E85 a s tim souvisejici "problemy"

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Párek
Příspěvky: 91
Registrován: 17 lis 2010 20:32

E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Párek »

zdravim, resim si tak svyho coswortha 24v a delam si takovou mensi ocistu, nasel sem prasklej vstrik takze shanim vetsi... no a tudiz se pustim do neceho vetsiho... jedna z veci o ktery se v tomhle state zatim vedou jen dlouhy debaty a vetsina vi prd tak je E85... vim ze ma AFR 9:1 misto 14,7:1, ze ma od 101-109 oktanu, ze se musi pouzit jiny svicky (udajne na plyn), ze bez upravy to nejde (to sem si samozrejme zkusil)... ale nekde sem se docetl ze nektery pumpy mivaji s E85 problem... origo bosch to stejne asi nezvladne tak uplne krmit takze pujde vetsi

1) dotaz - ktera?? Walbro (255l/h) nebo Bosch (044)??
2) vstriky mi vyresi misto seriovych 200cc vstriky z STi ktery maj 440cc
3) misto obyc svicek (pokud nezvladnou) NGK by prisly LPG NGK
4) vymenu filtru kvuli vycisteni vim
5) castejsi vymeny oleje vim

jinymi slovy sem toho precetl docela dost, teorii znam, videl sem dost videi, ruzny fora... ale ani strejda google neni vsemocnej a nedal mi odpoved na vse tak nez zacnu zkouset tak to zkusim aspon tady...
tak ted radte ;-) :lol:
Turbochrochtl se skoro pul milionem nahrbu...

tel. 606 124 134
http://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=n3AuqKEioJ90nKMyDTAyoaElqJ0hL3b=&telefon=606124134&jmeno=Ji%C5%99%C3%AD%20Kom%C3%A1rek
http://www.ksautomotive.wz.cz
http://www.abx-pneu.cz

Uživatelský avatar
lisky
Příspěvky: 1816
Registrován: 15 srp 2006 21:59
Bydliště: Praha, Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od lisky »

mam vyzkouseno ve fabii HTP, pul na pul s benzinem vse OK, kdyz se da vic E85 sviti elektronika motoru. Jizdne vse OK.

felicia MPi vse OK, ale dele toci pri startu na ciste E85

fiat seicento 100% E85 vse ok, ale take trosku dele toci pri startu

Jeste sme to zkouseli na monde 2.0 8V pul na pul ok, kdyz se da vic E85 tak skube a nechyta.

pak alfa 2.5 24V absolutne katastrova, pul na pul a stejne to ten motor fakt nechce.

Zhruba zatim to vychazi tak, ze cim vetsi obsah, tim je to horsi :)

vse bez uprav.
Leon FR TDi, EGR off, soft by JohnyFlat
OII TDi, EGR off, soft by tdifun
Fiesta Courier 1.8D
http://www.jetepneu.com

Párek
Příspěvky: 91
Registrován: 17 lis 2010 20:32

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Párek »

uprimne nezajima me jak je to bez uprav... to si vyzkousel asi kazdy kdo chtel trochu usetrit... staci trochu pocitat a kdyz mam u benzinu pomer 14,7:1 a u E85 je pomer 9:1 tak vychazi koeficient cca 1,63 -> to znamena ze palivova soustava musi byt 1,63x vykonnejsi nez je seriova (proto ty krabicky s prodlouzenim vstriku)

zajima me hlavne ta pumpa ktery z nich si s tim bude vic rozumet, udajne ne vsechny E85 snesou... ale vidim to na walbro, pokud vim tak je to osvedcena klasika
Turbochrochtl se skoro pul milionem nahrbu...

tel. 606 124 134
http://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=n3AuqKEioJ90nKMyDTAyoaElqJ0hL3b=&telefon=606124134&jmeno=Ji%C5%99%C3%AD%20Kom%C3%A1rek
http://www.ksautomotive.wz.cz
http://www.abx-pneu.cz

