přime ozubeni v převodovce

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od kozorozecek »

asi blba otazka ale nejak otom nic nevim jaka je vyhoda přimych zubu v převodovce??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Aladin
Příspěvky: 5079
Registrován: 11 úno 2005 18:52
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od Aladin »

řazení bez spojky, rychlejší řazení
Rapid 130 --> 110r --> Favorit --> 1000MB --> E34 525iA --> Swišť GTi MK III (125,8dB :lol:) --> Golf 1.9 GTI TDI 20 jahre
felďoška 1,3 combi ethanol - prodáno, Astra caravan 1,7 Dti - prodáno, Passat variant AFN
https://www.facebook.com/RadimRemiasFoto

tom406
Příspěvky: 574
Registrován: 12 čer 2007 17:00
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od tom406 »

kozorozecek píše:asi blba otazka ale nejak otom nic nevim jaka je vyhoda přimych zubu v převodovce??
no tak jedna z výhod je že ty zuby v přímém směru mají daleko masivnější základ toho zubu i celkově hutnější profil tedy jsou extrémně pevné

http://www.mitcalc.com/doc/gear5/help/cz/gear5txt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od kozorozecek »

na řazeni to určite nema vliv to je uplne jinej sistem tzv bezsinchroni razeni zubovou spojkou.
pevnost šikmych zubu si teda myslim že bude stejna jelikož při přimem zubu je v zaberu vždy jeden zub kdežto u šikmeho zubu jsou v zaberu tři
zuby teda pokud si to dobře pamatuji a vybavuji.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od honza 2.0 16v »

pouze se líp (levněji) vyráběj, i když to je jen o nastavení odvalovací frézky..takže cena je zavádějicí

jinak pěkně kňučí, o pevnosti to není... na mý auto se např. vyráběj naprosto stejný převodový poměry jako na serii, ale zuby maj už podle oka větší modul....jen je rozdíl , že tyto převody vydržej 500Nm+.... spek

preferoval bych šikmej zub...ve fáčku(teď feldě) sme měli 3 převodovky (sixta), poslední je s šikmým zubem a je klid:)

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od kozorozecek »

to jsem chtel vedet takže zustanu u šikmeho zubu jen teda odstranit sinchrony a nahradit zubovou spojkou
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od Boháček »

šikmý zub má při stejné šířce kola vetší styčnou plochu a tedy i vyšší únosnost nebo naopak může být kolo pro stejný přenášený výkon menší - užší a tedy převodovka kratší
hluk už tu byl zmíněn a záběr více zubů najednou taky
přímé zuby jsou dnes rozhodně překonané
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od kozorozecek »

supr me domenky jsou podložene dekuji:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od bóďa »

takže je to jen o ceně a je tam tak velký rozdíl?
to třeba tato rs4 od mtm má převoodvku s přímym zubem aby ušetřili jo? :? http://www.youtube.com/watch?v=FBkX8GS5FoY" onclick="window.open(this.href);return false;
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od kozorozecek »

o cene to asi až tak nebude spiše o jednodužši vyrobe a snadne nahraditelnosti poničenych ozubenych kol
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

vvčelař
Příspěvky: 5
Registrován: 18 led 2007 21:32

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od vvčelař »

A co si myslíte o axiálních silách?

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od honza 2.0 16v »

axiální síly jsou príma věc :lol:

měli sme převodovku kde bylo rovný ozubení 1-5 a stálej převod seriovej šikmej (asi kvůli snadný zaměnitelnosti seriovýho SP od 3.8 po 4.5 ) a obal vydržel celkem dost pokud se jezdilo na šotolině, blátě sněhu.. jakmile se nasadily 15" slicky a jel se asfalt tak se obal po čase trhal-axiální síla od SP vytláčela ložisko z obalu ven což neměla segerovka a 2mm hliníku šanci udržet...

Uživatelský avatar
BlackR1
Příspěvky: 17
Registrován: 06 říj 2009 13:17

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od BlackR1 »

primy ozubeni -> mensi stycna plocha zubu -> mensi ztraty

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od kozorozecek »

axialni sili rozumim li tomu dobře to znamena že šikmi zub ma tendenci převodovku jakoby otvirat ve smeru os hridelu??(doufam že jsem to napsal srozumitelne)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: přime ozubeni v převodovce

Příspěvek od Boháček »

v podstatě správně, přenos síly není v ose zubu rovnoběžný, ale předává i část síly do axiálního směru
většinou se to vyrovnává tím, že proti jsou kola s opačným sklonem zubů
vzdělání není zárukou inteligence

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“