Nedrží volnoběh - chcípe

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

Už dříve jsem si všiml, že při sešlápnutí mi to cuká, ale nezdálo se mi to zas tak divný, protože auto ještě není uplně hotové (takže jsem čekal třeba nějaké čidlo). Nicméně včera mi to po cestě na neutrál několikrát chcíplo, musel jsem dojet jen na kvalty, popřípadě vytáčet např. na křižovatce, protože by to na volnoběh chcíplo. Dojel jsem.

Po nastartování chvíli ok, za chvíli buď sešlápnu trochu plyn a otáčky jdou dolu, ale moc dolu, až cca na 500ot a už to chcípe, ale docela dlouho se drží jen tak tak (no prostě uplně mi to nikdy nechcíplo, to jsem to už radši chcípnul já klíčkem) nebo i samo, když to nastartuju a chvíli nechám, tak chvíli v pohodě, ale potom to klesne a chcípne. Palivová pumpa má takovej divnej zvuk (oproti jinýmu totožnýmu autu), v jinym doslova bzučí, v mym je docela tichá a tak spíš kňučí. Měřil jsem napetí u jinýho auta a po nastartování se proud, co do ní jde, ustálí na cca 11,7 - 11,8v. Já, když nastartuju, tak stoupá od cca 10 na 12, tam chvíli je a pohoda, za chvíli stoupá na 13 a když se blíží ke 14v, tak už to chcípe. Zkoušel jsem měnit řídící jednotku motoru, relátka na pumpu, kontroloval jsem konektor od kabeláže motoru k pumpě, měnil jsem pumpu.

Pracovní napětí pumpy by mělo bejt 12v, tlak 3 bary a průtok 80l/hod

Teď babo raď. Zejtra zkusím, jestli je průchozí přepad a zkusím vyměnit tlakový regulátor. Ale pak nevim... Co dál?
Naposledy upravil(a) bóďa dne 06 lis 2010 17:14, celkem upraveno 2 x.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od Fifi »

Regulátor napětí přímo na altíku? V době kdy ti to jen cukalo to držela baterka, nyní je k vůli přebíjení bez kapacity, po nastartování spadne k 10V pak ji začne živit altík, stoupá k cca 12V kde přestane hladovět po ampérech a tak dovolí pokaženému altíku zvedat napětí až ke 14V které se nelíbí pumpě, která to pak uchlastá a dojde k zastavení motoru... PS: Jen domněnka a už ted v ní vidím pár "děr", takže neber to jako "hotovou věc"... :wink:

Ještě mě napadlo jestli náhodou nemá pumpa nějaký vlastní regulátor napětí mezi ECU a sebou...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

no hele díky za tip, to je dost možný, protože mi to dělá i jiný brikule. Už od začátku, co jsem to auto složil, tak tak různě pohasíná podsvícení přístrojů, nejmarkantnější to je, když jedu večer, svítim, jedu na neutrál, tak tak nějak svítim, hodim kvalt (=najednou zvýšim otáčky), tak se vše (světla, palubka) najednou rozzáří mnohem víc. Novej altík mi byl bohužel ukraden, tak jsem tam dal nějaký z auta, s kterým jsem nejezdil, takže nevím, jak fungoval předtim.

na věci typu altík a startér jsem bohužel naprostá lama :cry:

právěže je mi divný už to, že ta pumpa nemá stálý napětí kolem těch 12v. jak jsem říkal, podle servisního manuálu má mít prostě napětí 12v a basta, při měření na funkčním autě něco málo pod těch 12v. a měla by prostě běžet furt stejně, co se nespotřebuje, jde přepadem zpátky do nádrže

edit: já vidim jednu díru a to, že by to pumpa uchlastala. je tam přece ten tlakovej regulátor, kterej by měl regulovat tlak, co jde do vstřikovacích lišt. takže i kdyby měla pumpa tlačit hodně, ten regulátor by to stejně zreguloval. leda, že by ten tlak z pumpy byl až takovej, že by otevřel ten regulátor víc, než "on sám chce".. ale to jsou jen takový domněnky.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od Fifi »

