The Legendary Drift Icon - Nissan 200sx RS13

Představte svojí káru ostatním členům ;-)

Moderátoři: Bohuš, Kane13

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

The Legendary Drift Icon - Nissan 200sx RS13

Příspěvek od milosh »

Obrázek
Nissan 200SX S13 je auto za dnes již vcelku přijatelné peníze, se kterým si užijete díky jeho výkonu a jízdním vlastnostem opravdu hodně legrace.

[align=center]Typ 200SX S13 se vyráběl v letech 1988 – 1994 jako Silvia coupé a 200SX hatchback a byl poháněn výhradně motorem 1.8 o výkonu 124kW přenášených na zadní kola. Vůz s tímto motorem uháněl z nuly na 100km/h během 6,7 sekund a dech mu došel až na hranici 220 km/h. V roce 1991 byl proveden facelift - byl pozměněn přední nárazník, kola dostala nový design, vpředu se montovaly větší brzdové kotouče a pozměněny byly také přední sedačky.

Bez diskuse je 200SX vynikající auto na úpravy. Má extrémně odolný litinový blok a jako většině turbomotorů se mu snadno přidá nějaký ten koník. Nový výfuk bez katu z 3" trubky přidá okolo 8-13% a více výkonu, upravené sání, ať už předělaný airbox nebo hříbek přidá dalších 3-5%. Před zvýšením plnícího tlaku je doporučováno instalovat nějaký vylepšený intercooler - ideálně do předního nárazníku, kam se vejde opravdu velký radiátor. S těmito úpravami je možné zvednout plnící tlak na 1 až 1,2baru což přidá dalších 10-20% výkonu. To si zase většinou vyžádá použití výkonější palivové pumpy a přeprogramování dat v ŘJ, aby se do motoru dostalo dostatečné množství paliva

O tomto voze si dnes povíme trochu víc. Martin je majitelem modelu z roku 1989 a jeho vlastníkem je od března roku 2003. Po koupi dostalo auto na uvítanou 18“ kola Alessio Arizona a přísun čerstvého vzduchu k motoru byl oživen vzduchovým filtrem od firmy Eufab. Martin s autem chvíli jezdil, než ho potkala na letišti v Chřásťanech nepříjemná nehoda s motocyklem. Ale proto, že všechno zlé je pro něco dobré, náprava škody přinesla majiteli i mnoho nových zkušeností s technikou a konstrukcí celého vozu, kdy po zakoupení nové karoserie začal stavět celé auto znovu. Protože se Martin soustředí hlavně na zlepšování výkonu a jízdních vlastností vozu, nejvíce úprav najdeme právě v motorovém prostoru a na podvozku. Auto bylo díky kombinaci sportovních tlumičů Koni a pružin H&R sníženo o 40mm blíže k zemi což se příznivě projevilo na jízdních vlastnostech vozu. K nim přispěla i dvojice rozpěr mezi tlumiče, jedna se nachází v motorovém prostoru a druhá v kufru, obě jsou shodně od firmy Megan Racing a mají svůj podíl na výrazném snížení kroucení karoserie v zatáčkách. Auto v dnešní době brázdí silnice na kolech Alluet o rozměrech 7x16 palců, obutých na přední nápravě do pneumatik o šířce 205mm a 225mm na zadní nápravě.

Přeplňovaný motor 1.8 dosahuje už v sérii docela slušným výkonem, v našem případě byl však jeho výkon ještě poněkud popohnán. O lepší spalování směsi ve válcích se starají svíčky Denso Iridium, motor lépe dýchá díky již zmiňovanému filtru Eufab. Dalším neméně důležitým doplňkem v motoru je blow off ventil od firmy Bidrin, jedná se o variantu MkIV. Pod vozem najdeme nerezové výfukové potrubí domácí výroby o průměru 55mm, zakončené koncovým tlumičem FK automotive. Původní mezichladič stlačeného vzduchu byl nahrazen větším modelem z Avie a sestaven za pomoci nerezových trubek a hadic od firmy Samco. Poslední věcí kterou bych měl zmínit je ta, že motor si lebedí v olejové lázni Castrol Formula RS.

