ostra vacka ze seriove - kde?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od NeviM »

Pac na svoje auto asi tezko sezenu ostrou vacku, tak premslim kde by mi ji "nabrousili"... nevite o necem nekde ve strednich cechach nebo v praglu? a to se pak asi musi zakalit zejo? a kolik by to tak radove stalo?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Vega
Příspěvky: 100
Registrován: 03 říj 2005 21:46
Bydliště: Písek

Příspěvek od Vega »

Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu. :wink:
Obrázek

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od Bulda »

taky by se to hodilo a mozna by to bylo levnejsi nez origo

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od MarauderZ28 »

nic se nekalí ale nitriduje nebo cementuje pokud se tohle neudělá tak Ti takhle uzpravená vačka z vačky sériový taky může pěkně posrat celej motor
druhá věc je tak že není možno ze sériový udělat libovolnou ostrou má to nějaký svoje možnosti, osobně bych do tohohle rozhodně nešel ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

Vega píše:Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu. :wink:
proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od NeviM »

MarauderZ28 píše:nic se nekalí ale nitriduje nebo cementuje pokud se tohle neudělá tak Ti takhle uzpravená vačka z vačky sériový taky může pěkně posrat celej motor
druhá věc je tak že není možno ze sériový udělat libovolnou ostrou má to nějaký svoje možnosti, osobně bych do tohohle rozhodně nešel ...
takze predpokladam ze ty bys to vyresil tak ze bys nekde sehnal tu vacku... ale ja vubec nevim kde.. nevis o necem nahodou?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ostrá vačka je vlastně tupá, myšleno má tupější úhel a proto dřív otvírá a později zavírá
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od NeviM »

honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
e-e mam jenom 12palec:) takze cenovka od 7500 :twisted: ty 24 se davali do safrana az nekdy myslim v 99 roce a jenom s automatem :( uz sem premejslel ze bych ten motor nekde zkusil splasit, ale je jich hrozne malo, takze sem si rekl ze na to seru a radsi si usetrim na biturbo :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

NeviM píše:
Vega píše:Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu. :wink:
proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od monty01 »

honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Jsou s nima ověřený zkušenosti ? nerad bych čistil motor od vytrhanýho matrošu :nono:
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od MarauderZ28 »

monty01 píše:
honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Jsou s nima ověřený zkušenosti ? nerad bych čistil motor od vytrhanýho matrošu :nono:
jestli se stane že se vytrhanej matroš dostane do motoru už nic čistit nebudeš, tomu věř :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

monty01 píše:
NeviM píše:
Vega píše:Mam dojem, ze ostra vacka je vlastne tupejsi. Opravte me nekdo jestli se pletu. :wink:
proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
hele to vůbec není pravidlo, jsou vačky co maj tvar jak hruška místo tvaru mandle (je fakt že netuším její výhody) třeba LT-1 motor má odvalovací zdvihátka a ta vačka je pohledem "ostřejší" jak L98 ale přitom ostrost je stejná ta má jen tyčky ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Vega
Příspěvky: 100
Registrován: 03 říj 2005 21:46
Bydliště: Písek

Příspěvek od Vega »

MarauderZ28 píše:
monty01 píše:
NeviM píše: proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
hele to vůbec není pravidlo, jsou vačky co maj tvar jak hruška místo tvaru mandle (je fakt že netuším její výhody) třeba LT-1 motor má odvalovací zdvihátka a ta vačka je pohledem "ostřejší" jak L98 ale přitom ostrost je stejná ta má jen tyčky ...
No kazdopadne vyraz "ostra" neznamena ze je tvarem ostrejsi. Mel jsem za to, ze ostra vacka je vlastne tupejsi kvuli drivejsimu otevirani a pozdejsimu zavirani, jak uz se tu psalo.
Obrázek

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

monty01 píše:
honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
Jsou s nima ověřený zkušenosti ? nerad bych čistil motor od vytrhanýho matrošu :nono:
myslím si že pan Albrecht ví codělá... jeho motory v motorsportu fungujou na výbornou (můj ještě díky elektronice nevím jak na tom je točím do 4000...)

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od Lander »

Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají :-))) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od NeviM »

Lander píše:Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají :-))) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.

Lander
a kolik to stalo? to mas 16V - dve hridele?
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

NeviM píše:
Lander píše:Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají :-))) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.

Lander
a kolik to stalo? to mas 16V - dve hridele?
no cena je cekem individualni ale kolem 10 to bude....

