Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Odpovědět
Aligues
Příspěvky: 7
Registrován: 27 říj 2011 00:56

Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od Aligues »

Zdravím Vás,

Možná to bude znít trochu šíleně, ale rozhodl jsem se, že si přelakuju auto (nejspíš vše kromě střechy a kapoty). Původní barva je tmavě modrá metla, takže přemýšlím zda použít nějaký kontrastující odstín oranžové nebo splývající modré. Na metlu si netroufnu. Mnoho z Vás mi tu bude říkat, ať se na to vykašlu a dám to odborníkovi, že tím dosáhnu lepších výsledků, ale jednak nemám tolik financí a taky dávát 20tis do auta které má hodnotu asi 2x tolik, to nemá smysl. Jednak se to chci naučit a někde se začít musí. Potřebuju se jen zbavit rzi a udělat alespoń trochu obstojný výsledek (který by byl lepší jak rez, rýhy a promáčklé dveře). Prostor pro lakování mám (větší garáž, uzavíratelná, oblepená igelitem a s odsáváním - samodomo).

Po Vás bych potřeboval pár rad ohledně tohoto:
1. Jakou pistoli koupit do 2tis? Kompresor mám 50l, tuším z OBI.
2. Jaká barva je vhodná pro začátečníka? A myslím tím i odstín (na kterém jdou nejmíň vidět nedokonalosti)
3. Prý tu někdo používal filtr z liazky proti bordelu v hadici?
4. Pokud máte cokoliv jiného, sem s tím :) (literatura, videa, ...)

Všem moc děkuju za rady :)


// přemýšlel jsem i na plastic DIP, ale podklad se stejně musí připravit a vyjde to dráž, krom toho kdoví kolik to vydrží.

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od máca »

hele kompresor s 50 litrama je nahovno, ma malej zasobnik, pac kdyz budes lakovat jednotlivy dily, tak ti dojde vzduch tak v pulce dveri a budes miset cekat, az nafouka, da se to zmirnit propojenim bud dvou malejch kompresoru a nebo instalaci dalsi-vetsi tlakovy nadoby, pred strikan nezapomen kompresor poradne odkalit, potrebujes pak redukcni ventil, aby ti nekolisal tlak kterej z kompresoru jde do hadice, pistole na zacatek ti staci neco takovyho http://aukro.cz/strikaci-pistole-profi- ... 19894.html" onclick="window.open(this.href);return false; u ty je vyhoda, ze ma stelovani tlaku jeste na vlastni pistoli a za ty penize funguje dostatecne, barva-idealne nejakou primo na auto-proste tam kde michaj autolaky, tak tam si nech namichat barvu jako chces ty sam a libi se tobe, urcite barvu co se redi redidlem, ne vodou, a proc se bojis metly? je to lakovani jako jakykoli jiny barvy, jen je tam pres tu barvu kryci bezbarvej lak, jinak poostup naprosto stejnej
cabrio bukvice

Aligues
Příspěvky: 7
Registrován: 27 říj 2011 00:56

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od Aligues »

Diky za odpoves :) ja uz mel vubranou pistol za 1600, ale pokud staci nejaka takova, tak budiz. Mam se spis podivat po HVLP nebobje to jedno? Treba takoveto?
http://www.noto.cz/dilna-naradi/elektro ... -magg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


50 litru, ze bude malo? Spotreba pistole je kolem 250l/min a kompresor dava kolem 230l, takze by jel asi furt, ale zvladat by to mohl. Kdybych mel z ceho udelat vetsi zasobnik, tak to udelam... ale moznosti nejsou.

U metly sem cetl, ze se neda rozlestit, kdyz se neco nepovede a taky dela v neodbornych rukach fleky, ale bylo by to pro me prijatelnejsi, mohl bych auto opravovat postupne.

Rekukvni ventil tam je, odkalovaci filtr taky, jeste poridim nejaky filtr pred pistol a melo by to byt ok.

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od máca »

hele jako podle me je do zacatku nejlepsi nejaka stara poctiva kovofiniśka pistole, ale ty jsou furt za raketu a na to aby ses naucil strikat ti staci takovahle obyc pistol, s tim vzduchem tomu ze kompresor dava 220l/min moc never, predpokladam, ze mas takovej ten obikompresor a ten si o tomhle plneni muze nechat jen zdat, kup si pistoli, nech si namicat barvu a zkus si neco striknout,, zacni treba nejakyma vratama a pod, proste vetsi plocha, barva staci nejaka obyc z drogerky, abys vubec vedel, co te ceka, aby ses naucil nejak barvu nalejt, naucil se si naladit jak pistol, tak mnozstvi vzduch na kompresoru, proste se s tim nauc a uvidis sam jestli ma cenu se do neceho hrnout a nebo ne, pak zacni na aute s nejakyma mensima dilama, at sam vidis co a jak
cabrio bukvice

Aligues
Příspěvky: 7
Registrován: 27 říj 2011 00:56

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od Aligues »

Přemýšlel jsem, že se naučím na staré škodovce. Tam stačí nějaká obyč barva, takže to ani nepoleze do peněz. Jinak jsem se díval, a třeba na aukru žádná pistol s 2.0 tryskou na plnič není a u těch HVLP se dá tryska měnit. Jinak začnu prvně s blatníkama,.. a zkusím tu metlu. A co takhle připojit ke kompresoru nějaký další zásobník třeba z hasičáku nebo něčeho podbného. Máte zkušenosti?

