Humus v převodovce

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Humus v převodovce

Příspěvek od milonovo »

Sorry za OT,není to tuning ale do poruch nikdo moc neleze...

Konečně se mi podařilo sprovoznit Punto automat co jsem přivezl manželce,při množství informací a dílů u nás to byla celkem rychta ale jede.

Chtěl jsem hned vyměnit olej,tak jsem to projel a vypustil,ale tekla z toho taková růžová sračka,skoro bych řekl emulze.
Za1-je možný že se za tu dobu co auto nejzdilo(min 3roky) nakondenzovalo v převodovce tolik vlhkosti,že se to ted promíchalo a udělalo to tohle?Když jsem tam tu převodovku dával,trochu oleje mi vyteklo,ale byl normálně červenej,pěknej.

Za2-Dolil jsem to nejdřív na zkoušku normálním ATF s tím že to stejně hned vyměním,je možný že ten origo olej (tutela) má natolik jiný složení že by to udělalo takovouhle šlichtu?Moc se mi to nezdá,oboje je červený...

Co s tím,filtr stojí přes dvojku,mám ho samozřejmě v úmyslu taky vyměnit ale nerad bych ho hned zlikvidoval.A protože jdou vypustit jen 2/3 náplně a stejně tam něco zůstane.Má smysl tam lejt takovej ten výplach do motoru?Nebo to zkusit pořádně projet s tím že se to třeba po pořádným ohřátí srovná?I když pochybuju že by se ten olej dostal na 100 stupňů...

Jinak mám v úmyslu měnit olej a prát filtr (jestli půjde) dokud to nebude O.K.
Ocením každej postřeh,protože se mi dodnes nepodařilo objevit někoho kdo by tohle auto servisoval a něco o něm věděl.

Uživatelský avatar
creater
Příspěvky: 683
Registrován: 01 lis 2005 09:19
Bydliště: vod Fazole přes kopec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od creater »

1. Ano
2.NE
3.Nelej tam výplach, mělo by to jít odsát a radši vyměnit všechno, zavolal bych radši do nějakýho automat servisu.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

osobně bych použil postup co používáme u bmw, vypustit olej, nalejt nový dle specifikace, nějaký čas jezdit, zase provést výměnu a tak dokola dokud nebude olej ok, před poslední výměnou sundat vanu a vyměnit filtr.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Nebylo by od veci ten olej v automatu i omrknout, jestli v nem nejsou nejaky necistoty nebo nesmrdi spaleninou. Jinak zrejme delat vic jak dve vymeny oleje po sobe nebude mit moc smysl, pak uz se to rozredi natolik, ze dalsi vymena by byla asi mrhani penez. Jinak posledni sanci je pak automat celej rozmontovat, vylit vsechen olej z prevodovky, menice a okruhu chlazeni, ale pro to by asi musel byt nejakej podstatnejsi duvod.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Díky za rady,osobně jsem měl v úmyslu udělat to tak jak píše Fugo,s tím že bych ten filtr vždy vypral a nakonec dal novej.Jinak tohle není klasickej automat s hydrodynamickým měničem,takže se v něm aspoň nedrží olej.Je to variátor,jmenuje se to ECVT aspoň ve fiatu,takže myslím že to nemá ani lamely,takže spíš než spálenina by mohli být v oleji špony,ale to auto má najeto 33tis. km,takže to taky snad není na místě.
Jen se bojím aby mezi těma výměnama nedošlo k nějakýmu poškození třeba proto že ten olej nebude mít takový vlastnosti jako by měl mít,což by mě štvalo protože podle všeho by převodovka měla být jako nová.

Ještě jeden dotaz-místo měniče je tam taková elektromagnetická spojka,v tý mojí bylo přerušený vedení.Setkal jste se s tím někdo třeba i na jiným autě,dá se to nějak opravit?I když je to v uvnitř v čemsi zalitý,nebude tam asi nic jinýho než cívka (několik cívek za sebou) takže najít vadnou a převinout?

