M10 s K-Jetronic dotazy
Moderátor: T-O-M
M10 s K-Jetronic dotazy
Ahoj pánové,mám takovej problém,po letech jsem trochu pokročil a skládám E21 (musím kvaltovat) a zasekl jsem se na tom,že si zaprase nedovedu vzpomenout jak,jaký a kam mám zapojit hadice (vzduch,voda),některý mi i chyběj a koukaj tam na mě neosazený trubičky a prostě nevíííím. Může mi někdo hilfnout? Po vyřešení smazat plz.
EDIT: Asi to nafotím o co mi jde konkrétně,něco samozřejmě vím,ale ne všechno mi je až tak jasný. Zapomněěěěěěl.
EDIT: Asi to nafotím o co mi jde konkrétně,něco samozřejmě vím,ale ne všechno mi je až tak jasný. Zapomněěěěěěl.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Tak. Jde o pár hadiček ale trochu tápu kterou kam... ono je to zčásti jasné podle průměrů ale ne tak zcela a radši se 5x zeptám než to jednou udělat blbě. Poněkud mi není jasná rozdvojka na tom "vosím hnízdu" na váze,zřejmě půjde jedna hadice na víko ventilů a druhá... na sání zespoda nebo snad na ten bazmek na hlavě u kterýho nevím kam patří spodní otvor...? No více viz fotky,rzi si nevšímejte,zatím to je po pětiletým stání a musím to všechno namazat a rozhejbat.
- Přílohy
-
- M10sanispodek.jpg (173.25 KiB) Zobrazeno 2426 x
-
- M10klapka.jpg (154.47 KiB) Zobrazeno 2426 x
-
- M10.jpg (195.96 KiB) Zobrazeno 2426 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Měl sis to minimálně nafotit (v dnešní době digitálních foťáků je to tak prosté). No a nejlépe si to označit ale to už víš..
" www.autowerks.cz "
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
No to už vím taky. Ale ono by to stejně nebylo zcela jasný protože pokud mě pamět neklame tak dole minimálně dvě hadice byly upadlý (praský a roztažený nebo viz ta napravo prostě utržený). Takže jistotu mám jen v v té označené zeleně,ta přijde na takový ventil na sání. No ono to tak složitý asi nebude... Jde všeho všudy o asi pět nebo šest hadic. Blbý je že Tenhle motor není až tak častej s tím vstřikováním a tak se není koho zeptat.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
to co máš na obrázku vpravo dole v tom "čtverečku" si myslím že by mělo jít napojit k té škrtící klapce kterou tu máš taky vyfocenou.... je to tzv. "předehřev skrtící klapky" a jak máš tu rozdvojku plastovou na té velké gumě........ jedno bude jak říkáš odvětrání a druhé bude buď na hadici k posilovači brzd nebo tam bude napojen ten obtokový ventil.......... si myslím
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
jak máš na tom obrázku ten čtvereček s detailem u té vstřikovací kostky... tak tam se nic nenapojuje..... když se podíváš dovnitř zjistíš že tam je inbus "regulační šroub" na bohatost směsi....
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Aha... no hadice od posilovače se připojuje na vršek sání,to vím. No a pak tam mám dvě tlustý hadice spojený Tčkem a leze z toho miniaturní průměr hadičky,ta půjde zřejmě dolů na klapku nebo na sání... A to napravo na bloku (ta urvaná) to je voda nebo odvětrání? Podle rzi nepoznám nic a přeci jen dát vodu místo vzduchu by asi nebylo dobrý. Mám tu servisní manuál ale tam tohle vůbec není a ani to není jasný z nákresů nebo fotek.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Tome od tebe mám ten plastovej spojler černej žejo? Mám ještě dotaz... to se montuje na plechovej spojler nebo ne? Nesedí mi to,musel bych uříznout lízo co na tom je. Tyve kdyby mi na to auto nepadala garáž tak bych ještě počkal ale ted musím denně makat a vypadnout s tím do sněhu pryč. Takže se prdí na lak apod. zatím je akutní záchrana auta. Dnes jsem dělal nový brzdy a pasuju plachařinu,musím to zase zasklít a ještě rozchodit motor... no to bude síla tyjo.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
ta na bloku je stopro voda...... a asi pujde do te škržící klapky... jinak by jsi to pohledal v ETK..... která je přístupná vloně na bmw klub..... tady je třeba schéne k tomu volnoběžnému ventilu.... ale nevím jestli je to přesně na tvůj typ motoru, protože ho neznám......tam by jsi jinak našel uplně všechno jen tam pohledat.....
Jsou tam vidět i ty tvary hadic, které ti hned napoví kam to asi může pasovat a kam délkově to vychází
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Jsou tam vidět i ty tvary hadic, které ti hned napoví kam to asi může pasovat a kam délkově to vychází
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Nojo... a ještě jedno připojení který nevim je vlastně na rozdělovači... tam je takovej ten plechovej kulatej ventil jako třeba na liště se vstřikama u novějších aut... Takže další malinká hadička.
EDIT: Podle toho schémátka je vyřešená hadice (21),ta půjde na tu rozdvojku na té velké gumě. Podle toho je něco na sání zaslepeno... asi to slabé. No a voda.. stříbrná trubka-hadice-klapka a klapka-hadice-pravá přípojka na bloku...? To je asi jediný uzavřený okruh co mě napadá a jinak to musí být vzduch. A to na stříkačce Tome mám pocit že je průchozí (díra) a nějaká hadice na tom byla,jde opět o vzduch.
