Ventilová vůle

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
fafejta
Příspěvky: 45
Registrován: 27 dub 2009 17:50

Ventilová vůle

Příspěvek od fafejta »

Dobrý den.
Prosím Vás, dokázal by mi někdo vysvětlit proč se ventilová vůle teplem zvyšuje. Myslel jsem si, že se za studena (20°) nastavuje právě proto, aby při provozní teplotě (90°) právě byla vymezena, tedy minimální až nulová. Pro př. uvedu motor BMW M3 (litinový blok, Al hlava, atmosferický) s mech. zdviháky vůle za studena 0,26 - 0,35 mm a za tepla 0,31 - 0,40 mm.
Děkuji

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: Ventilová vůle

Příspěvek od Juraj »

M3 nema mechanicka zdvihatka.. 8) z toho plyne ze mas zdvihatka vyrobene... tady bych videl problem v rozdilnosti materialu s navaznosti na tepelnou zmenu :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“