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Chcete-li přejít na E85 by měla dát asi 40% paliva více. Tak obespelchit správné AFR. Standardní čerpadla jsou obvykle normalni. Více často chybí vstriky. Zvýšit množství paliva může být prodloužení doby otevření vstrikov.
E85 bude možné nainstalovat dřívější zapálení, který bude dávat více vykonu. Zapalování může být posunut až -10 stupňů, protože to u E85 není žádný detonace.
Děláme to s Unichipem. http://www.uni-tec.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

a tohle je zajímavé tvrzení. :) takze ty pridáš 40% paliva a ještě posuneš předstih o 10st k TDC. Vzhledem k množství směsi,rychlosti hoření odhaduji že k maximálnímu nárůstu tlaku dochází zhruba v 20-25st ATDC. Kde se tedy vezme ten výkon? ?:)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:16, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Dacan
Moderátor
Příspěvky: 1528
Registrován: 08 kvě 2010 12:05
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Dacan »

mě to připadá jako text přeložený googlem...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Breakthru »

Dacan píše:mě to připadá jako text přeložený googlem...
já v to doufám, protože mi dalo hodně práce pochopit ten češtin, kterým to bylo napsáno :D
svět dospělých je pro mne záhadou......


Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

není nad to se takhle v neděli vzbudit a zjistit,že opět někdo přes noc přepsal fyzikalní zákony 8) :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od JRD McLAREN »

to je to stym Archimedom, Newtonom, Edisonom, Pascalom a pod ..??
..to mi nic nehovori, z fizyky som mal styrku..

co ja som si zatial nastudoval o E85, a nieco poradil aj Taboo,
tak treba "nekorodujuci" palivovy system, cize najlepsie nerez, prip, plast
sviecny treba "o stupen teplejsie", prip. tebou spominane LPG

k skusaniu som sa uz nedostal...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Párek
Příspěvky: 91
Registrován: 17 lis 2010 20:32

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Párek »

Clie nebudu brat v potaz... taboo mohl bys sem dyztak napsat neco?? snad to zajima vic lidi nez jen par, ceny paliva stale rostou a rust budou... tvrdim ze nafta patri do kamen a plyn do zapalovace :-D takze jedina moznost pro me je E85 i s jeho budoucim rozmnozenim na cerpacky (doufam kdyz je to to BIOpalivo) a zatim nizkou cenou a prokazatelne vyssim vykonem...
spis me opravte jestli mam svoji teorii spravnou
- vetsi vstriky a pumpa (vic paliva)
- naladit soft aby si to ridil na 9:1 AFR
- svicky na LPG

o spotrebu mi nejde, jde mi o vykony... nehodlam tankovat drahy 100okt. benziny ktery stejne nejsou pravy 100oktany... jen N95 s E85
Turbochrochtl se skoro pul milionem nahrbu...

tel. 606 124 134
http://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=n3AuqKEioJ90nKMyDTAyoaElqJ0hL3b=&telefon=606124134&jmeno=Ji%C5%99%C3%AD%20Kom%C3%A1rek
http://www.ksautomotive.wz.cz
http://www.abx-pneu.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:17, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Párek
Příspěvky: 91
Registrován: 17 lis 2010 20:32

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Párek »

je mi jasny ze u atmosfery bez zadnych dalsich vetsich uprav to nebude zadny zazrak ale nejakyho Skippyho to prida... kazdopadne moje teorie prechodu na E85 je spravna??
Turbochrochtl se skoro pul milionem nahrbu...

tel. 606 124 134
http://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail=n3AuqKEioJ90nKMyDTAyoaElqJ0hL3b=&telefon=606124134&jmeno=Ji%C5%99%C3%AD%20Kom%C3%A1rek
http://www.ksautomotive.wz.cz
http://www.abx-pneu.cz