EDIT: Podle toho schémátka je vyřešená hadice (21),ta půjde na tu rozdvojku na té velké gumě. Podle toho je něco na sání zaslepeno... asi to slabé. No a voda.. stříbrná trubka-hadice-klapka a klapka-hadice-pravá přípojka na bloku...? To je asi jediný uzavřený okruh co mě napadá a jinak to musí být vzduch. A to na stříkačce Tome mám pocit že je průchozí (díra) a nějaká hadice na tom byla,jde opět o vzduch.
Naposledy upravil(a) Conscious dne 26 zář 2011 22:43, celkem upraveno 1 x.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false;
jestli myslíš tohle, tak podtlak si tyhle motoy berou někde u klapky........ myslím že tam budeš mít nejakou tak 6-ku ocelovou trubičku někde přímo na škrtící klapce... vetšinou bývá na straně u motoru..... myšleno od klapky k motoru a ne od klapky k filtru.....
jestli myslíš tohle, tak podtlak si tyhle motoy berou někde u klapky........ myslím že tam budeš mít nejakou tak 6-ku ocelovou trubičku někde přímo na škrtící klapce... vetšinou bývá na straně u motoru..... myšleno od klapky k motoru a ne od klapky k filtru.....
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
a nebo toto...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Tak ta je jasná,na fotce klapky - jiná malá tam není. Takže tuhle do ventilu na rozdělovači. Předpokládám že ta druhá tlustá z té velké gumy půjde na víko ventilů... udělám novou fotku kde ty hadice jako zapojím... jestli to chápu dobře
- Přílohy
-
- M10zapojeni.jpg (195.6 KiB) Zobrazeno 2390 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
No... ještě toho spousta chybí,ale pokročil jsem trochu.
- Přílohy
-
- a1.jpg (198.54 KiB) Zobrazeno 2382 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
No... trochu tápu v tom jetronicu... ucpat díru... neucpat díru... Bezpečně vim že tam byla napojená hadice a to,že to je průchozí. Na nákresech je přes to ale jakési víčko stejně jako na klapce na té nejtenčí trubičce. Takže z podtlakového ventilu na rozdělovači to musí jít na sání,chybí mi však ještě umístění jedné slabé hadičky a jedna přípojka na spodku sání zůstane taky neobsazená. Tu asi zaslepim taky. Každopádně mi na autě minimálně jeden ventil chybí,podle diagramů to není ani jediná věc která tam není a má být. Ale jezdilo to no. Za chvíli jdu na to tak se uvidí co s tím spáchám,rozhodně to ještě jednou asi rozdělám a pořádně projdu jestli jsem někde neudělal chybu. Jelikož se blíží první start po letech,nějaké tipy jak to tomu motoru usnadnit?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
zamez přístupu paliva do motoru, odpoj zapalování "svíček" a pěkně ho protoč..... ať se celej zevnitř nalubrikuje pěkně bez tlaku na ojniční a hlavní ložiska........
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
OK,takže odpojit čerpadlo a indučku a párkrát ho protáhnout startérem. Klíčem na řemenici klikovky jde motorem krásně otáčet,to je dobré znamení že i když byl rok bez sání a nezakrytej tak přežil. No ale mám tam nějaké nesrovnalosti ještě v elektrice,nemám zapojenej předek (světla,klakson,blinkry) což až tak nevadí protože to musím stejně překopat z překopávky na původní. Ale v motorové elektrice mám trochu bordel protože mi přebývají nějaké konektory které není kam zapojit,ale to nebude nic podstatného protože jde o slabé drátky takže asi nic pro chod motoru. těším se jak malej až ho zase uslyším. Sice to bude traktor (předstih) ale bude to velká událost.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
Takže... prd. Protočení "nasucho" se nekonalo,někde je záser v elektrice takže to vypadá asi tak,že otočím klíčkem do polohy 1 (nic), v poloze 2 se někdy rozsvítí kontrolky,někdy ne a v motoru něco cvakne a při pokusu o nastartování to budto neudělá vůbec nic,nebo (pokud kontrolky svítí) to jen hlasitě cvakne a zhasne úplně všechno. No je fakt že předchozí majitel byl neskutečný prase a ty kabelový svazky bych vám přál vidět,asi mě čeká tahání komplet nový elektriky na předek a na zadek,v palubovce se taky pěkně vyřádil... no a zbytek dodělal klempíř když to vyvářel. K němu to přijelo vlastní silou,od něj na laně a zároven to nešlo natočit takže budeme asi muset najít něco spálenýho v pojistkovce... Nebo nevim teda,baterka je nová,ale nepohla s tím. Možná mě tak napadlo... pobouchat startér trochu,občas to potřeboval už před lety. Jinak mě nic nenapadá a autoelektrice rozumim jak koza petrželi. Pak postnu link na video z prvního startu.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Re: M10 s K-Jetronic dotazy
objevil jsem další přípojku na hadičku. Je dole hned u startéru (pod oknem na levý straně) a bude asi na vzduch,ale nevím,vedou do toho ještě hadičky z jetronicu. A i když to zní jako vtip... nejsem schopen vymyslet jak tam patří airbox. Aˇˇt ho dám jak chci tak nesedí bud šrouby,gumy nebo se tam nevejde. budu muset projít starý fotky aspoˇˇn jak tam byl orientovanej
Edit: Ten díl jsem nikde na nákresech nenašel takže nevím co to je a čím to osadit a odkud. Tady fakt tápu. Viz foto.
Edit: Ten díl jsem nikde na nákresech nenašel takže nevím co to je a čím to osadit a odkud. Tady fakt tápu. Viz foto.
- Přílohy
-
- DSCF0110v.jpg (186.4 KiB) Zobrazeno 2320 x
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01