Jen tak pro zajímavost - svýho času (ještě za Komančů) Prostějovská záchranka chtěla trochu přiostřit výjezdovou Š1203. Takže se tam trochu hrálo s motorem, nasadily se dva dvojitý webery a výsledek ? Zlepšil se odpich, maximálka zůstala stejná a hrozně to žralo

Musíš si uvědomit, že výkon zvýšíš buď tak, že zvýšiš otáčky motoru nebo do motoru natlačíš nějakým způsobem víc paliva a vzduchu než si dokáže sám nasát. Formule nemají povolený turba a tak točí skoro 20 tisíc otáček, spolu s odlehčením a našponováním motoru na kritickou hranici spolehlivosti tak má 900 koní z atmosférickýho třílitru (+ je to desetiválec, aby byl co nejpružnější). 1000 koní u Supry se dá dosáhnout taky, díky turbodmychadlu není potřeba mít vlastní fabriku na motory a motor odejzdí víc než dva závody a to je to "jen" šestiválec. Já nechci nikomu upírat zálibu v atmosférických motorech nebo zamlčovat nevýhody turbomotoru, ale pokud chce někdo začít stavět výkonný auto, je dle mýho názoru volba celkem jasná. S turbomotorem si užije strašné srandy
