Výbrus motoru

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Uživatelský avatar
Voyager
Příspěvky: 206
Registrován: 28 lis 2006 12:34

Výbrus motoru

Příspěvek od Voyager »

Ahoj všem, chtěl sem se zeptat jak náročná operace je výbrus motoru. Mám skoro 20 let staré auto co trochu papá olej, a jelikož bych si ho ještě pár let ponechal, přemýšlel jsem o této variantě. Akorá přesně nevím, co vše se u toho musí udělat, jestli jen vybrousit válce nebo jestli budou potřeba i nové písty nebo jestli ještě něco dalšího... A hlavně taky kolik by to mohlo stát, nejlíp někde v Praze a okolí. Mám 3 litrový motor V6. Díík

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Hodně záleží co je to za auto,písty jsou samozřejmě při výbrusu potřeba,ale třeba by to spravily kroužky a gufera na ventilech,to se takhle nedá říct,musí se to rozdělat a vyhodnotit.Nicméně pokud to jen trochu žere olej,neřešil bych to,nějaká spotřeba je normální a každopádně to nebude zadarmo.

Uživatelský avatar
Voyager
Příspěvky: 206
Registrován: 28 lis 2006 12:34

Re: Výbrus motoru

Příspěvek od Voyager »

1989 plymouth voyager....Je fakt že to oleje nežere extrémně, ale pěkně to čoudí a tak a třeba oficiálně projít emisema je pro mě problém. Budu eště zjišťovat možnosti, nespěchá to, ale kdybych se vešel cenově do 20 tisíc tak bych o tom vážně uvažoval.
A co nějaké 'samovýbrusné' kroužky? Někde jsem o nich slyšel ale nic víc se mi nepodařilo dohledat...

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Na tohle by mohli bejt díly za pár korun,mrkni na US ebay.Každopádně bych orientačně změřil kompresi,ta napoví jestli jsou to ty kroužky,oni můžou bejt v prdeli ty gufera.Podle toho se rozhodni dál,ale myslím že to auto jako takový nemá takovou cenu abys dělal GO

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

pokud budeš delat výbrus tak určite bdueš muset dát nové písty. eventualitou by bylo pokud by byl motor vbložkovaný tak vymenit vložky za stejný prumer - nemusel bys menit písty .

JInak jak už bylo zmíneno nejdřív bych zjistil zda to nedelá neco jiného ( dost pomuže meření komprese ve válci naplneným olejem atd... - vadná gufera atd.. )
POkud máš miláčka opravdu rád není problém udelat i kompletní GO..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Myslíš že by výměna vložek vyšla levnějc?Stejně by potřeboval kroužky a měl by starý písty.To už bych to radši vybrousil,myslím že na tyhle auta to bude za pár šprdlíků.Beru to teď podle Range.Díly z GB za hubičku.(relativně)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

milonovo píše:Myslíš že by výměna vložek vyšla levnějc?Stejně by potřeboval kroužky a měl by starý písty.To už bych to radši vybrousil,myslím že na tyhle auta to bude za pár šprdlíků.Beru to teď podle Range.Díly z GB za hubičku.(relativně)

pokud budou písty v pohode tak není duvod je menit ( ani u vložek pokud se zachová prumer ) otázka je co vyjde levneji zda píst + cep + kroužky nebo vložka + kroužky..
Další otázkou je zda by se ta vložka vubec dal brousit ( samozřejme z apředpokladu že ten motor má vložky, zatím jsme ho na stole neměl.. )

pokud je pístní čep i píst v pořádku ( což při opotřbovaných pístních kroužcích proste jen kvuli km a ne jiné závade bude na 99% ) tak není duvod ho menit. jende muj známej ( mimochodem uznávanej a známej mechanik - tot info pro lidi co mne po následují vete budou kamenovat ) má jednu užasnou vetu:
"Jediným ukolem pístu v NA motoru je nést kroužky.."
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Voyager
Příspěvky: 206
Registrován: 28 lis 2006 12:34

Re: Výbrus motoru

Příspěvek od Voyager »

Ahoj, moc děkuji za info. Je jasný že to auto je v zásadě bezcenný, ale je to taková moje hračka takže ekonomická stránka problému je v pozadí, resp.závislá pouze na mých možnostech.

Kdybych se do toho pustil tak bych určitě vyměnil i ty gufera a tak. Písty by mohly být ok, přeci jen to ještě nemá ani 200tisíc km a šlape to dobře, ale to by se vidělo. Zjistim jestli tam jsou ty vložky, to by bylo asi nejjednodušší řešení. Zapátrám po možnostech a cenách, zkusim nechat změřit tu kompresi a uvidí se...

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

kdybyses do toho pouštěl, vč,těch gufer, tak brusírna je třeba tady
http://www.mapy.cz/#x=133300928@y=13629 ... s%C3%ADrna

p. Pokorný, tel: 602 311 715 , 283 932 147
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

gti

Příspěvek od fakie vw »

Pokud budeš dělat Generálku motoru tak se to absolutně nevyplatí. Radši vem na vrakáči jiný motor který je zachovalejši ovšem pokud to moc nežere tak kašli na to. Kolik litrů oleje spotřeby máš.

oázka je jak pozná že ten motor je zachovalejší atd. ve finále přijde na to že ta GO je si ce třeba o 10-20% dražší než pořídit jinej motor ale porcento jistoty ve spolehlivost je neskonale vyšší a finální cenová nákladnost uplne nekde jinde..

pokud budeš mít zájem GO udelám..
JInak jak tu nekdo dával kontak t na pana pokorného do hovorčovic tak mohu jen doporučit, spolupracujeme už dýl na suprách a max spokojensot z naší strany..
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Voyager
Příspěvky: 206
Registrován: 28 lis 2006 12:34

Re: Výbrus motoru

Příspěvek od Voyager »

Všem děkuji za odpovědi. Přesně nevim kolik to žere, ale je to znát, dolejvám každou chvíli a dým z výfuku taky říká svoje...

Pečlivě zvážím možnosti a finance, ale když už bych se do toho pustil tak toho asi udělat co nejvíc, aby ta práce co bude s rozebíránim a skládánim za to stála. Jak řikám, auto je sice bezcený ale mě se v něm jezdí dobře, takže bych mu to asi dopřál.

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“