Uživatelský avatar
miras3000
Příspěvky: 580
Registrován: 02 pro 2011 21:04
Bydliště: kousek od Mostu

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od miras3000 »

50l zásobník mi bohatě stačí i na celolak... když stříkáš, tak tu pistoli nedržíš pořád zapnutou, to by ti to pěkně steklo :) hlavně musíš prášit né nalévat. kompresor natlačí 8,5Bar a při poklesu na 6Bar zase zapne, když máš regulátor tlaku vzduchu před pistolí nastavený na 2,5 - 3 Bary (tak mám já) tak to kolísání mezi zapnutím a vypnutím kompresoru (8,5 - 6Bar) ani nepostřehneš,hodně důležitý je odlučovací filtr před pistol, protože tyhle levný kompresory hází do vzduchu i olej :wink: pokud budeš stříkat metlu ,musíš si hodně dobře připravit podklad(na metle jde vidět sebemenší škrábaneček v podkladu) ,nejlépe v podobné barvě jako stříkaná finální barva, sříkat 3-5 vrstev zaprašováním, nechat zavadnout tak aby si se mohl barvy dotknout bez toho aby ses přilepil, pak zaprášit první vrstvou bezb.laku, po zavadnutí můžeš druhou vrstvu laku lehce nalít. to že prášíš ty vrstvy ,necháváš je proschnout,ti dovolí dobře nalít poslední vrstvu bez většího rizika ,že ti to steče(barva jakoby se vpije do těch spodních vrstev).pokud ti budou míchat barvu přímo v prodejně ,nech si vše rovnou naředit.
honě štěstí, nějak se to naučit musíš :)
Opel Astra F C20XE

Aligues
Příspěvky: 7
Registrován: 27 říj 2011 00:56

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od Aligues »

Přesně tak :) začít se nějak musí...

Tak na metlu se asi vykašlu, pro začátek. Uvidím jak mi to půjde a pak se bude kdyžtak pokračovat :). Prodejnu s barvou už jsem si našel, takže zbývá vyklidit garáž, vyčistit, olepit atd. Jak to máte s větráním? Stačí tam hnát vzduch přes filtr nějakou pomalou rychlostí aby se tam nevířil prach?

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Lakování auta - jakou pistoli? Barvu? Zkušenosti.

Příspěvek od bóďa »

50l stačí, beží sice furt, ale jak se tu psalo, stříkáš stejně na nižší tlak, pod kterej ti to neklesne. metly se vůbec neboj, neni to o nic složitější než pastelka. jen stříkáš "dvě barvy" na sebe... jen základ je u té metly "prášit" a ne stříkat plnou vrstvu. nesmí se ti to při stříkání slejt do lesku, protože se ti v tom utopí zrno, nebude se to potom tak třpytit a budeš mít fleky. musíš to mít pořád naježené, proto se stříkaj 2-3 lehký vrstvy (průběžně proschnutý). přes to potom krycí lak, jako bys stříkal pastelku, takže jednu lehkou vrstvu - poprášit, nechat chvíli zaschnout a druhou plnou vrstvu - do lesku. to, že se nedá metla rozleštit je blbost... pokud to děláš v samodomo podmínkách, tak stejně nikdy nedosáhneš takovýho výsledku, abys to mohl nechat bejt, protože ti do toho stejně napadaj srajdy, popřípadě se ti někde povede trochu pomeranč, takže jak pastelku (která je na leštění podle mě spíš horší), tak metlu, respektive čirej lak, můžeš po dokonalym vytvrzení přebrousit P3000 a přeleštit tak, že potom nikdo nepozná rozdíl, jestli to lakoval lakýrník nebo ty. nejvíc teda záleží na přípravenym podkladu, ale na tom skoro není co zmršit, tam záleží jenom na tom, jak si s tím vyhraješ. akorát teda ti nesmí nic spadnout do nastříkaný báze, protože to pak samozřejmě nerozleštíš, ale vzhledem k tomu, že se té báze stříkaj hodně lehký vrstvy, takže je téměř hned suchá, tak většinou nic nemá šanci se na tom uchytit.

jinak barvu použiješ stejnou na škodovku i na nevimco, prostě akryl 8)

a podlahu polejt vodou :wink:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“