Jak správně vyvařit karoserii

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

BIGPAPA
Příspěvky: 9161
Registrován: 09 čer 2007 01:50
Bydliště: PIT-STOP

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od BIGPAPA »

http://shop.pragochema.cz/?p=productsMo ... l-E---5-kg" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

Dejv píše:

libor:tryskas cely karoserie?
To co mam by to zvládlo,ale nemám nic na manipulaci s ní a většinou to dopadne tak,že ji rozboduju na prvodily. :) Pokud potřebuješ kastli tak Ti můžu dát kontakt na typka s mobilní pískovačkou. Je to jednodušší než někam stěhovat kastli.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

ok,klidne posli do sz...to se hodi
a jak je to finance narocny oproti pisku? a v cem je to lepsi? pac o tomto nic nevim.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od m.artty »

Jsem ani nečekal, že se tu dozvím tolik zajímavých věcí.... 8)

Též by mě zajímalo jaký je rozdíl mezi tryskáním sodou a pískováním?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

dej si na Ytube vyhledat "soda blaster " jinak u nás je soda jako abrasivo poměrně drahá. Ideální je na hliník,tenké plechy atd. Nepoškozuje povrch tak jako písek a plech pod odstraněným lakem je jak kdyby jsi to umyl ředidlem a pretáhl jemným smirkem. Po písku zůstava výrazná hrubý povrch. Ideální je kombinovat obojí. Soda rez odstraní,ale je to pomalejší,takže tam bych použil zase písek . Na takovéto "domácí pískování" stačí 80l pískovačka a kompresor s výkonem 500-700l. Ty piskovacky dělá třeba bass polska. A za pár kaček.
Naposledy upravil(a) Libor12 dne 25 led 2013 20:41, celkem upraveno 1 x.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od bóďa »

takže před svařováním natřít pragocor metal sp a po svařování ještě vrstvu metal E? kde to kupuješ? protože v tom shopu maj jen pragokor metal E.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

mám to relativně u ruky takže si to tam kupuji osobně. Ale určitě ti to pošlou když objednáš třeba telefonem nebo nějaký jejich prodejce. Přesně tak. Otryskam,dám jednu vrstvu primeru a pak můžeš i s ním sváret nebo bodovat. Záleží na situaci. Plech musíš vzít primerem hned po otryskaní. Když to neudělaš je na něm za dvě hodiny lehký povlak rzi.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

Tady je nějaké info ohledně přípravků Pragochema

Dobrý den,
Pragokor Metal E máme v balení 5kg cena 180,-Kč za 1kg + DPH, Pragokor Metal SP vyrábíme na objednání nejmenší možné balení 1kg cena 165,-Kč + DPH,
možnost dodáíní na dobírku, cena za přepravu do 10kg 150,-Kč + DPH.
Objednávka na email, dodací adresa , jméno a tel.číslo osoby která zásilku převezme.

S pozdravem
Božena Krištofková
Snad to taky vužijete :wink:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

to je super...určitě do tý barvy jdu... 8) i cena bych řekl že je téměř směšná v porovnání s obyčejnýma základkama který nemaj ani 50% vlastností jako tato za stejnou cenu
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od kucik »

Vlastnostma ta barva bude asi super, ale celkem mě děsí zasychání 3 dny před aplikací vrchní vrstvy. Našel jsem tuhle http://www.express-color.cz/products/za ... rva-ep-02/" onclick="window.open(this.href);return false; má s ní někdo zkušenosti?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

Kvalita si potrpí na čas. Pozor,ale na to,že na některé epox základové dvousložky lze aplikovat pouze pu laky. Na stejné bazi jako pragocor existuje to samé od firmy rust oleum ,jen 3x dražší. 8) Základem opravdu dobrého výsledku je čistý koroze zbavený kov,eventuelně ještě ošetřený fosfátem - můstek - tam nemá rez sebemenší šanci a při správné aplikaci si auto užijí ještě tvoje vnoučata. Opět připomínám,to co už tu padlo - vše co se svařuje tak natupo a co nejpřesněji,zbytek cín. U sousedovic golfa v tdi používejte klidně co2 a kyt,ale na vlastním čistý argon,max s 2% co2 a cín. Ta koroze při použití co2 tam vznikne už při samotném sváření diky agresivitě plynu a to neošetří žadná barva..Navíc s argonem se dají právě při sváření na tupo dělat krásné ploché svary a ne ty vánočky co jsem tu někdě zahlédl. Zkrátka,čím přesnější budeš od základu,tím méně pak budeš muset něco upravovat do konečného vzhledu. Raději kvuli složitějšimu svaru (dle možností) odboduji kus celé kastle než to dělat špatně na autě.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od bóďa »