Nebo (už jsem se na to kdysi ptal,ale třeba je tu někdo novej) netušíte někdo od koho si fiat tuhle převodovku půjčil?Je to made in Japan,třeba bude v nějakým japonci stejná,nezdá se mi že by jim to kvůli těm pár kouskům dělali na zakázku.

Omlouvám se za ten elaborát :D
Hodně štěstí do N. roku!

Uživatelský avatar
MattiK
Příspěvky: 192
Registrován: 07 lis 2004 00:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MattiK »

vetsinou nevypustis ani dve tretiny.... spis jednu, takze jestli to chces opravdu dostat pryc udelej to jak rika Fugo. A urcite tam pak nalej to co tam patri, nic jinyho

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Tady je náplň cca 3l a vypustí se 1,8.Když sundám vanu s filtrem,mělo by to bejt ještě víc.

Uživatelský avatar
MattiK
Příspěvky: 192
Registrován: 07 lis 2004 00:50
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MattiK »

dost se divim ze v automatu je tak mala napln...

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

jak milonovo psal nejedná se o automat jako takový ale variátor kde není měnič (to je to kde je nejvíc oleje) a změna převodu se dělá změnou obvodu kol po kterých běhá řetěz, velice zjednodošeně napsáno, já mám v bmw někde kolem 10-12l ATF přičemž v vaně jsou cca 3.5l.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

add 1, si myslím, že je nesmysl nikdy sem neviděl že by nakondenzovalo v automatu tolik kondenzátu aby to totálně znehodnotilo olej ta tam musela odněkud přitýct ...

add 2, ne ATF se míchat může

add 3, jako Fugo jinak já olej v automatu měnil 3x celou náplň abych se zbavil vody ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od milonovo »

MarauderZ28 píše:add 1, si myslím, že je nesmysl nikdy sem neviděl že by nakondenzovalo v automatu tolik kondenzátu aby to totálně znehodnotilo olej ta tam musela odněkud přitýct ...

add 2, ne ATF se míchat může

add 3, jako Fugo jinak já olej v automatu měnil 3x celou náplň abych se zbavil vody ...
A jak si jí identifikoval?Bylo to taky růžový?Jinak pochybuju že by jí tam někdo nalil :D Chlazení přes výměník v chladiči to nemá,že by byla chyba tam.Je to vlastně jedno,prostě to budu měnit dokud nebude O.K.Mě jen zajímala příčina,jestli se s tím někdo setkal.Ale co se tý kondenzace týče,myslím že na tom něco bude,to auto je 96 a přesně nevím jak dlouho nejelo ale ty 3 roky minimálně.Předtím jezdilo taky dost málo.33tis. km a ty jsou férový,to auto je jak nový.Vzpoměl jsem si že známej kterej má TKčko(malotraktor) mi říkal,že se mu třeba v rozvodovkách taky nashromáždí voda,tak si myslím že je to možný i tady,protože dálky to podle všeho nejezdilo,tudíž se to pořádně neohřálo.U normálního automatu,kterej je v provozu je to asi blbost,taky se mi to nikdy nestalo.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

zeptej se ve fiatu co se tam leje, a to tam dej.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

když se smíchá voda s ATF vypadá to jak rozmačkaný jahody se smetanou .... tý vody aby to udělalo takovouhle barvu nemůže bejt zrovna málo a kapku si nedovedu představit, že by tam kondenzovalo tolik vody ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Ať se tam vzala kdekoli,vypadalo to přesně jak říkáš.Kdybych to bejval neprojížděl a vypustil to studený,byla šance že to bude dole a vyteče to,ale to mě nenapadlo...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno stejně to asi nevyřešíme odkud tam připlavala, vyměň to a uvidí se dál co a jak
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

No tak než jsem stačil udělat výplachy samotné převodovky,opět se mi vysrala ta elektromagnetická spojka...Už mám z toho auta vyrážku.Zkusili jsme doma rozdělat tu původní 32k km,která nepřeváděla a dali jí elektikáři aby zkusil zjistit kde je chyba,popř. převinout vadnou cívku,ale je to dělaný tak aby to opravit nešlo,takže tomu moc nedávám.Někde ty kurvy šikmooké udělali chybu :D Jen pro info,ve fiatu to stojí 57k,takže jako celý auto.Repas podle všeho nikdo nedělá,druhovýroba asi neexistuje.

