Musim vyresit odklony u Escorta. V hlave se me honi 2 reseni a nevim ktere si vybrat.
Jista anglicka firma nabizi "excentricke silentbloky" jsou to spise excentricke unibally me tak prijde.
Reseni me prijde vcelku zajimave ale.... pujde s tim vubec jezdit? Ted taky kolik takovej "excentrickej uniball" vydrzi? Parkrat dira a bude v cudu? nebo se to odrazi zase na jinych komponentech?
Dalsi varianta je kompletni set PU silentbloku na auto od Powerflexu. A odklony vyresit napr "posunovanim cepu" - puvodni ulozeni se zvetsi/profrezuje a mohl by se tam hodit excentricky sroub kterym by se stelovala vzdalenost cepu. Jenze ted jde i o to jestli by to ty srouby vydrzely a casem se nehnuly.... dalsi vec je, jestli se dela tak "maly" excentr sroub?
Odklon, mam sjizdi se vnitrni strana pneu cca o 2-3 cm a geo to neni, neni tam uz co nastatovat. Proste dole je to moc roztahle
Ale taky si myslim ze to bude lepsi reseni, upravit ty ramena. Ted me psal jeden Fordi kolega a napadlo ho toto:
vyfrezovat nyty cepu. Vyndat cep, zvetsit ovalne diry cepu samozrejme smerem dovnitr. Hodit tam poradne srouby + podlozky. Poradne dotahnout, nastavit odklony a az to bude vse nastavene tak podlozky zavarit k ramenu aby nedoslo k uvolneni. A hlavne potom ten cep pujde normalne vymenit kdyz se vytluce
a co udelat stelovaci horni ulozeni tlumicu? nevim jak to ma ford, ale na e 30 to docela relativne jednoduse jde vyresit a je to docela elegantni reseni a jeste se da i ralativne jednoduse stelovat
no pokud máš problém s geometrií,tak jak jsou na tom třeba těhlice? některý těhlice jsou měkký a stačí větší rána a máš rozhozenou geometrii tak,že to dohromady už nedáš.extrém je zborcený horní uložení tlumičů-ale autokros snad nejezdíš:)
luke.bean píše:přesně tak jsem to myslel taky uedělat hejbací čepy..
Vsak tak to s kolegou myslime taky, precti si co jsem psal vyse Myslim ze by to mohlo fungovat.
Jinak tehlice si nemyslim ze by byli ko a horni ulozeni sem daval nove.
A problem je v tom ze se sjizdi gumy. Najel sem na nich tak max 10tis a jsou v prdeli vnitrni kraje... tak 3cm
měl sem po snížení stejnej problém na hondě, vyřešili sme to prodloužením horních ramen, který se musely převařit, ty žádný horní ramena nemáš takže musíš patřičně zkrátit spodní
nechal bych si na geo přesně změřit kolik stupňů máš odklon, pak bych dopočítal o kolik musí bejt rameno kratší, abych dosáhl požadovaného odklonu( bylo mi porazeno na lehce sportovnější jízdu nechat 1° a že to pak doženou zbíhavostí, aby se nesjížděli vnitřky) pak odvrtat čep, zavařit po něm díry a vyvrtat nový přesně podle výpočtu, pevnostní šrouby, pod matku pérovaka a je to
Aha tak koukam ze takovy problem nemam jen na escortu
JInak vrtat presne dury a tak... na to prdim. Asi to udelam jak jsem uz psal. Rozsiri se dira, hodi se pevnostni sroub pres podlozky. Nastavi se odklony a podlozky se privari k ramenu.
Akorat by me zajimalo o kolik se zhruba budou muset ty kola "Stahnout" dovnitr. Kolik to delalo tobe?
ahaaa..
tak k tomu "nepriaznivemu draniu" pneumatik ti prispela aj ta sirka pneumatiky..
sa ti trosku pomenili sily posobiace na silembloky...
ja mam na origo plechu 185/60 R14 a odklon 0.0 nic..
ale na hliniku 195/60 R14 uz 0.3st..
a to neni nic znizovane, upravovane (zatial)..
napr. u VW je ta "kostica" skoro rovnaka u Golfa4-5 ako aj u Audi TT
ibaze TT je nizzsie...
a tym padom je "oko" pre spodny gulak dalej od stredu "osi / poloosi" ( ci stredu loziska )
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
crazyape píše:Aha tak koukam ze takovy problem nemam jen na escortu
JInak vrtat presne dury a tak... na to prdim. Asi to udelam jak jsem uz psal. Rozsiri se dira, hodi se pevnostni sroub pres podlozky. Nastavi se odklony a podlozky se privari k ramenu.
