Legendy mezi tuningovými vozy
Svět upravování aut se z Japonska a 90 let postupem času rozrostl ve větší či menší míře do všech motoristických koutů. Výjimku z opanování silnic hlučnými výfuky a neony osázenými vozy nedostaly ani zámořské komunikace či evropské cesty. Úprava starších vozů o plnější tvary karoserie, výrazné otvory pro chlazení a hluboké tóny z vrnících výfuků však stále má největší popularitu mezi Japonci. Které tuningové legendy kralují v malém ostrovním státě a jaká vozítka pak můžeme potkat na českých srazech?
Honda Civic – síla snů
Ve výčtu nepřekvapí hned první zástupce japonských automobilek, který od prapůvodu samotných úprav vozů držel vlajku vysoko. Svou oblibu si však zachoval i dodnes a není změna, kterou by Civic nesnesl či již nezažil. A to jak ve verzích sedanu, hatchbacku i kupé. Pod kapotou tradiční 1,8 litrový motor s výkonem okolo 140 koní si získal i díky své ceně srdce nejednoho tunera. V aktuální nabídce je již vztah k tomuto odvětví motorismu zohledněný a vzhled nových vozů lahodí oku.
Subaru Impreza WRX – důvěra v pohyb
Kdo se mezi japonskými vozy pohybuje alespoň trošku důvěrně, zná tento kousek z japonských dílen snad jen pod zkráceným názvem „WRX“. Na rozdíl od většiny vozů k tuningu má tento vůz pohon všech čtyř kol. To je spolu s vysokým výkonem 2,5-litrového motoru největším lákadlem i pro závodníky rallye, která se právě čtyřkolkou od Subaru dlouhou dobu prezentovala. Online sázení nejen na japonského mistra rallye s 305 koňskými silami u modelu STI nabízí bet365.
Mitsubishi Lancer Evolution – řízení na zemi
Pod přezdívkou „Evo“ se neskrývá nic jiného než jiný zástupce známý ze závodních okruhů a tratí pro rallye. Taktéž nechybí přenos síly na všechna čtyři kola, stejně tak se přidávají sportovní sedačky Recaro a standardem jsou i brzdy Brembo. Lidový dvoulitr pak automobilka výkonem vyšperkovala až těsně pod hranici tří set koňských sil, čímž se dostal vůz taktéž mezi legendy.
Nissan 370Z – inovace, co vzrušuje
Repertoár japonských automobilek rozšiřuje i řada Z, která ve svém původním voze začínala u Nissanu na čísle 240Z. U poslední řady se číslo vyšvihlo již na 370Z. Jedná se o oblíbený vůz pro tuning už jen proto, že přímo z výroby sjíždí šestiválec o objemu 3,7 litru s více než třemi sty koňmi pod kapotou. Navíc hned základní vzhled přitahuje zraky okolí. Svou cenovkou na hranici sedmimístné částky je navíc lidem mnohem bližší než absolutní legenda mezi sportovními vozy taktéž pocházející ze závodů Nissan.
Tou není nic jiného než Nissan GT-R, který táhne sportovní zážitek k samému vrcholu. Aerodynamika dosáhla téměř dokonalosti, když koeficient odporu je nižší než u kulky. Interiér pak zdobí kůží potažená sportovní sedadla Recaro či neodmyslitelná přítomnost uhlíkových vláken a broušeného kovu. To vše spolu s 3,8-litrovým motorem dosahujícím výkonu 550 koňských sil ukazuje jasně na cíl, kterého nejen japonští milovníci tuningu chtějí dosáhnout.