Po nahlédnutí do interiéru si můžeme všimnout hned trojice budíků. Informují nás o tlaku turbodmychadla, tlaku oleje a o teplotě oleje. Všechny tyto budíky s bílým podkladem dodala firma Autostyle. Sériový volant byl nahrazen výrobkem firmy Victor,přesněji typem F1, jeho průměr činí 30cm. Nahrazená byla i původní hlavice řadící páky, na její místo se nastěhovala řadička značky Bidrin. V zájmu snížení hmotnosti byla odebrána klimatizace a o hudbu ve voze se stará autorádio Panasonic CQ DFX777. Interiér ještě není ve finální podobě, auto je vlastně stále ve výstavbě a prioritu mají hlavně výkonové parametry vozu. Jako další změny Martin do budoucna plánuje výměnu stávajících předních světel za xenonové výbojky a nová kola značky Borbet.

Na exteriéru auta najdeme jen velice drobné kosmetické změny jedná se o zavařenou anténu, stěrač a ostřikovač zadního okna. Kdysi bylo na zádi vozu i karbonové křídlo TCC.

Martinův Nissan má najeto zatím 177000 Km, přičemž motor pouhých 84000 Km, přejme mu tedy hodně dalších kilometrů bez nehod a mnoho zdařilých tuningových úprav.

Tuto recenzi napsal pro Martina 534 naš VIP člen :D Laconi, a myslím, že se mu tento článek dost povedl, co říkáte?

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek[/align]
Naposledy upravil(a) milosh dne 28 dub 2005 08:13, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Super auto. Turbo, náhon na prdel a ještě Japonec, co víc :lol:

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8037
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Příspěvek od milosh »

Laconi, ty by sis tim skoro mohl zacit vydelavat, kazdej tyden napises nakej clanek a jsi do leta ve vate :lol:

Fakt dost dobry 8)

Uživatelský avatar
BR4D3K
Příspěvky: 247
Registrován: 09 led 2005 12:43
Bydliště: DejVíce..--..P6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BR4D3K »

pekny auti a clanek taky dobrej 8)
Obrázek

BooM
Příspěvky: 975
Registrován: 31 kvě 2004 17:39
Bydliště: Zábřeh
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BooM »

SKVELY AUTO, udelej z toho todle

Obrázek

a je to dokonalost:o)

clanek prectu zejtra, ted uz me mama zene chrapat:o)
Looking for some car....

Jergi
Příspěvky: 3513
Registrován: 05 úno 2004 20:30
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jergi »

Laconi si tady píše články a na naší klubovou stránku to zase musim spisovat já :lol:
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Mala poznamka, v JPN se do toho montovali i SR20DE popr. SR20DET, v USA i KA24DE..
Jinak Laconi, :poklona:
Naposledy upravil(a) street.racer dne 21 úno 2005 01:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

joojo..LACONI se zase o nejakej ten centimetr vytah.... :poklona: :respect: :potlesk:
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

BooM píše:SKVELY AUTO, udelej z toho todle

Obrázek

a je to dokonalost:o)

clanek prectu zejtra, ted uz me mama zene chrapat:o)
Tady nejsme v hračkářství!!!!!!!!!!!!!§ :evil:
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Zatim se kazdej vyjadril jen k Laconimu... :lol:

Laconi hezkej clanek! :lol:

A autu preju at z nej krasavec s 300HP+... 8)


Obrázek
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

Děkuji kucí, asi založim svůj vlastní tuningovej časák :D

Jergi
Příspěvky: 3513
Registrován: 05 úno 2004 20:30
Bydliště: Praha/Káraný
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jergi »

Jinak musim říct, že se to Laconimu povedlo, kdo by to do něj řek, hlavně že pořád mlžil že neumí psát články, tak jsem to na stránku musel psát já....odteď má utrum :lol:
A abych se taky vyjádřil k autu....tyhle tradiční sporťáky se mi líběji, onoho času jich produkovala každý japonská automobilka hromady a to myslim bylo jedno z nejelšpích období vůbec, generace co nastoupila po nich už mě nějak neoslňuje, jde spíš o komerci než o pohodovou káru....
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

Zemi píše:Zatim se kazdej vyjadril jen k Laconimu... :lol:
Laconi hezkej clanek! :lol:
A autu preju at z nej krasavec s 300HP+... 8)
už se na tom pracuje :-)
Obrázek

a až prodám bravu, tak upgraduju turbo a budu přez 300 koníků :-)
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Spravne zacinas... :potlesk: Clanek mezi motorem a prevodvkou je tak nejak "hlavni"... 8) Na mych 150-160 unavenych poniku staci FERODO... :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
georg
Příspěvky: 479
Registrován: 31 pro 2004 11:09
Bydliště: Budějky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od georg »

Do Nissanu Silivia byl 1,8i Turbo, ale dával i motor 2,0i 16V 150PS.
Já jen, že ve článku je napsáno že se dávali výhradně 1,8i T.