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

Není. Přechod na e85 u auta,které je provozováno původně na benzín,není otázkou "kouzelné krabičky" která natvrdo prodlouží vstřik třeba o 20% nebo ty "chytřejší" berou ještě informaci od LS a teploty motoru. Tak jako tak jsou to vyhozené peníze. Provoz na e85 je otázkou komplexního nalazení motoru,jak paliva tak předstihu. AFR 9:1 je údaj o stechiometrickem poměru zrovna tak jako u benzínu 14.7:1 kdy dochází k optimálnímu spalování. Provozovat jej muzes zrovna tak jako benzín všude mezi 9 a 20:1. Výhoda paliva jako takového je že má nižší teplotu hoření a je víc detonačně odolné. Zčásti způsobené nižší teplotou a zčásti OČ. Díky tomu ale taky o něco pomaleji hoří. Že to zvýší výkon po naliti do sériového auta je lež,která se šíří internetem jako vir a píší ji ti hlupáci co to dají do auta bez jakékoli úpravy. Skutečnost je taková,že potom co tam mají skutečně čistý e85 se jim zdvihne spotřeba,rozsvítí diagnostika motoru hlásící chudou směs,auto přestane startovat na první pokus,chod motoru je sice na volnoběh tišší ale to je tak vše,motor ztratí výkon,skube atd. Je to úplně ten samy případ kdy do auta které je přizpůsobene provozu na 95 nalijes 100. Pokud ecu neumí přizpůsobit předstih koledujes si o poškození motoru. 100oč samozřejmě déle hoří a pokud je nízká komprese dojde k tomu že hoří ještě ve chvíli otevření výfukových ventilu. To že po naliti 100oč paliva dojde ke zvýšení výkonu mohou tvrdit pouze Ti lidé co do vysokokompresního motoru (10:1 a výš) čemuž je samozřejmě přizpůsobeno lazení lili z důvodů neznalosti nebo úspory 95. U takovýchto motoru totiž natankování e85 skutečně může přinést nějaký efekt. E85 navíc při dobrém nalazení dokonce spotřebu při stejném výkonu sníží. Muzes si totiž dovolit ochudít směs a udělat více agresivní předstih jaký s benzínem bohužel ne kvůli nepřiměřenému nárůstu teploty egt.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Dacan píše:mě to připadá jako text přeložený googlem...
Yes, I'm foreigner, Czech is hard 8) and often use Google :)
Naposledy upravil(a) Clie dne 22 led 2012 23:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Taboo píše:
Clie píše:Zvýšit množství paliva může být prodloužení doby otevření vstrikov.
Jak presne zvysujete dodavku paliva o 40% v pripade, ze vstriky pri maximalnich RPM a WOT jsou na 80% DC?
Clie píše:E85 bude možné nainstalovat dřívější zapálení, který bude dávat více vykonu.
Prosim, objasni, jak drivejsi zapalovani dava vice vykonu... Tohle mne velice zajima :lol: .
Clie píše:Zapalování může být posunut až -10 stupňů, protože to u E85 není žádný detonace.
Pokud posunes predstih zapalovani o -10 stupnu, tak detonace nebudou doslova u niceho :wink: . A ze by E85 nedetonoval je pro mne take novinkou :lol: ...

P.S.
Tyto doslova absurdni tvrzeni nejsou zrovna nejlepsi reklamou pro vasi firmu :wink: .
Of course, I apologize for my czech:)
And it will be difficult to explain all the nuances here, especially in Czech.

http://www.youtube.com/watch?v=jSrOsSkjGV8" onclick="window.open(this.href);return false;
This Focus I've done personally. Ford Focus RS1, Garrett 28GT, Full Milltek, Ethanol E85. The video shows 391 horsepower at the wheels!
The time in Most http://carboniacup.cz/files/File/Trenin ... 204052.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (Number 210)

