Tenkrát na západě
Moderátor: T-O-M
Tenkrát na západě
Usedám do taxíku a říkám řidiči, kam chci odvézt. Cestu si krátím čtením ranního tisku. Dočítám se, že zemřel J.V. Andropov, hlavou mi bleskne myšlenka, co se bude na východě, za železnou oponou dít dál. V rádiu zrovna dohrává hit od Falca Der Kommissar, následuje krátký přehled zpráv a předpověď počasí s úvodním znělkou „Dobré ráno Mnichove..“ Koukám z okénka a přestože je chladné ráno, vypadá to, že bude hezký den. „Ááá konečně na místě.“ V kapse hledám nějaké marky na zaplacení a vystupuji.
Stojím před dealerstvím BMW, dnes si jdu vyzvednout nové auto. Už jsem nemohl dospat, v žaludku cítím takové to mravenčení, nedočkavostí.Uvnitř mě už vítá příjemná slečna. Má vlnité hodně nafoukané blond vlasy, v uších obrovské kruhy a červené rty. Ale to už mě zdraví můj prodejce a vede mě mezi vystavovanými vozy ke svému stolu. Pozastavuji se u největšího modelu, prodejce jen tak mezi řečí prohodí, že pod nenápadným kabátem této 745i se skrývá silný turbomotor. Opodál stojí chlapík v hnědých mokasínech a v saku s vyhrnutými rukávy, obhlíží novou trojku. Usazuji se do křesla ke stolu, je potřeba vyřídit ještě některé formality. Na zdi visí velký zarámovaný plakát s Nelsonem Piquettem a nápisem 1983 F1 Weltmaister. „Můžeme jít“ říká prodejce.
Přicházíme na dvůr, který je zcela zaplněn novými vozy, když se najednou otevřenou velká vrata a jeden ze zaměstnanců vyváží to, kvůli čemu jsem dnes tady. Nové BMW M635CSi v barvě Royalblau s krémovým interiérem v kůži. Je nádherná, je skvostná. Delphin metalic, Lachsilver, případně Brinziebe metalic by nebyly rovněž k zahození, ostatně i ta Karminrot má něco do sebe.
Zamračený výraz tohoto velkého coupé jsem se rozhodl nenarušit příplatkovými stěrači světel, za to jsem si připlatil za body kit v podobě prahů a zadního spoileru pod nárazník, aby tomu přednímu hlubokému spoileru nebylo smutno. Pohledem sjíždím po těch velkých, ale přesto elegantních bocích, chromové klice a končím u dvojdílných kol nazutých v michelinkách TRX 220/55 VR390. Prodejce otevírá bezrámové dveře a pobízí mě k nasednutí za volant, má tři ramena, průměr 380mm a ve spodním ramenu trikoloru M. Hovím si v anatomických sedadlech, které připravilo Recaro a jsem moc rád, že jsem si vzal tento top model. V kapličce jsou dva velké ukazatele. Rychloměr končící číslicí 280 km/h a otáčkoměr cejchovaný k 6500 ot/min, ale motor se může točit do necelých sedmi tisíc. Kochám se pohledem na palubní desku natočenou k řidiči, to však netuším, že tohle moje děti v budoucnu už nikdy nepoznají. Po levé ruce je dobře známý CheckControl , středu palubky vévodí Becker Mexico, klima a velký BC, důvěrné známý z ostatních modelů. Už teď se těším na teplé letní večery až budu moci zmáčknout pár knoflíků a za tichého bzučení elektromotorů se stáhnou okna, jak přední, tak zadní a šíbr. Oproti mému bývalému auto, je toto bohatě vybaveno, dokonce i ABS. Prodejce mi sděluje, že v továrně se prý testují „nějaké“ airbagy. Nevím o čem to mluví, pochybuju, že se něco takového někdy masově rozšíří.
Chci vidět co ukrývá kapota, protože to co je pod ní stojí rozhodně za řeč. Kapota se samozřejmě otevírá směrem dopředu, je to pro BMW tak typický znak pomyslím si, asi jako Eiffelovka pro město Paříž. Už na pohled je to krásný motor. Ventilové víko s nápisem M Power zahaluje 24 ventilů. V duchu děkuji pánům z M GmbH, že své poznatky z M1 aplikovali i zde. Auto nejen vyvinuli, ale i ručně poskládali. Motor má hliníkovou hlavu, kovanou kliku, jeho uložení (pod úhlem) a mazání je klasické, jako u všech ostatních BMW. Kdežto v M1 byl tento řadový šestiválec uložen na stojato a měl suchou vanu. Papírový výkon byl 277 HP. Jiné bylo i sání a odvod výfukových plynů z důvodu uložení a umístění motoru uprostřed. Zde v M635CSi má výkon 286 HP při 6500 ot/min. a kroutící moment 340Nm při 4500 ot/min. Tohle stádečko dotáhne 1515 Kg těžké coupé ke stovce za pěkných 6.5 sekundy. Pohonná jednotka se spřáhnuta s 5 st. manuálem Getrag a veškerou sílu nerušeně posílá na zadní kola přes lamelový samosvorný diferenciál s 25% svorností. Vybírat lze mezi dvěma diferenciály a to 3.73 a 3.91. Hřebci jsou kroceni ventilovanými kotouči a již zmíněným ABS.
