názor na LPG?

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bolek
Příspěvky: 44
Registrován: 02 bře 2005 10:27
Bydliště: Hájovna

názor na LPG?

Příspěvek od Bolek »

jaký je jezdi t na LPG??? J ase toho trochu i bojim, protöže netusim co to může udělat doufam že nic?:? Abych třeba nebyl ... :idea:
Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW

Uživatelský avatar
Eva
Příspěvky: 398
Registrován: 10 led 2005 12:48
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Eva »

Těžko radit... někdo je pro, někdo zásadně proti...
v prvním autě, jsme jej měli.. Felicie 1,3 rok výroby 1995 (najeto 50000)... pořídili jsme si plyn a najeli jsme asi 50000 za rok .. pak prodali.. žádné problémy nebyly, jezdili jsme fakt skoro zadarmo..
do druhého auta jsme jej pořídili taky... Renault Megane 1,4, rok výroby 1997 (najeto 70000)... ten na něj jezdí doteď... taky vše OK...

já už pořídila twingo, ale tam jej nedám (jezdím málo a taky to má malou spotřebu.. není důvod)...a asi bych ani nechtěla...

jinak pořizovací cena u felicie byla 18000 a u megana 22000...

spotřeba se zvedla vždy asi o jeden litr... a na rychlosti to téměř poznat nebylo (menší zrychlení)..takže tak...

Uživatelský avatar
Bolek
Příspěvky: 44
Registrován: 02 bře 2005 10:27
Bydliště: Hájovna

Příspěvek od Bolek »

diky moc ja zatim taky slyšel samé klady. a hlavně každý řiká že se to vyplatí
Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW

Uživatelský avatar
Eva
Příspěvky: 398
Registrován: 10 led 2005 12:48
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Eva »

Bolek píše:diky moc ja zatim taky slyšel samé klady. a hlavně každý řiká že se to vyplatí
no vyplatit se nám to vyplatilo (jezdili jsme průměrně korunu za kilometr)... spíš bych raději, aby tu taky někdo řekl něco proti.. ať to máš i z jiné stránky... :wink:

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Příspěvek od Bulda »

nebrat je to nahovno mozna budes jezdit levnejs ale srovna se to za opravy musej se tam castejs menit veci v motoru fakt jeto nanic

Uživatelský avatar
Kolegáček
Příspěvky: 445
Registrován: 21 kvě 2004 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolegáček »

Na LPG jsem najel cca 150000 km během 2-3 let na Formanovy.
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet :)
CARTECH Tuning CENTRUM
www.cartechgroup.cz Vše co potřebujete pro váší káru

Alfa Romeo 155 Q4 :)
Škoda Octavia 1,9Tdi 4x4

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

záleží na tom, kolik najezdíš

a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik

pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.

sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.

jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.

Uživatelský avatar
Bolek
Příspěvky: 44
Registrován: 02 bře 2005 10:27
Bydliště: Hájovna

Příspěvek od Bolek »

tak ted to vypada, že plyn se skoro nevyplatí. Ja jsem se ptal protoze muj tatka si chce Lada Nivu do lesa a ona ta mrcha je na plyn tak zjisťuju jaký jsou výhody i nevýhody. Protože možná s tím budu mít tu čest i já. Vim jeto nic moc, ale pořád lepší než, než Shade 105... nebo ne?
Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Já myslím že u lady to není problém.Pokud už to tam je a funguje to,tak je to v pohodě.Spíš je problém kde si to nechat udělat když to v autě nemáš,s tím mám katastrofální zkušenost,toho debila bych zbil.

Uživatelský avatar
Bolek
Příspěvky: 44
Registrován: 02 bře 2005 10:27
Bydliště: Hájovna

Příspěvek od Bolek »

takže když to auto s tim jezdi v pohodě už delší dobu tak by se člověk nemusel bat že přestane být spolehlivý?
Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

no tak Niva, ta přežije vždycky všechno :D
kdybys k tomu chtěl vědět třeba víc, zkus tohle
http://www.offroadforum.unas.cz/phpBB2/index.php

Uživatelský avatar
Bolek
Příspěvky: 44
Registrován: 02 bře 2005 10:27
Bydliště: Hájovna

Příspěvek od Bolek »

