Odborník na automatické převodovky

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od m.artty »

Kolegové, jsem v koncích... nevim, jaký olej mám použít do automatu THM 125 v Kadett E, rok 1986. Respektive vím, ale olej Opel 1940691 (9020172) ani Dexron D se mi nedaří sehnat.

Opel servis mi "poradil" - dej tam Dexron VI. Nějak nevím jestli je to úplně dobrá rada, dávat do převodovky, které vznikla před 30 lety (vývoj nejspíš ještě starší) tenhle moderní olej.

Není místo na pokusy, jak se ta převodovka vysype, tak je konec. Kadettů s automatem je fakt málo.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Ladislav
Příspěvky: 260
Registrován: 27 dub 2005 17:35
Bydliště: Přerov

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od Ladislav »

m.artty píše:Kolegové, jsem v koncích... nevim, jaký olej mám použít do automatu THM 125 v Kadett E, rok 1986. Respektive vím, ale olej Opel 1940691 (9020172) ani Dexron D se mi nedaří sehnat.

Opel servis mi "poradil" - dej tam Dexron VI. Nějak nevím jestli je to úplně dobrá rada, dávat do převodovky, které vznikla před 30 lety (vývoj nejspíš ještě starší) tenhle moderní olej.

Není místo na pokusy, jak se ta převodovka vysype, tak je konec. Kadettů s automatem je fakt málo.
Zkus se zeptat , za to nic nedáš : https://www.facebook.com/lubomir.loubal?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6544
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od Beaver »

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od m.artty »

A je II D stejnej jako D :-?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od m.artty »

Tak asi Dexron D a Dexron II je to stejne. To bych se posral z toho znaceni.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Roménius
Příspěvky: 55
Registrován: 18 říj 2006 22:55
Bydliště: Velké Bílovice

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od Roménius »

Tady máš dextron II /D/ 1940700
http://www.extra-oleje.cz/prevodove-ole ... &results=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat 3C kombi,2,0Tdi, DSG
MX5 NB

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od m.artty »

Specifikace olejů GM do automatické převodovky:

Type A Suffix A - od 1957
DEXRON (B) - od 1967
DEXRON II (C) - od 1973
DEXRON II (D) - od 1981
DEXRON II (E) - od 1991
DEXRON III (F) - od 1994
DEXRON III (G) - od 1997
DEXRON III (H) - od 2005
DEXRON VI (J) - od 2006

Tak je to asi jasné, jen nevím proč tohle nemůžou napsat hned a musí to člověk hledat jak blbec. Má tam tedy být Dexron II D, takže paráda. Teď ještě zjistit jestli to má filtr, případně kde a nejlépe, kdo ho koupím :lol:
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6544
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od Beaver »

Většinou je v automatu "strainer", což je spíš sítko než filtr. Pokud bys nesehnal nový, tak ten starý prostě vypláchni v benzínu a vyfoukej co půjde. Často bývají taky na dně olejové vany magnety, co chytají kovový otěr, takže ty se vyplatí vyčistit taky. O moc víc toho v běžných podmínkách neuděláš.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od m.artty »

8) já jsem právě z nějakého důvodu přesvědčenej, že tam má být jen sítko... ale nevim, jak jsem na to přišel.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8233
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Odborník na automatické převodovky

Příspěvek od m.artty »

Filtr má a dokonce to vypadá, že se dá i sehnat :D
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“