Njn, psal jsem, že ta teorie má par děr... Moje auto má pro změnu regulaci napětím a do palivové lišty vede jen přívod paliva a tam by to bylo pravděpodobnější než u tebe s vracečkou do nádrže, ale nikde není psáno, že máš ok regulátor nebo 100% průchodnou vracečku atd... Ona je to celkem prasečina, ale sežeň čerstvou baterku, odpoj altík a na pumpu píchni multimetr tak, aby jsi na něj viděl za jízdy, pak to běž bez světel ventilace, vyhřívání oken a ostatních "žroutů" projet, napětí určitě nepřekročí 12,5V po nastartování tam bude spíše ještě méně, ale to se pak trochu srovná a s ubývajícími silami baterky bude spíše padat. Kámoš od poruchy altíku (2.0L Celica GTI) ujel ještě 70km a jel by ještě dál, kdyby to nechcípl v tu dobu měla baterka lehce nad 10V a to už nenastartoval... Prostě, když nepůjde altík a bude dobrá baterka, tak těch +-12V pár minut, možná spíše desítek minut udrží, ale rozhodně nevyskočí ke 14V, pokud se závada za jízdy neprojeví, bude to altíkem, pokud se těch 14V objeví na multimetru i bez altíku (což mi příjde jako scifi), tak je závada jinde...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

dneska nebyl prostor, ale zejtra to musim udělat. nejdriv zkusim pichnout pumpu primo na baterku a uvidim. celkem sem veril tomu altiku, ale vypada to spis, ze je to nekde pricpany, protoze pumpa ma fakt spatnej zvuk. tak zkusim pruchodnost a pak dyztak ten altik. ale vidim to na pricpani no.. i kdyz je to divny
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od Taboo »

bóďa píše:Teď babo raď. Zejtra zkusím, jestli je průchozí přepad a zkusím vyměnit tlakový regulátor. Ale pak nevim... Co dál?
Tvuj problem se nezda byt v dodavce paliva, ale v dodavce vzduchu. Pokud je tvuj MAP (anebo MAF - cokoliv tvuj vuz pouziva [= zkontroluj error codes]) sensor OK, tak ti neco netesneni v oblasti intake manifoldu. Muze to byt samotne tesneni intake manifoldu, tesneni vstriku, nejaka vacuum hadice, PCV ventil, ISC servo, etc. - neco, co je zapojeno do intake manifoldu mezi klapkou a sacimi ventily. :wink: Odnekud se ti tam proste dostava vzduch, ktery neni "pocitan" vahou vzduchu (MAP, MAF, etc.) a proto za nej ECU nekompenzuje.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

no nad tim uz jsem taky premyslel. ale ted jsem zkusil dat pumpu naprimo na baterku a nastartovat, dlouho se to zdalo byt v pohode, ale potom to zase chcipalo. ta doba v pohode byla podle me zpusobena tim, ze pumpa bezela delsi dobu pred startem a system byl tak vice natlakovany, ale tezko rict no. zkusim vymenit palivovy filtr a pote to od pumpy profouknout kompresorem.

Map senzor by mel byt ok (je novy), ale zkusim zkontrolovat vse. ale ted to vidim na ten pricpany palivovy system, protoze pokud je system vice natlakovany (bud nekolikrat otoceno klickem nebo pripojeno primo na baterku pred startem), tak se chcipnuti objevi az za delsi dobu.

