Lithium-iontové baterie nás v dnešní době doprovázejí na každém kroku. Neobejdou se bez nich naše mobilní telefony, tablety a stále více to platí i pro auta. Elektromobilita je na vzestupu, a i pro Li-Ion články v elektromobilech platí to samé. I Li-Ion články ale pro svoje správné a efektivní fungování potřebují správné zacházení. Co konkrétně to v případě lithium-iontových baterií znamená?
Baterie jsou rády používané
Pro Lithium-iontové baterie platí, že je pro ně nejlepší, pokud jsou v neustálé permanenci. Přitom ale příliš nemilují, když jsou až příliš často vybíjené. Ideální je tedy neustálé používání, přitom ale snaha o úsporu energie. V případě telefonů to může znamenat snížit jas displeje, vypnout nepoužívané funkce či aplikace apod.
Pokud máte pro některý přístroj baterií více, snažte se je „točit“ a pravidelně střídat. Ve chvíli, kdy jsou Li-Ion baterie mimo přístroj, měly by být nabité na nějakých 40 % své kapacity. Skladování by přitom mělo probíhat na suchém místě a při teplotách, které nejsou ani moc nízké, ani moc vysoké, ideálních je 15°C.
Li-Ion baterie tedy nejsou vhodné do hoby aku vrtačky. Baterie do vrtačky typu Li-Ion musí pracovat denně.
Pozor na mechanické poškození
Velký pozor si dávejte na to, aby vám baterie nespadla na zem, nebo nebyla jinak vystavena přílišnému mechanickému namáhání. Takovéto poškození může kromě ztráty původních vlastností vést i k tomu, že baterie někdy v budoucnosti vzplane či exploduje. Máte-li proto jakoukoliv pochybnost o poškození baterie, raději ji zlikvidujte odevzdáním na místě zpětného odběru.
První spuštění
Každý Li-iontový akumulátor by měl být před prvním použitím nabit na svoji plnou kapacitu. Na rozdíl od starších baterií již však není třeba dodržovat cyklus plné nabití - plné vybití, u Li-Ion baterií je třeba pouze jednou plně nabít.
Skladování a životnost Li-Ion baterie
Tiskové zprávy, novinky na auto trhu, technika, srazy a nejen to
Moderátor: Eiffel
1 příspěvek
• Stránka 1 z 1
-
- Administrátor
- Příspěvky: 190
- Registrován: 26 říj 2012 13:19
Skladování a životnost Li-Ion baterie
Příspěvek od admin »
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1 příspěvek
• Stránka 1 z 1
Přejít na
- Tuning forum
- ↳ Pokec
- ↳ Srazy
- ↳ Fotky ze srazů
- ↳ Motorsport
- ↳ News Room
- ↳ Administrátorská sekce
- ↳ Moderátorský blog
- AUTO MĚSÍCE / ROKU 2013
- ↳ Auto roku 2013
- HLAVNÍ TÉMATA
- ↳ Showroom
- ↳ Projekty
- ↳ Tuning motoru + výfuky
- ↳ Exteriér - styling a elektronika
- ↳ Interiér - styling a elektronika
- ↳ Autohifi
- ↳ Disky + Pneumatiky
- ↳ Podvozek a brzdy
- ↳ Detailing - mytí vozů
- ↳ Ruční myčky - WAP
- TECHNIKA atd.
- ↳ Poruchy, závady, rady, tipy
- ↳ Ojetá auta / Nová auta
- ↳ Recenze ojetých vozů
- ↳ Autoservisy, autobazary, vrakoviště, tuningové firmy a jiné firmy
- BAZAR
- ↳ Autobazar
- ↳ Motobazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ Ostatní
- ↳ Uzavřené obchody
- ↳ Ukradeno
- JOB's
- ↳ Zaměstnání, práce, brigády
- ↳ E-POPTÁVKY
- Virtual tuning, PC a modelářství
- ↳ Virtual Tuning - VT
- ↳ Modelářství
- ↳ IT sekce
- ↳ Závodní hry
- ↳ ONLINE HRY
- Tuning kluby a tuningová centra
- ↳ Tuning kluby
- ↳ OPEL Cars
- ↳ BMW Cars
- ↳ VW Concern Forum
- ↳ ŠKODA scene
- ↳ Motorkáři
- ↳ Honda Club & Japan Cars
- ↳ French cars
- ↳ Ford scene
- ↳ Ibiza 021A
- ↳ Fórum Extra-tuning.com
- ↳ SVAZ AUTOMOBILOVÉHO SPRINTU
- ↳ Veteráni
- ↳ Kabriolety / Targa
- ↳ Korea cars
- ↳ Ameriky
- ↳ Italian cars
- ↳ Švédská dvojka
- ↳ TUNINGOVÁ CENTRA V ČR
- ↳ Brno
- ↳ České Budějovice
- ↳ Český Krumlov a okolí
- ↳ Hradec Králové
- ↳ Jihlava
- ↳ Karlovy Vary
- ↳ Karviná, Bohumín, Havířov a okolí
- ↳ Kladno
- ↳ Liberec
- ↳ Mělník
- ↳ Plzeň
- ↳ Praha
- ↳ Opava a okoli
- ↳ Ostrava
- ↳ Ústí nad Labem
- ↳ Zlín
- ↳ Jaký větší město tady ještě chybí?
- Ostatní
- ↳ Partnerská sekce
- ↳ Video
- AUTO MĚSÍCE A TÝDNE
- ↳ Auto týdne
- ↳ Archiv aut tydne
- ↳ Auto měsíce
- Administrátorská sekce
- ↳ Koš