MarauderZ28 píše:tak nevím jak u japan auta ale 10w-40 do převodovky určitě nepatří ...
Máro budu oponovat, pokud si otevřeš manuál a koukneš se co doporučuje výrobce ( Honda ) je tam jasně naspáno 10W-40i v převodovce, dost jsem to nepobíral a šel po tom, udělal i pár svých pokusů, pokecal na pár forech a udělal jsem si svůj závěr..
Samozřejmě je lepší dávat tam převodák, ale v případě že vozidlo bylo servisováno tak, že tam majitel lil po 150tis km to co je předepsáno a nový majitel tam v yápalu nadějě že autu pomůže když tam dá to nejlepší naleje do převodovky převodový olej dochází k tomu že se po pár tisících kilometrech začnou rapidně oývat synchrony a není záchany..
Ovšem v případě opačném, že celou dobz byl dáván převodový olej a po xdesírtek tisícu km se nalej e 10w-40 jak doporučuje Honda, nic se neděje a je to v pohodě..
Rakže pokud to shrnu, pokud víš co tam bylo celou dobu dáváno amáš jistotu že to byl převodový olej ( pozor ne jen poslední výměna , ale delší dobu - pokud máš servisku ) dej tam převodák, pokud si nejsi jistej dej tam 10W-40 nic nezkazíš..
BTW ještě cd7 co končila výrobou v 1997 má doporučeno do motoru stejnej olej jako v převodovce - 10W40.
Nechi se hádat, sám sjem si těmyto pokusy odkurvil dvě převodovky ( resp. synchrony ) navíc nemám tolik zkušeností abych si sám řekl co tam dát, a proto vždy dávám to co doporučuje výrobce.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz