Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
Nazdárek fšici, mám pár nevyřešených otázek, tak prosím zkuste poradit. Forum jsem pročet, tak mě na to neodkazujte. Protože na tu limuzinku je asi problém sehnat něco "performance", tak se obracím na vás.
Tlumiče - jaký vybrat? KYB GR-2, Bilstein TC, Tokico HP nebo Koni Special? Jiný verze od těchto výrobců jsem nenašel. Chtěl bych něco s tužší útlumovou charakteristikou než origoš. Nebo by jste doporučili úplně jinou značku? Pokud bych se rozhodl pro snížení, max. o 3,5cm tak by byly které nejvhodnější. Pružiny asi Eibachy nebo H&R. Pro snížení nejsem zcela rozhodlej, protože auto není pouze na srazy a taky podélný nosníky na povozku mezi nápravama se mi už fčil zdaj dost nízko. Tak váhám. Tokico nabízí i kit s pružinama. Nikde jsem se nedočet o jaké pružiny se jedná, klasické nebo snížené. Dál mě zarazilo, že Koni má pro roky 92-96 jedny tlumiče a Bilstein, KYB a Tokico maj jeden typ pro 92-94 a jiný typ pro roky 94-96. Bo je pro mě anglina španělská vesnice, tak mi přeložte co znamená "exc. sealed strut". Nemáte někdo reference na D2 racing sport http://www.d2racingsport.co.uk/products ... index.html . To je snad jediný opravdu tuning díl pro naše odpružení.
Brzdy - mám v plánu předek předělat na dvoupísty s kotoučema D275mm. Já mám malý brzdy, kotouč D255mm pro kola 14". Ty mám pouze na zimu. Jinak od letoška jezdím na 17". Musel bych kromě třmenů, kotoučů, krycích plechů za kotoučema a samozřejmě zimních kol na 15" měnit i nějaké další věci?
Motor - co udělat pro napumpování nových koníků. Rád bych vyměnil komplet výfuk. Nechci moc přidávat na hlasitosti, pouze víc do hlubších tónů. Svody 4-2-1, sportovní kat asi střeďák a moc by se mi líbil na konci duplex. Neubere mi však nějaký těžce nalezený hřebečky? Jen kde ty svody sehnat, neumíte někdo. Nemá 2,2L 5S-FE stejný blok a hlavu jako 2,0L 3S-FE? V čem je potom rozdíl mezi verzema 3S-FE a 3S-GE? Jde hlava z GE na FE jednoduše přehodit a jaký by byly nutný další úpravy? Pokud je blok 3S a 5S stejný, nešlo by vyrobit hybrit a předělat na 2,2L 5S-GE s hlavou z 3S-GE?
Doufám, že jste se příspěvkem prokousali a nezapoměli co bylo na začátku.
Předběžně díky.
Tlumiče - jaký vybrat? KYB GR-2, Bilstein TC, Tokico HP nebo Koni Special? Jiný verze od těchto výrobců jsem nenašel. Chtěl bych něco s tužší útlumovou charakteristikou než origoš. Nebo by jste doporučili úplně jinou značku? Pokud bych se rozhodl pro snížení, max. o 3,5cm tak by byly které nejvhodnější. Pružiny asi Eibachy nebo H&R. Pro snížení nejsem zcela rozhodlej, protože auto není pouze na srazy a taky podélný nosníky na povozku mezi nápravama se mi už fčil zdaj dost nízko. Tak váhám. Tokico nabízí i kit s pružinama. Nikde jsem se nedočet o jaké pružiny se jedná, klasické nebo snížené. Dál mě zarazilo, že Koni má pro roky 92-96 jedny tlumiče a Bilstein, KYB a Tokico maj jeden typ pro 92-94 a jiný typ pro roky 94-96. Bo je pro mě anglina španělská vesnice, tak mi přeložte co znamená "exc. sealed strut". Nemáte někdo reference na D2 racing sport http://www.d2racingsport.co.uk/products ... index.html . To je snad jediný opravdu tuning díl pro naše odpružení.
Brzdy - mám v plánu předek předělat na dvoupísty s kotoučema D275mm. Já mám malý brzdy, kotouč D255mm pro kola 14". Ty mám pouze na zimu. Jinak od letoška jezdím na 17". Musel bych kromě třmenů, kotoučů, krycích plechů za kotoučema a samozřejmě zimních kol na 15" měnit i nějaké další věci?