Regards, Clie

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

IGNITION
Together with AFR settings the ignition timing is the most common thing that we tune on
an engine.
WHEN
Ignition timing is all about when we ignite the air / fuel mixture in the cylinder.
Timing is measured in degrees before top dead centre. 100 BTDC means the sparkplug
(on a petrol engine) sparks when the crankshaft is ten degrees Before Top Dead Centre
(100 before the point where the piston will be at the top of the cylinder). On a diesel engine
the mixture starts burning very soon after the fuel is injected into the cylinder. On a diesel
engine the injection timing is similar to the spark timing on a petrol engine and is also
injected a few degrees BTDC.
The first question we should ask is: why do we light the mixture before the piston is at the
top? Surely if we light the mixture before the piston is at the top we will be slowing the
piston down? Shouldn’t we rather wait until the piston is slightly after TDC before we
light the mixture? The truth is that if the crankshaft is turning very slow and we ignite the
mixture before the piston is at the top, the piston actually stops, goes back and the
crankshaft turns the wrong way around. This is why some engines in the old days (that
were started by hand) sometimes kicked back and often hurt the person trying to start it. I
am convinced that on the first 4-stroke engine ever built the ignition timing was carefully
set to one or two degrees after TDC.
To understand why we ignite the mixture before TDC we must first know that the mixture
in the combustion chamber does not explode, it actually burns from the point where the
flame started (normally the sparkplug) to the end of the combustion chamber. Most things
in engines are measured in milliseconds. 1000 milliseconds = 1 second. 60,000
milliseconds = 1 minute.
The speed with which the mixture burns depends on many things (that will be explained
later) but it can easily burn at average speeds of about 15 metres per second (15
millimetres per millisecond). If the flame has to travel for 60 millimetres from the
sparkplug to the end of the combustion chamber it means it will take about 4 milliseconds
to burn most of the mixture. As the pressure rises the mixture burns faster. The mixture
burns the slowest just after it has been ignited. As the flame gets bigger and the pressure
higher, the mixture burns faster and faster.
If the engine is running at 1500 RPM it means it is doing 25 revs per second (1500 / 60).
1000 milliseconds divided by 25 means it is taking 40 milliseconds per revolution. 360
degrees divided by 40 milliseconds means the crankshaft turns 9 degrees per millisecond.
That means in our example above the flame will burn for about 36 degrees (4 milliseconds
x 9 degrees). If we ignite the mixture 150 BTDC it means it will be almost fully burnt 210
ATDC (After Top Dead Centre). Peak power is normally made when the peak combustion
chamber pressure happens between 15 and 200 ATDC.

If we wait until the piston is at TDC before we ignite the mixture the piston will be on its
way down by the time the mixture is burning properly. For the first part of combustion the
expansion of the mixture will hardly be able to keep up with the expansion of the
combustion chamber because the piston is moving down in the cylinder. The pressure on
the piston will be a lot less and the power stroke will not be very effective.
If we ignite the mixture before the piston is at the top we build up pressure and by the time
the piston is at the top there is already enough pressure on the top of the piston to push it
down.

It is the same as pushing a child on a swing. If we push a swing we catch it while it is still on its
way towards us. We tension our muscles and start putting pressure on it before it moves away
from us. If we wait until the swing is moving away from us and only then start to push we
will fall on our face!

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

NEGATIVE POWER
We have to ignite the mixture before TDC but we must not forget that if we light it before
TDC we are also creating a negative power. While the piston is moving up the expanding
mixtures is pushing against the piston.
If the timing is set correctly, we win more by having the mixture burning properly by the
time the piston is at the top than what we loose in negative power. If the timing is too fast
we will loose more in negative power than we will gain, and the engine will actually make
less power. Many tuners think that the timing setting just before knocking always makes
the most horsepower. This is not always true!
Depending on the effective compression ratio and octane rating of the fuel, in most cases
the point just before knocking will make less power than the correct timing point. If you
test on a low compression engine or use high octane fuel, (on a normally aspirated engine)
you will be able to see that if you make the timing faster than the optimum point the
engine actually makes less power without knocking. At some point even faster than that it
will probably start to knock as well, but that doesn’t mean that the optimum timing is at
the point just before knocking.
The main reason an engine with two sparkplugs per cylinder can make more power is
because the mixture burns faster with two sparkplugs. If it burns faster we can use slower
timing, have less negative power and still get the mixtures burning properly by the time
the piston is at the top. An engine with the sparkplug at the centre of the combustion
chamber burns the mixture faster than the same engine with the sparkplug on the side. The
flame has a shorter path to travel from the centre of the combustion chamber.
So, if everything else is the same, the engine with a centre sparkplug will use slower
timing, have less negative power and make more power than the engine with the sparkplug
on the side. The engine with two sparkplugs will burn the fastest, need the slowest timing
and have the least negative power. It will make the most power.

