zdar lidi mám na autě starší pružiny Weitec snížené o 3cm zelené barvy a k nim jsem si koupil nové sportovní tlumiče cobra. Auto v zatáčkách sedí dobře ale jak najedu na hrby či nerovnou vozovku tak mě to rozhodí až hrůza. Dále mě díky tomu pomalu odchází ložiska jak se zda. Je to normální mě se to normální nezdá. a také mě naráží zadní kola do podběhů. Tak jsem se chtěl zeptat jestli by bylo dobré řešení dát do zadu org pružiny nebo to vrátit do původního stavu. Jsem z toho zopufalí poraď te prosím co s tím.
mám cordobu 97 1,6i může to být tím že ty péra jsou už namožená nebo něco????
jak te to rozhodí?
ja jsme s eted celej víkend rvals coiloverem na prelude - jakmile se auto rozjelo tak stačil malej hrbol a začalo skákat, postupne jsem přišel na to že ty coily jsou moc měkké, takže jsem postupne utahoval a utahoval a ejhle autí prestalo skákat ( tlumiče byly celou dobu na nejtužší variantu ) - další nastavení již nechám na majiteli..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
většinou mě to rozhodí jak na houpačce předek nízko zadek navrch a opačně jak kdybych plul na lodi místo toho aby jen zapracoval podvozek a kastla stála
Srnec píše:většinou mě to rozhodí jak na houpačce předek nízko zadek navrch a opačně jak kdybych plul na lodi místo toho aby jen zapracoval podvozek a kastla stála
ah atak to ne , v mém případě začalo auto skákat jak hopík a když jsem nezastavil tak každým metren skákalo ví c a víc ( výš a výše ) až po cca 20ti metrech začalo ztrácet konktatkt s vozovkou
par lidí docela kroutilo hlavama nad Prelude "Hopíkem"
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
tak to je škoda že jsi neměl stejný problém aspoň bych věděl jak na něj tak poradí mi tu někdo??? aco by se stalo kdybych měl zadek na org pružiny a předek snížený o 3cm???Já si myslím že je to těmi péry ale nevím to jistě!!!!!!!!!
Srnec píše:tak to je škoda že jsi neměl stejný problém aspoň bych věděl jak na něj tak poradí mi tu někdo??? aco by se stalo kdybych měl zadek na org pružiny a předek snížený o 3cm???Já si myslím že je to těmi péry ale nevím to jistě!!!!!!!!!
nebude to vadit, na prelude ja vzadu sada dvou nižších pružin a na předku coily..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Dorazy koupit namontovat ikdyz podle me je lepší to vyřešit takže buď upravit podběhy/ jiny ET u kol nebo pružiny takovy aby při propružení nedošlo ke kontaktu
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
Srnec píše:většinou mě to rozhodí jak na houpačce předek nízko zadek navrch a opačně jak kdybych plul na lodi místo toho aby jen zapracoval podvozek a kastla stála
Máš měký tlumiče nebo péra a nebo pera i tlumiče. takže to vyhoď a kup si za 7000,- stavytelnej podvozek. a myslím že budeš zpokojenej.
Popisuješ to trošku zmateně. Patrně máš na tlumičích malý útlum odskoku. Udělej jednoduchý test - zhoupni auto na místě a počítej kolikrát půjde nahoru. Pokud více než jednou je to špatně. Pokud jsou tumiče štelovací, tak přitáhni odskok. Poku ne, tak nejsou dělané na springrate tvých pružin a bez rozborky, výměny oleje, nebo překopávky trysek a sborky s tím nenaděláš nic.
Butcho píše:Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)
A to je neklamné znamení nastaveného podvozku. Nasteveného úplně nahovno. To už jsi si tam mohl místo tlumičů dát ingoty. Ty tady někomu raď, co má dělat s tlumičema...
Butcho píše:Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)
A to je neklamné znamení nastaveného podvozku. Nasteveného úplně nahovno. To už jsi si tam mohl místo tlumičů dát ingoty. Ty tady někomu raď, co má dělat s tlumičema...
A co je podle tebe nastvený podvozek. Já chci aby auto bylo tvrdý, nízký a aby v zatáčkách drželo. a ne abych se někde převrátíl a abych byl jak na vodě.
Butcho píše:A co je podle tebe nastvený podvozek. Já chci aby auto bylo tvrdý, nízký a aby v zatáčkách drželo. a ne abych se někde převrátíl a abych byl jak na vodě.