Akorat by me zajimalo o kolik se zhruba budou muset ty kola "Stahnout" dovnitr. Kolik to delalo tobe?
na hondě se to muselo udělat naopak, vystrkovala se horní část kola ven a muselo se skoro 1.5cm, ale ten americkej aerodeck byl v sérii vepředu snad vyšší než vzadu takže sem snižoval předek asi vo 8 cm
kolik přesně potřebuješ se právě dá dopočítat když si necháš na geometrii změřit kolik ten odklon máš, akorát při výpočtu je třeba nezapomenout na to, že geoška je dělaná na obvod disku a ten čep kterym to hodláš nastavit je od poloosy(kolem který to kolo naklápíš) jinak daleko než kraj disku
Tak napad s soupanim cepu je dobry ovsem asi taky k nicemu.... kdo by se potom sral s nastavenim tech odklonu? na geo urcite ne... kdyz auto stoji tak s tim ani nehnou....
dalsi varianta je udelat sroubovatelny, uprostred ramene trubka se zavitem.. ovsem tady je problem najit cep ktery bude sroubovatelny.... tzn bude mit vnejsi zavit....
a dalsi jsou jak jsem jiz psal stelovatelne misky... tady zase nevim jak s upevnenim loziska... jestli staci jen dira o presnem prumeru pistnice z tlumice v tom "soupatelnem" plechu a potom to stahnout a nebo jestli to lozisko musi byt nalisovane v tom plechu? Podle me ne,e
Uz jsem z toho fakt opice, do jara to musi byt jinak nema cenu kupovat nove gumy a vubec s tim jezdit..
touhle myslenkou jsem se zabyval kdyz jsem snil o jednom auti ktery se chci jednou postavit... myslim ze nastavitelnej spodni cep by byl k nicemu, to by se muselo rameno kua zkratit aby se trosku zmenil odklon kola jde o to jak mas udelanej McPherson.... me napadla tato varianta, jde ale pouzit "jen" u tohoto reseni, coz je ale myslim hodne rozsirene... a "jde" pouzit znamena ze by se tim dal efektivne menit odklon, v praxi to jeste vyzkousene nemam a dlouho mit nebudu a ani jsem o tom jeste nikdy s nikym nemluvil, tak treba zjistim ze to z nejakeho duvodu nepujde zkusim to nacrtnout.... tak jsem to nacrt snad z toho chapete jak to myslim
kolem spodniho sroubu drziciho tehlici na tlumici by se to tocilo a odklon by byl dan tim v jake poloze se dotahne ten horni sroub
NAZORY?
Přílohy
odklon.JPG (44.92 KiB) Zobrazeno 8936 x
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
ten samý problém jsem měl na fioně, odklony nastavený na max a geo pořád v pytli....
tak mi mechoš poradil vychylovací šrouby MONROE http://www.automedik.cz/autodily.html?path" onclick="window.open(this.href);return false;[]=80&path[]=151306&path[]=201976&path[]=459491&path[]=459492&path[]=459493&product=90308
namontováno mezi těhlici a tlumič místo origo neštelovacího šroubu - funguje to, geo v klidu
teď jen, jestli to u tvýho konstrukčně jde....
Obavam se ze tohle me nepomuze... ja am tlumic v tehlici pevne narazen a chycen jednim sroubem... TZn ze v tehlici je vyfrezovana dura vk tery drzi tlumic a pak je jisten sroubem
nakonec asi budeme stejne delat ten spodni cep s tim ze se to bude muset presne spocitat. Zase takovy rozdil tam nebude a po malem zkraceni ramene jde cep soupat vcelku dost furt to bude mensi draha nez kdyby se to stelovalo v horni misce...
