Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Moderátor: Idaho
Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Ahojte, potreboval by som vasu pomoc ohladom nasledovneho problemu. Auto je Fiat Coupe 1,8. Po vybrati ABS ma brzdovy pedal ´´zly´´chod v style - ked nie je motor nastartovany, tak pedal pekne ztvrdne po naslapani a drzi, nepada k zemi. Po nastartovani pekne klesne, takze posilovac by mal fungovat. Ale, ked nastartujem ako pedal posilovac vcucne, urcitu drahu prejde pedal uplne lahko bez odporu a potom uz je ako keby na doraze, uz ho viac nestlacim. Menil sa aj hlavny brzdovy valec, odvzdusnovalo sa so zatazenymi napravami aj bez zatazenia aj roznymi postupmi a nic nepomohlo. Takisto sa nastavovala hriadel posilovaca brzd - nastavovala sa aj tak, ze po montazi brzd.hl.valceka, bol mierne stlaceny a brzd.pedal aj tak po nastartovani padol, ale nie na podlahu asi do polky drahy a tiez sa skusalo nastavenie ako kaze manual.Stale nic.
Ked som,ale odvzdusnoval,tak kvapalina tiekla velmi pomaly aj po stlacani pedala a ked som aj dotiahol odvzdusnovak, tak niekedy kvapalina tiekla naspat(do strmena) aj napriek tomu, ze uz bol srob zatiahnuty. Dakujem za kazdu radu.
Ked som,ale odvzdusnoval,tak kvapalina tiekla velmi pomaly aj po stlacani pedala a ked som aj dotiahol odvzdusnovak, tak niekedy kvapalina tiekla naspat(do strmena) aj napriek tomu, ze uz bol srob zatiahnuty. Dakujem za kazdu radu.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
toto je velmi podstatne..Mirec8684 píše:....je Fiat Coupe 1,8. Po vybrati ABS ma brzdovy pedal ´´zly´´chod v...
aky tam je teraz hlavny brzdovy valec ..??
ako su zapojene okruhy na brzdach ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Okruhy su zapojene diagonalne a pri brzdovych valcoch na FC 1,8 sa nikde neuvadza s ABS,pretoze modely sa robili len s ABS.Ale je tu moznost dat valec z Punta HGT,ktore sa vyrabalo zrejme aj bez ABS,ako som pozeral.Ma ale ine vrtanie namiesto tusim 22,2 ma 20,64.Neviem,ci velkost vrtania ma nato vplyv,resp.aky tam moze byt este konstruckny rozdiel?
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
valec s mensim vrtanim by asi nebolo to prave ..
Takze zapojenie je PP+LZ a LP+PZ, na valec si pouzil "neaku rozdvojku" predpokladam ..
Skus ci sa vsetky piestiky hybu a maju aj tendenciu sa vratit ...
Skus este raz odvzdusnovat, ale tentokrat s odpojenym podtlakom od posilovaca..
Takze zapojenie je PP+LZ a LP+PZ, na valec si pouzil "neaku rozdvojku" predpokladam ..
toto je tiez divne, a nemalo by sa to diat ... (nebol to len ocny klam ..?? )... ked som aj dotiahol odvzdusnovak, tak niekedy kvapalina tiekla naspat(do strmena) aj napriek tomu, ze uz bol srob zatiahnuty...
Skus ci sa vsetky piestiky hybu a maju aj tendenciu sa vratit ...
Skus este raz odvzdusnovat, ale tentokrat s odpojenym podtlakom od posilovaca..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Nasiel som teraz aj verziu HBV na fiat bez ABS s priemerom 22.2,ako ma byt,tak uvidim,co to spravi.Uz som odvzdusnoval aj s odmontovanymi brzdicmi,aby bol srob,co najvyssie. Viete,ci je rozdiel medzi resp.aky medzi HBV pre ABS a bez?
A bez posilovaca odvzdusnovat,myslis preto,aby sa mi lahsie stlacal pedal a nenatlakoval sa?
A bez posilovaca odvzdusnovat,myslis preto,aby sa mi lahsie stlacal pedal a nenatlakoval sa?
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
ano
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Takze,ani po vymene hlavneho brzdoveho valca za bez ABS,nenastala naprava.Odvzdusnovalo sa aj so zatazenou napravou zadnou aj bez zatazenia a nic.Pedal ide stale naprazdno cast a potom hned ako keby sek nestlacim ho,ako keby bol nadoraz.Odvzdusnil sa pri instalacii najprvHBV a potom kolesa roznymi postupmi.Platnicky behaju,boli skontrolovane,ked bol strmen demontovany.Uz neviem,co by to mohlo byt.Posilovac funguje.HBV tam uz je len ako nejaky clen,ktory mohol byt zly,ale uz sa skusali dva nove valce a nic.
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
je to zavzdušněný... stále... a hlavně zadní třmeny.. vyndat zašpérovat, aby se nehejbal pístek, natočit v podběhu tak, aby byl odvzdušňovák v nejvyšším bodě a odvzdušnit... když stojí auto na kolech není odvzdušňovák nejvyšší bod...
řešil sem to před 8lety na Tipu což je stejná platforma.. a na coupe jsem dělal brzdy koncem února.... o natočení třmenu píšou i v OEM příručce..
jestli to je abs nebo ne-abs v tomto případě nehraje roli... odlitek brzdovýho válce je pro coupe stejnej jako byl v minulosti pro tipo (měnila se jen velikost posilovače v kombinaci s průměry brzdového válce) a verze s ABS má pouze na 2 nepoužitých vývodech záslepku... průměry pak dle motorizace a velikosti třmenů variovali od 20,64 po 23,81mm
do posilovače a jeho nastavení funkční míry (vzdálenost od tlačné tyče po dosedací plochu) bych nehrabal (přestože tam naoko možnost je, ale je to jen konstrukční řešení- někde podložky, jinde šroubek, jinde lisováno/obráběno), blbě to nastavíš (nikdy ne tak jak ve fabrice, kde montujou posilovače - vím, protože v takový fabrice dělám ve vývoji..), pocitově se může pedál zdát OK, ale můžeš si vykoledovat "hot brake", což je jev, kdy se třmeny nevrátěj díky tomu, že se brzdovej válec neměl šanci vrátit zcela z5 a otevřít plnící kanálky od nádržky...v krajním případě to může výst k požáru auta...bavím se zde o mírách v řádu setin mm...
řešil sem to před 8lety na Tipu což je stejná platforma.. a na coupe jsem dělal brzdy koncem února.... o natočení třmenu píšou i v OEM příručce..
jestli to je abs nebo ne-abs v tomto případě nehraje roli... odlitek brzdovýho válce je pro coupe stejnej jako byl v minulosti pro tipo (měnila se jen velikost posilovače v kombinaci s průměry brzdového válce) a verze s ABS má pouze na 2 nepoužitých vývodech záslepku... průměry pak dle motorizace a velikosti třmenů variovali od 20,64 po 23,81mm
do posilovače a jeho nastavení funkční míry (vzdálenost od tlačné tyče po dosedací plochu) bych nehrabal (přestože tam naoko možnost je, ale je to jen konstrukční řešení- někde podložky, jinde šroubek, jinde lisováno/obráběno), blbě to nastavíš (nikdy ne tak jak ve fabrice, kde montujou posilovače - vím, protože v takový fabrice dělám ve vývoji..), pocitově se může pedál zdát OK, ale můžeš si vykoledovat "hot brake", což je jev, kdy se třmeny nevrátěj díky tomu, že se brzdovej válec neměl šanci vrátit zcela z5 a otevřít plnící kanálky od nádržky...v krajním případě to může výst k požáru auta...bavím se zde o mírách v řádu setin mm...
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Nechcem zakladat novu temu, tak sa prizivim tu. Ja som menil cely system, cize islo to zo sucha...daval som vpredu 4 piesty Bremba namiesto povodnych jedno piestov (priemer neviem). Novy regulator 2 cestny AP racing v kabnine, nove trubky, nove hadice, vzadu zrepasovane brzdice. No a....pedal stale makky, nedalo sa mi odvzdusnit ani vakuovou pumpou, stale salo niekde bublniky, preliatych x litrov kvapaliny, unik nikde. Tak som rozmonotval 4 piesty, pretoze boli dlho suche po repase...takze rozchodenych vsetkych 8 piestov...dam to tam a stale nic. To ze zabera nad podlahou chapem, ked som menil povet piestov a tym aj potrebny objem, ale stale isiel az na zem...a guma. Valec je tam uz 3. a novy.... Chcem sa spytat, moze byt, ze ten regulator (jediny je kupovany z druhej ruky) je nejak zly a prisava vzduch bez toho, aby niekde kvapkal? To uz neni ani mozne.
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Podle mě je špatně i to, že pedál zabírá až u podlahy. Montoval už jsem několik brzdových sad a vždycky se měnilo 1 pístky vepředu za 4/6 pístky a pedál šel dolů jenom o kousíček, nic drastického. A to bylo u aut, které mají brzdový válec jen 22,6mm.
Pedál zabíral u podlahy až když se osadilo na předek i zadek 4 pístky. Ale tam se to pak vyřešilo větším válcem
Pedál zabíral u podlahy až když se osadilo na předek i zadek 4 pístky. Ale tam se to pak vyřešilo větším válcem
Re: Brzdovy pedal ma lahky chod a potom ztvrdne
Tak ja mam valec povodne iba 19mm.