Motor - co udělat pro napumpování nových koníků. Rád bych vyměnil komplet výfuk. Nechci moc přidávat na hlasitosti, pouze víc do hlubších tónů. Svody 4-2-1, sportovní kat asi střeďák a moc by se mi líbil na konci duplex. Neubere mi však nějaký těžce nalezený hřebečky? Jen kde ty svody sehnat, neumíte někdo. Nemá 2,2L 5S-FE stejný blok a hlavu jako 2,0L 3S-FE? V čem je potom rozdíl mezi verzema 3S-FE a 3S-GE? Jde hlava z GE na FE jednoduše přehodit a jaký by byly nutný další úpravy? Pokud je blok 3S a 5S stejný, nešlo by vyrobit hybrit a předělat na 2,2L 5S-GE s hlavou z 3S-GE?
Doufám, že jste se příspěvkem prokousali a nezapoměli co bylo na začátku.
Předběžně díky.
S Camry na věky
Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
Camry2,2 píše:Nazdárek fšici, mám pár nevyřešených otázek, tak prosím zkuste poradit. Forum jsem pročet, tak mě na to neodkazujte. Protože na tu limuzinku je asi problém sehnat něco "performance", tak se obracím na vás.
Tlumiče - jaký vybrat? KYB GR-2, Bilstein TC, Tokico HP nebo Koni Special? Jiný verze od těchto výrobců jsem nenašel. Chtěl bych něco s tužší útlumovou charakteristikou než origoš. Nebo by jste doporučili úplně jinou značku? Pokud bych se rozhodl pro snížení, max. o 3,5cm tak by byly které nejvhodnější. Pružiny asi Eibachy nebo H&R. Pro snížení nejsem zcela rozhodlej, protože auto není pouze na srazy a taky podélný nosníky na povozku mezi nápravama se mi už fčil zdaj dost nízko. Tak váhám. Tokico nabízí i kit s pružinama. Nikde jsem se nedočet o jaké pružiny se jedná, klasické nebo snížené. Dál mě zarazilo, že Koni má pro roky 92-96 jedny tlumiče a Bilstein, KYB a Tokico maj jeden typ pro 92-94 a jiný typ pro roky 94-96. Bo je pro mě anglina španělská vesnice, tak mi přeložte co znamená "exc. sealed strut". Nemáte někdo reference na D2 racing sport http://www.d2racingsport.co.uk/products ... index.html . To je snad jediný opravdu tuning díl pro naše odpružení.
Brzdy - mám v plánu předek předělat na dvoupísty s kotoučema D275mm. Já mám malý brzdy, kotouč D255mm pro kola 14". Ty mám pouze na zimu. Jinak od letoška jezdím na 17". Musel bych kromě třmenů, kotoučů, krycích plechů za kotoučema a samozřejmě zimních kol na 15" měnit i nějaké další věci?
Motor - co udělat pro napumpování nových koníků. Rád bych vyměnil komplet výfuk. Nechci moc přidávat na hlasitosti, pouze víc do hlubších tónů. Svody 4-2-1, sportovní kat asi střeďák a moc by se mi líbil na konci duplex. Neubere mi však nějaký těžce nalezený hřebečky? Jen kde ty svody sehnat, neumíte někdo. Nemá 2,2L 5S-FE stejný blok a hlavu jako 2,0L 3S-FE? V čem je potom rozdíl mezi verzema 3S-FE a 3S-GE? Jde hlava z GE na FE jednoduše přehodit a jaký by byly nutný další úpravy? Pokud je blok 3S a 5S stejný, nešlo by vyrobit hybrit a předělat na 2,2L 5S-GE s hlavou z 3S-GE?
Doufám, že jste se příspěvkem prokousali a nezapoměli co bylo na začátku.
Předběžně díky.
na tuning motoru zapomen.5S-FE je motor k "nicemu" na nejaky upravy...3s-GE na NA aspon za neco stoji ale tenhle motor se daval hlavne do usa verzi celic a MR2..takze dily hledej tam napriklad svody atd..tady nic moc nesezenes...vyfuk ti prida tak 5 koni a to mozna prehanim...jestli chces vykon tak tam dej bud posledni generaci 3s-ge nebo 3s-gte
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Šel bych do Bilstein + Eibach to je vcelku vyzkoušená a osvědčená kombinace dvou velice kvalitních produktů
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
svody bych uměl Bosal Brospeed s keramikou, ale je to řepa ...