ja nevim, me tohle reseni prijde porad hrozne neefektivni (vzhledem k delce paky kazdym centimetrem o ktery cep posunes ziskas jen pramalou az skoro zanedbatelnou zmenu odklonu podle me) a navic mi nejde do hlavy jak budes resit to brutalni zmenseni rozchodu... podlozkami pod kola? a co takhle tehlici rozriznout a sesroubovat aby byla stelovaci?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
NeviM píše:ja nevim, me tohle reseni prijde porad hrozne neefektivni (vzhledem k delce paky kazdym centimetrem o ktery cep posunes ziskas jen pramalou az skoro zanedbatelnou zmenu odklonu podle me) a navic mi nejde do hlavy jak budes resit to brutalni zmenseni rozchodu... podlozkami pod kola? a co takhle tehlici rozriznout a sesroubovat aby byla stelovaci?
jestli má Ačka kvuli snížení, bude potřebovat něco kolem 1cm což podle fotek půjde posunutím čepu vyřešit eště s rezervou takže nikde žádnou neefektivitu nevidim... rozchod řeší bez problémů ET kol a pochybuju, že tam má kola séériovejch rozměrů
btw k dýlce páky vs odklon kola: trefil sem obrubník a kolo mam do V snad o tři centimetry, přitom, že sou příčný ramena ohnutý neni okem skoro znatelný
aha, nejak mi nedoslo ze ten spatnej odklon je zpusobenej zmenou pozice ramen po snizeni, tak beru zpet to s tim rozchodem, tim posunutim ho vlastne naopak opet priblizis tomu seriovemu... akorat teda moc nechapu jak jsi myslel to ze se Ti pneu sjizdi vevnitr o 2-3cm ale to je jedno, kazdopadne ted kdyz jsem pochopil o co jde, tak asi neni o cem diskutovat, lip nez posunutim toho spodniho cepu to asi vyresit nejde
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Ahoj tak pánové řešíte odklon a ten pokud nejde nastavi fabrikou tak se řeší přes horní uložení když posuneš spodní čep tak je moc blízko kola což ti moc u MCphersnu nepomůže jedině horní uložení řezání a skracování ramen je blbost z důvodu pevnosti..No jak jsem pochopil sjíždí se ti kola vnitřky pneu.Máš sériový podvozek?Máš sériové kola?Máš pneu co tam má být? Jestli ne tak jak uděláš geošku a bude OK tak když budeš jezdit jen rovně tak vše Ok,ale jestli budeš chtít zatáčet což určitě tak je problém tady.Já jezdil závody do vrchu a okruhy a vím o čem mluvim.Stačíkdyž dáš na auto podložky nebo kola s jiným ET a bude to samé a geoška může být pořád dobrá a stejně se bude sjíždět.Geoškou nastavíš kola akorát pro směr rovně což není pro lém,ale když zatočíš tak každé kolo má opisovat jiný předepsaný rádius a těmito zásahy to rozhodíte a to se dá taky řešit na závodních autech a fprmulích MTX se to řešilo.Lajcky řečeno směr rovně OK zatočíš a přední se hádají.Já mám na svém autě podvozek Weitec všechny silentbloky Powerflex a kola 215/40/17 a geošku u profíku ve předu A 1st 10min a vzadu 2st 29min a předek se sjíždí a zadek né a je to tím co jsem napsal.Tak hodně zdaru.Ahoj
Zakázková výroba na CNC strojích výroba různých držáků adaptérů podložek a provádím různé úpravy dílůmrkněte na foto
Tak jsme to vcera zmerili a spocitali na nejaky cca 2mm. Dnes sem to tak udelal a viditelne kola do Acka uz nejsou. Ted je ovsem totalne zjebana geometrie... prave kolo viditelne sbihave jak prase.. takze si to dela po dirach atd co chce...ale to bylo i predtim.. jen jak se kola rozchazeli do A tak to tolik s volantem nejebalo
takze si to dela po dirach atd co chce... tak sem na to zvedavej jak se to bude chovat po serizeni
držim palce! taky sem měl na hondě po předělání nastavení uplně v háji, přijel sem na GEO pánové změřili odklony, řekli, že takhle OK nastavili a vše v poho, gumy se přestaly zevnitř sjíždět a předek už se do navalený zatáčky nehrne, ale pěkně drží stopu
Taboo zaujimave citanie aspon uz viem co sa mi deje s kolesami (bumpsteer) a prva vec ktora pojde prec su megan racing springs - 2" a pojdu tam stock EDM springs.. mam setup tlmice AGX pruziny megan racing - 2" a silentbloky energy a nastaveny camber pomocou excentrickych srobov fastcam a cakal som ze to bude super setup ale zataca to dost zle hlavne po hrbolatych cestach