Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Moderátor: T-O-M

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Příspěvek od Lolek »

Můžete mi prosim někdo vysvětlit jak přesně to funguje? Ale kdyby byl někdo od té dobroty a vysvětlil to jako pro debila. :lol:

Uživatelský avatar
AndreBMW
Příspěvky: 92
Registrován: 26 pro 2005 13:40
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od AndreBMW »

V podstatě zabírájí obě kola stejně. Když třeba jedno kolo prokluzuje točí se obě stejně. Je to dobrý na drifty 8)
ex Bmw E36 318i saloon
ex Bmw E36 323i coupe
new BMW Z4 3.0i roadster

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Příspěvek od Ondras »

To jsi, Andre, popsal spíše uzamčený diferák. Samosvor je tak na půl cesty. Běžný - otevřený - diferák jednoduše řečeno točí tím kolem, kterým to jde snáze. Pokud je jedno kolo v luftě, točí pouze tímto. Samosvor podle míry svornosti zabrání tomu, aby některé z kol úplně přišlo o točivý moment. Vysvětlovat jak přesně to technicky funguje (a je více než 1 tech. řešení) vyžaduje na straně adresáta znalost funkce alespoň otevřeného diferáku.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

AndreBMW píše:V podstatě zabírájí obě kola stejně. Když třeba jedno kolo prokluzuje točí se obě stejně. Je to dobrý na drifty 8)
to sis spletl s uzávěrkou........
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Samosvorné diferenciály

Vlastnosti diferenciálu jsou dány jeho mechanickou účinností, tj. ztrátami vznikajícími vzájemným pohybem jeho hlavních dílů ozubených kol. Běžný souměrný diferenciál s kuželovými nebo čelními koly a přímými zuby má poměrně vysokou účinnost a může proto dělit točivý moment v poměru jen málo se lišícím od 1 :1 .Aby mohl na jednu stranu přenášet výrazné víc než 50% přiváděného momentu, musí mít nižší účinnost (resp. méně správně vyšší svornost). Toho se dosahuje jinými konstrukcemi diferenciálů, např. se šroubovými koly (Torsen), se vzpěrnými tělisky (kuličkový diferenciál), nebo jeho náhradou viskózní spojkou (diferenciál Ferguson), popř. doplněním lamelovou spojkou (brzdou) zatíženou pružinou, vyvolávající tření mezi vzájemně se otáčejícími lamelami.



Samosvorné diferenciály s omezenou svorností - LSD

Konstrukčně vychází z otevřeného diferenciálu, obsahuje však navíc další přídavné uzavírací zařízení. Tímto zařízením může být např. sada pružin a spojek. Když se kola točí stejnou rychlostí, oba boční převody se otáčejí. Spojky nastupují, když se jedno kolo točí pomaleji než druhé. Spojky se snaží docílit toho, aby se kola otáčela stejnou rychlostí. Chce li se jedno kolo otáčet rychleji než druhé, musí překonat odpor pružin a spojky. Tuhost pružin v kombinaci s třením spojky určuje, kolik točivého momentu je třeba, aby se tato snaha překonala.

takto dobře vysvětlené to má na svých stránkách kluk co má BX a chodí do French Cars, jmenuje se tuším Instalatér, takže jsem tu odbornou pasáž zkopčil aby to z toho technického hlediska bylo jasné.

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor - vysvětlení funkce (mě)

Příspěvek od Lolek »

Díky, jak funguje klasický diferenciál je mi jasné ale nevěděl jsem jestli ten samosvor se uzavírá v závislosti na zatížení a nebo jestli je jakoby uzamčen pořád.
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Slavisimo
Příspěvky: 863
Registrován: 07 srp 2004 18:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavisimo »

jinak speru ma docela casto 325i a M3
Diesel power :)

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš 325e »

Limited slip
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Uživatelský avatar
100RM
Příspěvky: 164
Registrován: 04 srp 2006 12:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100RM »

Jak spoznam ci mam speru alebo ne ? (doteraz si nejsem jistej)

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

100RM píše:Jak spoznam ci mam speru alebo ne ? (doteraz si nejsem jistej)
až bude zima tak někde zastav jedním zadním kolem na sněhu, ledu a druhým stůj na asfaltu - prudce se rozjeď ! a když kolo na sněhu začne hrabat a druhý bude stát=nemáš, když se auto normálně rozjede tak máš!
jde o to že při ztrátě trakce na jednom kole jde všechen výkon právě na toto kolo a druhé kolo stojí na místě, špéra rozděluje výkon na obě kola rovnoměrně - proto drifteři mají auta se samosvorem.
>>jednoduše řečeno<<

odborně to je viz výše.

Uživatelský avatar
Lukáš 325e
Příspěvky: 301
Registrován: 15 čer 2006 15:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lukáš 325e »

pouze poopravím že nerozděluje rovnoměrně ale podle toho jakou má svornost u BMW je to 25% to znamená že když budeš stát jednim kolem na asvaltu a druhym na sněhu tak na to kolo na asvaltu se přenese jenom 25% točivého momentu :D :D :D
STOP DREAMING START DRIFTING!!!

Odpovědět

Zpět na „BMW Cars“