Volba slicku ??

Pneumatiky, elektrony, plecháče, podložky, šrouby, štefty, změna rozteče...

Moderátoři: Rudi, m.artty

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

zdravím,
mám takový problém. Potřeboval bych správně zvolit šířku budoucích slicku.
Mám určité auto, které má cca 130 koní, je to předokola a ma 750 kg. Momentalně mám na autě seriové pneu rozměru 165/70 R13 a jsou obuté na discích o rozměru 5.5 x 13".

Při sprintech se děje zhruba tohle:
Mám cca 2000ot/min a jakmile blikne zelena pustim spojku a rozjedu se bez hrabani ale jakmile sešlápnu plyn prohrabu celou jednicku (po rozjezdu na 2000 ot/min), vrazim tam dvojku a prohrabu ji zhruba do poloviny.

A teď je otázka jake slicky nebo spiš o jakém rozměru zvolit.
Napadly mě dvě varianty:
1, sehnat disky 5.5x13" a obout je slickama o rozměru 165/55 R13 , nejměkčí směs co lze sehnat.
2, sehnat disky 6x14" a obout je sickama o rozměru 185/60 R14, nejměkčí směs co lze sehnat.

Problém nastáva zde:
add 1, nevím jestli to není málo šíroké
add 2, co když je tahle varianta zase moc široká a bude víc ke škodě než užitku, protože budou vytvářet zbytečně velky odpor

Zajímá mě vaše postřehy, zkušenosti popř. jíne varianty.
Díky
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od honza 2.0 16v »

180/550/14 by ti mělo stačit,pokud to nebude nějaká stoletá uloženka,nebo nějakej protektor ... to jezdily i 2l auta na okruhu s cca200PS/900kg (přesněji peugeot 306 cup)..

Uživatelský avatar
HondaMan
Příspěvky: 377
Registrován: 30 kvě 2009 23:17

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od HondaMan »

volil bych variantu 1

130 koní není zas tolik a ten slick by to měl unést. Navíc se ti "zkrátí stálý převod"

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

no zatim to mame 1:1 8)
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
YaraV
Příspěvky: 29
Registrován: 01 čer 2008 12:05

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od YaraV »

Já bych to viděl na variantu 1 ale záleží dost na tom jak ti vychází kvalty do cíle sprintu jak 200m popř. 300m (je jich taky hodně) tak na 400m. záleží dost na obvodu kola... pro pochopení: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

YaraV píše:Já bych to viděl na variantu 1 ale záleží dost na tom jak ti vychází kvalty do cíle sprintu jak 200m popř. 300m (je jich taky hodně) tak na 400m. záleží dost na obvodu kola... pro pochopení: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
záleží jestli ti jde jen o to přenést výkon tak var.2 pokud chceš i pokrátit kvalty a zvýšit krouťák na kole tak 1.
na 200m těsně pře cílem řadím trojku ale fakt jenom zařadim
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

tohle mi vyšlo při pužití kalkuratoru ze stranky : http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
varianta 1, : Obrázek
varianta 2, : Obrázek
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
YaraV
Příspěvky: 29
Registrován: 01 čer 2008 12:05

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od YaraV »

Podle mě budou 13" výhoda na krátké sprinty s rizikem že na 400m můžeš proti 14" trochu ztrácet.je to ale o zkoušení.ideálně by bylo kdybys měl možnost třeba od kamarádů půjčit oba rozměry a porovnat pocitově popř. časem.Já osobně mám swifta s téměř stejnýma parametrama co píšeš a co bych dal za 13"!!!!(teď jezdím 185/55 R14 :( ) a tuším že na každém vrchu co jedu ztrácím víc než vteřinu (dlouhé kvalty)...

Uživatelský avatar
Tead
Příspěvky: 486
Registrován: 08 srp 2009 15:58
Bydliště: Plzeň

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Tead »

Nepomohl by spíš samosvor ? ten to vyřeší i s malýma kolama a tím i kratším stálým převodem...i když chápu, že finančně zrovna neideální varianta....jinak možná ty slicky to řešit můžou, ale nevím...řešili jsme podobnej problém na 130hp Saxu s krátkou převodovkou na rallyových slickách a vyřešil to až samosvor...
Micra K11 CG10DE
EX: Elantra XD G4ED-G
Pluriel TUJ3P

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
fredh
Příspěvky: 328
Registrován: 08 črc 2007 20:32

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od fredh »

Na svým gti mám origo rozměr 175/60 r14, momentálně jezdím na 195/45 r13 7j a je to docela znát. Samotný jedno kolo váží cca 4kg+guma- to si myslím udělá nejvíc. Ale pocitově to auto se vytáčí a zrychluje neporovnatelně líp jak na těch 14". Ten malej obvod kola je taky dost znát.
Uvažoval sem o slicku podobný šířky a o něco většího profilu, protože na těch malejch kolech to hrabe pořád, ale taky mě napadlo to, abych to nepřehnal s tou šířkou. Jakej slick byste teda doporučili?

Auto cca 100koní a váha kolem 800kg, náhon předek.
hlavně se neposrat...


GTI-->VTS-->GTI-->GTI-->TDI

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

Taboo píše:
YaraV píše:Podle mě budou 13" výhoda na krátké sprinty s rizikem že na 400m můžeš proti 14" trochu ztrácet.je to ale o zkoušení.ideálně by bylo kdybys měl možnost třeba od kamarádů půjčit oba rozměry a porovnat pocitově popř. časem.Já osobně mám swifta s téměř stejnýma parametrama co píšeš a co bych dal za 13"!!!!(teď jezdím 185/55 R14 :( ) a tuším že na každém vrchu co jedu ztrácím víc než vteřinu (dlouhé kvalty)...
Naprosty nesmysl :( . Pokud pomineme pripadnou vyssi vahu vetsich kol (coz ovsem nemusi byt vzdy pravidlem, a muze tomu byt i naopak), prumer kol nema vliv na prumer pneumatik. Pneumatiky s vyssi stenou mohou mit vyssi prumer na 13" kolech, nez nizkoprofilove pneumatiky na 14" kolech. :wink: To, ze pneumatiky mensiho prumeru (anebo jen dokonce mensi kola) by mely vyhodu na kratke sprinty a proti pneumatikam vyssiho prumeru ztracely na 1/4 mile je dalsi nesmysl.
takže co by jsi mi doporučil??
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
YaraV
Příspěvky: 29
Registrován: 01 čer 2008 12:05

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od YaraV »

To Taboo: Z grafu je jasně vidět které pneu mají menší obvod kola... Takze mi chceš tvrdit že na průměru kola nezáleží??? Každý ví že 14" může mít nakonec menší průměr než 13" :lol: ...ale pak ta pneu bude cenově 3krát dražší než právě ta 13"
A tvůj poslední poznatek:Nejde přece jen o průměr pneu ale o pokrácení kvaltů a tam to poznat je!
:nono: Místo obouvání se do jiných názorů raději objasni zakladateli tématu svou teorii...

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Ivan »

Spíš je třeba slicky pořádně zahřát...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Taboo »

YaraV píše:To Taboo: Z grafu je jasně vidět které pneu mají menší obvod kola... Takze mi chceš tvrdit že na průměru kola nezáleží???
Jiste ze ne :nono: . Anebo snad jezdis na kolech bez pneumatik :lol: ?
Prumer treba stejne sirokych 175 pneumatik se 75 stenou je na 13" kolech VETSI, nez prumer 175 pneumatik se 35 stenou na 18" kolech. Jak teda zalezi na prumeru kola vzhledem k prumeru pneumatik? Nijak...
A jak jsou teda pote 13" kola "vyhodnejsi" na kratke sprinty a ztraceji proti 14" kolum na 400m - kdyz na jejich velikosti vzhledem k velikosti pneumatik nezalezi? A jak presne jde o "pokraceni" kvaltu?
A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis... :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Ondras »

Myslím, že jste narazili trošku na jazykovou bariéru a nerozumíte si. YaraV pojmem kolo (wheel) má na mysli soustavu pneumatiky (tire) a ráfku (rim). Takže průměrem kola myslí průměr celku, tedy defacto pneumatiky. Taboo si pod pojmem kolo představuje pouze ráfek.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

ja potřebuju abych slicky vyuzil na sprintech idelane na 1/4 mile ale pokud to jde zkombinovat jak kratke sprinty tak ty 1/4 milove, nezlobil bych se :)
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
YaraV
Příspěvky: 29
Registrován: 01 čer 2008 12:05

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od YaraV »

Bez dalších komentářů je to přesně tak jak jak píše Ondras, slovíčkaření řešit nehodlám.13" bylo myšleno tak jak to pochopilo 90% lidí krom tabooa, prostě menší obvod TIRE!

8) ,,A nakonec, ja se neobouvam do tvych "nazoru", ale nesmyslu, ktere tady tvrdis... " 8)
Nebudu to dál rozvíjet...