"PCV ventil" je "volnoběžný ventil"? ten by mel byt take zanovni. auto dlouho stalo a od doby, co jsem ho zprovoznil, jsem s nim najel mozna tak 400km + hodne volnobehu a popojizdecek po dilne a projevilo se to az ted, tak si rikam, jestli byla proste zabordelena nadrz a filtr uz je tak zasranej ze to nechyta... protoze jinak prave je tam vetsina veci puvodnich, tudiz zanovnich a zda se mi tedy divne, ze by za tak kratko odesel napr. volnobezny ventil
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

odpojil jsem hadicku za omezovacem tlaku, tlakovym regulatorem a palivovymi listami (proste prepad) a zkousel, kolik to cerpadlo vytlaci za 1 minutu a to bylo ok, tak jsem potom zkusil vymenit ten "omezovač tlaku" a zda se to byt ok. tak taky doufam, ze bude, zejtra to musim projet.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
miveccolt
Příspěvky: 355
Registrován: 09 bře 2009 09:18
Bydliště: Praha

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od miveccolt »

Co škrtící klapka, kdyby byla zanesená, tak by mohla takhle zlobit.
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 12V
Ronal R46 7x16 ET37
Pirelli PZeroNero 195/45 R16

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

klidně bych si přes ní nalejval pití, jak je čistá 8)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
miveccolt
Příspěvky: 355
Registrován: 09 bře 2009 09:18
Bydliště: Praha

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od miveccolt »

Počítám, že je i teda dobře nastavená, tak pak jak říkal Taboo, nějaká ta netěsnost, nebo váha vzduchu by teoreticky mohla připadat v úvahu. Jenže počítám, že máš skoro novej motor, podle toho, jak to auto dáváš do pucu 8)
Mitsubishi Colt CJ0 1.3 12V
Ronal R46 7x16 ET37
Pirelli PZeroNero 195/45 R16

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4059
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od JRD McLAREN »

no..
este takto....

Pokial sa zo zvysujucimy otackami "prudko rozsvecuju svetla",
a napatie chodi od 10 do 15Voltov.... tak je nieco zle aj v alternatore..
pri beziacom motore by napatie malo byt miekde v rozmedzi 14.3V az 13.5V
v zavislosti od "vozu", zapnutych spotrebicov..atd.. proste rozdiem maximalne 1V

ono totiz pri kolisavom napeti, nemusi mat ECU spravne/pravdive udaje od senzorov,
moze vynechavat zapalovanie, a podobne neduhy.
(iste, kazda ECU ma v sebe stabilizator napatia, ale sam som uz menit stabilizatory v tolkych ECU,
ze by sa dali ratat pomaly nad 100, a tiez to bolo po tom, co odisiel altik - a snim vsetka drobna elektronika)

treba nastartovat, odpojit baterku, a potom sledovat, a merat napatie..
..ak to bude OK ..
..potom sa moze zacat patrat po dalsich pricinach...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

miveccolt: no motor ma najeto (teď už) cca 1000km a s nim i i vsechna cidla (vaha vzduchu,..) atd, co k tomu nebylo, tak jsem koupil nove. takze by mel makat spravne. jinak vaha vzduchu je tam resena tak, ze primo ze sani (nevim, jak se tomu spravne rika, proste ten prostor az za klapkou mezi hlavami, co rozmistuje vzduch do hlav, resp. valcu) je hadicka do te vahy vzduchu, takze jedine, kde by mohla byt netesnost, ktera by potom sla kolem vahy vzduchu by mohlo byt pri vyusteni tohoto sani k hlavam, cimz jsem si ale 100% jisty, ze tesni nebo kolem vstriku a to mi taky neprijde, ze by nemelo tesnit, protoze vstriky jsou tam fakt hrozne zarvane a pritazene srouby palivove listy.

McLaren: ano, ten alternator stejne musim co nejdriv poresit. kamos mi rikal, ze mu to delalo to same a byla to "projetá kotva". nejaky ECU dyztak jeste mam, ale tak stejne no.. je mi jasny, ze to neni idealni

nekdo mi taky rikal, ze by to mohlo byt 12v oprene o kastli.. je to mozne?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4059
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od JRD McLAREN »

no keby bol niekde oprety +12V drat o kasnu..
to uz by si davno vedel ..a videl..

nejaka chyba v kabelazi byt moze..
ale to co popisujesh ty, ma na 90% navadza na vadny alternator..