Rok 1984 byl pro mě rokem úspěchu, jinak bych si nemohl dovolit toho sakra drahé autíčko. Za podobné zlaťáky bych měl už Ferrari. Mám štěstí, od příštího roku bych si už kupoval auto s katalyzátorem. Ty ekologové ve vládě nás jednou zničí. Američtí cowboyové se díky emisím museli spokojit s 256 koníky. Na zádi se pyšnili znakem M6 a interiér si mohli vytapetovat kůži od podlahy po strop. A to nemluvím o té klimě, kterou si mohli regulovat i cestující sedící na zadních sedadlech.
Za další tři roky (´87) proděla šestka facelift a dostane velké plastové nárazníky. To už ale startuji a odjíždím domů. Na auto jsem značně hrdý, je to aktuálně nejsilnější vůz v nabídce. M535i a 635 byly odsunuty na druhé místo (nepočítám silnou ale luxusní 745i) , kde se dlouho neohřeje, neboť v říjnu se představí M5, která bude technicky shodná s M635CSi.
T-O-M
______________________
Ačkoli je tento text pouhým výplodem mé fantasie, tak odráží dobové skutečnosti a fakta.
Touto cestou děkuji Matalovi a DéCému, že mi odpověděli na mé všetečné otázky ohledně některých interních informací týkajících se právě tohoto vozu.
Stojím před dealerstvím BMW, dnes si jdu vyzvednout nové auto. Už jsem nemohl dospat, v žaludku cítím takové to mravenčení, nedočkavostí.Uvnitř mě už vítá příjemná slečna. Má vlnité hodně nafoukané blond vlasy, v uších obrovské kruhy a červené rty. Ale to už mě zdraví můj prodejce a vede mě mezi vystavovanými vozy ke svému stolu. Pozastavuji se u největšího modelu, prodejce jen tak mezi řečí prohodí, že pod nenápadným kabátem této 745i se skrývá silný turbomotor. Opodál stojí chlapík v hnědých mokasínech a v saku s vyhrnutými rukávy, obhlíží novou trojku. Usazuji se do křesla ke stolu, je potřeba vyřídit ještě některé formality. Na zdi visí velký zarámovaný plakát s Nelsonem Piquettem a nápisem 1983 F1 Weltmaister. „Můžeme jít“ říká prodejce.
Přicházíme na dvůr, který je zcela zaplněn novými vozy, když se najednou otevřenou velká vrata a jeden ze zaměstnanců vyváží to, kvůli čemu jsem dnes tady. Nové BMW M635CSi v barvě Royalblau s krémovým interiérem v kůži. Je nádherná, je skvostná. Delphin metalic, Lachsilver, případně Brinziebe metalic by nebyly rovněž k zahození, ostatně i ta Karminrot má něco do sebe.
Zamračený výraz tohoto velkého coupé jsem se rozhodl nenarušit příplatkovými stěrači světel, za to jsem si připlatil za body kit v podobě prahů a zadního spoileru pod nárazník, aby tomu přednímu hlubokému spoileru nebylo smutno. Pohledem sjíždím po těch velkých, ale přesto elegantních bocích, chromové klice a končím u dvojdílných kol nazutých v michelinkách TRX 220/55 VR390. Prodejce otevírá bezrámové dveře a pobízí mě k nasednutí za volant, má tři ramena, průměr 380mm a ve spodním ramenu trikoloru M. Hovím si v anatomických sedadlech, které připravilo Recaro a jsem moc rád, že jsem si vzal tento top model. V kapličce jsou dva velké ukazatele. Rychloměr končící číslicí 280 km/h a otáčkoměr cejchovaný k 6500 ot/min, ale motor se může točit do necelých sedmi tisíc. Kochám se pohledem na palubní desku natočenou k řidiči, to však netuším, že tohle moje děti v budoucnu už nikdy nepoznají. Po levé ruce je dobře známý CheckControl , středu palubky vévodí Becker Mexico, klima a velký BC, důvěrné známý z ostatních modelů. Už teď se těším na teplé letní večery až budu moci zmáčknout pár knoflíků a za tichého bzučení elektromotorů se stáhnou okna, jak přední, tak zadní a šíbr. Oproti mému bývalému auto, je toto bohatě vybaveno, dokonce i ABS. Prodejce mi sděluje, že v továrně se prý testují „nějaké“ airbagy. Nevím o čem to mluví, pochybuju, že se něco takového někdy masově rozšíří.