na duplex bych se vyprd bude to vypadat jak nepovedenej Golf ... katalyzátor bych vyndal úplně žádnej sportovní bych nedával a vyměnil poslední díl výfuku za něco průchozejšího, jinak bohužel na tohle auto je dílů tak málo, že vykouzlit něco zajímavýho bude problém ...

a nějakej intake

brzdy nevím jestli víš co obnáší to co chceš Ty, ale žádná legrace to není pokud tam nepasuje napřímo něco od Toyoty z vyžších modelů a nebo jiný Toyoty jako takový, nicméně nemyslím si, že pro ten výkon co ta Camry má, je třeba nějakýho brutálního upgrade třeba by stačily dobrý kotouče + keramika desky



na duplex bych se vyprd bude to vypadat jak nepovedenej Golf ... katalyzátor bych vyndal úplně žádnej sportovní bych nedával a vyměnil poslední díl výfuku za něco průchozejšího, jinak bohužel na tohle auto je dílů tak málo, že vykouzlit něco zajímavýho bude problém ...

a nějakej intake


brzdy nevím jestli víš co obnáší to co chceš Ty, ale žádná legrace to není pokud tam nepasuje napřímo něco od Toyoty z vyžších modelů a nebo jiný Toyoty jako takový, nicméně nemyslím si, že pro ten výkon co ta Camry má, je třeba nějakýho brutálního upgrade třeba by stačily dobrý kotouče + keramika desky

Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 27 říj 2006 00:31, celkem upraveno 3 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
V podstate, kazdej Toyota motor co ma za pomlckou F se obvykle moc na upravy nehodi ("tupy" vacky, maly saci kanaly, atd.), protoze je urcenej pro bezny pouzivani. Motory co maji oznaceni G jsou sportovneji ladeny (3S-GE, 3S-GTE, 4A-GE, atd.).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Brospeed je sportovní divize Bosalu a nemá absolutně nic společnýho s evropskou druhovýrobou ...GReddy píše:jak je to u Bosala s kvalitou? nevim jak u svodu ale kazdej si stezoval ze bosal vyfuky (repliky originalu) mu po roce rupou...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
MarauderZ28 píše:Brospeed je sportovní divize Bosalu a nemá absolutně nic společnýho s evropskou druhovýrobou ...GReddy píše:jak je to u Bosala s kvalitou? nevim jak u svodu ale kazdej si stezoval ze bosal vyfuky (repliky originalu) mu po roce rupou...
aha..sem si rikal ze to vypada az moc kvalitne



- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
jako svody ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
popravde byl bych vdecnej za cokoliv na tenhle motor pripadne model...MarauderZ28 píše:jako svody ?
koukal sem na nemecky ebay a tam nic.az na tu st165 celicu turbo za 900€ (2 dny pred koncem)

Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
Naposledy upravil(a) KMT dne 31 říj 2006 21:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
Myslím, že nemusel, ovšem pokud budou pasovat brzdové hadičky.KMT píše:Brzdy - mám v plánu předek předělat na dvoupísty s kotoučema D275mm. Já mám malý brzdy, kotouč D255mm pro kola 14". Ty mám pouze na zimu. Jinak od letoška jezdím na 17". Musel bych kromě třmenů, kotoučů, krycích plechů za kotoučema a samozřejmě zimních kol na 15" měnit i nějaké další věci?
Muzeme nabidnout brzdy od AP Racing.
Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
KMT píše:Myslím, že nemusel, ovšem pokud budou pasovat brzdové hadičky.KMT píše:Brzdy - mám v plánu předek předělat na dvoupísty s kotoučema D275mm. Já mám malý brzdy, kotouč D255mm pro kola 14". Ty mám pouze na zimu. Jinak od letoška jezdím na 17". Musel bych kromě třmenů, kotoučů, krycích plechů za kotoučema a samozřejmě zimních kol na 15" měnit i nějaké další věci?
Muzeme nabidnout brzdy od AP Racing.



Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Chlapi díky za odpovědi. Pěkně popořadě první byl:
GReddy-se shánšním ND na 5S-FE je opravdu velký prblm. Co jsem našel tak asi vše bylo, jak píšeš. US. Pod kapotu chci nahnat co největší stádečko, ale nechci jít cestou kompletní výměny motoru. Myslím si, že by to byla složitější a nákladnější cesta, než výměna hlavy, pokud je proveditelná. Je pravdou, že bych asi měl jednu z mála, u nás možná jedinou, Camry s 3S-GE nebo GTE. Motorově bych měl našlapaný motor, kterých je však moc. To já ale nechci. Mám představu o stvoření hybrida 5S-GE, kterých asi mnoho není. 5S má oproti 3S zvedlý objem na 2,2l zvětšeným vrtáním z 86,0mm na 87,1 mm a zdvihem z 86,0 na 90,9mm. Takže pokud jsou bloky 3S a 5S identické, tak by teoreticky hlava měla jít nasadit. Hlava GE oproti FE má vačky dál od sebe. Každá je poháněna samostatně rozvoďákem. FE vačky blíž, řemenem hnaná pouze, myslím, sací a ta přes oz. kolo pohání výfukovou vačku. Tudíž předpokládám, že GE má větší průměry sacích a výfukových kanálů i následně větší ventily. V čem se liší písty FE oproti GE.
Asi to vidím trochu jak Hurvínek válku. Myslel jsem že seženu komplet hlavu a rozvody, připasuju sání a výfuk, vše poskládám, nastartuju, vyjedu a vše bude šlapat jak hodinky
Uvažoval jsem pouze o nějakém poladění čipu, výměna řídící jednotky a kabeláže mě opravdu nenapadla.
Jdu spinkat, zítra bude na ředě MarauderZ28.
GReddy-se shánšním ND na 5S-FE je opravdu velký prblm. Co jsem našel tak asi vše bylo, jak píšeš. US. Pod kapotu chci nahnat co největší stádečko, ale nechci jít cestou kompletní výměny motoru. Myslím si, že by to byla složitější a nákladnější cesta, než výměna hlavy, pokud je proveditelná. Je pravdou, že bych asi měl jednu z mála, u nás možná jedinou, Camry s 3S-GE nebo GTE. Motorově bych měl našlapaný motor, kterých je však moc. To já ale nechci. Mám představu o stvoření hybrida 5S-GE, kterých asi mnoho není. 5S má oproti 3S zvedlý objem na 2,2l zvětšeným vrtáním z 86,0mm na 87,1 mm a zdvihem z 86,0 na 90,9mm. Takže pokud jsou bloky 3S a 5S identické, tak by teoreticky hlava měla jít nasadit. Hlava GE oproti FE má vačky dál od sebe. Každá je poháněna samostatně rozvoďákem. FE vačky blíž, řemenem hnaná pouze, myslím, sací a ta přes oz. kolo pohání výfukovou vačku. Tudíž předpokládám, že GE má větší průměry sacích a výfukových kanálů i následně větší ventily. V čem se liší písty FE oproti GE.
Asi to vidím trochu jak Hurvínek válku. Myslel jsem že seženu komplet hlavu a rozvody, připasuju sání a výfuk, vše poskládám, nastartuju, vyjedu a vše bude šlapat jak hodinky