NIVA to je tank... :D .Tak ja se tam kouknu. co nám kluci s teréňáka poradí! Díky za radu jdu to tam prozkounat...
Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW

Uživatelský avatar
V-Y-V-I
Příspěvky: 4274
Registrován: 10 zář 2004 14:43
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Y-V-I »

LPG je na pikaču,asopoň ve starších autech,ku*ví to motor :(
das Auto

Uživatelský avatar
Ray
Příspěvky: 25
Registrován: 22 srp 2005 00:09
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ray »

Kolegáček píše:Na LPG jsem najel cca 150000 km během 2-3 let na Formanovy.
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet :)
To myslíš vážně? Behěm 2-3 let jsi měnil 6x celej výfuk, 15x kabely ke svíčkám? To by mě zajímalo kolik jsi za komplet výfuky dal. Asi moc ne :D podle kvality

Já za 4 roky najel 100.000 km a za tu dobu jsem měnil výfuk komplet 2x, kabely ke svíčkám 2x Spotřeba v zimě je vyšší to je fakt ale 14 litrů to určitě ne... naměřil jsem 11 ale to bylo město. A v létě to bumbá 7-9 podle těžké nohy :) Co se týče oleje a svíček, to je běžná údržba, a také záleží jaké svíčky kupuješ. A hlavně jaké kabely kupuješ. Já jsem s LPG spokojenej, a hodněkrát si říkám, že nejsem tak bohatej abych mohl jezdit na benzín :D :D :D Také by mě zajímalo kolikrát si měnil mebrány plynu, a plynový filtry.

Uživatelský avatar
Ray
Příspěvky: 25
Registrován: 22 srp 2005 00:09
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ray »

V-Y-V-I píše:LPG je na pikaču,asopoň ve starších autech,ku*ví to motor :(
To bys nám o tom mohl něco povědět ne? Copak si měl s motorem? Líbí se mi takové hlášky :(

Uživatelský avatar
Ray
Příspěvky: 25
Registrován: 22 srp 2005 00:09
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ray »

Anonymous píše:záleží na tom, kolik najezdíš

a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik

pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.

sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.

jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.
Správně, člověk kterému jde o maximální výkon auta si nebude montovat alternativní pohon LPG. Tady jde o spotřebu. Dlohodobé a dálkové jízdy kde se LPG vyplatí.

Jak si to myslel stím, že karburátor je pro plyn překážkou, chtěl bych abys nám to trochu víc vysvětlil, předem díky.

Uživatelský avatar
Ray
Příspěvky: 25
Registrován: 22 srp 2005 00:09
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: názor na LPG?

Příspěvek od Ray »

Bolek píše:jaký je jezdi t na LPG??? J ase toho trochu i bojim, protöže netusim co to může udělat doufam že nic?:? Abych třeba nebyl ... :idea:
Jízda na LPG je stejná jako na benzín, je tam asi 5% pokles výkonu ale pouze při vyšším zatížení vozidla (přeprava více osob, náklad). Jinak je to neznatelný rozdíl. Rozdíl je také při akceleraci, při rozjezdu je malá, řekl bych půlvteřinová prodleva narozdíl u benzínu. To, že dneska tankuješ litr benzínu pomalu za 30kč a litr plynu za 13,50kč, mluví za vše.
Opravdu má LPG vyšší spotřebu než benzín, ale opět to není o moc, řádově o 1-2 litry na 100km. Tím vidím úsporu 1kč na kilometr za jízdu na LPG oproti jízdě na benzín který přibližně vyjde na 2kč na kilometru. Tudíš když si pořídíš třeba LPG za 15tis Kč investice se ti vrátí po ujetí 15tis. kilometrů.

Druhá stránka je bezpečnost. Zde se klade důraz na plánované a pravidelné kontroly LPG systému na těsnost či únik LPG. To se provádí většinou po ujetí 15tis kilometrů nebo po roce.

V případě nehody může plynová (bomba) nádrž explodovat. Ale to jen v případě že bylo vozidlo natolik zmačkané až k nepoznání. Čelní náraz ve vysoké rychlosti s plynovou bombou nic neudělá, nádrž má svuj vlastní rám, ve kterém je zasazená. Nádrž má bezpečnostní ventil, je plněná z 80% kvůli rozpínání plynu v letních obdobích. Bezpečnostní ventil uzavře přívod plynu v případě 80% naplnění nádrže.

