
Aby to mělo trochu hlavu a patu:
- uveďte název a kdy se to zhruba vyrábělo; bylo by fajn začít od aktuálně vyráběných aut až cca do 50tých let. Pak myslím nejsme moc schopní posoudit, co bylo hezký a co ne.
- vložte fotku (netřeba běhat po ulici a auto hledat - kliněte v googlu na "obrázky" a pak si nechte auto najít. Následně zkopírujte jeho URL a vložte ji sem, nemusíme takovýma plečkama plnit náš server)
Takže začnu:
Škoda Fabia II. (2007-2010; tj. před faceliftem)
Nová fábie je designově moc nepovedla, opticky i reálně ztratila šířku a nabrala výšku, takže jaksi "zkrabicovatěla". Navíc dostala infatilní masku a vůbec celý předek z Roomstra. Výsledek byla nebývalá kritika, která donutila výrobce udělat facelift již po necelých třech letech a zachránit tak co se dá.


Škoda Fabia I. sedan (2001-2007; tj. před faceliftem)
Nevím, kde se Škoda inspirovala, asi od podobně hnusného Renaultu Thalie I., každopádně nový kufr vypadal, že někdo svařil dvě různá auta dohromady. Auto se prodávalo špatně, takže s novou generací Fábií se s ním už nepočítalo.
Zajímavá je tahle "recenze" v autothitu 13/2001:
Konvenční záď
V některých případech se stává, že „přeroubování“ hatchbacku na sedan či kombi působí stylisticky poněkud násilně. To ovšem není podle našeho názoru případ nové tříprostorové Fabie. Mladoboleslavští návrháři prokázali v tomto ohledu smysl pro proporčnost, o čemž nás přesvědčil již letmý pohled na ladně působící boční profil sedanu. Konvenčně vyhlížející zadní partií však Fabia ztratila něco ze své stylistické svěžesti. Jinými slovy: komu vadilo příliš extravagantní ukončení karoserie u výchozí verze Fabie se strmou zádí, nemusí studovat modelová spektra vozů jiných značek – sedan z Mladé Boleslavi mu přijde jistě vhod.