Jak v té zatáčce, kde to má podle tvých slov držet, zajistíš přilnavost vnitřních kol s nastavením "jak kameň"? Asi blbě. Kameň má dle mého zdvih okolo 0mm. Takže evidentně kecáš. Buď o nastavení svého podvozku nebo o jeho stabilitě. A když jsme u těch zatáček - jaký průměr zkrutného stabilizátoru používáš?
Butcho píše:A co je podle tebe nastvený podvozek. Já chci aby auto bylo tvrdý, nízký a aby v zatáčkách drželo. a ne abych se někde převrátíl a abych byl jak na vodě.
Jak v té zatáčce, kde to má podle tvých slov držet, zajistíš přilnavost vnitřních kol s nastavením "jak kameň"? Asi blbě. Kameň má dle mého zdvih okolo 0mm. Takže evidentně kecáš. Buď o nastavení svého podvozku nebo o jeho stabilitě. A když jsme u těch zatáček - jaký průměr zkrutného stabilizátoru používáš?
L.A.M.A. píše:Butcho takle nastaveny podvozek jak pises ty jsou dobry tak na okruh. Ja mam koni sport. a mam nastavenou 1/3 tvrdosti, na tvrdsi to na spatnem asfaltu v zatackach odskakuje. Laboroval sem s tim vice nez den. Nejdrive sem si to nastavil na dobrem asfaltu, a pak sem to malem poslal kdyz sem jel k rodicum. Tak sem si to jezdil 6 hodin a nasel idealni polohu na CR silnice.
Mě to ještě nikdy neuskočilo, je fakt že já nejezdím po kde jaké silnici. ale su maximálně spokojenej.
Butcho píše:Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor.
A vidíš, bůčo, pokud ladíš podvozek pro dokonalý grip v zatáčkách, stabík tam měl už dávno být. Položil jsi další důkaz zcela zcestných modifikací svého vozu.
Butcho píše:Svezls ses někdy motokárou? " tak tak asi sedí ten favorit,,
Aha, takže po 15 minutách jízdy po kvalitní cestě máš prdel naklepanou jako steak. Super.
Butcho píše:Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor.
A vidíš, bůčo, pokud ladíš podvozek pro dokonalý grip v zatáčkách, stabík tam měl už dávno být. Položil jsi další důkaz zcela zcestných modifikací svého vozu.
Butcho píše:Svezls ses někdy motokárou? " tak tak asi sedí ten favorit,,
Aha, takže po 15 minutách jízdy po kvalitní cestě máš prdel naklepanou jako steak. Super.
Mě je to jasný že ze tabilyzátororem je to zas o něčem jiným ale už to mněnit nebudu když nápravy mám nalakovaný.
zadní stabl na Fa je otázkou tyče, která je přitažená na 4 místech na vlečku, tam bych o lak strach neměl. Přední se používá z filcky, je lepší použít z ní i ramena, ale může se to napálit i na origo FA. Taky bych neměl o barvu moc starostí... Jinak Fa a motokára je hustý slovní spojení
Butcho píše:Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor.
A vidíš, bůčo, pokud ladíš podvozek pro dokonalý grip v zatáčkách, stabík tam měl už dávno být. Položil jsi další důkaz zcela zcestných modifikací svého vozu.
No ja bych si stim tak jist nebyl. Nektera auta vubec nemaji stabilizator a znam i zavodna auta (rally) ktera vubec nemaji nebo pouzinaji seriove...
A tva otazka ohledne prumeru stabilizatora je naprosto mimo, jelikoz se to neda zevseobecnit, mimo jine zalezi i na tom je-li duta nebo plna, z jakyho materialu je, s jakyma tlumicema/pruzinama se kombinuje...atd.
Ruznou kombinaci stabilizatoru vepredu/vzadu se da docela vyrazne ovlivnit pretacivost/nedotacivost auta..
GTRunner píše:No ja bych si stim tak jist nebyl. Nektera auta vubec nemaji stabilizator...
Ale mi je to o tom stabíku jasné. Vím, že např. rally na šotolině se jezdí se slabými stabíky (že by úplně bez to nevím), protože je potřeba zajistit vetěší "nezávislost" kol, vím o závislosti vzhledem k použitým pružinám, předpokládanému užití atd., atd. Já jsem to tu záměrně plácnul, abych odkryl bůča jako nooba, co se podvozků týče, a který tady plodí kraviny. I když ani jsem se moc snažit nemusel, on se odkryl sám. Nicméně pro dosažení bůčem deklarovaných vlastností (stabilita v zatáčkách na kvalitním asfaltu), je aplikace stabíku žádoucí.