Posunutí středu disků
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Posunutí středu disků
O kolik je možné posunout střed disku, repspektive jak velký je třeba zachovat vnitřní límec?
Vymýšlím blbosti a potřebuju to vědět.
Vymýšlím blbosti a potřebuju to vědět.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Posunutí středu disků
Tak moc, aby se ti to nedotklo tlumiče, nebo řízení, nebo ramene...
- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posunutí středu disků
pokud jde o plechace, ono to moc ani posunout nejde. kolem 20mm, spis min. je to dany profilem disku. ploska, kde je nalisovanej stred, moc siroka nebyva.
Naposledy upravil(a) AR166 dne 01 dub 2012 11:28, celkem upraveno 1 x.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen)
Re: Posunutí středu disků
myslíš zvětšit et?problém je spíš co uděláš s otvory pro šrouby,protože jak to ubereš tak tam nebudeš mít dosedací plochu na ten šroub
opel kadett 2.0 16v gsi
bývalka:opel astra g coupé linea blu OPC paket
Ford Focus ST white
bývalka:opel astra g coupé linea blu OPC paket
Ford Focus ST white
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posunutí středu disků
Jde mi o to zmenšit ET... ideálně až do mínusových hodnot.
Možná kdyby se dal ten střed u plecháče jen vyndat a otočit. Šlo by?
Možná kdyby se dal ten střed u plecháče jen vyndat a otočit. Šlo by?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Posunutí středu disků
ano slo by, ale k cemu ? neni lepsi si ty plechy nechat rozsirit ?
AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Posunutí středu disků
Vyndat z disku (běhounu) střed ti asi moc nepůjde. Já jsem totiž mezi vánočními svátky neměl do čeho rýpnout, tak jsem šel dělat experimenty do dílny. Na pokus jsem použil disky z Favorita 4,5x13. Záměr byl "rozpíchnout" dva kusy a svařit. Věděl jsem, že maximální rozšíření bude omezeno vnitřním prolisem disku, což obyčejně je okolo 30 mm. Jenže když jsem začal soustružit svar co drží onen střední díl, abych měl co nejširší límec, tak jsem zjistil, že střed je do běhounu nasazen za tepla a to s přesahem!!! To znamená, že po odsoustružení svaru ti střed NEPŮJDE jen tak vyndat, aby jsi ho mohl otočit a navařit zpět. Takže ohyb středu jsem hrnul tak dlouho, až mrcha povolil... Tady je to jasně vidět, jak se disk vyrábí... http://www.youtube.com/watch?v=Rb9THP7XjyY&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Mě se podařilo z toho 4,5" vykouzlit jen 5,7"x13. Na autě to vypadá dosti dobře! Ikdyž by se do zadu vešlo i 7 palců...
Poku by jsi chtěl větší rozšíření, musel by jsi mezi oba díly vevařit pás plechu. Toto je ale při svařování náročnější na centrování.
Mě se podařilo z toho 4,5" vykouzlit jen 5,7"x13. Na autě to vypadá dosti dobře! Ikdyž by se do zadu vešlo i 7 palců...
Poku by jsi chtěl větší rozšíření, musel by jsi mezi oba díly vevařit pás plechu. Toto je ale při svařování náročnější na centrování.
- Přílohy
-
- wheel_5,7x13_08115 kopie.jpg (125.5 KiB) Zobrazeno 2011 x
-
- wheel_5,7x13_08116 kopie.jpg (90.27 KiB) Zobrazeno 2011 x
-
- wheel_5,7x13_08117 kopie.jpg (122.45 KiB) Zobrazeno 2011 x
Naposledy upravil(a) Milan II dne 06 dub 2012 21:19, celkem upraveno 1 x.
Re: Posunutí středu disků
bacha kdyz varis dva disky-zadn limce k sobe, tak aby sla na to pak nazot guma! kdyz se sunda kolo, tak jedna strana je delsi a jedna kratsi-prave kuli nasani pneu, idelani je rozpichnout a vlozit zkruzenej pas a nejses limitovanej temer nicim, jen pneu jako bys rad nazul
cabrio bukvice
Re: Posunutí středu disků
Já vím co myslíš. Ale mám použitý zadek z jednoho a předek z druhýho disku. Jen s tím rozdílem, že kusy jsou jinak napíchaný. Takže patky jsou pořád stejně, jako na origo plechu. V pneuservisu na to sice čuměli, ale obout to šlo zcela normálně. Obuta byla standardní fávo pneu 165/70 R13.