..udrzi sa motor v chode po odpojeni baterky ..??
alebo sa zacne cukat, ..alebo hned chcipne. //??

ak je altik OK, tam motor musi bezat normalne..
aj ked zapnesh vsetky spotrebice..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

no asi neudrzi, protoze mi tudle kdyz jsem to byl cerstve po zprovozneni poprve projet, tak mi vypadl + od baterky a chciplo to.

ten altik urcite musim poresit, uz mi to sice nechcipa, ale pri zatahu to netahne... proste zezacatku treba jo, potom je uplne cejtit, jak to prestalo tahnout, pak se to zase rozjede atd.. doufam, ze to teda bude tim altikem. protoze treba i ted ta pumpa ma divnej zvuk, kolisave jakoby jede, potom vic a potom hodne bzuci (jakoby zrychlovala otacky), potom zase malo, vic a hodne a takhle porad dokola, je to trochu slyset i zvenku
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od Fifi »

Nejspíš pumpa i altík před smrtí...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

pumpa je možná, protože jsem tam zatím nechal tu druhou, kterou jsem měl ve sklepě a altík mi zejtra snad přiveze kámoš, tak uvidíme :)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - souvislost s dodávkou paliva

Příspěvek od bóďa »

altík vyměněnej, už to nepohasíná, takže ok, ale prostě mi to nejede (resp. špatně)...
když na to šlápnu od nižších otáček tak cca do 2000rpm to jede zhruba jak má (to nevim jestli vždycky, to jsem nevypozoroval) a potom je to lenochod a občas cukne a je cejtit, že cuká i při normální jízdě (prostě chvili jede, chvili nejede)... zdá se, že na volnoběh to běží v pořádku.. sakra, co to může bejt? musí to bejt nějaká blbost sakra, ale nenapadá mě, co..

co mě napadlo je třeba vejfuk, kterej nemam hotovej (netěsní), ale myslím, že to nemůže mít zas až tak drastickej vliv ne? jako jasný, nečekam, že to s tim momentalnim vejfukem pojede nejlip, ale tohle je fakt mrtvola...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh // cuká při akceleraci

Příspěvek od bóďa »

tak byl asi nějakej bordel v hadičce mezi sáním a váhou vzduchu... protože už jsem nevěděl coby, tak jsem hadičku jen tak profouk kompresorem a už to jede..
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

chcípe

Příspěvek od bóďa »

tak problém se zase postupně vrátil.
auto jede v pořádku, necuká, má výkon, ale na volnoběh chcípne. nastartuju (teplý motor), chvíli ok, ale zhruba za minutu to chcípne. vrátilo se to postupně, asi před tejdnem se mi to stalo, když jsem byl na diagnostice (mimochodem na diagnostice bylo všechno ok) a měli jsme to chvíli nastartovaný, tak to potom chcíplo. pak jsem to zkusil nechat i doma chvíli na volnoběh a zase to chcíplo, tak to už jsem to začal řešit. včera už to bylo zase nesnesitelný, chcípalo mi to i po cestě na neutrál nebo když jsem dojel na křižovatku.
když auto nastartuju a držím ho na cca 1200 otáček, tak je ok a nechcípne, ale jakmile ho nechám na volnoběh, chcípne. když chcípe a přídám plyn, tak už to ani většinou nevytáhnu.

měnil jsem omezovač palivovýho tlaku (což předtím pomohlo), zkusil jsem vyměnit i volnoběžný ventil, i když je tam skoro nový. kontroloval jsem zase hadičku k váze vzduchu, jestli neni přicpaná, to samý hadici k volnoběžnýmu ventilu, hadičku k regulátoru palivovýho tlaku, vzduchovej filtr, kterej je novej. protože jsem tam nedávno dával zpátky načatej altík, abych dal ten druhej na repasi, tak jsem tam zkusil dát zase jinej altík.

co mám ještě zkusit? jediný, co mě napadá, jsou vstřiky, který si nejsem jistej, jestli tam jsou, co tam byly (takže by měly najeto cca 1500km) nebo tam jsou nějaký starý.

