D´ice píše:tak v protlumu si řekli za podvozek částku 30 000 bez daně a víc. Nepotřebuju žádnou extra třídu mezi podvozkama. Vidím to tak, že nakonec stejně koupím podvozek ST v té variantě bez nastavení tuhosti. Tam si nastavím výšku jakou budu chtít a nic víc nebudu muset řešit. Teda snad. Co jsem ještě googlil, tak tyhle podvozky i celkem rozumně fungují. Myslím si, že to bude snad cajk.
Ona ta problematika je poměrně jednoduchá. Pokud sis vybral stavitelný podvozek bez stavění průtoku oleje tedy bez stavění tuhosti, tak ti jde přesně o styling. Stavitelný podvozek bez nastavení tuhosti je předně o stylingu a to za jakoukoliv cenu. Konstrukčně se jedná o pružinu s matkou, která klouže po tělu tlumiče a tím se staví výška. Z logiky věci vychází že tlumič se vyrovnává s poměrně univerzální situací podle toho jak to nasatvíš. Výrobci nezbude nic jiného než tlumič nadimenzovat na tu nejnižší možnost.
Obecně jsou stavitelné podvozky tvrdé, ale na druhou stranu jsou funkční. Pokud koupíš cokoliv co plní TÜV tak je to funkční. Lidi za účelem stylingu hodně kupují tyhle podvozky:
http://tatechnix.cz/10287-vyskove-stavitelne-podvozky" onclick="window.open(this.href);return false; .. Právě ta dostupnost těhlech podvozků vytvořila úplný soubor mýtů a polopravd.
Soubor mýtů stavitelných podvozků:
- Skákavost. Cena 5000 Kč značí, že není potřeba moc kreativity si k tomu takový podvozek pořídit. Lidi to montují před panelákem a vyhazují představné matky, aby dosáhly většího snížení. Z logiky výše napsaného je jasné, že když takto nadimenzovaný tlumič ještě předěláte tak to nefunguje. Prostě to skáče... Taky je to stavitelný podvozek a bohužel je potřeba naštelovat. U nás na dílně štělujeme jeden stav. podvozek i 4 hodiny. Před panelákem nebo u kámoše na dvoře to jde fakt blbě. Dobře naštelovaný podvozek na kolech podle TP neskáče, ale tlumí.
- Kvalita... Opomenutí představných matek viz výše = jasnou destrukci. Neutažení matek a následné vyskočení = jasná destrukce. Skřížené vyštelování = přetížení = jasná destrukce. Extrémně těžká kola = jasná destrukce.... Všechno to jsou věci, které si lidi způsobují sami.. Normálně ty podvozky dávaj 50 - 100 tis km..
- Tvrdost... Hodně lidí nadavá na tvrdost. To je jako nadávat na vodu, že teče. Je to základní vlastnost. Podvozek když je správně vyštelován, tak je snesitelný. Snesitelný ale tvrdý. Kdo chce jízdní vlastnosti ať si koupí sportovní pevný podvozek.
Všechny ty vypsaný věci platí úplně u čehokoliv co nemá stavitelný průtok tlumičem. Nůžky se otevírají ve dvou věcech. Čím vyšší snížení tím horší vlastnosti -> JOM má extrémní snížení a taky extrémní reklamace. Oproti tomu hybridy s 20mm snížení od ST jsou vpodstatě pevné sportovní podvozky. Druhý nůžky jsou v ceně. Jouda co nemá na podvozek nemá ani na montáž. Namontuje stavik po smrti před panelákem a nadává. Člověk co má 30 tis na nový podvozek dá i tomu podvozku službu v poodobě slušnější montáže a hlavně nebude podvozek upravovat opomenutím komponent. Přecijenom podvozek za 5 tis se vlastní blbostí likviduje snáž než podvozek za 30 000 Kč.