Zatím mám takto udělaný jen zadky! Předek na fotce je plech 5,5x13 z Punta.
PS: ještě mě tam štve ten dlouhý ventilek č.414. Asi pneu z venku odrazím a dám tam kraťoučkou 412.
Jak jsem napsal, byla to jen taková zkouška. Chtěl jsem zjistit jaké na mě číhají problémy, než se pustím do něčeho většího s dražšími disky. Moc mi to po svaření neházelo, ale úplně 100% to nebylo.
Tak že zkouška a pak následně si udělat právě onou metodou "páskem plechu" disk na moje Berlingo a to z 6x15 na 8x15. Jenže mám strach z toho centrování. Abych si mohl dovolit těch 8 palců, chtěl jsem použít disk z Berlinga II 6,5 s ET 27 místo 6x15 ET18. Tím pádem bych více využil 20 mm volného místa od límce k vnitř. podběhu. To znamená, že by pak šlo kolo roztáhnout změnou ET o + 15 mm do vnitř a plechem + asi 30 ven.
Teď na léto mám koupený hliníky 8x16, tak že jak mi hrkne v palici, tak druhý osmičky v patnáctece si udělám i na zimu!! Mám dobrýho kámoše, který mi strojně ustřihne a stočí ty potřebné pásky plechu, tak že se uvidí.
Můj favoš je takový 43 kw hajzl, který na pětku jede jen z kopce... Tak že mírná házivost se při rychlosti 80-100 ztratí. 15 a 25g závaží na už jeté gumy je solidní výsledek ne? S Berlou už to bude horší, ta bez problémů jede 160.
Zatím mám takto udělaný jen zadky! Předek na fotce je plech 5,5x13 z Punta.
PS: ještě mě tam štve ten dlouhý ventilek č.414. Asi pneu z venku odrazím a dám tam kraťoučkou 412.
Jak jsem napsal, byla to jen taková zkouška. Chtěl jsem zjistit jaké na mě číhají problémy, než se pustím do něčeho většího s dražšími disky. Moc mi to po svaření neházelo, ale úplně 100% to nebylo.
Tak že zkouška a pak následně si udělat právě onou metodou "páskem plechu" disk na moje Berlingo a to z 6x15 na 8x15. Jenže mám strach z toho centrování. Abych si mohl dovolit těch 8 palců, chtěl jsem použít disk z Berlinga II 6,5 s ET 27 místo 6x15 ET18. Tím pádem bych více využil 20 mm volného místa od límce k vnitř. podběhu. To znamená, že by pak šlo kolo roztáhnout změnou ET o + 15 mm do vnitř a plechem + asi 30 ven.
Teď na léto mám koupený hliníky 8x16, tak že jak mi hrkne v palici, tak druhý osmičky v patnáctece si udělám i na zimu!! Mám dobrýho kámoše, který mi strojně ustřihne a stočí ty potřebné pásky plechu, tak že se uvidí.
Můj favoš je takový 43 kw hajzl, který na pětku jede jen z kopce... Tak že mírná házivost se při rychlosti 80-100 ztratí. 15 a 25g závaží na už jeté gumy je solidní výsledek ne? S Berlou už to bude horší, ta bez problémů jede 160.
- Přílohy
-
- DSC08302 kopi.jpg (166.22 KiB) Zobrazeno 1986 x
- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Posunutí středu disků
za tepla nalisovanej stred z plechace vyndat jde, ale necham si to pro sebe. http://ar166.galerie.cz/5458088-16-zmena-et#" onclick="window.open(this.href);return false;
m.artty: posunutim stredu et-cko opravdu moc nenazenes. kdyz zaroven disk otocis, mohl by ses nekam k nule dostat. ale je treba predelat ventilek, jestli ho nechces mit schovanej jako na alpinach.
m.artty: posunutim stredu et-cko opravdu moc nenazenes. kdyz zaroven disk otocis, mohl by ses nekam k nule dostat. ale je treba predelat ventilek, jestli ho nechces mit schovanej jako na alpinach.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen)