Množství oleje vs. teplota oleje

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Tomáš Marný
Příspěvky: 59
Registrován: 14 bře 2005 09:08

Množství oleje vs. teplota oleje

Příspěvek od Tomáš Marný »

Takže mám následující problém:
Mám Hyundai Coupe (Tiburon) 2.0 16v a až do nedávna jsem používal mot. olej 5w40 Castrol Magnatec (plná sintetika), jak je ale u tohodle typu motoru obvyklé při vyších otáčkách to začalo olej docela žrát (cca 1l oleje na 4000km), proto jsem se při další výměně rozhodl vykašlat se na plnou a dát tam polosintetiku stejné značky, tedy 10w40 Castrol Magnatec (oba tyto oleje výrobce doporučuje). Problém je, že když zastavím po ostré jízdě, je slyšet klepání ventilů resp. hydroštelů (nedostatečné mazání z důvodu přehřátí oleje???). No a po kontrole stavu oleje (a následném odpuštění) jsem zjistil, že mi tam v servisu nalili o 0.5l přes maximum. No a otázka zní, může mít nějakou spojitost větší množství oleje na špatnou funkci hydraulických zdvihátek popř. na teplotu oleje, nebo je to prostě tim, že ten olej je sračka?
Předem díky za názory.

Tomáš Marný
Příspěvky: 59
Registrován: 14 bře 2005 09:08

Příspěvek od Tomáš Marný »

Nikoho nic nenapadá? :(

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Nerekl bych, ze vetsi mnozstvi oleje ma vliv na jeho teplotu, ale vzdycky zalezi na konkretnim motoru, jak vysoko je hladina pod klikou, jak je to oddeleny atd. Kazdopadne spolehat jen na merku bez vyzkouseni, ze pri naliti predepsanyho maxima to saha presne k horni rysce se mi neosvedcilo, plny mnozstvi je u mne taky nad rysku, mel bys to asi vyzkouset. Horky olej je pochopitelne ridsi, ale pri dobrym mechanickym stavu hydrostelu a spravnym tlaku by ani castecne prehratej nemel zpusobovat klepani. Kazdopadne bych videl jako rozumny zmerit jak tlak, tak i teplotu oleje a na zaklade vysledku to resit dal. Jinak pokud mas ostrik pistu, coz by tenhle motor mohl mit, tak pocitej s tim, ze po prohnani bude olej sakra horkej.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Množství oleje vs. teplota oleje

Příspěvek od semysak »

no nevim podle me to prvni cislo pred W znamena cerpatelnost za studena (5 je lepsi do mrazu nez 10) a 40 za W znamena mazaci schopnosti po zahrati takze 40 je stejny jako 40, jestli to neklepe treba na klice/kuli klice :-) ze jak se to vsechno zahreje a povoli a tim klesne tlak oleje tak to zacne klepat pokud sou to ty hydrostavy v poradku tak by to melo byt stejny po zahrati, mozna za studena by mohli klepat nez se natlakujou noa nebo taky sou uz volny a proste neudrzi tlak, pokud tam bylo o pul litru vic oleje spis bych si typnul jestli by to vadilo urco by to neposkodilo hydrostely jenom by ten olej se dostaval treba pres ruzny tesneni kam nepatri (do spalovaciho prostoru)

Tomáš Marný
Příspěvky: 59
Registrován: 14 bře 2005 09:08

Příspěvek od Tomáš Marný »

Právě, kdyby to dělalo za studena, tak by mě to nijak nepřekvapilo, tohle dělá opravdu jen když tomu dam hodně "za uši" a s tou polosintetikou se mi to nikdy nestalo. Byl to takovej ten klasickej traktorovej zvuk, takže klika to nejspíš nebude-fakt to vypadá na ty hydroštely. Ještě jsem to nezkoušel po tom co jsem srovnal tu hladinu oleje na rysku, tak potom s uvidí. Pokud ani to nepomůže, tak ten olej asi vyleju a vrátim tam tu plnou sintetiku. No a pokud ani to nepomůže tak už fakt netušim :(

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Souhlasim se Semysakem. Jinak bych nedelal takovy dramo z rozdilu mezi tema olejema, horni hranici maji stejnou, dokonce mene synteticky oleje se lip vyrovnavaji s prehratim, klidne bych zkusil i jiny znackovy olej pro srovnani.To ti zacalo delat teprve po tom preliti? Meni se zvuk s otackama? Za studena to nedela?

Tomáš Marný
Příspěvky: 59
Registrován: 14 bře 2005 09:08

Příspěvek od Tomáš Marný »

Tak záhada je vyřešena, opravdu to bylo tim, že tam bylo víc toho oleje, teď už to zase šlape jak má 8)

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Dobre, ze jsi napsal vysledek, sice mi to uplne nesedi, ale je to skutecnost, tak o tom budu uvazovat ,proc a jak. Treba se najde nekdo, kdo to osvetli.Jinak gratuluju.

Tomáš Marný
Příspěvky: 59
Registrován: 14 bře 2005 09:08

Příspěvek od Tomáš Marný »

futura píše:Dobre, ze jsi napsal vysledek, sice mi to uplne nesedi, ale je to skutecnost, tak o tom budu uvazovat ,proc a jak. Treba se najde nekdo, kdo to osvetli.Jinak gratuluju.
Taky to tak nějak moc nechápu ale je to tak. Jediný co se může změnit je tlak :? Tak jedině, že by hydroštely při vyšším tlaku nepracovaly správně? :?

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Jenze vetsinou cim vyssi teplota oleje, tim nizsi tlak, teda ne primo umerne, ale poznat to jde dost, prilis vysokej tlak by se do motoru, natoz k hydrostelum nemel dostat, je tam regulacni ventil na pumpe, nektery 16V maji i ventil na palici v kanalu na hydrostely a vacky.Proste zahada, ale sleduj jak se to bude chovat dal, treba se to nejak bude vyvijet.

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“