Chci vidět co ukrývá kapota, protože to co je pod ní stojí rozhodně za řeč. Kapota se samozřejmě otevírá směrem dopředu, je to pro BMW tak typický znak pomyslím si, asi jako Eiffelovka pro město Paříž. Už na pohled je to krásný motor. Ventilové víko s nápisem M Power zahaluje 24 ventilů. V duchu děkuji pánům z M GmbH, že své poznatky z M1 aplikovali i zde. Auto nejen vyvinuli, ale i ručně poskládali. Motor má hliníkovou hlavu, kovanou kliku, jeho uložení (pod úhlem) a mazání je klasické, jako u všech ostatních BMW. Kdežto v M1 byl tento řadový šestiválec uložen na stojato a měl suchou vanu. Papírový výkon byl 277 HP. Jiné bylo i sání a odvod výfukových plynů z důvodu uložení a umístění motoru uprostřed. Zde v M635CSi má výkon 286 HP při 6500 ot/min. a kroutící moment 340Nm při 4500 ot/min. Tohle stádečko dotáhne 1515 Kg těžké coupé ke stovce za pěkných 6.5 sekundy. Pohonná jednotka se spřáhnuta s 5 st. manuálem Getrag a veškerou sílu nerušeně posílá na zadní kola přes lamelový samosvorný diferenciál s 25% svorností. Vybírat lze mezi dvěma diferenciály a to 3.73 a 3.91. Hřebci jsou kroceni ventilovanými kotouči a již zmíněným ABS.
Rok 1984 byl pro mě rokem úspěchu, jinak bych si nemohl dovolit toho sakra drahé autíčko. Za podobné zlaťáky bych měl už Ferrari. Mám štěstí, od příštího roku bych si už kupoval auto s katalyzátorem. Ty ekologové ve vládě nás jednou zničí. Američtí cowboyové se díky emisím museli spokojit s 256 koníky. Na zádi se pyšnili znakem M6 a interiér si mohli vytapetovat kůži od podlahy po strop. A to nemluvím o té klimě, kterou si mohli regulovat i cestující sedící na zadních sedadlech.
Za další tři roky (´87) proděla šestka facelift a dostane velké plastové nárazníky. To už ale startuji a odjíždím domů. Na auto jsem značně hrdý, je to aktuálně nejsilnější vůz v nabídce. M535i a 635 byly odsunuty na druhé místo (nepočítám silnou ale luxusní 745i) , kde se dlouho neohřeje, neboť v říjnu se představí M5, která bude technicky shodná s M635CSi.
T-O-M
______________________
Ačkoli je tento text pouhým výplodem mé fantasie, tak odráží dobové skutečnosti a fakta.
Touto cestou děkuji Matalovi a DéCému, že mi odpověděli na mé všetečné otázky ohledně některých interních informací týkajících se právě tohoto vozu.
Naposledy upravil(a) T-O-M dne 05 srp 2008 21:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Tenkrát na západě
T-O-M: luxusní článek (povídání) úplně sem se viděl jak usedám do M6 a vyjíždím 

Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: Tenkrát na západě
chlape...Ty jsi ďábel!!
BMW e34/M5 4.0 V8
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
BMW e34/M5 3.6
BMW e34 2.5i 24v vanos
2x dopr.prostředek: 1.3 MPi;
ex BMW e36 1.8i R.I.P
Re: Tenkrát na západě

VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 06 pro 2005 15:18
Re: Tenkrát na západě
T-O-M-e, nebude brzy něco podobného? Musel jsem si to přečíst znova..



=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
Re: Tenkrát na západě
posledních 14 dní přemýšlím o t-o-m samémmatal píše:T-O-M-e, nebude brzy něco podobného? Musel jsem si to přečíst znova..![]()

čekám na múzu
Re: Tenkrát na západě
Nečekej moc dlouho..



=E39 530i 2003=
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW
=E24 M635CSi 1984=
Někdo potřebuje auto, já mám dvě BMW