ale přijde mi to spíš, jako kdyby to mělo málo vzduchu.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

zkusil jsem tam dat jinou palivovou pumpu... dela to furt to samy, ale zjistil jsem, ze pumpa ma zvuk v zavislosti na tom, jestli to chcipe nebo ne. kdyz je to ok, ma jeden zvuk a kdyz se to chysta bejt napicu a chcipat to, tak trochu zmeni zvuk. takze kdyz to zacne mit blbej zvuk a slapnu na plyn, tak zse zmeni zvuk na ten dobrej a chvili je to ok, ale za chvili to zase chce chcipat na volnobeh... cim to teda muze bejt? zkusil jsem vymenit i tlakovej regulator a furt to samy.

prijde mi, jak kdyby tam tomu benzinu stalo neco v ceste a je to ok dokud tomu staci ten co tam je a pak to chcipe a jak slapnu na plyn, tak tu zabranu prošťouchnu a chvili je to zase ok. je mi jasny, ze je to naprosta blbost, ale jen mi to tak prijde. logicky by to mel bejt ten tlakovej regulator, kterej je ovladanej podtlakem ze sani. ten to ale neni.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od Fifi »

Zkus to nastartovat s odpojeným konektorem z toho mapu, mělo by to běžet v nouzovém režimu a pokud nechcípne, bude vadný map, případně bude problém s těsností někde v sání (jak už se zmiňoval Taboo). Při volnoběhu je v sání největší podtlak a tak je největší šance, aby se netěsnost projevila právě při volnoběhu, při více otevřené klapce (menším podtlaku) už naopak může vše těsnit... Pokud bude chcípat i bez mapu, tak mě zatím nic nenapadá, ale ty zvuky z pumpy se mi nezdají, změř znovu napětí v době kdy to běží ok a pak když to bude mít ten blbý zvuk, také bych sehnal druhý multimetr (který bude nakalibrovaný co nejblíže k tvému) a porovnával v reálném čase napětí na baterce a pumpě zároveň v obou stavech - když běží ok i když se chystá chcípnout...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

to to ale myslim ani nenastartuju (co jsem tehdy zkousel na jinym aute), zkusim ale pro jistotu taky vymenit za jeste jinej, ale myslim si, ze by to i blbe jelo. treba predtim, kdyz jsem mel ucpanou hadicku k vaze vzduchu tak mi to blbe jelo a pocukavalo... ted kdyz jedu tak to jede v pohode a ma to vykon
zkusim dat jeste pumpu primo na baterku, ale to jsem zkousel i jak mi to delalo minule a bylo to to samy...
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

jak jsem to odpojil, tak ho hodilo zavadu vstrikovani (kontrolka), po nastartovani to okamzite chciplo. zkusil jsem jinej map a to samy... zejtra teda mozna zkusim rozebrat cely sani a zkontrolovat tesneni, ale to se mi nezda, kdyz byl motor venku tak to bylo vsechno delany.

navic jaktoze je v sani nejvetsi podtlak pri volnobehu?

jinak kdyz to teda nastartuju, necham to chvili dokud to nechcipe, tak kdyz to chcipe a ja tomu pridam plyn, tak za cca 10s od ty doby to zase chcipe, zase tomu pridam, 10s ok a chcipe.. proste mi prijde, jak kdyz tomu dam bud vzduch nebo benzin kterej tomu pri volnobehu schazi a ten se spotrebuje za tech 10s a chcipe to
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od Fifi »

Tvoje auto mi je záhadou... Když už budeš přetěsňovat sání, tak určitě zkontroluj gumičky na vstřicích a když už je budeš mít venku (při zpětné instalaci je dobře namaž, ať žádnou gumičku nesvlíkneš a neskřípneš), tak jim změř odpor, jestli mají tolik co mají mít... To chcípnutí bez mapu je divné, mě auto bez mapu jde nastartovat normálně, resp. jede v nouzáku, ale jede... Na volnoběh je klapka skoro zavřená, když ji otevřeš (přidáš plyn), je méně restriktivní i přes to, že se zvyšujícíma se otáčkama roste poptávka po vzduchu ze strany motoru... Měl jsem cca půl roku v autě Apexi AFC Neo a tak to mám i potvrzeno, už si to moc nepamatuji, ale na volnoběh ukazoval cca -37kPa a při jedné akceleraci s pedálem na podlaze se mi podařilo dostat na 108kPa (atmosférický tlak byl v tu dobu 101kPa).
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