Uživatelský avatar
Michelin
Příspěvky: 705
Registrován: 24 říj 2004 18:43
Bydliště: Prague, North Moravia
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Michelin »

Tady jde o 165/55/13 a 185/60/14. Takze priste to chce taboo cist cele vlakno. Slovickareni me nebavi...
Jde o to ktery z techto 2 rouzmeru bude lepsi.
babyCupra

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

ono může být i jiná varianta pokud bude plnit to co já eventuelně požaaduju...nejsem v tomhle oboru znalec proto se obracim s radami na vás a mám v umyslu se ridit doporucenim na kterym se shodne vice lidi potažmo se stejným nazorem. o tom ma byt cele vlakno
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od JonnY »

hehe, taboo sa tusim nudi v praci :lol:

alebo uz mas po praci?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od elviiis »

se nehadejte tabooa zarazelo to zmineni obdovu rafku ktere je v podstate irelevantni... kluci viz yaraV se bavily o kontretnich dvou rozmerech a prto zminovali i velikost rafku... u nas neni problem koupit jaky koliv rozmer slicku ale nektere rozmery jsou drahsi pro jejich atypicky rozmer... proto asi byli zmineny tyto konkretni rozmery... zameril bych se na 13" rafky a k nim vybral pneu protoze pokud budes mit mensi rafek muzes mit vyssi profil a tim se dostanes s trakci dale nez s nikym profilem... pooohledl bych se po nejakych 185 / 60 r13" ... tech 130k je na tu vahu na predek dost takze verim ze s beznymi pneu mas s trakci problem 185/60 r13" si myslim nebudou mit s trakci problem...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
daiman
Příspěvky: 206
Registrován: 20 čer 2007 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od daiman »

elviiis píše:se nehadejte tabooa zarazelo to zmineni obdovu rafku ktere je v podstate irelevantni... kluci viz yaraV se bavily o kontretnich dvou rozmerech a prto zminovali i velikost rafku... u nas neni problem koupit jaky koliv rozmer slicku ale nektere rozmery jsou drahsi pro jejich atypicky rozmer... proto asi byli zmineny tyto konkretni rozmery... zameril bych se na 13" rafky a k nim vybral pneu protoze pokud budes mit mensi rafek muzes mit vyssi profil a tim se dostanes s trakci dale nez s nikym profilem... pooohledl bych se po nejakych 185 / 60 r13" ... tech 130k je na tu vahu na predek dost takze verim ze s beznymi pneu mas s trakci problem 185/60 r13" si myslim nebudou mit s trakci problem...
super..konecne názor k věci ... díky 8)
Fiat Uno 1.4i 75 HP

Uživatelský avatar
fokr_jr
Příspěvky: 299
Registrován: 29 bře 2007 20:08
Bydliště: Přísečná
Kontaktovat uživatele:

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od fokr_jr »

moje osobni zkusenost:

auto swift, zvazeno 765kg, odbrzdeno 80kW. zkouselsi sme jeden den na letisti s driftboxem sprint 1/4mile s

1)
pneu 185/60 R13 Federal semislick (mekka smes s "E"ckem) nekolik jizd, rekneme cas A

a pote

2)
pneu 200/550 R13 zavodni slick Yokohama Advan (hladky bez vzorku z F3, 550 je celkovy prumer pneu v mm, neni to profil jako u civilni gumy) taky nekolik jizd, cas A + 0,1s (+- minimalni rozdily podle razeni a startu),

takze asi tak...

na 1km s Federalama Vmax 169km/h, se slickama 164km/h...

165 je podle mne moc ouzky, i na tech 185 federalech jsem prohrabal 80% prvniho kvaltu...
Suzuki Swift GTR - AWD ITB, T25 @ 9psi spousta srandy
Lupo 3L

dsc.mathew
Příspěvky: 119
Registrován: 05 říj 2007 14:44

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od dsc.mathew »

co se tyce zahrati?..nejaka rada?:.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od elviiis »

co se zahrati tyce funkcni rucka vetsinou postaci :D
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od tsin »

to by se mymu torsnu nelibilo..
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Re: Volba slicku ??

Příspěvek od sub13 »

Zeptam se jinak:
pneumatika s vyssim profilem je vyhodnejsi na sprinty z duvodu startu, ze se "splacne" a proto ma vetsi plochu "prilepenou" k silnici, zato pneumatika s nizsim profilem je vyhodnejsi na zatacky, protoze lepe vede stopu?
Obe varianty maji stejny vnejsi prumer a sirku...
Mam pravdu nebo je to blbost? :roll:

Odpovědět

Zpět na „Disky + Pneumatiky“