určitě taky objednávám, ale mám tu ještě něco...
sorry za ot, ale mam plechovou podlahu na dílně a má lišku, ale nehodlám to celý brousit do čista... myslíš, že na tom ten pragokor vydrží? vim, že je to prasárna, ale nemůžu to brousit kvůli prachu a potřebuju to dost rychle..
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

mechanicky toho odstranit co nejvíc a pak nejaký aktivátor rzi, třeba foerch. Uřčitě to nesleze za týden,nebo rok.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

libor: je mozny se u tebe nekdy zastavit mrknout na tvou praci a popovidat si know how? zajima me jak se treba ma spravne cinovat, pac nez sem se pustil do neceho jako je klempirina me jeden "odbornik" povolanim I vyucenim klempir, se snazil zacinovat svary a to byla tragedie se na nej jenom divat...cin vsude,ale ne tam kde mel byt...po pul roce co sem se to jal predelat byla kastle vsude pod cinem schnila na kasi.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

já si právě taky co se týká karosérie dřív všechno nechával dělat. A když auto kompletně udělané od klempíře který si vzal hooodne peněz,začalo po dvou letech pupínkovat na laku přesně v místech sváru,začal jsem se o to zajímat víc až jsem se dopracoval k tomu co zde píšu. Ač to neni zdroj obživy ale koníček,postupně jsem nakoupil veškeré nářadí jako pískovacku,ohybacku,svárečky atd i když jsem svařovat uměl,tak jsem si zaplatil kurz...prostě,když už něco dělám,chci to dělat 200%, cinovat jsem se učil podle tohoto návodu http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?t=5948" onclick="window.open(this.href);return false; chce to samozrejme cvik,učený z nebe nespadl,to že ti to zrezlo je právě způsobené použitím špatného plynu. On je čistý argon taky o hodně dražší a nenáplní ti ho každá hasič stanice. :) teď na jaře si začnu stavět novou dílnu a na podzim v ní už bude stát auto na totální rekonstrukci,takže jsi samozřejmě vítán.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

já to taky nedělám jako obživu...baví mě to..já sem byl jinak vyučenej a chvíli se i živil jako autoelektrikář...
ps: já to měl schnilí pod tím cínem..letoval to propanem,ale používal nějakou letovací vodu bo co... té asi tak dobrá na pozinkovaný okapy :pifko:
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2293
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Libor12 »

no tak "letwasser" opravdu jen na okapy :) jinak pozor až půjdeš koupit tu pastu a cin :) pořádně doplň oběživo. :) 1kg pasty a 5kg cinu 4000czk cena u wuerth. Asi nejtěžší je odhadnout teplotu pro nanasení. Já k tomu používám instaláterský hořák na pajení měděných trubek.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

mam nastesti velkou zasobu cinu po starym klempiroj(asi 60kg) :) ted jen tu pastu :) hned to zkusim na dverich :wink:
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od kucik »

Kupoval už někdo tu barvu z pragochemy a nezbyla mu? Já celých 5 kg nevyužiju, tak že bych od někoho třeba 2-3 kg koupil. Kdyžtak písněte sz. Díky
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

mozna koncem. mesice trocha dle tvych predstav by me mela zbejt (metal E) kdyz vydrzis muzem se dohodnout...
ps: je dobre si pred aplikaci dukladne precist navod a treba I tam zavolat a dozjistit dalsi informace aby jste dokazali vyuzit maximalnich vlastnosti barvy. treba jako aplikovat na suchy kov,treba zahrat na vice stupnu nez je v okoli, a po aplikaci a mirnem vyschnuti pokropit vodou...bo barva tvrdne az s pristupem vlhkosti.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

o tom zahrati mi ten technik nic nerikal.Jen o te vlhkosti,ze po lehkem zaschnuti,nasledne pokropit vodou aby to vytvrdlo
Audi Coupe Quattro