Jdu spinkat, zítra bude na ředě MarauderZ28.
S Camry na věky
Nějak jsem neměl čas, tak tedy až dnes.
MarauderZ28-ty Bilsteiny co jsem našel jsou TC, tedy Touring Class, což asi nebudou kratší pro snížené pružiny. A snad všude tvrdí, že když na běžný tlumič nasadím kratší pružinu, tak ten půjde velmi brzy do kytiček. A toho opravdu nechci dosáhnout.
Svody asi myslíš tyto http://www.bosalperformance.com/images/ ... 11-651.jpg a kolik teda ta řepa dělá celkem korunek. Mi se duplex moc líbí, takže ho chci nějak vyřešit. Každý má jiný vkus a mi se prostě líbí. Pokud tedy duplex nebude žrout koníků.
Sání taky přijde na řadu. Co je lepší? Short ram intake, třeba to co máš na obrázcích v příspěvku, nebo Cold air intake. To jsem sice na moji Camry nikde nenašel a taky by to přišlo na pěkný prašule, ale určitě by to šlo nějak ukutit.
Ty třmeny dvoupísty se podle Haynes Repair Manual montovaly na některé typy "used on some models". Takže by mohlo být jednoduché. Jaké výrobce na desky a kotouče by jsi, vy fšichni ostatní taky, doporučil(i). Jaké jsou výhody keramických desek a o kolik proti klasickým jsou dražší. Nejsou keramiky hlučnější?
Ty lampy, jak přední tak i zadní, umíš, nebo někdo jiný, dotáhnout do republiky? A za jaký peníz. Zadní mám na mysli ty červeno-bílý. Jak je u těch předních řešený správný směrování paprsků. Tipuju, že správný rozptil zajišťuje ta lomená parabola. Nechtěl bych Vám ostatním po namontování svítit přímo do kukadel, to by jste mě asi prokleli.
MarauderZ28-ty Bilsteiny co jsem našel jsou TC, tedy Touring Class, což asi nebudou kratší pro snížené pružiny. A snad všude tvrdí, že když na běžný tlumič nasadím kratší pružinu, tak ten půjde velmi brzy do kytiček. A toho opravdu nechci dosáhnout.
Svody asi myslíš tyto http://www.bosalperformance.com/images/ ... 11-651.jpg a kolik teda ta řepa dělá celkem korunek. Mi se duplex moc líbí, takže ho chci nějak vyřešit. Každý má jiný vkus a mi se prostě líbí. Pokud tedy duplex nebude žrout koníků.
Sání taky přijde na řadu. Co je lepší? Short ram intake, třeba to co máš na obrázcích v příspěvku, nebo Cold air intake. To jsem sice na moji Camry nikde nenašel a taky by to přišlo na pěkný prašule, ale určitě by to šlo nějak ukutit.
Ty třmeny dvoupísty se podle Haynes Repair Manual montovaly na některé typy "used on some models". Takže by mohlo být jednoduché. Jaké výrobce na desky a kotouče by jsi, vy fšichni ostatní taky, doporučil(i). Jaké jsou výhody keramických desek a o kolik proti klasickým jsou dražší. Nejsou keramiky hlučnější?
Ty lampy, jak přední tak i zadní, umíš, nebo někdo jiný, dotáhnout do republiky? A za jaký peníz. Zadní mám na mysli ty červeno-bílý. Jak je u těch předních řešený správný směrování paprsků. Tipuju, že správný rozptil zajišťuje ta lomená parabola. Nechtěl bych Vám ostatním po namontování svítit přímo do kukadel, to by jste mě asi prokleli.
S Camry na věky
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úpravy Toyoty Camry sedan 2,2L 5SFE r.v. 1993
5sfe bych vyhodil z auta rychlostí blesku. Absolutní ztráta času se v něm i jen 5 minut rýpat... dej si tam třeba 3sge gen2 156koní a 200 koní z něj vydupeš v pohodě...
Lander
Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!