ITB - Víceklapkové sání

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
H.o.m.i.e.
Příspěvky: 655
Registrován: 14 črc 2008 16:08
Bydliště: kósek vod Brna

ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od H.o.m.i.e. »

Nazdar,

poslední dobou zkoumám všelijaké Custom sání a docela se mi zalíbilo sání s více škrtícími klapkami. Na některých "návodech" to vypadá jako velice jednoduchá záležitost ( http://forums.evolutionm.net/lancer-eng ... setup.html ), ale realita bude asi trochu jinde co? Nějak jsem podle informací co jsem našel vydedukoval že stačí "jen" sehnat klapky, navařit je na sací potrubí před vsřiky a seštelovat plyn. Rád bych se o tom dozvěděl víc informací:

1. Jaký je přínos toho že jsou ty trumpetky bez filtru?

2. Jak se s tím popere seriová ř. jednotka?

3. Je potřeba měnit nebo nějakým způsobem manipulovat se vstřiky?

4. Půjde motor lépe do otáček? - Edit

Budu rád za každou informaci k této problematice 8) (odpovědi typu na Swifta to nemá smysl dávat sem prosím ani nepište)
Naposledy upravil(a) H.o.m.i.e. dne 14 dub 2011 12:09, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Individual Throttle Bodies

Příspěvek od JRD McLAREN »

..dockaj casu ...

1. Nulovy odpor prudiacemu vzduchu ...ale aj prachu,spiny
2. Blbě - proste bez chipu nenamixuje tu spravnu stavu...
3. Mozno ano, mozno nie... asi ano..
4. skus si tuto otazku polozit inac...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Individual Throttle Bodies

Příspěvek od JRD McLAREN »

BTW:

na Swifta sa da kupit TURBO-KIT len 2000$...
a dokonca aj pasuje a funguje..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
H.o.m.i.e.
Příspěvky: 655
Registrován: 14 črc 2008 16:08
Bydliště: kósek vod Brna

Re: ITB - Individual Throttle Bodies

Příspěvek od H.o.m.i.e. »

Já chci úpravu kolem 10 000Kč a tahle mi připadne v této cenové kategorii nejvíce přínosná a realizovatelná. Klapky se daj sehnat za 2k, všechnu práci kromě té jednotky bych si dělal sám 8). Turbo je samozřejmě hezká věc ale přináší sebou další nemalé investice - výfuk, jednotka atd. Já na to radši pěkně "pozvolna".

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od JRD McLAREN »

hlavne nekup klapky zbytocne velkeho priemeru...
na 1.3-1.4ku motor staci priemer cca. 38-40mm
na 1.6ku priblizne 42mm, 2.0 - 45mm

proste podobne stupnovanie ako pri karburatoroch...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od honza 2.0 16v »

tady byhc si dovolil jednu poznámku k přirovnání s karbcema...

a to tu, že se zapomělo na velikost difuzoru... takže pokud máš 2l motor s 40mm difuzorem a třeba karburátory 45/48, tak stejnej výkon dosáhneš s klapkama 40mm...

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ..mam dalsi poznatok..aj ked v podstate by som chcel odpoved, "ze ci je to tak dobre"..

na klapkach mam taky brblavy zvuk, v nizssich otackach, pri polohe tps od cca 3-8 stupnov..
a po montazi "super-ultra-tuningovych vzduchovych filtrov" (molitan pripaskovany na trumpetkach)
som si vsimol, ze pri tom "brblani" vibruje molitan smerom dnu a von..
z coho som nasledne usudil, ze vzduch/zmes sa odrazi od piestu a cast z neho vyleti smerom von..
co vlastne znamena nizzsie efektivne plnenie...

vo vyssich otackach a pri vacsom zoslapnuti plynu som tento jav zatial nepozoroval...

takze moja otazka znie...

mam posunut vacku o par stupnov nazad, teda aby skor zatvarala... ???
alebo ju mam nechat tak ako je.. stym ze vo vysich otackach, (pri vacsom air-flow)
by toto "dlksie" otvorenie sacieho ventilu nemalo vadit ... ??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od Libor12 »

Řekl bych že je to normální u takhle krátkého sani. Dělalo mi to jak u dcoe45 na 22R tak při použití ITB na 4ag. Efektivní plnění probíhalo mezi 4500-9000rpm tedy přesně tak k čemu to bylo určené.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:26, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od JRD McLAREN »

Diik... za odpoved...

je mi jasne ze takto ako to je, stracam na vykone a krutaku v nizkych otackach..
ale v tych vyssich by to mohlo byt ok..
Vacky uz nejsu nastavene presne podla pripisu k vackam...
kedze som ich v priebehu roka doladoval, (podla seba = podla casomiery@402)

takze predpokladam, ze podobne "doladovanie" prebehne aj teraz, po montazi ITB
Taboo píše:Na to neexistuje jednoznacna odpoved :( . Zalezi na tvych pozadavcich prubehu krouticiho momentu. Vzdy tam bude "neco za neco"...
..prave kvoli tomu sa asi vymyslelo to variabilne casovanie ..ze ... :alien:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:26, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
stqeno
Příspěvky: 67
Registrován: 21 črc 2005 20:48
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od stqeno »

No tak to si budes muset koupit fiat, myslim ze to ted davaji do jednoho motoru.
kdyz kecam ptakoviny tak mne jednoduse ignorujte

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od honza 2.0 16v »

stqeno píše:No tak to si budes muset koupit fiat, myslim ze to ted davaji do jednoho motoru.
přesně :wink:

http://www.fptmultiair.com/flash_multiair_eng/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:26, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
crazyape
Příspěvky: 1610
Registrován: 25 říj 2005 20:55
Bydliště: doma

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od crazyape »

Mam takovy otazky, treba uplne nesmyslny...

Kdyz tam neni filtr, nekurvi se motor? Precijen prach je svine, aby 4 klapka bez filtru nebyl jen urychlovac vybrusu :D
Dalsi vec je, jak se resi treba volnobezne otacky kdyz je krokovy motorek umisten na sacim potrubi. Hodi se nekam "mimo" ?

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ..motor "sa kurviiii" vlastne zakazdym ked beziii, predca len oter a opotrebenie materialu je stale..
a ano, prach je "urychlovac". v pripade zavodnych motorov, ale prach nieje castokrat ta pricina,
ktora znici motor, aj preto sa na zavodnych motoroch filtre nepouzivaju.
Filter je tiez aj brzda prudeniu vzduchu...
na beznych vozoch sa vsak bez problemov da pouzit toto: http://www.itgairfilters.com/downloads/JC20.pdf

Volnobezne otacky su riesene napr. "dorazom", teda sacie klapky su vzdy trochu pootvoreneeeeee...
alebo je teda pouzity "extrerny Idle Valve"... a vedenie vzduchu je od neho vedene zvlast ku kazdemu kanalu..(teda za klapku)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 21 úno 2012 15:27, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: ITB - Víceklapkové sání

Příspěvek od JRD McLAREN »

ano aj to je moznost..

ja este uvazujem, ze spravym BOX...
v ktorom bude nejaky uni hranaty KN ci Green..
a cez kapotu pojde nejaky ten naduch..

cize cerstvy/studeny vzduch bude "tahany z vrchu" ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“