no přetěsňovat nebudu, spíš kontrolovat. všechny gumičky jsou tam nový a všechno je čistý. hele to s tim mapem je asi normální, říkám, bratranec koupil auto, co nešlo nastartovat (ten samej model a motor co mam já), nechal si ho přitáhnout a potom jsme zjistili, že byl vypadenej konektor z MAPu.
na volnoběh je klapka zavřená úplně ne? teda aspoň já to tak mam. vzduch jde přes volnoběžný ventil.

je mi to divný.... když mi to dělalo předtim to samý, tak po výměně toho "omezovače tlaku" před palivovejma lištama to bylo ok a teď se to zase vrátilo a dělá to to samý... a vrátilo se to postupně. prostě nejdřív to chcíplo při dlouhym volnoběhu a bylo to čim dál horší a teď se s tim nedá normálně jet.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od Fifi »

Já tvůj motor vůbec neznám, ani nevím, jestli máš ještě rozdělovač atd... To co tady píšu je spíše obecného charakteru, proto to nemusí úplně sedět i pro tvůj motor (viz. ten map třeba), zkus teda ještě profouknout vracečku do nádrže a už mě tak nějak nic nenapadá. Uvidíš zítra, jak to přeskládáš...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

jasný no... uvidim... zatim dík. jinak rozdělovač to má :D
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

tak dneska jsem se konečně dostal k tomu rozebrat komplet sání... celkem prdel to dělat na autě.. :x
jediný, proč ta práce nebyla k prdu bylo, že jsem aspoň zjistil, že jsem měl skřípnutou gumičku na jednom vstřiku (mezi vstrikem a lištou) a byl tam trošku prosáklej benzín. jinak jsem všechny gumičky na vstřikách vyndal, umyl, namazal silikonovou pastou a dal zpátky. zkontroloval jsem a namazal i ostatní těsnění a jak se dalo očekávat, ta svině pořád chcípe.

jinak včera jsem už byl šťastnej, že jsem na to přišel a že je to špatnej konektor na palivový pumpě, ale ne, byla to jen další závada způsobená tim, jak jsem pořád zkoušel a ten konektor z toho byl vychozenej. přijel jsem totiž a nemohl jsem nastartovat. myslel jsem, že je to tou závadou co řešim a že za tepla to nejde nastartovat, tak jsem to nechal vychladnou a pořád. tak zkoumám a první co vždy kontroluju, jestli jede pumpa a ta nejela. vypojil a zapojil jsem konektor a ok... tak jsem si rikal ze to treba vynechava a bude to tim, ale vymenil jsem konektor a to samy..

zejtra ještě zkusim profouknout tu vracečku do nádrže. zdá se mi to i logický, protože se mi zdá, že pokud by to bylo přicpaný (nedokážu si teda moc vysvětlit čím), tak by se tam vytvořil moc velkej tlak, kterej to při volnoběhu "uchčije", ale když zvýšim otáčky - zvýšim spotřebu benzínu, tak to stihne spotřebovat. jako asi je to blbost, ale jen mě to tak napadlo, je to už poslední šance, pak to asi hodim ze skály....
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nedrží volnoběh - chcípe

Příspěvek od bóďa »

třikrát hurá! je to přicpanej přepad do nádrže.
vzduchem je skoro neprůchozí a když jsem ho odpojil a hodil ze vstřikovací rampy přepad jen do kanystru, tak to vydrželo na volnoběh uplně v pohodě, dokud to nenaplnilo celej 5l kanystr. za tu dobu by mi to normálně už chcíplo.

takže jsem šťastnej jak blecha, akorát při pomyšlení na sundávání tý přepadový hadičky se mi dělá špatně už teď...

díky 8)
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“