Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Moderátor: Idaho
Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Tak me nedavno odesla baterie v Octe a tak jsem si koupil novou je to BOSCH SILVER PLUS, ktera prej dava az o 30% vetsi startovaci silu, byla za dobrou cenu a tak jsem ji vzal.A dnes jsem si vsiml ze baterka se asi nedobiji coz je velky problem,ma totiz takovou tu kontrolku staju nabiti a kdyz jsem ji tam daval tak svitila zelene,s autem se jelo asi 200km a kontrlka sviti cerne coz znaci ze se ma nabit.Nevite nekdo kde by mohl byt problem, je to v baterii nebo v aute?A jak tuto zavadu odstranit.
Jo je to Octavia TDI.
Diky za pomoc.
Jo je to Octavia TDI.
Diky za pomoc.
Ne tak davno jsme koupil taky baterii Bosch, ale tu jednoduchou bilou s 40Ah. Tejden jsem mel odstaveny auto se sviticim pozicnim svetlem ve dverich (nedopatrenim nedovrene dvere) a totalne se vybila.Skousel jsem ji nabit, 24h na nabijecce ale nic..vubec nic...
Pritom byla uplne nova... 


Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
Takze jsem provedl hned nekolik mereni, jako prvni jsem mereil na vozidle odstavenem a zamknutem 24 hodin.Zde jsem nameril napeti na baetrii pri zamcenem aute 12,67V.Dale jsem meril klidovy odber z odpojeneho - kablu opet na zamknutem aute, vysledek se pohyboval v tomto rozsahu 275,2mA az 276,1mA.A jako posledni mereni jsem provedl mereni napeti na baterii pri odemcenem aute a zapnutem klicku do polohy 1, zapnute svetla potkavaci,radio a svetlo v interieru a zde jsem nameril na zacatku mëreni 12,65V, svetla hned 12,22V, po 5 minutach mereni 12,25V, 2 min po vypnuti vsecho 12,61V a asi 10 minut po vypnuti vsech 12,65V.
No nedalo me to a udelal jsem dalsi mereni po 48h odstavenem a zamknutem vozidle.Prvni jsem opet nameril napeti na baetrii pri zamcenem aute 12,37V.Dale jsem meril klidovy odber z odpojeneho - kablu opet na zamknutem aute, vysledek se pohyboval v tomto rozsahu 299,0mA az 299,4mA.A jako posledni mereni jsem provedl mereni napeti na baterii pri odemcenem aute a zapnutem klicku do polohy 1, zapnute svetla potkavaci,radio a svetlo v interieru a zde jsem nameril na zacatku mëreni 12,35V, svetla hned 11,92V, po 5 minutach mereni 11,97V, 2 min po vypnuti vsecho 12,33V a asi 10 minut po vypnuti vsech 12,34V.
A po techto 48h odstaveni vozidla jsem jel pryc a tak jsem jeste znova zmeril napeti na baterii po nastarovani a to se vysplha na 14,35V a po ujeti asi 50km kdy jsem opet auto odstavil a zamkl tak napeti na baterii bylo 13,15V
Nema to nejaky moc velky odber tech 300mA je celkem dost ne?
No nedalo me to a udelal jsem dalsi mereni po 48h odstavenem a zamknutem vozidle.Prvni jsem opet nameril napeti na baetrii pri zamcenem aute 12,37V.Dale jsem meril klidovy odber z odpojeneho - kablu opet na zamknutem aute, vysledek se pohyboval v tomto rozsahu 299,0mA az 299,4mA.A jako posledni mereni jsem provedl mereni napeti na baterii pri odemcenem aute a zapnutem klicku do polohy 1, zapnute svetla potkavaci,radio a svetlo v interieru a zde jsem nameril na zacatku mëreni 12,35V, svetla hned 11,92V, po 5 minutach mereni 11,97V, 2 min po vypnuti vsecho 12,33V a asi 10 minut po vypnuti vsech 12,34V.
A po techto 48h odstaveni vozidla jsem jel pryc a tak jsem jeste znova zmeril napeti na baterii po nastarovani a to se vysplha na 14,35V a po ujeti asi 50km kdy jsem opet auto odstavil a zamkl tak napeti na baterii bylo 13,15V
Nema to nejaky moc velky odber tech 300mA je celkem dost ne?
Podle těch napětí bych řekl, že baterka je celkem dobrá a dobíjení funguje taky. Takže spíš otázka - jaký jezdíš trasy ? Pokud jenom hopsáš krátký cesty po městě, tak vždycky baterku vycucne startování a za krátkou cestu se nestihne plně dobít, proto je "magický oko" černý. Divný je, že se podle oka nedobila ani po těch 200 km. Zkus ji dobít na nabíječce, jestli oko zezelená.
Pak jedině ještě jedna úchylná možnost - moje baterka má taky magický oko a že je zelený není úplně zřetelný, tak můžeš do toho oka zkusit posvítit baterkou, možná jen není úplně patrný, že je fakt dobitá.
Pak jedině ještě jedna úchylná možnost - moje baterka má taky magický oko a že je zelený není úplně zřetelný, tak můžeš do toho oka zkusit posvítit baterkou, možná jen není úplně patrný, že je fakt dobitá.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Tak jsem zjistil ze to zere asi moc proudu.Kdyz odstavim auto a necham h zmacene nejakou tu hodinu a pak namerim tak tam mam 280mA na odstavenem aute.
Zkousel jsem vytahovat pojistky zda to treba neni svetylko nekde ale na pojistky to vubec nereaguje max radio a takove veci ale to je jen slaby pokles.
Zrejme me tam neco zere co neni napojene na pojistku ale jak to zjistit co to je sakra.
Zkousel jsem vytahovat pojistky zda to treba neni svetylko nekde ale na pojistky to vubec nereaguje max radio a takove veci ale to je jen slaby pokles.
Zrejme me tam neco zere co neni napojene na pojistku ale jak to zjistit co to je sakra.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23 lis 2005 20:49
- Kontaktovat uživatele:
Pri tech 280mA se ani nedivim ze to napeti klesa, dyt za 100 hodin to sebere 28Ah a kdyz ta baterka ma nejakejch 55(60)Ah tak to je pulka kapacity. Navic ta baterka ma i samovibijeni ktery je kolem 30mA i vic popdle konstrukce. na RJ je to trochu moc, v klidu potrebuje max proud na zalohovani ramky a alarm ten šéfuje akorad ledku a ultrazvuk. snimač pohybu ktery by si nemel vzit vic jak 50mA, proud ledky je zanedbatelnej protoze blika. 

Mac
- ACEMajky
- Moderátor
- Příspěvky: 854
- Registrován: 18 úno 2004 09:54
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Jj, taky bych rekl ze to je moc velkej odber, ja to u sebe kdysi meril. Sem ted koukal na forum a tam pisu ze jsem to meril a mam asi 20mA odber a to mam alarm, hodiny, el. teplomer, ...
Bylo: Ford Escort Combi 1,8TD (66kW)
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
nn, u octavie je odběr 280mA normální! superb v plný náloži při nezamknutým autě bere až 800mA a při zalockovaným stavu 350mA. octavia by měla mit přibližně stejný parametry, v klidu při odemčeném voze kolem 450mA a při lockovaným 280-300mA je dovolená hodnota 

.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Zabývám se opravama a závadama alternátorů. To Tvoje měření je úplně na houby. Dobíjení změříš jen při nastartovaným motoru a v průběhu zvyšování se otáček se musí zvyšovat i hodnota proudu, který leze do baterky. Po nastartování připoj měřák na baterku a mělo by ti to ukazovat cca 13V (resp. cca 14,4V). těch 14,4V je hodnota provozního napětí. Samozřejmě při volnoběhu to nemusí být těch 14,4V, tak se toho nelekej a přidávej plyn a naměřená hodnota se musí zvyšovat. Pokud se tak neděje, s největší pravděpodobností Ti odešel regulátor s uhlíkama.
Co se týče "magickýho oka" na baterce, tak na to se ani nedívej, většinou to ukazuje podle plotu.
Co se týče "magickýho oka" na baterce, tak na to se ani nedívej, většinou to ukazuje podle plotu.
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
No hlavně by se to nemělo dostat přez hodnotu 14,4V.... při měření dobíjení je taky dobrý s iještě zapnout veškerou zátěž co můžeš, světla,blinkry,stěrače,mlhovky.... a pak ěřit napětí při volnoběhu a pak při mírným přidání plynuSPEEDY píše:Zabývám se opravama a závadama alternátorů. To Tvoje měření je úplně na houby. Dobíjení změříš jen při nastartovaným motoru a v průběhu zvyšování se otáček se musí zvyšovat i hodnota proudu, který leze do baterky. Po nastartování připoj měřák na baterku a mělo by ti to ukazovat cca 13V (resp. cca 14,4V). těch 14,4V je hodnota provozního napětí. Samozřejmě při volnoběhu to nemusí být těch 14,4V, tak se toho nelekej a přidávej plyn a naměřená hodnota se musí zvyšovat. Pokud se tak neděje, s největší pravděpodobností Ti odešel regulátor s uhlíkama.
Co se týče "magickýho oka" na baterce, tak na to se ani nedívej, většinou to ukazuje podle plotu.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Není potřeba, ale nezaškodí to
Hodnota se může vyšplhat až skoro k 15V, víc už ne !

EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
mě furt učej 14,4..co je přez je špatněSPEEDY píše:Není potřeba, ale nezaškodí toHodnota se může vyšplhat až skoro k 15V, víc už ne !

.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
- ACEMajky
- Moderátor
- Příspěvky: 854
- Registrován: 18 úno 2004 09:54
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Kdyz budu pridavat, tak mi tusim nikdy nelezlo napeti nahoru - ale merak co mam v aute mam napojenej na radio, ne primo na baterku, tak to je mozna tim ajak je to teda u novych baterek, muzu je pouzit i na starsi auto, co dava rekneme 14,3V a ne 14,6V kolik by ty novy vapnik/vapnik baterky neli dostavat?
Bylo: Ford Escort Combi 1,8TD (66kW)
Re: Baterie - Dobijeni - Nedobijeni
Hodně japonských aut dává těsně u hranice 15V a je to v pořádkuDejv píše:mě furt učej 14,4..co je přez je špatněSPEEDY píše:Není potřeba, ale nezaškodí toHodnota se může vyšplhat až skoro k 15V, víc už ne !

Kdyby to už bylo hodně nad 15V, tak Ti bude vřít baterka, bude se to přebíjet, ale v dnešní době má hodně aut různé elektroniky, tudíž i větší odběr, takže i lehce nad 14,4V je OK

Počkejte za pár let, všechny auta budou mít napětí 48V

EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206
Teď tomu nějak nerozumím?? Máš namysli přebíjení bezúdržbový baterky?ACEMajky píše:Jenom pro upresneni, mluvis o baterce bezudrzbovy vapnik/vapnik, ne o obyc baterkach - me prave v akume rikali neco jineho, ze ty novy se pak malo dobijej...
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206