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

a vysvetlite mi nekdo prosim ty stupne? :oops: zdvih chapu :D
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

stupne treba 230°a nebo 290° je uhel oterveni ventilu v uhlu otoceni klikoveho hridele.. tj ventil je otevrenej po otáčku o 230° na klikovým hřídeli

ještě důležitej parametr je doba plnýho zdvihu ventilu , která se u lepších vaček pohybuje přes 100° u seriovejch to je do ty 100 a o hodně míň....

doba otevření se dá snadno spočítat tak, že k hodnotě 180°přičteš časování ventilů (tj SO a SZ, nebo VO a VZ ( S- sání, V výfuk , O - otevírá Z zavírá , vše bráno horní úvrati pístu - HU)

příklad

mam motor s časováním sacích ventilú SO 35° před HÚ a SZ 80°po HŮ
a na výfuku VO 75° před HŮ a VZ 20° po HŮ

z toho plyne že úhel otevření sacích ventilů je :35+80+180=295°
a výfukových ventilů:75+20+180=275°

ještě dodám že časování a úhel otevření v rozmezí několika ° se dá doladit nastavením ventilových vůlí (když je vůle větší , úhel je menší.. a naopak..)

do běžnýho provozu je toto časování a úhel vaček nevhodný (no sám mám 300/290 a volnoběh 200ot/min..ale ročen se s tím autem najede 1500-2000km) doporučuju pokud s tím chceš denně jezdit max 280, optimálně 260-270° vačky.. tam by neměl bejt problém je i přebropusit...
Naposledy upravil(a) honza 2.0 16v dne 10 kvě 2006 18:00, celkem upraveno 1 x.

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od Lander »

honza 2.0 16v píše:
NeviM píše:
Lander píše:Já mám teďka vačky od Albrechta ve svém Suzuki Swift Kit Car. Přebrus ze sériových vaček na 236 stupňů, 7,5mm zdvihu na 290 stupňů, 9,5mm. Vypadáto, že fungují jak mají :-))) Motor točí jak šílený až do omezovače 8600.

Lander
a kolik to stalo? to mas 16V - dve hridele?
no cena je cekem individualni ale kolem 10 to bude....
No konkrétní cenu bych tu nerad psal. Jak je tu napsané, je to individuální, otázka jednání a kontaktů mezi různými firmami o podpoře mého závodění.

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

aha, dik za vycerpavajici odpoved:)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

monty01
Příspěvky: 122
Registrován: 07 led 2006 20:03

Příspěvek od monty01 »

MarauderZ28 píše:
monty01 píše:
NeviM píše: proc tupejsi? ja bych rekl ze je ostrejsi proto aby se rychlejc otviraly a zaviraly ventily ne?
ne je tupější -ventily se dřív otevírají a dýl zavírají + mívá větší zdvih = více směsi nasáté do válců
hele to vůbec není pravidlo, jsou vačky co maj tvar jak hruška místo tvaru mandle (je fakt že netuším její výhody) třeba LT-1 motor má odvalovací zdvihátka a ta vačka je pohledem "ostřejší" jak L98 ale přitom ostrost je stejná ta má jen tyčky ...
to jsou zas ti amerikánci ne?furt musej mít něco extra :wink: no vážně ,odvalovací zdvihátko si dokážu představit ,ale není mi jasný jakým způsobem by umožňovalo měnit profil vačky -to by muselo být excentrický,ale jak by se zase zaručil náběh na správnou hranu? to se mi nezdá,excentry jsem viděl jen pro seřízení vůle ventilů,místo šroubků.No já videl vačku která měla náběžnou hranu pozvolnou a úběžnou prudkou -z jakýho důvodu netuším,snad pro zamezení přepouštění směsi zpátky ? zmenšení překrytí ventilů?
K tomu čištění motoru -je mi jasný co se stane,když se vydřou ,myslel jsem čištění při go motoru,už jsem to párkrát zažil a :mad: :nono: ,člověk má pořád obavy jestli někde v kanálu něco nezůstalo nebo někde něco nepřehlíd :?:
nejde? divný slovo,co vlastně znamená?

Honda Prelude 3G

Uživatelský avatar
vodnik
Příspěvky: 281
Registrován: 23 bře 2004 16:59
Bydliště: Sedčice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vodnik »


Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

Napište nám udale o Vašem voze a zašleme Vám přesnou cenovou kalkulaci včetně udajů o zvíšení výkonu. Též je možno objednat novou již upravenou hřídel .

a že uměj česky v tom cartechgroupu, jedna věta a 4 hrubky, pochopím na cheatu nebo na foru, ale na prezentaci firmy to už je síla
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od Bulda »

honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
tak sem tam napsal a poslali mi ze jim mam zavolat :?

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: ostra vacka ze seriove - kde?

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Bulda píše:
honza 2.0 16v píše:www.albrechtmotorsport.cz

vyrábí vačky jak z celýho matroše (pokud jsou požadavky zákazníka mimo možnosti seriovejch vaček , tj malá základní kružnice, malej zdvih, časování atd..) tak i přebrušuje.. pak vačky podstoupěj nitridaci...

pokud to máš na 6vál co má 24 palců (rozuměj 24 ventilů- co ventil to palec..) tak počítej s cenovkou kolem 15000 a výše..........
tak sem tam napsal a poslali mi ze jim mam zavolat :?
no oni nemaj taky čas vysedávat celej den někde u compu a psát sáhodlouhý referáty....., ale celej den sou ve 3-4lidech na dílně a ještě když do toho otravuju já s mejma pakárnama jako je předělání palivovýho systému atd....:lol: , přitom honěj různý termíny dokončení motoru jelikož toho maj chlapi opravdu hodně

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“