
názor na LPG?
Moderátor: Idaho
názor na LPG?
jaký je jezdi t na LPG??? J ase toho trochu i bojim, protöže netusim co to může udělat doufam že nic?:? Abych třeba nebyl ... 

Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW
Těžko radit... někdo je pro, někdo zásadně proti...
v prvním autě, jsme jej měli.. Felicie 1,3 rok výroby 1995 (najeto 50000)... pořídili jsme si plyn a najeli jsme asi 50000 za rok .. pak prodali.. žádné problémy nebyly, jezdili jsme fakt skoro zadarmo..
do druhého auta jsme jej pořídili taky... Renault Megane 1,4, rok výroby 1997 (najeto 70000)... ten na něj jezdí doteď... taky vše OK...
já už pořídila twingo, ale tam jej nedám (jezdím málo a taky to má malou spotřebu.. není důvod)...a asi bych ani nechtěla...
jinak pořizovací cena u felicie byla 18000 a u megana 22000...
spotřeba se zvedla vždy asi o jeden litr... a na rychlosti to téměř poznat nebylo (menší zrychlení)..takže tak...
v prvním autě, jsme jej měli.. Felicie 1,3 rok výroby 1995 (najeto 50000)... pořídili jsme si plyn a najeli jsme asi 50000 za rok .. pak prodali.. žádné problémy nebyly, jezdili jsme fakt skoro zadarmo..
do druhého auta jsme jej pořídili taky... Renault Megane 1,4, rok výroby 1997 (najeto 70000)... ten na něj jezdí doteď... taky vše OK...
já už pořídila twingo, ale tam jej nedám (jezdím málo a taky to má malou spotřebu.. není důvod)...a asi bych ani nechtěla...
jinak pořizovací cena u felicie byla 18000 a u megana 22000...
spotřeba se zvedla vždy asi o jeden litr... a na rychlosti to téměř poznat nebylo (menší zrychlení)..takže tak...
Na LPG jsem najel cca 150000 km během 2-3 let na Formanovy.
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet

CARTECH Tuning CENTRUM
www.cartechgroup.cz Vše co potřebujete pro váší káru
Alfa Romeo 155 Q4
Škoda Octavia 1,9Tdi 4x4
www.cartechgroup.cz Vše co potřebujete pro váší káru
Alfa Romeo 155 Q4

Škoda Octavia 1,9Tdi 4x4
záleží na tom, kolik najezdíš
a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik
pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.
sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.
jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.
a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik
pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.
sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.
jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.
tak ted to vypada, že plyn se skoro nevyplatí. Ja jsem se ptal protoze muj tatka si chce Lada Nivu do lesa a ona ta mrcha je na plyn tak zjisťuju jaký jsou výhody i nevýhody. Protože možná s tím budu mít tu čest i já. Vim jeto nic moc, ale pořád lepší než, než Shade 105... nebo ne?
Mazda 323F 1.8 16V DOHC 94KW
no tak Niva, ta přežije vždycky všechno
kdybys k tomu chtěl vědět třeba víc, zkus tohle
http://www.offroadforum.unas.cz/phpBB2/index.php

kdybys k tomu chtěl vědět třeba víc, zkus tohle
http://www.offroadforum.unas.cz/phpBB2/index.php
To myslíš vážně? Behěm 2-3 let jsi měnil 6x celej výfuk, 15x kabely ke svíčkám? To by mě zajímalo kolik jsi za komplet výfuky dal. Asi moc neKolegáček píše:Na LPG jsem najel cca 150000 km během 2-3 let na Formanovy.
Netušim jestli ty opravy byly díky lpg ale dělal jsem za tu dobu 3 x hlava motoru , 1 x karbec , Jinak běžná udržba 6x celej vejfuk , kabely ke svíčkám nepočítám cca 15 x , svíčky každejch 10000 km , oleje taky po 10000,
V zimě spotřeba cca 14 litru LPG , v létě cca 10 litru .
Nevym ale už bych to do auta nechtěl ( prej do subaru dělaj nějakej novej systém tak ten asi jo ) lepší je dehet

Já za 4 roky najel 100.000 km a za tu dobu jsem měnil výfuk komplet 2x, kabely ke svíčkám 2x Spotřeba v zimě je vyšší to je fakt ale 14 litrů to určitě ne... naměřil jsem 11 ale to bylo město. A v létě to bumbá 7-9 podle těžké nohy




Správně, člověk kterému jde o maximální výkon auta si nebude montovat alternativní pohon LPG. Tady jde o spotřebu. Dlohodobé a dálkové jízdy kde se LPG vyplatí.Anonymous píše:záleží na tom, kolik najezdíš
a jaký máš auto, jestli karburátor nebo vstřik
pokles výkonu je u všech systému mimo sekvenčního vstřiku ( v podstatě MPI )
protože karburátor je pro plyn vlastně překážkou a jednobodový vstřik je vlastně krok zpět - u aut MPI.
sekvenční je výrazně dražší, ale máš tam vstřik pro každý válec, a plyn má přes 100okt, takže ten pokles už tam neni.
jediné, kdy se projeví zvýšená spotřeba, je když to auto opravdu vytáčíš, tam stoupá víc než na benzín.
Jak si to myslel stím, že karburátor je pro plyn překážkou, chtěl bych abys nám to trochu víc vysvětlil, předem díky.
Re: názor na LPG?
Jízda na LPG je stejná jako na benzín, je tam asi 5% pokles výkonu ale pouze při vyšším zatížení vozidla (přeprava více osob, náklad). Jinak je to neznatelný rozdíl. Rozdíl je také při akceleraci, při rozjezdu je malá, řekl bych půlvteřinová prodleva narozdíl u benzínu. To, že dneska tankuješ litr benzínu pomalu za 30kč a litr plynu za 13,50kč, mluví za vše.Bolek píše:jaký je jezdi t na LPG??? J ase toho trochu i bojim, protöže netusim co to může udělat doufam že nic?:? Abych třeba nebyl ...
Opravdu má LPG vyšší spotřebu než benzín, ale opět to není o moc, řádově o 1-2 litry na 100km. Tím vidím úsporu 1kč na kilometr za jízdu na LPG oproti jízdě na benzín který přibližně vyjde na 2kč na kilometru. Tudíš když si pořídíš třeba LPG za 15tis Kč investice se ti vrátí po ujetí 15tis. kilometrů.
Druhá stránka je bezpečnost. Zde se klade důraz na plánované a pravidelné kontroly LPG systému na těsnost či únik LPG. To se provádí většinou po ujetí 15tis kilometrů nebo po roce.
V případě nehody může plynová (bomba) nádrž explodovat. Ale to jen v případě že bylo vozidlo natolik zmačkané až k nepoznání. Čelní náraz ve vysoké rychlosti s plynovou bombou nic neudělá, nádrž má svuj vlastní rám, ve kterém je zasazená. Nádrž má bezpečnostní ventil, je plněná z 80% kvůli rozpínání plynu v letních obdobích. Bezpečnostní ventil uzavře přívod plynu v případě 80% naplnění nádrže.
Věř nebo ne ale staly se mi už 2 nehody s mým autem a s LPG se nic nestalo. A jezdím dále.
Mohu říci že jízda autem na LPG je bezpečná. Když dojde k opravdu vážné nehodě, následky jsou téměř stejné.
Jsou tu 2 nevýhody, a to že auto s LPG nemůže parkovat v uzavřených prostorách. (podzemní garáže) ovšemže z bezpečnostních důvodů. A druhá nevýhoda je ta,že plynová bomba zabere polovinu kufru, i když se už nabízejí plynové bomby do prostoru rezervy.
Pravidelná údržba LPG systému jen prospěje. Občas je dobré přepnout na benzín "jednou za měsíc". Dále je dobré se vyhýbat neznámým čerpacím stanicím které nabízejí LPG. Já osobně tankuju LPG od dodavatele KRALUPOL a jsem stím spokojen a je podle mě nejlepší. Může docházet u jiných k zanášení a posléze k ucpání plynové bomby nebo potrubí. A to nepřeju nikomu to čištění. Osobně jsem ji čistil a není to legrace, ale to byli začátky s nabídkami levných plynů. Mám s LPG hodně poznatků a i zážitků ale to snad jen pro ty kteří o to projeví zájem....
týdně 80 km? to se ti vyplatí jen v případě že budeš mít montáž ofic pod 3tis kč, jinak rozhodně ne. co najezdíš ty za týden já najedu za denMafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.

.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej
Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!
"a to je kua rozdíl!!!"Dejv píše:týdně 80 km? to se ti vyplatí jen v případě že budeš mít montáž ofic pod 3tis kč, jinak rozhodně ne. co najezdíš ty za týden já najedu za denMafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.takže mě neodradí ani investice 12500kč. propočítával sem na kolik to vyjde, u služebáku na plyn jezdim za 70h na km, když jedu se shade na benz. tak jedu za 8kč na km a to je kua rozdíl!!!

No, to záleží na tom kolik najezdíš, jestli jezdíš 80km týdně, tak to bych raději jezdil na koleMafox píše:Myslíte že se ještě vyplatí předělávat Favorit 136LX, najeto cca 150k, ale motoricky v dobrém stavu akorát hnije kastle. Jak se ceny pohybují u Fa? Tydne ujedu tak 80Km ale s plynem bych se asi na 100 dostal.

Měl jsem už 5 aut na Lpg a nemohl jsem si stěžovat,až na to poslední,ale to je chybou předchozího majitele.Pokud jde o spotřebu tak jsem se na Feldě 1.3 vlezl na 8 l/100km sic na výkonu to bylo znát.Jela jak chcíplina.Mám ted Feldu 1.6 Mpi a na výkonu se nezdá že strácí.Jistě je tam nějaké procento snížení.Předchozí Feldu 1.6 Mpi jsem měl také na Lpg,ale tam byl namontován Chip na motoru a ta jela na
.Sic mě nejde o rychlost,ale o spotřebu.Najezdím ročně kolem 30 000 km.