Věř nebo ne ale staly se mi už 2 nehody s mým autem a s LPG se nic nestalo. A jezdím dále.

Mohu říci že jízda autem na LPG je bezpečná. Když dojde k opravdu vážné nehodě, následky jsou téměř stejné.

Jsou tu 2 nevýhody, a to že auto s LPG nemůže parkovat v uzavřených prostorách. (podzemní garáže) ovšemže z bezpečnostních důvodů. A druhá nevýhoda je ta,že plynová bomba zabere polovinu kufru, i když se už nabízejí plynové bomby do prostoru rezervy.

Pravidelná údržba LPG systému jen prospěje. Občas je dobré přepnout na benzín "jednou za měsíc". Dále je dobré se vyhýbat neznámým čerpacím stanicím které nabízejí LPG. Já osobně tankuju LPG od dodavatele KRALUPOL a jsem stím spokojen a je podle mě nejlepší. Může docházet u jiných k zanášení a posléze k ucpání plynové bomby nebo potrubí. A to nepřeju nikomu to čištění. Osobně jsem ji čistil a není to legrace, ale to byli začátky s nabídkami levných plynů. Mám s LPG hodně poznatků a i zážitků ale to snad jen pro ty kteří o to projeví zájem....

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

kdyz mas plyn tak se ti vevejfuku daleko vice srazi voda nez v benzinu kamos ma zigula a ten meni celý fejfuk jednou do roka

Mafox

Příspěvek od Mafox »

Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

podívej se sem

http://www.neptun-harfa.cz/lpg_08.htm

ceny tam máš taky od 10 600,- do 14 000,-
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejv »

Mafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
týdně 80 km? to se ti vyplatí jen v případě že budeš mít montáž ofic pod 3tis kč, jinak rozhodně ne. co najezdíš ty za týden já najedu za den 8) takže mě neodradí ani investice 12500kč. propočítával sem na kolik to vyjde, u služebáku na plyn jezdim za 70h na km, když jedu se shade na benz. tak jedu za 8kč na km a to je kua rozdíl!!!
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
Ray
Příspěvky: 25
Registrován: 22 srp 2005 00:09
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ray »

Dejv píše:
Mafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
týdně 80 km? to se ti vyplatí jen v případě že budeš mít montáž ofic pod 3tis kč, jinak rozhodně ne. co najezdíš ty za týden já najedu za den 8) takže mě neodradí ani investice 12500kč. propočítával sem na kolik to vyjde, u služebáku na plyn jezdim za 70h na km, když jedu se shade na benz. tak jedu za 8kč na km a to je kua rozdíl!!!
"a to je kua rozdíl!!!" :D

Uživatelský avatar
Ray
Příspěvky: 25
Registrován: 22 srp 2005 00:09
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ray »

Mafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.
No, to záleží na tom kolik najezdíš, jestli jezdíš 80km týdně, tak to bych raději jezdil na kole :D

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

ve firme mame jiz 6 auto na LPG a pokud ozelis dynamiku zrychleni tak je to velmi vyhodna volba....pokud by jsi mel nejake dotazy staci napsat....
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
galaher
Příspěvky: 19
Registrován: 06 kvě 2005 06:12
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od galaher »

Měl jsem už 5 aut na Lpg a nemohl jsem si stěžovat,až na to poslední,ale to je chybou předchozího majitele.Pokud jde o spotřebu tak jsem se na Feldě 1.3 vlezl na 8 l/100km sic na výkonu to bylo znát.Jela jak chcíplina.Mám ted Feldu 1.6 Mpi a na výkonu se nezdá že strácí.Jistě je tam nějaké procento snížení.Předchozí Feldu 1.6 Mpi jsem měl také na Lpg,ale tam byl namontován Chip na motoru a ta jela na 8) .Sic mě nejde o rychlost,ale o spotřebu.Najezdím ročně kolem 30 000 km.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

LPG je vyhodny vzhledem k financim ale taky vic zere nez benzin pak to auto a musi se casto jezdit na kontroly

Uživatelský avatar
Lexicek
Příspěvky: 567
Registrován: 28 čer 2004 03:39
Bydliště: popelnice

Příspěvek od Lexicek »

to jsem psal ja
Z kopce jede každý auto

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“