krtekm píše:Cau lidicky. Tak co si myslite o tomo auticku. Zajimaji me hlavne opravdove zkusenosti a ne ve stylu jedna baba povidala. Je to celkem pekny vozitko, nenapadny ale luxusni. Motor jsem si vybral 2,4 benzin 170koniku. Turbo nepripada v uvahu pac by me to asik zezralo a ropak je pro me stale nedostupny. Cena 180k max. Co me zajima hlavne?
1) Realna spotreba pri normalni jizde a jizde kdy tomu slapu.
2) Co se tam sere. Je neco co musim udelat hned po koupi auta krom klasickych veci jako jsou rozvody, oleje, popr dalsi veci jako cepy, tlumice, stabiky atd. Proste narazim na neco nestandartniho.
3) Potrebuju momentalne neco splehlivyho... Je to slapnuti vedle nebo budu s volvem spokojen?
4) Je tu nejaka klasicka nemoc nebo je vse ok.
5) Nahradni dily... Tzn dostupnost a cena?
6) Je volvo komlikovane nebo zvladnu napr vymenu rozvodu sam s dobre vybavenou dilnou? Abych treba nemusel vyndavat motor nebo co ja vim...
7) Jizndi vlastnosti benzinove 2,4?
8 ) Je tu nejaky prostor pro vylepseni napr. dynamiky auta nebo vzhledu atd. Tzn tuningove dily...
A tak podobne no. Dekuji vsem za nazory.
1 ) u 2.4i při rozumný jízdě 8,5-9L/100km, T5 okolo 10-11litrů (spíš těch 11, páč se s tím rozumně nedá jezdit

). Když tý svý T5tce šlápnu na krk, tak 40L/100km není problém (poloplná D8 a 260km/h, brzdy na 120, šup 260, brzdy na 100, 260, 160 ...).
2 ) sere se AWD a občas automatický převodovky. Jinak více méně nic. Nadstandardním servisem je možná (jak pro koho) výměna oleje i v manuální převodovce(doporučena po cca 100-150 tkm). Plnit jedině originálním olejem, žádným jiným.
3 ) pokud nenarazíš na konkrétně blbej kus, budeš spokojen
4 ) u 2.4i bez AWD mě nic nenapadá, snad jen někdy lze narazit na olejžeroucí kusy(nevčasné výměny oleje a zapečený kroužky)
5 ) Rozvody na pětiválce včetně vodní pumpy a všech kladek se dají sehnat okolo 8000Kč/origo díly (v servisech okolo 12000-14000Kč). Drahá je plechařina, origo spotřebák je na únosné mezi (olej filtr okolo 250-300, termostat 500, brzdový destičky na předek okolo litru, kotouč na předek okolo 1300)
6 ) vím, že se motor při rozvodech nevyndavá, ale rozvody jsem sám neměnil, takže těžko říct. Stejnej motor je i u Ford Focus ST a tam se motor vyndat musí (Ford no

).
7 ) občas mi nestačí ani T5
8 ) kup T5, bez problémů se dostaneš z 250PS na ~320PS (chiptuning - RICA, BSR). Dá se dostat i výš zvednutím plnícího tlaku turba, jinejma vstřikama atd. Motor snese až 550PS - ale to už jde o komplet přestavbu motoru. A nebo bych doporučil spíš než 2.4i variantu s nízkotlakým turbem ... 2.4T. Je dynamičtější, za specifických jízdních podmínek se s ní dá jezdit výrazně úsporněji a dá se přebastlit na cca 300koní. A ke vzhledu ... na volvech je "povolený" jedině tzv. facelift tuning, tzn. použití nárazníků, světel, lišt z novějších modelů (2004 a výše)

Jinak tě volvaři sežerou.
jo a mrkni na forum.volvoklub.cz