O co mi jde, netušíte někdo kde by se dali hledat díly?Převodovka je ECVT-označení fiatu.Typ CO75 made in japan.Myslím že by jí mohlo používat nějaký japonský miniauto,nebo ještě někdo jinej,nezdá se mi,že by ji dělali jen pro fiat kvůli těm pár kouskům.Nebo ale to je asi utopie,který z evropskejch běžnějších aut něco podobnýho používá(fiesta-taky má variátor,corsa apod.) že by se to dalo nějak přizpůsobit...Asi vymejšlím píčoviny,ale předělání na manuál nechávám až úplně naposled.
Předem děkuji za Vaše postřehy.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno jo pořádnej automat uměj udělt jen amíci, to samý automaty z Mazdy - sračky na eNtou ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

Das ECVT Getriebe basiert auf der DAF Variomatic, wurde von Fiat weiterentwickelt und bei Fuji Heavy Industries produziert.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

Subaru Justy (ECVT) 90-94

The unique ECVT transmission manages to get more performance out of the Justy's 3-cylinder engine than a conventional automatic ever could. It's nearly as good as a 5-speed in acceleration.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

ECTV je stejný použito v Fiat Punto / Panda / Lancia Y10

http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Díky za vyčerpávající info,taky jsem zkoušel googlit a dovedlo mě to k tomu Fuji Heavy Industries.
V Pandě a Y10 to bude podle mě stejný s unem,ta Y10 jedině ten novější model bude asi stejnej,ale těch je taky jako šafránu.
Já jednu tu Y10 mám(91),samotná převodovka je jiná,ale o tu nejde ta spojka by mohla pasovat,zejtra se na ní má přijet někdo podívat,když jí nevezme,tak jí asi kuchnu.
Ještě mě teď napadlo italský ebay,tam by toho mohlo bejt víc,v německu je to skoro rarita a když už každej prodává jen tu převodovku bez týhle spojky.Kdybyste na to někdo někde narazil,dejte info. Máro ještě jednou dík.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:mno jo pořádnej automat uměj udělt jen amíci, to samý automaty z Mazdy - sračky na eNtou ..
No já si u 626ky nestěžuju :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd :o)
Najeto 230 tisíc :wink: Na jaře jí asi nechám udělat někde inspekci, stejně bych rád preventivně vyměnil náplň.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od Dejv »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd :o)
Najeto 230 tisíc :wink: Na jaře jí asi nechám udělat někde inspekci, stejně bych rád preventivně vyměnil náplň.
to je to co bych právě nedělal :) všichni mi tvrdí že když mám automatku o který nevím jestli v ní byl měněnej olej nebo ne, že to mám nechat být. Prý se stává že po výměně filtrů a náplně se uvolní zmiňované nečistoty a vysype se :lol: tak po této radě jsem rozmýšlel a nakonec ten olej vyměnil........díky bohu to ta převodovka vydržela, ale kamrádoj už ne, na golfu.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd :o)
Najeto 230 tisíc :wink: Na jaře jí asi nechám udělat někde inspekci, stejně bych rád preventivně vyměnil náplň.
náplň a filtr se má měnit po 30 tis mil, je to psaný v servisním manuálu ...
filt + těsnění stojí 650 Kč bez DPH, včera sem to objednával

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Humus v převodovce

Příspěvek od MarauderZ28 »

Lejt se do toho má Mercon III a vejde se ho tam 6l u L4 a 7,2l u V6
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Tak jsem psal do Subaru,jak to maj s ND když je to taková jejich chlouba :D Nic moc si od toho neslibuju,protože i kdyby se tam tím někdo zabejval a měli ten díl třeba za půlku,tak 30 za to stejně nedám,když má auto cenu 60 a vydrží to opět třeba 30k km...Ještě jsem se domluvil v Praze ve firmě kde dělaj automaty,že jim tam tu spojku vezmu a podívaj se na to a tím asi končím...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“