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Libor12 píše:Není. Přechod na e85 u auta,které je provozováno původně na benzín,není otázkou "kouzelné krabičky" která natvrdo prodlouží vstřik třeba o 20% nebo ty "chytřejší" berou ještě informaci od LS a teploty motoru. Tak jako tak jsou to vyhozené peníze. Provoz na e85 je otázkou komplexního nalazení motoru,jak paliva tak předstihu. AFR 9:1 je údaj o stechiometrickem poměru zrovna tak jako u benzínu 14.7:1 kdy dochází k optimálnímu spalování. Provozovat jej muzes zrovna tak jako benzín všude mezi 9 a 20:1. Výhoda paliva jako takového je že má nižší teplotu hoření a je víc detonačně odolné. Zčásti způsobené nižší teplotou a zčásti OČ. Díky tomu ale taky o něco pomaleji hoří. Že to zvýší výkon po naliti do sériového auta je lež,která se šíří internetem jako vir a píší ji ti hlupáci co to dají do auta bez jakékoli úpravy. Skutečnost je taková,že potom co tam mají skutečně čistý e85 se jim zdvihne spotřeba,rozsvítí diagnostika motoru hlásící chudou směs,auto přestane startovat na první pokus,chod motoru je sice na volnoběh tišší ale to je tak vše,motor ztratí výkon,skube atd. Je to úplně ten samy případ kdy do auta které je přizpůsobene provozu na 95 nalijes 100. Pokud ecu neumí přizpůsobit předstih koledujes si o poškození motoru. 100oč samozřejmě déle hoří a pokud je nízká komprese dojde k tomu že hoří ještě ve chvíli otevření výfukových ventilu. To že po naliti 100oč paliva dojde ke zvýšení výkonu mohou tvrdit pouze Ti lidé co do vysokokompresního motoru (10:1 a výš) čemuž je samozřejmě přizpůsobeno lazení lili z důvodů neznalosti nebo úspory 95. U takovýchto motoru totiž natankování e85 skutečně může přinést nějaký efekt. E85 navíc při dobrém nalazení dokonce spotřebu při stejném výkonu sníží. Muzes si totiž dovolit ochudít směs a udělat více agresivní předstih jaký s benzínem bohužel ne kvůli nepřiměřenému nárůstu teploty egt.
Unichip - this is not a "magic box":)
This is a complete piggyback computer that allows you to adjust the fuel mixture, ignition, boost, control of the additional jets, etc. without interfering in the ECU.

The engine tuning with Unichip must have sufficient knowledge.
Our company is young, we still have an ugly site :) , but we have the knowledge, and our works talking about it.
I think just not nice to try to smear the first post mud at me, showing his awareness of the issue.
Call us - come we will try to explain and show everything in simple language. We do not promise miracles - we just do a job GOOD.

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Párek píše:Clie nebudu brat v potaz... taboo mohl bys sem dyztak napsat neco?? snad to zajima vic lidi nez jen par, ceny paliva stale rostou a rust budou... tvrdim ze nafta patri do kamen a plyn do zapalovace :-D takze jedina moznost pro me je E85 i s jeho budoucim rozmnozenim na cerpacky (doufam kdyz je to to BIOpalivo) a zatim nizkou cenou a prokazatelne vyssim vykonem...
spis me opravte jestli mam svoji teorii spravnou
- vetsi vstriky a pumpa (vic paliva)
- naladit soft aby si to ridil na 9:1 AFR
- svicky na LPG

o spotrebu mi nejde, jde mi o vykony... nehodlam tankovat drahy 100okt. benziny ktery stejne nejsou pravy 100oktany... jen N95 s E85
ECU looks at lambda sensor readings in "close loop" mode adjusts the fuel at the lambda value of 1.
If we make the mixture richer on E85 (ECU will then be considered that sheds much needed) will have a lambda value of 1.
The amount of fuel is regulated by MAF sensor.
I do so:
I am sending the MAF sensor signal through Unichip. Change this signal as if the size of the injectors by 30-40% larger, verified by AFR (each car is individually.)
If the turbo-boost engine i do the boost map.
Then do a full fuel map (in the range in "open loop").
Next is the ignition map.