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

Je treba Metal E kdyz se natre pokropit vodou,i kdyz slouzi jako zakladni nater a na nej pujde Alkyton? Jinak jsem mistnost vyhral na cca 25 stupnu, jakmile jsem to natrel tak to bylo suche cca do 5 minut ale porad to spinilo a nechavalo otisk prstu a obcas zustavalo na konci stetce nanosy barvy,jakmile jsem to naredil bylo to lepsi,ale obcas to delalo porad, nejaky rady?Diky
Naposledy upravil(a) Tom_ dne 17 bře 2013 08:45, celkem upraveno 1 x.
Audi Coupe Quattro

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od kony5 »

Potřeboval bych kontakt na někoho kdo by mi naohýbal prahy - nemám takovou ohábačku...
budu to potřebovat asi až v létě ale ptám se předběžně... dík...okolí ostravy

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

Tom_ píše:Je treba Metal E kdyz se natre pokropit vodou,i kdyz slouzi jako zakladni nater a na nej pujde Alkyton? Jinak jsem mistnost vyhral na cca 25 stupnu, jakmile jsem to natrel tak to bylo suche cca do 5 minut ale porad to spinilo a nechavalo otisk prstu a obcas zustavalo na konci stetce nanosy barvy,jakmile jsem to naredil bylo to lepsi,ale obcas to delalo porad, nejaky rady?Diky
asi zalezi na spravnem pomeru, je to 1:3 ,jeden dil kapaliny, 3dily prasku, a doporucuju to delat na vahu,ne na odmerny kelimky! jinak to trochu maze, ale po prikryti jakoukoliv barvou to je v pohode...pouzil jsem na to polyuretan a necha si to hrozne moc libit I na odprysknuti...mlatil sem do toho kladivkem a skoto to neslo :)
ps:ja alkyton nedoporucuju,protoze sem mel problem s jeho tvrdosti a hrozne jednoduse se odpryskne. na ramu po jedny zime vsude omlaceny od kaminku :(
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Tom_ »

a jakou polyuretanku?Protoze prave vetsina lidi doporucuje alkyton z duvodu,ze neni tak tvrdy a je porad pruzny.Tak nevim teda :|
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Dejv »

sz
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Zedus
Příspěvky: 1
Registrován: 24 črc 2012 12:32

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od Zedus »

Dobrý den, zabrousil jsem na tohle forum čirou nahodou a vidim že i Vás trapi podobné problémy. Chtěl jsem se zeptat zda-li nevíte o KVALITNIM karosáři pro mého veterána Camaro 1967 SS 396BB, bohužel můj dosavadní karosář přestal s prací (věk) a ja marně sháním někoho komu bych mohl věřit, jsem z Ostravska ale realtivně nemám problém přivest auto kamkoli. Auto je kompeltně rozebrané jen holá kastle bez jakeho koli šroubku či jiné časti. Děkuji Vám za jakykoli tip.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4059
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od JRD McLAREN »

tak trochu ozivime...
mala ukazka toho "jak nespravne vyvařit karoserii"..

..jeden by si povedal, ze to neni az take zle...
Obrázek

Obrázek

Obrázek

..aale ide sa rezat...
Obrázek

Obrázek
..vobec to nepruzilo .. :)
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
prekladane plechy ... mnam mnam..
Obrázek

Obrázek

karboskou "dodrapane" co len slo ..(zbytocne), a vyska bodovych zvarov tiez napovie vela o kvalite prace...
Obrázek
..povrchova uprava na "novy plech" .. LUXUS... o tych zubatych oddrbkoch plechu skoda hovorit..
Obrázek
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od bóďa »

vim že tu padlo že kyt je prasárna, ale co si budem podívat, cínem to bude dělat tak 5%, takže tahle informace snad někomu pomůže. po tom, co jsem z blatníku obrousil cín (že je to cínovaný jsem se dozvěděl až když jsem do toho hrábnul flexou), pod kterym to chytalo lišku, jsem to natřel kromě dalších částí Metalem E, ale při kytování jsem zjistil, že na tom kyt nedrží, tak na to bacha :wink:. dával jsem tři vrstvy pragokoru a je to důkladně vyschlý, ale když to nakytuju, tak z toho potom kyt docela jednoduše špachtlí sloupnu.
jinak pragokor vypadá dobře, vydatnost až neskutečná a odolnost proti otěru, oděru atd taky super
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4059
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Jak správně vyvařit karoserii

Příspěvek od JRD McLAREN »

Dik za info ... 8)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“