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

fakt pekny auto, zacinas spravne, motor prevodovka :D

jinak Laconi 8)
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

georg píše:Do Nissanu Silivia byl 1,8i Turbo, ale dával i motor 2,0i 16V 150PS.
Já jen, že ve článku je napsáno že se dávali výhradně 1,8i T.
víš ono je to trochu složitější, s toudle kastlí se dělala spousta aut s různejma názvama - silvia, 180sx, 200sx a 240sx a kdyby se měl dělat článek o historii a výbavě všech tědlech modelů, tak by to bylo tak přez 3 stránky :D

a do 200sx rs13 se opravdu dával jen ca18det :lol:
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

Martin_534 píše:a do 200sx rs13 se opravdu dával jen ca18det :lol:
Už sem myslel že sem to zvoral :D

Uživatelský avatar
Jord
Příspěvky: 2108
Registrován: 17 čer 2004 22:52
Bydliště: Panelový dům
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jord »

Laconi píše:Děkuji kucí, asi založim svůj vlastní tuningovej časák :D
:lol: :lol:
...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

Martine: super auto, jen tak dál
Laconi: kdy uz napises o svym :-D
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
V-Y-V-I
Příspěvky: 4274
Registrován: 10 zář 2004 14:43
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Y-V-I »

pěknej článek...
tenhle Nissanek byl vždycky moje tajný přání :D
das Auto

Uživatelský avatar
Laconi
Příspěvky: 5529
Registrován: 05 úno 2004 20:29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laconi »

PJ píše:Laconi: kdy uz napises o svym :-D
Zatim na něm neni nic najímavýho, možná v létě :idea:

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

pekny auticko jen co je pravda 8)
hlavne to nepreplacat plastama,ale to ty stejne neudelas :D

Uživatelský avatar
Bajza
Příspěvky: 117
Registrován: 08 říj 2004 08:19
Bydliště: (megacity)Lelov, Teplice, Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajza »

Jájjj tak ty jsi mě předběhl... :D No nic, taky škudlím na 200sxso s13. A jen díky bejvalý mi nesídlí v garáži. Ale aspoň až si jí budu kupovat tak budu vědět kam jít za radou :) . Joo hodně zdaru a úspěchů s touhle voňafkou
Bajza :alkoholic:
DOJEB TUNING AUTOMOTORSPORT

Uživatelský avatar
horsey
Příspěvky: 47
Registrován: 03 led 2005 20:49
Bydliště: Uran Town

Příspěvek od horsey »

Pěkná kára...článek taky
:alien: Horsey
Rally je život...

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Pěkně napsaný,hlavně a to i díky Martinovi to není povídání typu a támhle si náš tuner pověsil kokosový stromeček :D .Jinak kára jak jinak než dobrá,mám jí totiš taky :D

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

milonovo píše:Pěkně napsaný,hlavně a to i díky Martinovi to není povídání typu a támhle si náš tuner pověsil kokosový stromeček :D .Jinak kára jak jinak než dobrá,mám jí totiš taky :D
a dokonce 2 8)

během 14 dnu snad půjdu na brzdu, tak se uvidí, jestli moje upravy byly k něčemu dobrý
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
koube
Příspěvky: 8
Registrován: 03 kvě 2005 17:57
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koube »

Dobré auto celkem v pohodě. :afro: :nx:

Smithy
Příspěvky: 1881
Registrován: 11 kvě 2005 21:26

Příspěvek od Smithy »

Good car, vzhledove to pripomina naprostou seriovku
500 0,9T

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

vzhledově to taky seriovka je - jenom sem sundal zadní křídlo, trochu zvětšil díru v nárazníku aby se vešel ic, snížil sem to a dal větší kola :-)
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Odpovědět

Zpět na „Showroom“