PS
Sparks in the E85 must be warmer. Cause E85 burns longer, I'm doing a little less clearance. avoid Missfire.

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Taboo píše: Jak presne zvysujete dodavku paliva o 40% v pripade, ze vstriky pri maximalnich RPM a WOT jsou na 80% DC?
Such values ​​must be replace injectors :(
Taboo píše: Prosim, objasni, jak drivejsi zapalovani dava vice vykonu... Tohle mne velice zajima :lol: .
viewtopic.php?f=33&t=105886#p1900564" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=33&t=105886#p1900567" onclick="window.open(this.href);return false;
Taboo píše: Pokud posunes predstih zapalovani o -10 stupnu, tak detonace nebudou doslova u niceho :wink: . A ze by E85 nedetonoval je pro mne take novinkou :lol: ...
http://e85forum.com/about1210.html&sid= ... 9383adef46" onclick="window.open(this.href);return false;
Taboo píše: P.S.
Tyto doslova absurdni tvrzeni nejsou zrovna nejlepsi reklamou pro vasi firmu :wink: .
You rush to conclusions. Please read the reliable sources.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

a co nejdříve zkusit zvýšit tlak paliva než vyměnite vstřiky?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Libor12 píše:a co nejdříve zkusit zvýšit tlak paliva než vyměnite vstřiky?
Je li to mozne.

Obvykle vykonu vstrikovacu dost.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

jak si ten váš unichip poradí s rozdílným poměrem paliv? Ne vždy budu moct natankovat e85 a natankuji ba95. Poměr paliv bude třeba 60% e85 a 40%ba95? Upravený předstih bude na e85,palivo s větší náchylnosti k detonacim udělá potom co? Spoléháte na to že knock senzor sériové ecu ten předstih upraví?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

je unichip schopen využít flexfuel senzor a tomu přizpůsobit dávku paliva a předstih? Má vstup pro širokopásmovou lambda sondu? Pokud ne,je to pořád jen kouzelná krabička která modifikuje signál tovární ecu a při natankování jiného poměru paliva může vzniknout závažný problém..
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Libor12 píše:jak si ten váš unichip poradí s rozdílným poměrem paliv? Ne vždy budu moct natankovat e85 a natankuji ba95. Poměr paliv bude třeba 60% e85 a 40%ba95? Upravený předstih bude na e85,palivo s větší náchylnosti k detonacim udělá potom co? Spoléháte na to že knock senzor sériové ecu ten předstih upraví?
One of my cars is Renault Megan Trophy. In the summer i use E85.
If im dont have track-day
Refilling of 85-90% gasoline in E85 - use petrol map
Refilling of 85-90% E85 in gasoline - use ethanol map
The rest tweak the stock ECU
All ok. :)

Uživatelský avatar
Clie
Příspěvky: 97
Registrován: 22 led 2012 10:04
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Clie »

Libor12 píše:je unichip schopen využít flexfuel senzor a tomu přizpůsobit dávku paliva a předstih? Má vstup pro širokopásmovou lambda sondu? Pokud ne,je to pořád jen kouzelná krabička která modifikuje signál tovární ecu a při natankování jiného poměru paliva může vzniknout závažný problém..
Unichip includes the following features:
Boost mapping
Fuel mapping
Ignition mapping
Launch control
EGT control
Rev limiter
Datalogger
Honda V-TEC control
additional injection control
live map switching (5 maps)
shift light module
nitrous contol
aftermarket turbo control

Everything works well on diesel engines.
In principle it is possible to bind a parameter to another (limit (increase) the fuel supply at the given parameters, turn signal at a speed of 150 km / h :), etc. )

Ask what you want from your engine - we will consider how to implement it.

PS
I think will not be a big problem to plug the flexifuel sensor

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: E85 a s tim souvisejici "problemy"

Příspěvek od Libor12 »

takze tedy nic nového pod sluncem. Klasický piggy back jakých je na trhu "tuny" spoléhajících na kontrolní mechanismus sériové ecu. Děkuji,svoje motory si ladím i zničím sám. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“