžalovaného. Vážený soude, tento dvoudveřový sedan je vybaven čtyřválcovým jednovačkovým dvoulitrem s mechanickým vstřikováním Schafer PL04 a turbodmychadlem KKK bez mezichladiče stlačeného vzduchu. Tato motorová jednotka produkuje neomalených 170 koňských sil, 241 Nm točivého momentu ve 4000 otáčkách za minutu a díky ní je 1080 kg vážící vůz schopen atakovat stokilometrovou rychlost za pouhých 6.9 sec. Navíc pětistupňová manuální převodovka Getrag umožňuje dosáhnout maximální rychlosti přes 200 km/h.“

Soudce: „Pane obhájce, co můžete říci k bezpečnosti obžalovaného?“

Obhájce: „Můj klient je vybaven MacPhersony vpředu a šikmými rameny vzadu, stejně jako ostatní modely 2002. Klienta zpomalují 10 palcové kotoučové brzdy na přední nápravě a velké bubnové brzdy na zadní. Pro lepší trakci je vůz vybaven samosvorným diferenciálem se svorností 40%.“

Státní zástupce: „Námitka ctihodnosti! Samosvorný diferenciál je prvek často používaný u sportovních vozů. Automobil jím vybavený je schopen nebezpečné jízdy smykem.
Předvolávám svědka A kvůli výpovědi.“

„Pane A, popište soudu, co jste zažil za volantem obžalovaného.“

Svědek A: „Mám rodinné kombi a známý mi půjčil 2002 Turbo. Tento vůz jednoznačně vybízí řidiče k rychlé jízdě.“

Státní zástupce: „Pane A, buďte konkrétní.“

Svědek A: „No, do 3500 otáček je vůz stejně rychlý jako moje kombi. Vedle kapličky přístrojů je umístěn ukazatel tlaku turbodmychadla. Dokud byla ručička v bílém poli, jízda byla klidná. Po překročení inkriminované hranice 3500 otáček za minutu se ručička mihla úzkou zelenou výsečí a vůz brutálně akceleroval. Z leknutí jsem plynový pedál přidržel čehož lituji, ručička tlaku turba se přehoupla do červeného pole. Během chvíle jsem jel 160 km/h a stále akceleroval.“

Státní zástupce: „To stačí pane A. Děkuji. Myslím, že tohle byl dostatečný důkaz o riziku spojeném s řízením takového vozu. Spotřeba paliva se, vážený soude, u tak malého vozu dokáže vyšplhat na těžko uvěřitelných a neomluvitelných 17 litrů.“

…..

Soudce: „Dospěla porota k závěru?“

Porota: „Ano pane soudce, obžalovaný byl shledán vinným v celém rozsahu obžaloby.“

Soudce: „Tímto se výroba modelu 2002 Turbo po 1672 doposud vyrobených kusech zastavuje.“
Přílohy
bmw 0241.JPG
bmw 0241.JPG (79.72 KiB) Zobrazeno 2180 x
bmw 0245.jpg
bmw 0245.jpg (118.95 KiB) Zobrazeno 1664 x

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Re: Konec Turba

Příspěvek od T-O-M »

Pro doplnění uvedu, že všechna Turba byla pouze s levostranným řízením. Onen zrcadlový nápis "2002 Turbo" na předním spoileru v továrně záhy odstranili, takže první verze jej mají, pozdější už ne. Auto se vyrábělo pouze ve třech barvách karoserie - bílá, stříbrná, a černá. Jo a pokud je mi známo, nikdy o soudu nebylo :lol:
Přílohy
bmw 0242.jpg
bmw 0242.jpg (62.17 KiB) Zobrazeno 2177 x
bmw 0236.jpg
bmw 0236.jpg (85.5 KiB) Zobrazeno 2177 x
bmw 0239.jpg
bmw 0239.jpg (17.96 KiB) Zobrazeno 2177 x
bmw 0243.jpg
bmw 0243.jpg (186.24 KiB) Zobrazeno 2177 x

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Re: Konec Turba

Příspěvek od T-O-M »

další pics
Přílohy
bmw 0235.jpg
bmw 0235.jpg (86.91 KiB) Zobrazeno 2177 x
bmw 0237.jpg
bmw 0237.jpg (87.7 KiB) Zobrazeno 2177 x
bmw 0233.jpg
bmw 0233.jpg (105.92 KiB) Zobrazeno 2177 x

Uživatelský avatar
matal
Příspěvky: 296
Registrován: 19 bře 2006 00:17
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od matal »

T-O-M-e děkuji..zajímavý příběh.. :wink:
=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od Zemi »

8) 8) 8)
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
maRkusVT
Příspěvky: 1596
Registrován: 18 říj 2006 09:36
Bydliště: Praha 13
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od maRkusVT »

Mazec, TOME prodvas tyhle pribehy nekam, to je naprosto dokonaly...
NICK SEM PRESTAL POUZIVAT, ADMINI NEREAGOVALI NA PROZBU O ZMENU TAK MAM NOVEJ NICK MARKUS(bez toho vt), TAKZE PROSIM SZ PSAT NA NOVEJ NICK

Uživatelský avatar
rallik
Příspěvky: 1594
Registrován: 14 črc 2005 15:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od rallik »

Paráda 8)
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
bergos
Příspěvky: 289
Registrován: 16 srp 2005 21:19
Bydliště: ostrava

Re: Konec Turba

Příspěvek od bergos »

moje slabost... :kladivo:

http://img2.imageshack.us/gal.php?g=362 ... 0a432o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od DC »

velká masírka...snad aspoň na starý kolena
Shark Racing team

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od Laconi »

Tohle auto je zkrátka mazec 8)

Uživatelský avatar
Rendis
Příspěvky: 1853
Registrován: 09 zář 2004 19:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od Rendis »

Velím...odjezd!!! 8)
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Re: Konec Turba

Příspěvek od T-O-M »

článek již na bmwklubu

Uživatelský avatar
matal
Příspěvky: 296
Registrován: 19 bře 2006 00:17
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Konec Turba

Příspěvek od matal »

jj.. je to tam, ještě jednou díky T-O-Me.. 8)
=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW

Johny55
Příspěvky: 590
Registrován: 21 říj 2007 09:37

Re: Konec Turba

Příspěvek od Johny55 »

Moc pěkně Tome ;)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „BMW Cars“