Mazda MX-5 – na řízení záleží
Nelze opomenout ani další prestižní japonskou značku Mazda, která svou legendou RX-7 dobyla srdce nejednoho milovníka rychlých upravených vozů. Typická vysouvací světla však vyšla z módy a za nástupce v královské třídě sportovních vozů byla pasována Mazdaspeed3. 2,3 litru pod kapotou o výkonu 264 koňských sil však zákazníky příliš nepřesvědčilo, takže se za legendu dá považovat již více než pětadvacet let na trhu se pohybující Mazdu MX-5. Dvoumístný vůz se sklápěcí střechou a evoluční designovou řadou KODO – duše v pohybu, unáší do sedmého nebe každého, kdo tento vůz spatří. Proporce a hladké kontury se ladně přelévají mezi exteriérem a interiérem, čímž vytváří dojem kontinuity a stávají se tak lákadlem pro harmonické tunery.
Legendy mezi tuningovými vozy
Tiskové zprávy, novinky na auto trhu, technika, srazy a nejen to
Moderátor: Eiffel
1 příspěvek
• Stránka 1 z 1
-
- Administrátor
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26 říj 2012 13:19
1 příspěvek
• Stránka 1 z 1
Přejít na
- Tuning forum
- ↳ Pokec
- ↳ Srazy
- ↳ Fotky ze srazů
- ↳ Motorsport
- ↳ News Room
- ↳ Administrátorská sekce
- ↳ Moderátorský blog
- AUTO MĚSÍCE / ROKU 2013
- ↳ Auto roku 2013
- HLAVNÍ TÉMATA
- ↳ Showroom
- ↳ Projekty
- ↳ Tuning motoru + výfuky
- ↳ Exteriér - styling a elektronika
- ↳ Interiér - styling a elektronika
- ↳ Autohifi
- ↳ Disky + Pneumatiky
- ↳ Podvozek a brzdy
- ↳ Detailing - mytí vozů
- ↳ Ruční myčky - WAP
- TECHNIKA atd.
- ↳ Poruchy, závady, rady, tipy
- ↳ Ojetá auta / Nová auta
- ↳ Recenze ojetých vozů
- ↳ Autoservisy, autobazary, vrakoviště, tuningové firmy a jiné firmy
- BAZAR
- ↳ Autobazar
- ↳ Motobazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ Ostatní
- ↳ Uzavřené obchody
- ↳ Ukradeno
- JOB's
- ↳ Zaměstnání, práce, brigády
- ↳ E-POPTÁVKY
- Virtual tuning, PC a modelářství
- ↳ Virtual Tuning - VT
- ↳ Modelářství
- ↳ IT sekce
- ↳ Závodní hry
- ↳ ONLINE HRY
- Tuning kluby a tuningová centra
- ↳ Tuning kluby
- ↳ OPEL Cars
- ↳ BMW Cars
- ↳ VW Concern Forum
- ↳ ŠKODA scene
- ↳ Motorkáři
- ↳ Honda Club & Japan Cars
- ↳ French cars
- ↳ Ford scene
- ↳ Ibiza 021A
- ↳ Fórum Extra-tuning.com
- ↳ SVAZ AUTOMOBILOVÉHO SPRINTU
- ↳ Veteráni
- ↳ Kabriolety / Targa
- ↳ Korea cars
- ↳ Ameriky
- ↳ Italian cars
- ↳ Švédská dvojka
- ↳ TUNINGOVÁ CENTRA V ČR
- ↳ Brno
- ↳ České Budějovice
- ↳ Český Krumlov a okolí
- ↳ Hradec Králové
- ↳ Jihlava
- ↳ Karlovy Vary
- ↳ Karviná, Bohumín, Havířov a okolí
- ↳ Kladno
- ↳ Liberec
- ↳ Mělník
- ↳ Plzeň
- ↳ Praha
- ↳ Opava a okoli
- ↳ Ostrava
- ↳ Ústí nad Labem
- ↳ Zlín
- ↳ Jaký větší město tady ještě chybí?
- Ostatní
- ↳ Partnerská sekce
- ↳ Video
- AUTO MĚSÍCE A TÝDNE
- ↳ Auto týdne
- ↳ Archiv aut tydne
- ↳ Auto měsíce
- Administrátorská sekce
- ↳ Koš